Eli potilas on -96 fireblade.Ostin tämän viime kesänä ja toimi ok,mutta talvella rupesin katsomaan kuinka likainen ilmansuodatin on niin sitähän ei ollut ollenkaan?! Oli se muovilevy ja siinä verkko,mutta sen itse suodatinkankaan oli joku seppä leikannut jäljistä päätellen puukolla pois.No,ostin sitten siihen pipercrossin suodattimen ja eihän se nyt pelaa ollenkaan.Hyvin käynnistyy ja käy tyhjäkäyntiä,mutta n.4000rpm ylöspäin nykii,hyytyilee ja paukkuu.Ei savuta yms.Saa kuitenki kiihtymään motarinopeuksiinkin.Putkisto on vaihdettu,en tiiä onko suuttimia.Saakohan tuo nyt liian vähän ilmaa ku ilman ilmansuodatinta toimi hyvin?
Hyvin todennäköisesti menee rikkaalle. Koitappa laskee neuloja. Vois tulla seokset paremmin kohillee. Suutinten koko vois olla myös hyvä tarkastaa. Ilman ilmansuodatinta en ainakaa ite ajelis.
Suzuki V-Strom 800DE -24
Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
Varmista alkuun, että kulku palautuu kun ilmanputsarin ottaa uudestaan pois.
Jos näin on, niin tod.näköisesti pääsuuttimet on vaihdettu liian isoiksi ja/tai neulat liian ylhäällä/liian ohuet. Pyörä on ehkä modattu antamaan maksimaalinen teho - siis ilman ilmanputsaria.
Joo pitää ekana kokeilla ilman suodatinta mitä tekee.Jos toimii niin sitte kaasarien kimppuun.Vähän kyllä huvittaa millä tyypillä tämä ruoska on ollut jos on tehoja haettu putkistolla ym. kun ostaessa oli 72kw cdi boksi kiinni.Papereissa kuitenki 94kw![]()
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
No niin. Kokeilin ilman putsaria ja toimi huomattavasti paremmin. Sitten otin kaasarit irti ja ilmeisesti vakiosuuttimet on kun oli 115? Miten niitä neuloja saa laskettua? Ei näyttänyt mitään säätöä olevan. Rikka oli tosin välissä. Kuuluuko olla normaalisti?