Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 33:sta
    Noniin... ilman varusteitahan ei tetty ajeta yhtään mihinkään, eihän ? Mutta se hankaluus.

Mutkapätkällä ei ongelmia. Töihinkin pääsee, vuorittomat tiktexihousut vain farkkujen päälle ja töissä pois. Takki nyt kumminkin tarvitaan.

Vaan käypä jossain muualla (kaupassa, pankissa, etc): Tiktexitakin alla alkaa hiki valumaan, housuissa alkaa hiki valumaan. Ajofarkut lieventävät jossain määrin tuskaa, mutta ainakaan näillä mun kokovuoratuilla ei viitsi näillä ilmoilla olla töissäkään koko päivää.

Mitenkäs moinen on perinteisesti ratkaistu ?
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. ER-5 (taas!), Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
    en oo koskaan ymmärtäny tapaa vetää farkut texmex-huosujen sisälle. eihän nahkabyysienkään alla pidetä farkkuja. voisko ajatella että töihin tullessa ja lähtiessä vaihdat housuja. esim. vessassa jos työpaikalla ei ole pukuhuoneita

kaupassa tai pankissa käydessä takin voi ottaa pois päältä ja kantaa käsivarrella tai laittaa esim. ostoskärryihin.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
    Töissä vaihdan pukkarissa, jos menossa johonkin vaikka ulkotapahtumaan niin parkkipaikalla tai vaikka katsomossa vaihdan kevyempää settiä jos on pidempi päivä. Tarvittaessa ollaan mopovaatteissa kun motoristiksi on ruvennut niin jostain pitää tinkiä.
    Tunturi Super Sport -77, Yama DT -76 (ruma)...monta vuotta välissä...Suzuki gsx750f -89, Honda CBR 1100 XX Super Bluebird -04
    Iron Butt ss1000
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    voisko ajatella että töihin tullessa ja lähtiessä vaihdat housuja. esim. vessassa jos työpaikalla ei ole pukuhuoneita
    Entäs jos hiki valuu niin paljon, että ei housut nouse enää ylös saati että sais edellisiä pois?
    Itse olen ongelman muutamana +30 hellepäivänä ratkaissut niin, että vetänyt sen pienen matkan ihan vaan normi farkuissa. Tyhmäähän se on, mutta niin olen minäkin.
    ZX-6R -07
    Hiki tulee mutta tulkoon..
    Nahkapuku on paljon mukavampi kesäkuumilla kuin noi hikiset tixtexit.
    Kauppaa varten sellanen neuvo että nappaa kärryt jo ulkoa ja laittaa sinne kypärän, takin, hanskat, selkäsuojan yms ni on mukavampi kävellä kaupassa.
    Yamaha FZ6-N -> Triumph Daytona 955i
    Vielä pienenä vinkkinä: aina kun joudut pysäköimään mopon helteellä,niin katso joku varjoisa paikka mihin
    parkkeeraat,jos mahdollista.(tämä nyt ei ole tarkoitettu pelkästään ketjun avaajalle,vaan noin yleisesti) Helpottaa hiukan sekin. Monesti näkee kavereita jotka esim.kauppaan mennessä parkkeeraavat suoraan porottavan auringon alle ja siinä suotta tuskailevat ja hikoilevat. Taikka saattavathan siitä nauttiakin...kukin tavallaan.

at,d,dk,est,fin,kh,lao,lt,lv,no,pl,ru,se,th,vn
    ----------------------------------------
    -Byrokratia kasvaa vastatakseen kasvavan byrokratian tarpeisiin-

-If you can do it yourself, do it-
    kun ostin uudet lindstrandin housut, niin yllätyin iloisesti kun niissä voi vuoret irroittaa ja samalla irtoaa kalvot. Eli hengittää hyvin ilman kalvoja.

Vanhoissa lindstrandeissa ei irronnut, myös polvisuojat ei enää hinkkaa kuten vanhoissa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Itselläni Sweepin tixtex takki ja housut. Sadekalvot kadotin ekan ajokauden jälkeen ja lämpövuoria käytän kun ilma on n. +10 astetta + tarvittava määrä kerrosta alle. Helteellä vuorettomat kevlarilla vahvistetut ajofarkut ja sama takki, takin alla pelkkä t-paita. Kaupassa mopo varjon puolelle parkkiin jos mahdollista ja takki pois päältä. Ajohanskoja on kahdet, vedenpitävät viileämmän kelin hanskat sekä tosi ohuet mx-hanskat helteille. Penkin alla kulkee sadehaalari. Töissä pukukaapissa odottaa "normivaatteet" eli farkut, shortsit, muutama t-paita ja sandaalit.

Työkaverit ja vaimo naureskelevat että aikamoista varusteiden kanssa säätämistä, mutta nyt on omasta mielestäni toimiva ratkaisu. (ja sehän on tärkeintä)
    -Suzuki Bandit 1250s-
    (ex Kawasaki ZR7)
    Moottoripyörä on huviajoneuvo, kauppareissut etc. hoidetaan autolla.
    Taivas saa odottaa
    Lainaa BlackCat kirjoitti Katso viesti
    Tästähän saadaankin uusi määritelmä motorismille,viihdekäyttö.Ennen noita kutsuttiin tissiposkiksi tai aiemmin pullamössösukupolveksi. Noita esiintyy suurempina parvina Kaivopuiston Mutterikahvilassa,lyhin matka mutta uusimmat ja kalleimat pyörät....
    Mulle kauppareissutkin on huviajeluita. Lähikauppa on 500 metrin päässä mut kummasti vaan kauppareissut kestää helposti tunnin taikka kaksi.
    -Suzuki Bandit 1250s-
    (ex Kawasaki ZR7)
    Goret on reissu kamoina, lähi pyörityksiin ja kaffe reissuille lähtee nahkainen moporotsi ja kevyemmät mopohousut... Jälkimmäiset lindstrandin tuotteitta. Toistaiseksi ei ole tullut joka paikassa täysin toimivaa mopoasua...
    Kirjoitan kuitenkin mitään tietämättömänä, joten suotta pahastut!
    Mulla on tasan yhdet kamat ixs eagle taisi olla. Kalvot on pois, mutta sisävuoret on kiinni vaikka nyt on helteitä ollut. Päivällä on ihan ok jos ei joudu paljon pysähtymään illalla meinaa tulla vilu jos ei ole niitä vuoria kiinni. Alla tekninen asu ihan vaan sen takia, että jos hikoaa ei tartu kamat ihoon kiinni. Hanskoja kolmet. Ohuet nahkaa, ixs mitkälie jatkuvassa käytössä ja Rukan paksut hanskat kun on kylmä. Jonkun kevyen ajopuvun vähän haluaisin just kylällä pyörähtämiseen, mutta budjetti ei nyt tällä hetkellä anna periksi.
    Ex: Suzuki gsr 600,Honda cbr 600 f
    Lainaa s151669 kirjoitti Katso viesti
    Noniin... ilman varusteitahan ei tetty ajeta yhtään mihinkään, eihän ? Mutta se hankaluus.

Mutkapätkällä ei ongelmia. Töihinkin pääsee, vuorittomat tiktexihousut vain farkkujen päälle ja töissä pois. Takki nyt kumminkin tarvitaan.

Vaan käypä jossain muualla (kaupassa, pankissa, etc): Tiktexitakin alla alkaa hiki valumaan, housuissa alkaa hiki valumaan. Ajofarkut lieventävät jossain määrin tuskaa, mutta ainakaan näillä mun kokovuoratuilla ei viitsi näillä ilmoilla olla töissäkään koko päivää.

Mitenkäs moinen on perinteisesti ratkaistu ?
    Nahkapuku ja sopiva alusasu. Töissä vaihtovaatteet. Toisinaan repussa uudet vaihtovaatteet. Vaatteet voi vaihtaa vaikka vessassa ellei muuta tilaa ole. Ei tarvitse hikoilla tixtexien alla asioilla tai kuunnella ärsyttävää läpsytystä tekstiilin räpistessä tuulessa, kauluksen puristaessa kaulaa tai pyöriä satulan päällä kuin puolukka p*llussa ja varoa sukukalleuksia joka jarrutuksessa. Miksi tehdä kaikesta ajosta ja olemisesta v-mäistä ja haista pahalle vain siksi, että joskus saattaa ehkä hieman kastua?
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Itse olen ajanut kaupunkiajot v:sta 1980 alkaen lämpimillä keleillä varustuksella farkut+nahkarotsi. Ei missään Euroopassa muualla jengi sitkeesti pönötä goreissa/nahkoissa kaupunkiliikenteessä kuin täällä kovin turvallisessa Suomessa.
    Minulla on kylällä käydessä farkut - tosin kevlarit + suojaa lonkissa ja polvissa, sekä nahkarotsi.
    Pidemmästi sitten gorea ja duunissa vaihtovaatteet. Ja yhdestä en tingi koskaan, en edes kaupassa käydessä kilsan päässä. Käsissä on nahkahanskat - aina.
    <p>.</p>
    Panssaripaita, ja verkkopaita piälle
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
    Meillä naisväki hoitaa noi. Muuten totta....
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Työpaikalla on valitettavan rajalliset vaatteiden säilytysmahdollisuudet, kiitos "viisaiden" arkkitehtien. Ja aika vähissä olisi kyllä tänä vuonna ajot olleet jos ei työmatkoja olisi pyörällä mennyt
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. ER-5 (taas!), Moto Guzzi Nevada, Ex VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
    Kyllähän tämä on välillä melko työläs harrastus varusteiden osalta. Itse käytän aina joko tixtex tai nahka-asua. Yleensä on kuuma ja joskus kylmä. Sitten kun yhdistää työmatkat ja prätkän niin ollaankin jo eri tasolla varustejumpan ja suunnittelun kanssa. Päätoimipaikalla on onneksi hyvät pukutilat ja suihkut joten se helpottaa. Välillä olen käynyt firman toimipisteissä vähän kauempana pyörällä. Siinä sitten clark kenttinä miesten vessaan nahka-asussa ja hetken päästä ulos edustuskelpoisena konttorirottana. Pukukeikat on poissuljettuja ja nykyisen repun kanssa joutuu miettimään otanko kengät vai läppärin mukaan. Yleensä kengat on voittanut ja muistitikulla on hoidettu datailut.

Monesti olen miettinyt onko tässä mitään järkeä pakata ja säätää jonkun perkeleen nahka-asun kanssa kun voisi hoitaa saman työkeikan sata kertaa helpommin autolla. Lopputulema on kuitenkin se että jos voin ajaa moottoripyörää työajalla ja firma maksaa vielä kilsat niin kyllä se kannattaa.
    Nahat, aina kun
    Reppuun mahtuu shortsit ja vaihtokengät yms.
    Se siniharmaa (vielä) GSR-600 (2007), jossa on levee tanko ja kovat äänet sekä sheivattu perä.
    Kävinpä tänään viimein ostamassa sadeasun. Mätänetistä Richan takki + housut. Voi ajella nahoilla sadekelilläkin. Ei vaan jotenkin tunnu "turvallisilta" nuo TixTexit.

Syksyllä ja keväällä tulee kylmällä kelillä kuitenkin varmasti jatkossakin Goreissa päryytettyä, aika lailla lämpöisämmät kuin nahkapuku jonka alle ei hirveesti fylliä mahdu tunkemaan
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Kävinpä tänään viimein ostamassa sadeasun. Mätänetistä Richan takki + housut. Voi ajella nahoilla sadekelilläkin. Ei vaan jotenkin tunnu "turvallisilta" nuo TixTexit.

Syksyllä ja keväällä tulee kylmällä kelillä kuitenkin varmasti jatkossakin Goreissa päryytettyä, aika lailla lämpöisämmät kuin nahkapuku jonka alle ei hirveesti fylliä mahdu tunkemaan
    Pääsikö motonetissä noita sovittelemaan? Mietin kuinka mahtaa sopia kun ajoasussa se selkäkyttyrä, olisi myös hienoa mikäli housut saa jalkaan ilman saappaiden riisumista, lahkeissa sen verta tilaa.
    K8-1000
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Pääsikö motonetissä noita sovittelemaan? Mietin kuinka mahtaa sopia kun ajoasussa se selkäkyttyrä, olisi myös hienoa mikäli housut saa jalkaan ilman saappaiden riisumista, lahkeissa sen verta tilaa.
    Mulla on tasan yksi nahkainen ajopuku ja siinä kyttyrä. Sillä hoituu duunimatkat, kahvittelut, ratailut yms. Mikäli haluat sadepuvun jonne sopii kyttyrä suosittelen kisakäyttöön tarkoitettua sadepukua. Voi näyttää jonkun mielestä tyhmältä ajella tollasella kadulla mutta ajaa asian eli suojaa sateelta eikä tarvii monia varusteita erikseen hankkia
    En kysellyt, vaan sovitin ihan oma-aloitteisesti sopivat koot. Olin toki sen verran varautunut että menin nahkaverkkarit päällä kauppaan sisälle

Täytyypä testata tuo lahjehomma, ajosaappaat ei ollu matkassa kun kävin kaupoilla.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
    Lainaa teme78 kirjoitti Katso viesti
    Mulla on tasan yksi nahkainen ajopuku ja siinä kyttyrä. Sillä hoituu duunimatkat, kahvittelut, ratailut yms. Mikäli haluat sadepuvun jonne sopii kyttyrä suosittelen kisakäyttöön tarkoitettua sadepukua. Voi näyttää jonkun mielestä tyhmältä ajella tollasella kadulla mutta ajaa asian eli suojaa sateelta eikä tarvii monia varusteita erikseen hankkia
    Työmatkat ajelen goreasussa huviajelut yksiosaisella ajoasulla kyttyrän kera. Katu uskottavuuden varmistamiseksi polvipalat paikallaan, voihan se jotakuta huvittaa, minulle aivan sama. Kisaversioita nyt ei aivan lähikaupoista taida löytyä, sadeasulle tuntuisi olevan aika pikaisesti tarvetta. Saattaisi olla käytännöllinen tuon goren päällekin nimittäin tuntuu nykyisin persuksista ainakin päästävän läpi kun eilen oikein kaatosateessa ajoin.

edit. Pääsenhän minä noita itsekin sovittamaan, kunhan ennalta kyselen. Motonetti ei kauhean kaukana ja sen vieressä stormi.
    K8-1000
    Työmatkat ajelen goreasussa huviajelut yksiosaisella ajoasulla kyttyrän kera. Katu uskottavuuden varmistamiseksi polvipalat paikallaan, voihan se jotakuta huvittaa, minulle aivan sama. Kisaversioita nyt ei aivan lähikaupoista taida löytyä, sadeasulle tuntuisi olevan aika pikaisesti tarvetta. Saattaisi olla käytännöllinen tuon goren päällekin nimittäin tuntuu nykyisin persuksista ainakin päästävän läpi kun eilen oikein kaatosateessa ajoin.

edit. Pääsenhän minä noita itsekin sovittamaan, kunhan ennalta kyselen. Motonetti ei kauhean kaukana ja sen vieressä stormi.
    Edelliset kaudet itsekin vedin sadekelillä aina pelkillä goreilla, mutta jotenkin rupeaa korpeamaan se kun takki ja housut on sitten märkänä hankala säilyttää ajojen jälkeen ja kuivatella. Pääsee helpommalla kun vetäisee nahkojen päälle vaan sadeasun. Ehkä jos olis viimosen päälle Gorepuku, niin sitä pitäisi mielellään päällä, mutta tuo halpa MP-asun kokonaisuus jonka toissakesänä käytettynä ostin tuntuu jo päällä ollessa siltä että suojat on lähinnä kosmeettisiä, niin mieluummin pitää tanakan nahkapuvun päällä aina kun pystyy.
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
    Lisäyksenä edelliseen suositukseeni sadepuvusta: hairahduin taannoin ostamaan Alpinestarin läpinäkyvän, mukamas hienon sadepuvun. Olipahan vihonviimeinen hankinta, ei jousta, hiostaa, päästää vedet saappaan varresta ja hanskoista sisään. Olo on siinä muutenkin kuin muovikelmussa. Saman tyyppisiä, hengittävästä ja joustavasta materiaalista tehtyjä on muilla merkeillä parempia kuin tuo.
  30.  
    Lainaa Karza kirjoitti Katso viesti
    Itse olen ajanut kaupunkiajot v:sta 1980 alkaen lämpimillä keleillä varustuksella farkut+nahkarotsi. Ei missään Euroopassa muualla jengi sitkeesti pönötä goreissa/nahkoissa kaupunkiliikenteessä kuin täällä kovin turvallisessa Suomessa.
    Näin se on. Parhaillaan ollaan P-Ranskassa Lillessä ja varustus on todella kevyttä. Ainoastaan kypärän kanniskelusta kaupungilla huomaa että kyseessä on mopoilija (tai sitten skootteristi).
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen