Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
    Ajattelinpa aloittaa leikkimielisen aiheen koskien pieniä omituisuuksia mitä itse kukin itsestään löytää MP-harrastuksen osalta. Eli jos itselläsi on jokin hämmentävä meriitti, jaa se toki täällä

Eräs omistani mikä tuli ensimmäisenä mieleen: olen harrastanut tätä touhua kohta seitsemän vuotta ja omistanut kuusi eri pyörää, joista jokainen ollut kyllä aktiivisessa ajossa aina. Kuitenkaan yhteenkään pyöristäni ei ole ikinä omistukseni aikana vaihdettu jarrupaloja, ei sen enempää omasta toimestani kuin huoltomiestenkään käsin ja itseasiassa renkaitakin vaihdettu vain yhteen näistä kuudesta....
    Tämä selittynee kyllä varsin tiuhalla tahdilla jolla vaihdan näitä mopojani nykyisen voisi pyrkiä pitämään sen aikaa että saisi kulutusosiakin vaihdetuksi

Ja ehkä vähemmän mielenkiintoisena havaintona mainittakoon että numero 9 on ainoa numero mitä ei ole esiintynyt yhdenkään omistamani pyörän rekisterinumerossa Kahdeksikko sen sijaan esiintynyt neljässä.....kahden pyörän kirjaimet ovat olleet VW....mitähän vielä keksis
    Tiedä sitten onko hauska, mutta kaikki rahat menee vaikka niitä ei olisikaan.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Vuodesta 2006 olen ajanut samalla pyörällä ja kaatanut sen joka kesä. Nyt vaan jännittää milloin napsahtaa seuraavaksi
    Aina on selvinnyt pelkillä henkisillä kivuilla. Tai onhan noita kaatumatappeja mennyt aika liuta
    Elämä on onneksi mutkikasta
    joka kerta kun kiihytän täysillä puren huomaamatta alahuulta liekkö sitten kiihtyy paremmin
    600rr
    Mulla on käynyt sellainen kai aika harvinainen juttu että ensimmäinen mulle ostettu pyörä jäi pitoon. Löytyi heti laakista se oikea.
    I ride the Lightning (XB9S -03)
    Itse olen vaihtanut pyörää 4 kertaa ja joka kerta eri syystä/ tavalla.

1. Pyörä lunariin --> uusi
    2. Pyörä myytiin --> uusi
    3. Pyörä varastettiin --> uusi
    4. Pyörä päittäin vaihto nykyisen kanssa.

Ducati Hypermotard 1100 -07 2014->
    Ducati Hypermotard 798 -10 2012-2014
    KTM Super Duke -06 2010-2011
    Suzuki SV650s -00 2009-2010
    Suzuki GSF600n -01 *2008
    Koeajolle meno on vaarallista. Edellinen mopo oli viime vuosituhannen lopun tuotteita, aika nykyaikainen kuitenkin vs. 70-luvun mopot, joilla nämä hommat tulivat tutuiksi.
    Mainitsin meneväni koeajolle kaverilleni, joka totesi boldauksen tekstin. Koeajo oli pe. töitten jälkeen, sentään tämä malttoi mielensä ja uusi pyörä oli vasta ke. pihassa. Myyjä totesi, että mm. sen vuoksi koeajoja järjestetään, jotta laitteiden kehityksen pääsee toteamaan, ja erohan on valtava kun nykyinen on tältä vuosikymmeneltä.
    Molemmat olivat silloin oikeassa, sekä kaverini, että myyjä. Itse olin väärässä - harvoin sitä voi todeta, että kuinka mukavaa kun olin väärässä.

Toinen vakio on, kun rouvalle mainitaan prätkiin liittyvien hankintojen hinnoista, hintaa pudotetaan aina 20 - 30 rossaa - säästyy suuremmilta taivasteluilta.
    <p>.</p>
    Silloinhan voi näyttää seuraavan kaupan kuittia vaimolle: kato, saman sain kuin maksoinkin
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
    Mie oon keskittynyt vain ostelemaan mopoja.
    Jätän vaihto- ja myyntihommat muille
    Jokainen mopo pitää jossain vaiheessa purkaa palasiksi ja kasata, vasta sen jälkeen ne tuntuu omilta.
    Ensimmäinen ja toistaiseksi viimeinen ratakaato tuli 13:sta ratapäivälläni, 13.9.2009.
    En ole tulossa orgin ratapäivälle tämän viikon perjantaina 13.6
    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Mie oon keskittynyt vain ostelemaan mopoja.
    Jätän vaihto- ja myyntihommat muille
    Jokainen mopo pitää jossain vaiheessa purkaa palasiksi ja kasata, vasta sen jälkeen ne tuntuu omilta.
    Toi tulee siinä vaiheessa vasta kalliiksi kun tila loppuu kesken ja täytyy rakentaa uusi "auto"talli pyöriä varten
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
    Lainaa Juska2000 kirjoitti Katso viesti
    Toi tulee siinä vaiheessa vasta kalliiksi kun tila loppuu kesken ja täytyy rakentaa uusi "auto"talli pyöriä varten
    Vaimo toimii aika tehokkaana määrän rajoittajana...
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Vaimo toimii aika tehokkaana määrän rajoittajana...
    Niitäkin voi vaihtaa, tai niin olen kuullut?
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
    Lainaa Akiva kirjoitti Katso viesti
    Niitäkin voi vaihtaa, tai niin olen kuullut?
    Ei se välttämättä vaihtamalla parane.
    Toiseksi menee hirmuinen aika ja vaiva uudelleenkouluttautumiseen ja se kaikki aika on pois omista harrastuksista.
    Nykynen vaimo on yrittänyt kouluttaa minua yli 20 vuotta ja homma on edelleen todella pahasti kesken
    40 vuoden pärrättömyyden jälkeen 'Perttu' (BMW R1100RS) tuli hankittua syyskuussa 2011. Sen kanssa on taivallettu yhdessä 35000 km.
    Pyöräkuumeen myötä 'Emma' (K1100LT) ostettiin toukokuussa 2014. Perttu on tallissa. Emmalla on nyt opeteltu 2500 km. Ihka erilaisia ovat moiset pärrät . . . käsittelyltään, rakenteeltaan, huollontaan ja ajelultaan.
    Nautinnollisiin kulkemisiin.
    BMW R1100RS -93 ex, K1100LTSE -95 ex.
    Ehkä tämä ei ole ihan tavallinen sarja. Näin on pyörän kuutiotilavuus muuttunut vaihdoissa suuremmaksi.
    Tuolta alusta on aikaa kulunut yli 40 vuotta. Ja nyt ollaan jo 900cc:ssa.

Seuraava - jos sellainen tulee joskus hommattua - ei kuitenkaan 2 -litrainen, vaan todennäköisesti suunta kääntyy pienempään.
    Viimeksi muokannut: Kiertotiehuvitus; 12.06.2014 klo 02:13.
    Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
    SUZUKI DL650A
    Lahdessa Aleksia pitkin torin sivuitse ajelin markkinapäivänä ja pysähdyin suojatien eteen.
    Suojatietä eteni n. 85 -90 v. tyylikäs vanhempi rouva.
    Tämä pysähtyi eteeni, katsoi kohti, kiitti ja sanoi: 'Onpa teillä tyylikäs avaruusraketti, nuori mies!'
    Kiitin ja jatkoin matkaani…

-jami
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Öljynkierto
    Olin nuorena miehenä hommannut projektikuntoisen 50-luvun brittipyörän, joka on muuten tallissa vieläkin. Reilu kymmenen vuotta sitten ei netistä tietoa niin helposti saanut että kysyin neuvoa eräätä legendaariselta brittiharrastajalta.

Ongelmana oli kuivasumppuvoitelun letkujen kiinnittäminen ja kannen ulkoisen voiteluputken liittäminen. Kysyinkin kyseisltä herralta että mitenkäs se öljy nyt tuossa koneessa kiertää? Vastauksena oli hömistyneneen ilmeen kera: "koneesta maahan, kuinkas muuten!"

Kyllä hän tietysti selvitti noviisille, ensin hiukan kiusattuaan, että miten ne putket tulee.. Tietysti tuo ensimmäinenkin vastaus pitää paikkansa vanhojen brittien kanssa.

- T -
    The Lakkivaari

Yamaha ei pamaha

Lainaa Kiertotiehuvitus kirjoitti Katso viesti
    Ehkä tämä ei ole ihan tavallinen sarja. Näin on pyörän kuutiotilavuus muuttunut vaihdoissa suuremmaksi.

Seuraava - jo sellainen tulee joskus hommattua - ei kuitenkaan 2 -litrainen, vaan todennäköisesti suunta kääntyy pienempään.
    Mielenkiintoinen kuvaaja. Mulla 30 vuotta ekan ja toisen (nykyisen) pyörän välillä, ja kasvu tekijällä 10 (125--->1250). Seuraavan pyörän kokoa en uskalla edes ennustaa.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
    Lainaa Kiertotiehuvitus kirjoitti Katso viesti

Seuraava - jo sellainen tulee joskus hommattua - ei kuitenkaan 2 -litrainen, vaan todennäköisesti suunta kääntyy pienempään.
    Ja jos sitä seuraava jatkaa samaa rataa - niin tulleeko siitä Gaussin käyrä, tai jonkun muun yhtälön kuvaaja.
    <p>.</p>
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Ja jos sitä seuraava jatkaa samaa rataa - niin tulleeko siitä Gaussin käyrä, tai jonkun muun yhtälön kuvaaja.
    Tjaa, mulla mennyt 50cc --> 50cc --> 600cc --> 1100cc --> 500cc --> 1000cc --> 50cc --> 600cc --> 1300cc. Mitähän tuolla ennustelis?
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti

Toinen vakio on, kun rouvalle mainitaan prätkiin liittyvien hankintojen hinnoista, hintaa pudotetaan aina 20 - 30 rossaa - säästyy suuremmilta taivasteluilta.
    Sama juttu mullakin mutta mulla nuo alennuspinnat 30-40 kun vaimolle (hallitukselle) kerrotaan hankintojen (varusteiden) hinnat. Pyörän hintaa en rohjennut huijata.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Sama juttu mullakin mutta mulla nuo alennuspinnat 30-40 kun vaimolle (hallitukselle) kerrotaan hankintojen (varusteiden) hinnat. Pyörän hintaa en rohjennut huijata.
    Kyllä minulla lähti vaihdossa käytetysta välirahasta jokunen tonttu siitäkin. Ja kuitit hävitetty aika päivää sitten, ettei joudu vääriin käsiin.
    <p>.</p>
    32 vuoden aikana tehot on nousseet CX:n viidestäkymmenestä NT:n viiteenkahdeksaan. Jos vielä joskus vaihtaisi 700:n alle, riistäytyisi hevosvoimat jo huimiin yli kuudenkymmenen lukemiin!
    työmies
  25.  
    Lainaa jlik kirjoitti Katso viesti
    Onneksi ei ole koskaan tarvinnut selitellä vaimolle ostoksiani tai edes niiden hintaa.... joskus tulee vain tehtyä heräteostoksia ilman vaimoa (asumme muuten sellaisessa parasta aikaakin )....
    Ennen pidin pyörät vaimon nimissä ja kun minulle tuli "himo" vaihtaa pyörää, kävi niin, ettei vaimo edes kerennyt ajaa itse vanhalla pyörällään, kun uusi oli jo pihassa.
    Ei kiinnosta pätkääkään