Gixxerissä Euroglobe ja on pelannut moitteettomasti nyt pari viikkoa. Ei ainakaan tässä vaiheessa mitään pahaa sanottavaa.
Yuasa sippasi kun ei tullut talvisäilytyksen jälkeen ajettua pidempää lenkkiä/ladattua. Starttaili laiskasti ja sippasi kokonaan. Meni ilmeisesti oikkariin, kun pyörästä paloi pääsulake. Ei ottanut latausta vastaan älyläturiltakaan. Motonetistä äkkiä Euroglobe tilalle ja taas mentiin.
KTM 690 Enduro & Yamaha R6R
MDS Batteryä voin suositella.
Järkevät rahtikulut ja mopea kuljetus (DHL)
Positiivisia kokemuksia on lakasta...
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Halvemmalla kotomaasta aitoa Yuasaa. Eli ei nappaa.(hondapena @ Touko. 15 2010,15:49) kirjoitti
googlella hätäinen vertailu ja pari euroa heti kotomaan hyväksi-YTZ14S
Samaan ketjuun jatketta.
Viime maaliskuussa ostin CBR1000F:ään Euroglobe akun. Kesä meni ok. Talven pyörä seisoi lämpimässä tallissa ja akku irrotettuna. Latailin muutaman kerran älylaturilla ja nyt keväällä ei akussa mitään eloa. Mittarivalot syttyy, mutta starttia ei pyöritä.
Motonet sanoo, että takuu vain 6kk, eikä korvata. Taidan katsella taas bilteman akkuja.
Tälläinen kokemus Motonetin akusta tällä kertaa.
Bilteman huoltovapaa ollut pihatraktorissa varmaan 4 vuotta, ja aina lähtee keväällä käyntiin.
jussi
Mulla meni Pilteman akku juuri samalla lailla, ja seuraavana talvena huollosta ostettu "joku" akku samalla lailla. Saas nähdä miten tänä keväänä käy.
Janne
XX
akussa EI kannata säästää. ostakaa vaan se vähän kalliimpi versio, ettei varmasti jätä sinne 30km kaikesta kaukana-paikkaan karmeessa vesisateessa repsikan nalkuttaessa vieressä![]()
kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
edelleen voimaa tarvittaessa.
Itse järkeilin, että 90€ Yuasasta ei ole paljon, kun edellinenkin kesti huonoilla talvilatingeilla sen 5,5vuotta.
?
Itse ostin joskus Motonetistä rykköseen akun ja se kesti melkein 1 viikon. sen enempää ei ole kokemusta![]()
Kaksi kautta kesti eurogloben akku gixxerissä, siitä viisastuneena hain uuden euroglobenin motonetistäKatsotaan kauanko kestää..
gsx-r 1000
kawasaki zx6rr kilvetön
Mulla Euroglobe luovutti yhden kauden jälkeen Apriliassa. Yuasa taisi mennä nelisen vuotta.
SDR1290
--me mutkan jälkeen käymme mutkaan vain huomataksemme, että olipas ihan v***n kivaa!--
Ite ostin eka motonetistä akun, meni hermo akkuhappojen ja vesien kanssa tissaroidessa joten biltemasta hain geeliakun. Akku suoraan kiinni pyörään ja toimii. Ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia ja täysin huoltovapaa. Suosittelen.
<p>Suzuki GSX-R1000 K7</p>
Alkuperäinen Yuasa kesti 8v. Tilalle Bilteman geeli, joka tarkoitettu vs800 ja 600bandit. Aattelin, että jos sitä suositellaan tohon vs800 intruun, niin jaksaa se 1200cc nelikkoakin pyörittää. Akkuhan kesti sen 3v, hain sitten viime kesänä samanlaisen Bilteman akun uupuneen tilalle.
Jos kerralla panostaa n.100e Yuasaan, niin oman kokemuksen perusteella nuo Bilteman geelit ei tule yhtään halvemmaksi.
Ensinäkin meitsin yausa maksaa 160€. Ja usein ne akut tuhotaan puhtaasti ihan oman oman huolimattomuuden takia. Silloin ihan sama onko siinä kiinni Yusa vaiko halba biltema-akku. Lopputulos on sama. Ainut vaan että se bilteman akun kanssa vahinko on mitätön.![]()
Uudesta Yuasasta ei ole mopossa kokemusta, mutta ainakin Exide mopoakku kesti yhtä kauan kuin Bilteman halpis, vaikka Exide on tuplahintainen ja joskus jopa pärjännyt jossain akkutesteissä.![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Motonetin halvin mahdollinen oikean kokoinen akku 05 6Rssä. Ei niissä lyijyakuissa ole muuta eroa kuin hinta. Onnettoman surkeita kaikki low-tech lyijyakut merkistä ja mallista riippumatta Yuasa, Biltema, Eurowhatever, ihan samaa psk**, joten sama minkä sinne pistää, jopa lentokoneen tonnin hintanen lyijyakku on abouttiarallaa ihan sama kuin Biltema oikeasti, siihen vaan ei sertifikaattisyistä saa pistää Biltsua. On olemassa vain huonoja lyijyakkuja. Jos haluaa hifistellä mopottimessa, litium-akkua kehiin. Sillä oikeasti tulee painonsäästöä ja se on oikeasti parempaa ja kymmeniä vuosia uudempaa tekniikkaa.
Erot lyijyakkujen kestossa tulee siitä miten on tullut säilytetyksi, onko mennyt deep-tyhjäksi. Esim 05 ZX6Rstä täytyy akku irroittaa talveksi jos haluaa että se ei ole keväällä huono tai pilalla. Litium on vielä kriittisempi alijännitteelle mutta samasta syystä akun ohjauselektroniikka (balansoitu lataus ja jännitetaja per kenno) on pakon sanelemana parempi joten se on sen puolesta huonoa käyttöä sietävämpi mikäli on fiksusti tehty.
ZX6R & KTM Enduro
Ite en ees ottanut akunkenkiä irti talveksi. Syksyllä otin ja rasvasin ne akkunaparasvalla, kauttaaltaan ja reilusti. Sit kengät kiinni. Seissyt talven yli, kylmässä. Tänään käyntiin. Ei latausta tai mitään. Yuasa.
Onhan älylaturi hyvä keksintö. Mut ei oo tullut vielä sellaiseen investoitua.
Kronoby Racing Team
Haluan kuulla tämän saman kommentin sen jälkeen kun olet omistanut yhden ison tvinikoneisen pyörän. Akuissa on eroja, etenkin siinä kuinka paljon ne antavat starttivirtaa. Pienessä rivikoneessa sitten onkin ihan sama mikä patteri siellä on kiinni, koska starttaaminenkaan ei vaadi akulta kovin kummoisia.
Superbike #7
Eikä välttämättä tule edes kovin kalliiksi. Itse sijoitin satasen tällaiseen kiinalaisen kotisepän tekeleeseen (pyydän kiinnittämään erityistä huomiota elinkeinonharjoittajan luottamusta herättävään kauppanimeen), ja nyt kolmannellakin kaudella lähti tonninen twini ihan ongelmitta pörisemään.
Moro
Onko kellään kokemusta noista motonetin litium akuista ?
Esim: https://www.motonet.fi/fi/tuote/9000...P150xL87xK93mm
__________________________________
Yamaha Virago 535
Yamaha FZ6S 2006
Honda XL1000 2004 ABS
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021
Akku Häkkiseltä Metsälästä Exide akku hapotettuna ja vaihdettuna 63e.
Suzuki GSX 1400-04 Honda CB 900 hornet-03 Suzuki GSX 1400-07 Aprilia Mana 850-08
Kawasaki ZR-7-99 Yamaha FZ6N-07
Kiitos ja anteeks. poistunkin tästä takavasemmalle...
Viimeksi muokannut: Eemo; 13.05.2014 klo 16:54.
Life is an adventure that requires correct equipments.
'R1200GSA
Vertailin tänään motonetin ja shorain litium akkuja. Pirun pienet ampeeri tunnit noissa verrattuna shoraihin. Myös kylmäkäynnistys ampeerit(?), CCA paljon pienempiä.
Miten vaikuttaa käytännössä niin hyvin epäselvää minulle. Itselläni V2 1100cc kone niin vaatii kai noita enemmän mutta mikä riittää niin en tiedä...
Ducati Hypermotard 1100 -07 2014->
Ducati Hypermotard 798 -10 2012-2014
KTM Super Duke -06 2010-2011
Suzuki SV650s -00 2009-2010
Suzuki GSF600n -01 *2008
Tuo onkin mielenkiintoinen kymysys. Ampeeritunteja ei kai periaatteessa tarvita kauheasti, kunhan hetkellisesti saadaan virtaa riittävästi ulos. Ilmeisesti litiumakusta saadaan suurempi virta ulos pienemmästä akusta, joten pienemmillä ampeeritunneilla pärjää kunhan akku kerkeää ajossa taas latautumaan?
Nuo motonetin litiumit on sen hintaisia että alkaa jo vähän houkuttelemaan. Kaikkihan sen tietää että 2kg saa helpommin (ja nyt ehkä jo halvemmallakin) pois akusta kuin ukosta![]()
Moto Guzzi Breva 750
Eurogloben 36,50 € malli testattu ja toimi kuukauden. Eilen parin päivän seisonnan jälkeen oli jännite pudonnut 10,5 volttiin, ei suostu ottamaan virtaa vastaan pyörästä eikä parista eri laturista. Pyörän ollessa käynnissä latausjännite heitteli satunnaisesti 11,3 ja 14,9 välillä. Kokeilin pyörän latausta toisella akulla ja mittari antoi melko tasaiset 14,2 kierrosluvusta huolimatta.
Tänään Motonetissa kokeilivat Eurogloben testerillä, joka väitti akun olevan ok, mutta pienen neuvottelun jälkeen hyvittivät hinnan. Eurogloben kokeilut riittivät ja otin pykälää kalliimman Boschin. Hyvä palvelu, parempi mieli
Euroglobea en siis voi suositella![]()
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Pari vuotta sitten oli Eurogloben joku pikkuakku. Kesän meni hyvin, mutta kelien kylmentyessä syksyllä sai ryhtyä työntämään pyörää käyntiin.
Ei jatkossa Euroglobeja minulle.
Mulla kesti Euroglobe pikkufasussa 3 kk, edellinen jasa oli 5 v. Nyt on Bemussa Nitron akku, se on pelannu hyvin jo 2v.
-- Julius K -- R1200R & XL700v --