Ei tuokaan pahalta soundaa
http://derestricted.com/motorcycles/...roject-exhaust
Ei paha ollenkaan!
Tämä härpäke miellyttää omaa silmää aikas tavalla http://www.sc-project.com/ktm_1290_s...allery_CRT.htm
Taitaa vaan olla vollyymit nimismiehestä liian riittoisat...
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
Näyttää aika samalta kuin akra, mutta ehkä vähän pienemmän näköinen...
Tässä jenkkien testiä nakuista, oli aikaseemin radalla, edellisellä sivulla on rata testi
Mielenkiintoinen juttu
http://blog.ktm.com/column-fast-furi...in-hockenheim/
Viimeksi muokannut: Husky510; 28.04.2014 klo 13:29.
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Tänään hain sitten mopon Vantaalta. Akran kokoputkikin ehti sopivasti tulla.
Ensi reaktiot kokeilun jälkeen erittäin positiivisia. Tuntuu vastaavan kaasuun heti eikä viidestoista päivä. Putkesta lähtee aika matalat murinat, ei todellakaan tee mieli killeriä ruuvata pois......
HP4
OK, eli net on jo ruuvattu veks ja huomenna vappuajelulle niinku kuuluu?!?
Sää voit kattos lieventää muiden vitutusta HUOMATTAVASTI ripustamalla vähän serpentiiniä sinne tänne... Niistä mummokin tajuaa, että siinä on huumorintajulla varustettu poeka liikenteessä. Ei osaa dissailla ollenkaan vaikka vähän hamosen helmoissa jytisee.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Tuossa on Remus vaimentimesta ääni testiä
Tuossa lisää, Remusta
https://www.youtube.com/watch?v=Tzf8STI_OTA&app=desktop
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Ja jos halutaan olla oikeen rehellisiä, niin näissä erillisillä kattipöntöillä varustetuissa putkistoissa toi "äänenvaimennin" on yhtä turha ku meikkikynällä tehty kauneuspilkku J. Tukiaisen naamataulussa.
Sorry: Aika ärhäkkä vertauskuva, mutta sopi niin hyvin etten malttanu olla laittamati...![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Saa nähä tuleeko remukselta koko putkistoa . Ois ainakin laadukas vaihtoehto akran putkistolle hieman halvemmalla.
Ultrafast KTM machine .
voihan pojat! Tänään pitäisi saada pyörä alle!jokohan noi hymiöt jo riittää...
Anyways, vaimenninta pitäisi varmaankin vaihtaa jossain vaiheessa. Jollei tuo orkkis olisi niin ruma, niin voisi vain pyöräyttää orkkiksesta noise killerin pois, kuulemma äänet paranevat reilusti. Eivät siis juurikaan kovene, mutta laatu paranee huikeasti.
Mukavaa, kun näitä slipareita tulee hyvää tahtia ja erilaisia, katsotaan milloin oma hermo pettää ja jonkun korjaa talteen. Onko muuten niin, että pelkkä Akran slipari on pidempi kuin kokoputkiston mukana tuleva? Kuvissa ainakin näyttäisi siltä. Remuksellahan on kattipönttöön ns. suora putki, joka lisää näköjään ala- ja keskialuetta, mutta äänen volyymit taitavat kasvaa aikalailla, siis jo liikaakin?
Eilen löytyi Biltsikasta poistosta viimeinen kappale takapään pukkia ja vieläpä löytyi myös oikeankokoinen tappi pukkaan. Hintaa tuli huikeat alle 40,-
Ilmat vaan kääntyivät aivan paaskoiksi, mutta tää on tätä, suomen kesä![]()
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
Ei kyllä löyty monelta koko ränniä näistä pyöristä....
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Honda CBR600F -00,Kawasaki Z1000 -07,Yamaha MT01Stage3 -05,Suzuki GSX1300BK -10,Husaberg FE550 -07,HD Rocker C -09,KTM 450 SX-F -13,KTM 1290 Super Duke R -14, Triumph Speed Triple 1050 -09, Kawasaki ZRX1200 -07, Suzuki GSX1400 -07, Husaberg FE390 -10,
Raisiossa on koeajopyörä tämän viikon...
Romun kanssa kaupoille![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Tänään tais olla Motokeitaalla myös koeajoa SD:llä.
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Koeajokiertue poikkesi Jyväskylässä, joten piti kokeilla. Eli pelkkä ensituntuma kyseessä, omakohtaisia koeajoraporttejahan ei näytä vielä olevan juuri kirjoitettu. Taisi KTM:n kaveri mainita jostain Ahveniston koeajotapahtumasta lähiaikoina.
Kyseessä Akran sliparilla varustettu laite street-moodissa (ei ollut aikaa tutkia säätöjä). Voimaahan oli kivasti, siinä kohtaa ei mitään yllättävää. Eikä siinä, että jos takarengas piti, niin keula oli koko ajan sylissä. Eli tämähän on sitä hauskuutta, joskin kortin kanssa voi olla pitelemistä, koska keulinta on niin vankasti kriminalisoitu. Ripeät kiihdytykset pikkuvaihteilla nostavat aika väistämättä keulan ylös. Kruisailussa 100km/h vastaa noin 3000rpm, jossa kohden kyyti on aika tutisevaa, tarkoittaen moottorin aiheuttamaa tutinaa, ei siis mitään värinää tai levottomuutta. Tyhjäkäynniltä 5000rpm saakka tuo on aika vallitsevaa ja kiinnittää huomiota jos sellaiseen ei ole tottunut. Sen yläpuolella käynti muuttuu tasaisemmaksi, eli jokaista männän liikettä ei enää noteeraa. Kapulan kääntö pikkukierroksilla, alle 3000rpm saa ensin aikaan voimakkaan tutinan lisääntymisen, kuin myös tietty kohtuullisen ripeän vauhdin lisäyksen, kunhan kierrokset hieman nousevat. Kutosellakin kelpaa hyvin ohittaa. Äänistä ei isommassa nopeudessa saa tuon sliparin kanssa juuri mitään havaintoa. Pikkuvaihteillakin kuuluvin höplötys ilmenee moottorijarrutuksessa.
Koeajo oli tällä kertaa lyhyt, koska ajoaika ei riittänyt, mutta täytynee tarkentaa kesän mittaan. Omalla kohdalla ei syttynyt ihmeempää kipinää, koska tuon tyyppinen laite vaan ei vastaa omia mielitekoja, soundi, fiilis ja etenkin genre ei kerrassaan natsaa. Ymmärrän kyllä silti hyvin niitä jotka laitteesta kiinnostuvat.
Tyhmää kuin saatana, mutta pakko sanoa että perkele että miehekkäät äänet
Tuossa joku käynyt penkittää koko akra rännin, sai 170 BHP and 138NM at the back wheel
Red original system
Blue Akrapovic System
At the back wheel. 7-10% loss so 179-185 Bhp and 146-150 NM of torque at the crank
![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Mitähän noi DIN hepat mahtaa sitten olla SAE:na, joka taitaa olla käytössä suomen the penkeissä![]()
ZH2 2020
Just tuli mieleen että ne teho lukemat on sitten muuten ihan toista, kuin olisi täällä....
Tuollainen on motokeitaalla myynnissä
http://www.motokeidas.com/shop/tuott...R-KTSD1290-002
![]()
Viimeksi muokannut: Husky510; 09.05.2014 klo 23:37.
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Nyt kun on tullut pyörällä jonkun verran ajettua, niin onhan tää ihan huikea laite, paras pyörä mulle. Melkein joka kerta kypärän sisällä naama menee virneelle, kun kaasua kääntää. Ohitukset jne. on absurdeja tuon väännön myötä.
Itselleni kone on tosi värinätön, mutta lähtökohdat on toki toiset kuin sellaisilla, jotka ovat kolme- tai nelisylinterisiin tottuneet. Eihän tuo täysin värinätön ole alakierroksilla, mutta kritisoiko joku HD:een koneen jutteluakaan - no ei niin. Se kuuluu asiaan ja ostaessasi alleviivaat tykkääväsi pienestä luonteikkuudesta. Tuuli ottaa yllättävän vähän kuskiin, ajoasento toimii pidemmällekin kaverille itävaltalaisten tuottiden tyyliin erinomaisesti. Kahvalämppärit meni paikalleen heittämällä, kerrankin. Törkyhintaisia vaan ovat, euroopassa noin €200, jenkeissä €110.
Tällä hetkellä ainoa moite on nopeusmittarin näyttämät, kuka hitto tuon on säätänyt? Onhan se nopea laite, muttei nyt niin nopea, että paikallaan ollessaankin mittari näyttää jo kohta 10kmh:ssa! Toi on kai sitä josta iso J aikanaan lauloi, että "travelling without moving". Toinen urpous on se, ettei tollasen hintaluokan laitteessa ole syylarin suojaa, wtf!
Mutta voi pojat, että on aina hieno painaa starttinappulaa!![]()
Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
Nopeusmittari taitaa kyllä näyttää omiaan myös mun mopossa, paikallaan kyllä 0kmh mutta sataseen vauhti tuntuu oudon hitaalle
Mittariston viesti not legal vähän hämmensi mutta taitaa johtua ABS donglesta tai sitten kokoputkesta.
Pyörässä on kyllä yksi paha vika, tekee koko ajan mieli availla kun paukkua on tarjolla välittömästi....![]()
HP4