Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 187:sta
  1. #151
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Tässähän siitä juuri rakettitiedettä tehdäänkin... Keskiseisontatuettomassa pyörässä tuon "keskiölinjan" aikaansaaminen on kotikonstein jokseenkin mahdotonta, ja kuka nyt muutenkaan viitsii alkaa takajousitusta purkamaan
    joo onhan se haaste kun pitää ihan 2 mutteria avata No mutta kaikki tekee tietenkin niin kuin itsestä tuntuu hyvältä. Mulla ketjut on se paras ja helpoin. Kardaani on liian umpinainen. Sen kuntoa ei näe nopealla silmäyksellä.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  2. #152
    Niimpä. Kaikki hymiöt maailmasa ei saa tuosta tekstistä ymmärretävää aikaan

    Totta on että se ei varmaan oo maailman paras rakenne. Eikä laakerin shimmaus ole helppoa. Muutenhan sen osais kaikki turkkilaiset ketä Bemmin linjalla on pyöriä kasaamasa. Asentajastahan sen täytyy olla kiinni että toisen samanlaisen laitteen laakeri (ei kardaani) hajoaa jo ennen 50tkm ja toisen joskus paljon myöhemin. Jos sillonkaan.

    Mutta sanompa että Honda se vasta osaa. Mun entisen ketjuvetoisen hondan vetoakselin boorit oli romuna jo 70tkm kohilla. Tätäki tilastoa Kuukle varmaan valottaa kovasti jos lukijoita riitää. En oo kuullu ongelman esiintyvän yhdessäkään saman moottorin omaavisa kardaani-malleisa.

    Näiden kauniiden rivien päätteeksi olen melko varma että seuraava pyöräni ketjulla kulkeva. Ja pahoin pelkään ketjun olevan sen laitteen pienin ongelma.
  3. #153
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    ^ Ihan maalaisjärjellä selitettäviähän nuo ovat...

    Jos ketjussa on kovasti löysää, niin vapaalta ykköselle kytkiessä "roikkuva" ketjun yläpuoli tulee nykäistyä kireälle, koska ainakin märkä kytkin "laahaa" aina sen verran.

    Ja tuo vapaalle kytkeytyminen on tosiaan ihan mekaanisesti rakennettu joissakin pyörissä siten, että kakkosta ei pysty kytkemään jos eturatas ei liiku. Onkohan tuo nyt sitten "positive neutral finder" vai miksi sitä kutsuttiinkaan... Esimerkiksi mulla tuossa Z1000SX:ssä on sellainen laatikko. Jos ketju on löysä, ykköseltä vapaalle ottaessa eturatas liikahtaa ketjun vapaaliikkeen verran, jolloin kakkonen saattaakin lipsahtaa päälle. Sen sijaan jos ketju on riittävän tiukalla, tuota liikettä ei juuri tapahdu ja vaihdetta ei saa nostettua kakkoselle mitenkään jos pyörä on paikallaan.
    En pysty sanomaan tuohon juuta enkä jaata, ei tietämys yksinkertaisesti riitä mutta niissä pärrissä joita minulla on ollut, kytkin ei oo koskaan laahannut niin paljon jotta olisi tuommoisia asioita koskaan tarvinnut miettiä (ja jos olisi, vaihtaisin ehkä öljymerkkiä), joskus kylmänä ykkönen saattaa vaihde hieman "haukata" päälle mutta lämpimänä nuo on aina menneet päälle sekä ylös- että alaspäin vaikka ketjuja olen tavannut pitää aika löysällä...

    Joo ja on totta että kun tuo laatikko on rakennettu siten että jos siellä sisällä kaikki seisoo paikallaan vaihteet ei myöskään kytkeydy joten pieni kytkimen kantaminen (tai takapyörän liike) on tarpeen...

    "Tässähän siitä juuri rakettitiedettä tehdäänkin... Keskiseisontatuettomassa pyörässä tuon "keskiölinjan" aikaansaaminen on kotikonstein jokseenkin mahdotonta, ja kuka nyt muutenkaan viitsii alkaa takajousitusta purkamaan"

    Tartteekos tuo muuta kuin että pyydät kaveria painamaan perää sen verran että voit vaikka jollain linjarilla katsoa...
    Viimeksi muokannut: collikka; 01.05.2014 klo 21:43.
    juuri nyt pyörätön
  4. #154
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Eivät rullaa kaikki bemarit 100tkm, ennen perän laakerivaihtoa!

    Gessun reikäperä korkkas!
    http://www.moottoripyora.org/keskust...käperä-korkkas

    Erikoistyökalujen tarve!
    http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=682413

    Ja tässä tapauksessa: "The bike has only 53,000 miles. So I contacted my BMW dealer in Orange to get their opinion, and was quoted $3000 to fix."
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  5. #155
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Eivät rullaa kaikki bemarit 100tkm, ennen perän laakerivaihtoa!

    Gessun reikäperä korkkas!
    http://www.moottoripyora.org/keskust...käperä-korkkas

    Erikoistyökalujen tarve!
    http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=682413

    Ja tässä tapauksessa: "The bike has only 53,000 miles. So I contacted my BMW dealer in Orange to get their opinion, and was quoted $3000 to fix."
    Nyt on selva etta kaikki kardanipyorat ovat junk yard tavaraa kun kaikista BMWsta rajahtaa pera...

    Uskotteko jos sanon etta minulla on katkennut ketju monta kertaa mutta kardani ei?

    Ja on mennyt takapyoran laakereita ketjuvetoisesta. Uskomatonta mutta totta...

    Kikkebuu bobbejaan millaista fanatismia voi aiheuttaa vetotapa!
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  6. #156
    Hyvä. Löysit jutun. Ja nyt Bone vois vaikka tilastoida paljonko reikäperä Bemmejä on myyty tänne kielialueelle. Saatas vähä kuvaa ongelman laajuudesta.

    Toki tuon reikäperän ikuiset peräöljyt oli melko huti, mutta perähän kardaanihan tuosa ei ollu vian aiheuttaja. Vai oliko. En tietenkään lukenu jutua. Neljä vuottahan Bemmi tais testailla ikuisia öljyjä?

    Eihän tuo toki ongelmaton ole, mutta pyöränlaakerin ongelma? ei oo vika kardaanisa eikä käy perusteeksi jankatesa kumpi on parempi.

    Ja tuossa aiemmin kun kaivattiin kotilopuoleltanongelmia niin eipä tarvi mennä kovin kauas. Jos TSI tuo jotain mieleen. Koskee vähän eri kohtaan, mutta ei missään nimesä voi olettaa ko. ongelman aiheuttajalle lyhempää elinkaarta kuin tässä keskustelulle laakerille.
  7. #157
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JHV 654cc kirjoitti Katso viesti
    Mua tympii se sotku mitä tuloo ketjujen rasvauksesta varsinki silloon ku pärrä on puunattu hianoksi niin ei oikeen huvita sotkia sillä rasvalla.
    Siks just kannattaa käyttää rasvaria, pysyy ketjut kokoajan pienessä optimirasvassa eikä joko lainehdi tai sitten ole kuivat.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  8. #158
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    En pysty sanomaan tuohon juuta enkä jaata, ei tietämys yksinkertaisesti riitä mutta niissä pärrissä joita minulla on ollut, kytkin ei oo koskaan laahannut niin paljon jotta olisi tuommoisia asioita koskaan tarvinnut miettiä (ja jos olisi, vaihtaisin ehkä öljymerkkiä), joskus kylmänä ykkönen saattaa vaihde hieman "haukata" päälle mutta lämpimänä nuo on aina menneet päälle sekä ylös- että alaspäin vaikka ketjuja olen tavannut pitää aika löysällä...
    Henkilökohtainen kynnys asioiden häiritsevyydelle on toki oma lukunsa. Minua ainakin ketuttaa ihan suunnattomasti, kun vaihteen päällekytkentä on törkeä pamaus ja nykäisy sen sijaan että kuuluisi lähinnä pieni klak-ääni. Ja kolmen eri pyörän otoksella ketjun kireydellä on erittäin suuri vaikutus tuohon. Jos se maksaa muutaman tuhannen kilometriä ketjun eliniästä, niin se on sitten voi voi.

    Tartteekos tuo muuta kuin että pyydät kaveria painamaan perää sen verran että voit vaikka jollain linjarilla katsoa...
    Äkkiseltään geometriaa katsoen perää pitäisi saada painumaan enemmän kuin mitä yhden miehen painolla onnistuu. Tai voi olla että onnistuisikin jos jousen esijännityksen säätäisi minimiin ja/tai apulainen istuisi matkustajan penkille. Lisäksi pitäisi purkaa ala/sivukate kokonaan pois jotta saisi edes eturataskotelon auki, ja myös äänenvaimennin pitäisi repiä pois ennen kuin siihen millään linjaria saa viritettyä. Jos olisi säädettävä tasolaser käytössä niin ehkä sitten onnistuisi änkkäri paikallaankin. Vaan vaikka tuon linjankin löytäisi, niin sitten se pyörä pitäisi vielä jollain ilveellä pitää juuri siinä korkeudessa sen aikaa että voi tutkailla ketjun kireyttä eri kohdissa kierrosta.

    Ylläolevan valossa meikäläiselle riittää se, että kireys on perstuntumalta toimiva ja edes suurin piirtein valmistajan antamien ohjeiden rajoissa. Kestävät sitten minkä kestävät, ja uutta tilalle tarpeen mukaan.
  9. #159
    En tiedä paremmuudesta mutta kardaani on huolettomampi. Ketjuvetoisia pyöriä on itsellänikin ollut 30 vuotta + nyt 4 vuotta kardaanivetoinen yhden ketjuvetoisen lisäksi. 80 tkm. ajettu kardaanilla, ei mitään vikoja eikä välyksiä. Peräöljyn vaihto, akselitunnelin putsaus, boorin rasvaus, ja se on siinä. N. 1 tunnin ja 10 euron homma.

    Eikä ole ajokamppeet, ei kädet eikä joka s...atanan paikka aina siinä ketjurasvassa.
    Kerran vuoteen se peräöljy vaihto, tunnelin putsaus + boorinrasvaus tapahtuu muiden vuosittaisten perushuoltojen yhteydessä. Matkapyöräksi suosittelen ihan vilpittömästi kardaanivetoista jos nyt ei ihan välttämättä halua jossain siellä ??? touhuta niiden ketjujen kanssa.
    Murjaanien kuningas!
  10. #160
    Äkkiseltään geometriaa katsoen perää pitäisi saada painumaan enemmän kuin mitä yhden miehen painolla onnistuu. Tai voi olla että onnistuisikin jos jousen esijännityksen säätäisi minimiin ja/tai apulainen istuisi matkustajan penkille. Lisäksi pitäisi purkaa ala/sivukate kokonaan pois jotta saisi edes eturataskotelon auki, ja myös äänenvaimennin pitäisi repiä pois ennen kuin siihen millään linjaria saa viritettyä. Jos olisi säädettävä tasolaser käytössä niin ehkä sitten onnistuisi änkkäri paikallaankin. Vaan vaikka tuon linjankin löytäisi, niin sitten se pyörä pitäisi vielä jollain ilveellä pitää juuri siinä korkeudessa sen aikaa että voi tutkailla ketjun kireyttä eri kohdissa kierrosta.[/QUOTE]



    No jos sen on noin vaikeaa hankkiudu äkkiä eroon, mitä tuommoisella rakkineella tekee kun ei saa edes ketjuja säädettyä...
    juuri nyt pyörätön
  11. #161
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    Äkkiseltään geometriaa katsoen perää pitäisi saada painumaan enemmän kuin mitä yhden miehen painolla onnistuu. Tai voi olla että onnistuisikin jos jousen esijännityksen säätäisi minimiin ja/tai apulainen istuisi matkustajan penkille. Lisäksi pitäisi purkaa ala/sivukate kokonaan pois jotta saisi edes eturataskotelon auki, ja myös äänenvaimennin pitäisi repiä pois ennen kuin siihen millään linjaria saa viritettyä. Jos olisi säädettävä tasolaser käytössä niin ehkä sitten onnistuisi änkkäri paikallaankin. Vaan vaikka tuon linjankin löytäisi, niin sitten se pyörä pitäisi vielä jollain ilveellä pitää juuri siinä korkeudessa sen aikaa että voi tutkailla ketjun kireyttä eri kohdissa kierrosta.


    No jos sen on noin vaikeaa hankkiudu äkkiä eroon, mitä tuommoisella rakkineella tekee kun ei saa edes ketjuja säädettyä... [/QUOTE]

    Just näin, ikinä linjaan säätänyt muuta kun merkeistä katsomalla.......silti kestäneet yli 30000 ketjut. Persaukisena pakko kumartua rasvaamaan :P
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  12. #162
    Lainaa Peltsi kirjoitti Katso viesti
    Hyvä. Löysit jutun. Ja nyt Bone vois vaikka tilastoida paljonko reikäperä Bemmejä on myyty tänne kielialueelle. Saatas vähä kuvaa ongelman laajuudesta.

    Toki tuon reikäperän ikuiset peräöljyt oli melko huti, mutta perähän kardaanihan tuosa ei ollu vian aiheuttaja. Vai oliko. En tietenkään lukenu jutua. Neljä vuottahan Bemmi tais testailla ikuisia öljyjä?

    Eihän tuo toki ongelmaton ole, mutta pyöränlaakerin ongelma? ei oo vika kardaanisa eikä käy perusteeksi jankatesa kumpi on parempi.

    Ja tuossa aiemmin kun kaivattiin kotilopuoleltanongelmia niin eipä tarvi mennä kovin kauas. Jos TSI tuo jotain mieleen. Koskee vähän eri kohtaan, mutta ei missään nimesä voi olettaa ko. ongelman aiheuttajalle lyhempää elinkaarta kuin tässä keskustelulle laakerille.
    Tuanoin... sanoo Porilainenkin

    Eikö ole ihan yhtä "hevonvitunhumpanyxlysti" mikä voimansiirrosta poikii "alle odotusarvon"......
    kun sillä on tapana poikia ? .

    Ihan luilleen vedettynä... kun "laulu"... "matkanteko... "what ever".... loppuu.... niin
    ei ihan kivvoo oo nuinkii paennavvoo pellii työnnellä.... vai kui? .

    Kaikki muu on..... arvaakkona mitä....? Just

    Pekulointijja sekunttäärisillä aspekteilla

    PS. VW/TSI.... Yhtälö josta mulle ei tartte enää tietoa tai tuskaa lisätä.....
    noin konkreettiselta puolelta .

    "Viralliset" versiot voi tuoda tänne.... jos haluaa tuntea miltä tuntuu kun ne "tungetaan sinne" .
    (Riittävän monta tuttua vanhaa kokenutta VW-asentajaa)

    Pehmennetään nyt kuitenkin hiukan.... kuten olen tuosa matkan varrella tehnyt.....
    Vaikka sitä ei suin surminkaan haluta toisin paikoin noteerata....

    Kun toisiovoimansiirto on ratkaistu kardaanilla "HYVIN", se on eittämättä "PARAS" ratkaisu
    käyttöpyörässä.

    Jos ja KUN.... tilanne on osoittautunut joksikin muuksi.... varsinkin "laatutuotteiden parissa".....
    ARMOA ei ole mitään syytä antaa tai osoittaa..... ellei tapana ole laskea housuja.....
    käydä kontilleen.... ja ilmoittaa.... tulkaa ja tuikatkaa .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  13. #163
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    No jos sen on noin vaikeaa hankkiudu äkkiä eroon, mitä tuommoisella rakkineella tekee kun ei saa edes ketjuja säädettyä...
    Sinulta jäi joko tarkoituksella tai vahingossa se oleellisin pointti tuosta mun postista lainaamatta:

    "Ylläolevan valossa meikäläiselle riittää se, että kireys on perstuntumalta toimiva ja edes suurin piirtein valmistajan antamien ohjeiden rajoissa. Kestävät sitten minkä kestävät, ja uutta tilalle tarpeen mukaan. "

    Jos kyse on siitä että sarkasmidetektorini petti niin pahoittelen turhaa (viesti)ketjun pidentämistä. Mutta toisille se ropaaminen ja hifistely tuntuu olevan tärkeämpää, itse käytän siitä säästyneen energian vaikka ajamiseen.

    Ja lopuksi vielä henkilökohtainen kannanotto siitä, että vetotapa on minulle jokseenkin yhdentekevä, jos pyörä muuten miellyttää.
  14. #164
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Tuanoin... sanoo Porilainenkin

    Eikö ole ihan yhtä "hevonvitunhumpanyxlysti" mikä voimansiirrosta poikii "alle odotusarvon"......
    kun sillä on tapana poikia ? .

    Ihan luilleen vedettynä... kun "laulu"... "matkanteko... "what ever".... loppuu.... niin
    ei ihan kivvoo oo nuinkii paennavvoo pellii työnnellä.... vai kui? .

    Kaikki muu on..... arvaakkona mitä....? Just

    Pekulointijja sekunttäärisillä aspekteilla

    PS. VW/TSI.... Yhtälö josta mulle ei tartte enää tietoa tai tuskaa lisätä.....
    noin konkreettiselta puolelta .

    "Viralliset" versiot voi tuoda tänne.... jos haluaa tuntea miltä tuntuu kun ne "tungetaan sinne" .
    (Riittävän monta tuttua vanhaa kokenutta VW-asentajaa)

    Pehmennetään nyt kuitenkin hiukan.... kuten olen tuosa matkan varrella tehnyt.....
    Vaikka sitä ei suin surminkaan haluta toisin paikoin noteerata....

    Kun toisiovoimansiirto on ratkaistu kardaanilla "HYVIN", se on eittämättä "PARAS" ratkaisu
    käyttöpyörässä.

    Jos ja KUN.... tilanne on osoittautunut joksikin muuksi.... varsinkin "laatutuotteiden parissa".....
    ARMOA ei ole mitään syytä antaa tai osoittaa..... ellei tapana ole laskea housuja.....
    käydä kontilleen.... ja ilmoittaa.... tulkaa ja tuikatkaa .
    Lasin viiniä juoneena sanoisin että tää ei nyt täytä seiskapykälää . Iik!!
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  15. #165
    Dodih!

    On siis "valmistajia" jotka on ihan huolella jollain kohtaa "tuhrinut" hyvän asian ja ratkaisun......
    mutta toisaalta taas värikkäiden vaiheiden jälkeen saanut korjattua fataalit kämminsä
    siedettävälle tasolle..... ja ilmansuunnasta riippumatta.... toisissa ratkaisuissa (kardaaniveto)
    saanut asiat toimimaan kuten odotusarvot edellyttävät. PISTE!

    Eli ei kai tässä kenelläkään... missään kohtaan... miltään osin.... ole ollutkaan erimielisyyttä?

    Se taas... että jonkun jeesuksen seuraajat kritiikittömästi selittävät mitä mielikuvituksellisin
    tavoin "täydellistä fiaskoa" hyväksi.... missä kulkee ymmärtämisen tarpeen raja?

    Kuinka onkaan taas vaikea keskustella asioista.... asioina ja niiden puitteissa.....
    oli nyt otsikko mikä tahansa.... sotkematta iloisesti puuroja & vellilöetä keskenään ?

    Ei se Wuiddu waan vesi muutu viiniksi.... eikä paskaläjä kullaksi.... oli usko kuinka väkevä tahansa .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  16. #166
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Tuanoin... sanoo Porilainenkin



    Kun toisiovoimansiirto on ratkaistu kardaanilla "HYVIN", se on eittämättä "PARAS" ratkaisu
    käyttöpyörässä.

    ;):.
    Tulihan se sieltä:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rol leyes:

    Oli varmaan tuskanen synnytys ja vaati kätilöiltä paljon kärsivällisyyttä. Kun lopettaa vänkäämisen ja hyväksyy asiat. Eihän tässä puhuttu siittä onko Bemarin ratkasu paras vaan aihe oli KETJU VAI KARDAANI.

    Nyt tarvii :smoke:
  17. #167
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Lasin viiniä juoneena sanoisin että tää ei nyt täytä seiskapykälää . Iik!!
    No mut hei... .

    Vaikka olis hyvä..... Ei se todellakaan tarkoita sitä.... että olis täydellinen ....
    Edes näin pullon viiniä juoneena .
    Siinä vaiheessa kun itse kukin alkaa näissä puitteissa ottaa asioita "turhan" vakavasti
    mistä syystä tahansa.... On pieni "suhteuttaminen" paikallaan".

    Jos tässä maailmassa voi enää mihinkään luottaa.... niin siihen,
    että "pieni löylynheittö" toimii paremmin kuin se legendaarinen junan vessa .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  18. #168
    2 kardaani- ja 3 ketjuvetoista pyörää omistaneena molemmat käy minulle, mutta suosin kardaania. Vetotavan perusteella en kuitenkaan pyörävalintaani tee. Mulla ainakin tuo kardaani on ollut siisti vaihtoehto, kun ei roiski rasvaa tai öljyä mutta automaattirasvarin kanssa ketjukin on aika huoleton. Ilman rasvaria reissussa on ikävä kuskailla rasvapurkkeja mukana, kun tilaa ei muutenkaan ole yleensä tavaroille liikaa. Ketjuvedossa hyvänä puolena on välitysten vaihtomahdollisuus, jota tuli käytettyä.

    Bemarin reikäperällä on menty ny vajaa 80 tkm sitä avaamatta, mutta öljyt on vaihdettu joka toinen kesä. Aika näyttää kuinka pitkään menee. Ducatin ketjuilla mentiin pisimmillään 45 tkm, mutta pyöranlaakerit meni 20 tkm välein ja onhan siitä ketjusta pientä vaivaa, mutta ei se ero oo kovin iso jos on laatuketju ja automaattirasvari.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  19. #169
    Lainaa Peltsi kirjoitti Katso viesti
    Tulihan se sieltä:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rol leyes:

    Oli varmaan tuskanen synnytys ja vaati kätilöiltä paljon kärsivällisyyttä. Kun lopettaa vänkäämisen ja hyväksyy asiat. Eihän tässä puhuttu siittä onko Bemarin ratkasu paras vaan aihe oli KETJU VAI KARDAANI.

    Nyt tarvii :smoke:
    Olikos useimmissa kaksipyöräisissä "lö gardaan".... ja paljonko näitä.... myös ongelmatapauksia on
    puhtain purjein ja laatutuotteina painettu maailmalle ihmisten riesaksi .

    Jos ei asioita aseteta käytännön kontekstiin..... ketä se hyödyttää....
    paitsi tohtorinhattuun runkkaavia?

    Periaatteessa hieno ratkaisu ei... kuten moni muukaan asia tässä maailmassa....
    tarkoita samaa kuin "käytännössä joka tapauksessa"..... edes useimmissa tapauksissa hieno ratkaisu .

    Tää varmaan viimeistään herättää jokaisen moden... mutta menkööt .

    Katolinen kirkkokin varmaan ihan jees..... mutta eihän senkää suojissa "vedetä pikkupoikia perseeseen"....
    ei edes hyvässä hengessä... hyvän asian puolesta.... vai miten se meni .

    Tere tulemast totellisuute piiri
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  20. #170
    Taitaa pääosin paino ja hinta ratkaista missä pyörissä on kardaani ja missä ei. Ketjuveto on kevyt ja edullinen - kardaani taas tuo lisäpainoa ja lisähintaa, joista tosin painoa voi pudottaa hyvällä suunnittelulla ja kalliimmilla materiaaleilla jotka yleensä vielä lisäävät hintaa. + ketjuvetoisissa on helppo vaihtaa välityksiä.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  21. #171
    Taaskaan ei tajunnu tuosta mitään.

    Mää joudun lopettaan nyt kun sielä aletaan kielillä puhumaan.
  22. #172
    Jep Jep....

    Omassa pyörässä se kardaaniveto tällä hetkellä, ja tyytyväinen ollut kun ei tarvii rasvailla ja pyörä pysyy siistinä. Ja oletuksena on että kohtuu huoleton tulee olemaan jatkossakin. Mutta...

    Itseäni kiinnostaisi ottaa vääntöön mukaan hihnaveto. Edut ja haitat ketju-/kardaanivetoon?

    Saa vääntää... GO!!!
  23. #173
    Lainaa Nykis kirjoitti Katso viesti
    Jep Jep....


    Itseäni kiinnostaisi ottaa vääntöön mukaan hihnaveto. Edut ja haitat ketju-/kardaanivetoon?

    Saa vääntää... GO!!!
    No remmihän on periaattessa yhtä siisti ja huoleton kuin gardaani, paitsi jos sen on valmistanut firma BMW.
    Ei koira karvoistaan pääse, jos firmalle on annettu lahjaksi peräpään ongelmat, niin kyllä ne sitten osaa kylvää niitä joka paikkaan vetotavasta riippumatta.

    Bemarin tehtaan ohjeen mukaan remmiä kuuluu pitää niin kireällä, että se vetää takapyörää vinoon. Bemarin käyttäjät taasen neuvoo foorumeilla ajamaan vähän löysemmällä remmillä. Jos noudattaa tehtaan ohjetta, takapyörän laakerit paukkuu, mut joka toiselle annetaan takuuseen uudet. Jos taas noudattaa käyttäjien ohjetta laakerit kestää, mutta takuu ei ole voimassa....


    Itsellä olisi 7v. tauon jälkeen tarkoitus palata rasvarien armoitettuun joukkoon. Selkä on kyllä kankea, mutta gardaani ei mahdu hannekseen, ni on pakko valita ketjut.

    Siellä ketjurasvahyllyssä on käsittääkseni vuosikaudet roikkunut myös nämä "dry chain lube" tuotteet. Onko joku uskaltanut niitä kokeilla?

    Olisi kiva kuulla plussat ja miinukset perinteiseen öljyyn verrattuna. Siis katu- ja ratakäytössä.
    Kura- ja sorapyörille taitaakin olla omat foorumit.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  24. #174
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Siellä ketjurasvahyllyssä on käsittääkseni vuosikaudet roikkunut myös nämä "dry chain lube" tuotteet. Onko joku uskaltanut niitä kokeilla?

    Olisi kiva kuulla plussat ja miinukset perinteiseen öljyyn verrattuna. Siis katu- ja ratakäytössä.
    Kura- ja sorapyörille taitaakin olla omat foorumit.[/QUOTE]

    Jos toi tarkottaa sitä ketjuvahaa niin kamala tuote. Kaikki pöly ja paska kerääntyy ketjuun eikä lähde pois millään. Jos pelkkää rataa kiertää niin saattaa olla hyväkin mutta kadulle ei voi kyllä suositella.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  25. #175
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Saattaa olla tai sitten ei.
    Nosta pyörä keskijalalle.
    Ota eturattaan koppa pois.
    ota koiranluut auki tai miten takajousi nyt onkin kiinni.
    laita eturattaan, takahaarukan ja takapyörän akselit suoraan linjaan nostamalla haarukasta.
    Säädä ketju niin että heiluu sen noin 10mm.
    Nyt ketju on oikealla kireydellä.
    kilkkeet kiinni ja mittaat paikan johon ketjun pitää ylettyä.

    Mun oman pyörän ohjekirja neuvoo sen 40mm mutta oikea olisi 60mm.
    Ja muista tehdä tämä säännöllisesti. Säästät selvää rahaa.
  26. #176
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa hra1150 kirjoitti Katso viesti
    Ja muista tehdä tämä säännöllisesti. Säästät selvää rahaa.
    Ja jos on oikein fiksu niin laittaasen mitan muistiin niin ei tarvitse tehdä kun kerran. Mutta anteeksi että en kirjoittaut sitä tohon selvemmin. Oletin taas että ihmiset osaa ajatella
    Elämä on onneksi mutkikasta
  27. #177
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Siellä ketjurasvahyllyssä on käsittääkseni vuosikaudet roikkunut myös nämä "dry chain lube" tuotteet. Onko joku uskaltanut niitä kokeilla?


    Jos toi tarkottaa sitä ketjuvahaa niin kamala tuote. Kaikki pöly ja paska kerääntyy ketjuun eikä lähde pois millään. Jos pelkkää rataa kiertää niin saattaa olla hyväkin mutta kadulle ei voi kyllä suositella.
    Niin kai ne kuivakamat on kaikki vahoja?
    Olen ollut siinä uskossa että tällä kuivalla pinnalla haettaisiin juuri sitä ominaisuutta, ettei skeida tartu samalla tavalla kuin öljyyn?

    Mutta toisaalta tuo sinunkin sanomasi voi hyvinkin pitää paikkansa, koska pakkohan siinä vahan seassa on olla jotain "pihkaa" millä se saadaan pysymään vinhasti pyörivässä ketjussa.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  28. #178
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Niin kai ne kuivakamat on kaikki vahoja?
    Olen ollut siinä uskossa että tällä kuivalla pinnalla haettaisiin juuri sitä ominaisuutta, ettei skeida tartu samalla tavalla kuin öljyyn?

    Mutta toisaalta tuo sinunkin sanomasi voi hyvinkin pitää paikkansa, koska pakkohan siinä vahan seassa on olla jotain "pihkaa" millä se saadaan pysymään vinhasti pyörivässä ketjussa.
    Minulla on mopossa kardaani, mutta polkupyörän ketjuja tulee öljyttyä aika taajaan, kun siihenkin kertyy vuosittain pari tuhatta kilometriä.

    Polkupyörässä on ainakin erikseen dry lube ja wet lube, ja molemmat näyttävät samanlaisilta öljyiltä eli eivät ole vahoja (vahat erikseen). Dry lube on teflon (tms) pohjainen, kun taas wet lube on käsittääkseni öljypohjainen. Polkupyörässä käytän lähes pelkästään dry lubea, kun se ei kerää likaa samalla tavalla kuin wet lube.
  29. #179
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    En muista minkä vahvuiset tai leveyksiset ketjut 600 xj diversionissa oli, mutta kyllä ne selkeesti tuppas kulumaan 20-30 tonnin aikana. Nyt tossa ysisataessa paksumman ketjun kaa ei just näy mitään viidessätoista tonnissa. Teknisestihän suurimmaksi osaksi samanlaisilla tehoilla sitä pääosin tulee ajettua. Xj painoikin vähän enemmän. Niin meinaan vaan etttä saattaa olla ketjukokemuksien suhteen riippuvuutta tuon ketjun ja ratttaiden leveydellä, maantiellä kun periaatteessa käytetään pyörästä riippumata sitä noin kahtakymmentä hevosvoimaa suurimman osan aikaa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  30.  
  31. #180
    Olen omistanut useampia ketju- ja kardaanivetoisia pyöriä,nykyinen on akselivehje, enkä enää ketjuihin palaa.Perusteluina helppohoitoisuus huoltotöissä,renkaanvaihdoissa yms.(teen itse kaikki huolto- ja korjaustyöt).
    Olen ajanut kaikilla aiemmilla keppivehkeillä yli 100000km, eikä mitään ongelmia ole ollut. Jätin jopa ed.pyörän 124000km ajetun perän varaosaksi.Öljynvaihdot teen kerran kaudessa,2dl ei ole iso kustannuserä,ei varmaan ketjurasvaa saa samalla hinnalla.Tosin en ole ketjurasvaa ostanut v.1994 jälkeen,joten en hintatasoa tiedä!
Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen