Sivu: 1 / 7:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 187:sta
  1. #1
    Pyörän vaihto kuumetta ja nyt näyttäis, että olis tulossa ylimääräistä sättiä jonka voisi "sijoittaa" uudempaan pyörään.

    Merkki ja malli on jo tiedossa: Honda Shadow 750

    mutta... kannattaako arvoisien orggilaisten mielestä sijoittaa muutama ylimääräinen oravannahka siihen että saa jo kardaanivedon vaiko pysyä "halvemmassa" lue vanhemmassa ketjuvedossa?

    Ei tarkoitus provota vääntöön, vaan ihan käytännön kannalta.

    Kulut + huoltojen hinta erot?

    Yleensä plussat ja miinukset?
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  2. #2
    5.3.4 Miksi ketjut ovat paremmat kuin kardaani?

    Jyrki Pesonen kirjoitteli seuraavaa:
    Ketjuja voi rasvata, tarkastaa, kiristää. Toisinsanoen loppumattoman virittämisen kohde. Kardaania voi vain katsella ja ehkä vahata, mutta kardaanipyörää ei voi virittää.

    Ajokauden päätyttyä (tai sen keskellä) voi pyörää huoltaa vaihtamalla ketjut ja rattaat. Sitten pyörän voi laittaa myyntiin kommentilla "Vasta huollettu". Kardaanipyörään vaihdetaan peräöljyt kerran vuosikymmenessä, eikä öljynvaihtoa voi huolloksi sanoa. Siitä varmaan johtuu että kardaanipyöriä joudutaan pitämään kauemmin.

    Ketjuista tietää millon ne alkaa olla lopussa, ne venyy. Moniko on nähnyt venynyttä kardaania ? Kardaanista ei siis tiedä koska se on lopussa.

    Vanhat ketjut saa pois takahaarukan irroittamalla, tai sitten rälläkällä. Kardaanin katkaisuun tarvitaan kassillinen timanttilaikkoja. Uuden ketjun liittäminen onnistuu kevyellä työkalulla minuutissa. Uuden kardaanin hitsaaminen ja sorvaaminen vie viikon.

    Ketjuvälitteisen pyörän saa paremmin keulimaan kun vaihtaa rattaita tiuhempiin. Kardaaneja saa yhdenlaisia joten kardaanipyörää ei saa keulimaan.

    Kettingillä voi hakata mummoja heiveröisempikin huumehörhö. Kardaanilla koputteluun tarvitaan Toni Halme.

    Ketjuremonttia varten voi pitää reissuilla taskussa ylimääräistä ketjulukko. Koitapa laittaa goretexin rintataskuun varakardaani.

    Kardaani on ikuinen, ketjut taas vaihtotavaraa. Eli ketjut on paremmat, perusteluita lisää aktiivisilta poikamiehiltä...

    © bajahill
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  3. #3
    -91 intikka alla ja orkkis kardaanilla mennään. Vuosikulut peräöljyn verran...
    Intruderclubfinland

    Pappa Tunturi
    Tunturi Tiger Aqua
    Yamaha DT 125 *-87
    Yamaha XS 650 *-80
    Honda Shadow 600 *-90
    Suzuki Intruder 1400 *-91
  4. #4
    Lainaa (intikka @ Huhti. 03 2011,02:52) kirjoitti
    -91 intikka alla ja orkkis kardaanilla mennään. Vuosikulut peräöljyn verran...
    Pitääkö öljyt tosiaan uusia joka vuosi?

    Tuollaisessa putputtimessa kardaani on onnen omiaan, samoin touringvehkeissä. Sporttisempaan vehkeeseen ennemi ketjut; kevyempi, vähemmän hukkatehoa ja jousittamatonta massaa
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  5. #5
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Keulii se kardaanimopokin kun tarpeeksi alkaa murhanhimoiset autoilijat vi__ttamaan.
    Dirty Nasty Furriner
  6. #6
    Kouluttaja Waille:n avatar
    Liittyi Jun 2009
    Helsinki / Skinnarilan vapaavaltio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (Staga @ Huhti. 03 2011,04:05) kirjoitti
    Keulii se kardaanimopokin kun tarpeeksi alkaa murhanhimoiset autoilijat vi__ttamaan.
    Hyi hyi Staga, viepäs nyt se ajokorttisi kiltisti lähimmälle poliisiasemalle.
  7. #7
    Molemmille vetomuodolla olleita pyöriä on ollut ja mennyt. Mulle se on aivan se sama kummat siirtää voimaa ketjut vai keppi. Keppi on huoleton, mutta eipä suurta huolta ketjuistakaan ole ollut ja hyvin tuntuu kestävän, nyt jo 30tkm ajetut ketjut ja tulevan kesän varmaan vielä pääsen niillä eli tavoitteena 40tkm.
    Kardaanin paras puoli on ehdottimasti se että jos ei tykkää ja ole kovin innokas pesemään prätkää niin se pysyy siistimpänä ilman ulkoisia voiteluainejäämiä.
    Kestävyyden kannalta on pakko todeta että onhan noista vioista myös kardaaneissa luettu tälläkin foorumilla eli ei nekään ihan sata varmoja ole. Jos reissun päällä keppiin tulee ongelmia niin uskoisin että ketjut löytyy helpommin kuin kepin varaosat.
    Harkitse myös hihnaa vetomuotona. Itselläni ei kokemusta hihnasta ole, mutta eikö noillakin ajeta ihan mukavia kilometrimääriä huolettomasti.
    Mukavaa valinnan vaikeutta
  8. #8
    Itse tuollaisen kardaani Shadowin omistaneena sanoisin, että unohda ne ketjut. Shadowin tehoilla huollettu (lue - kerran ainakin öljyt vaihdettu eliniän aikana) perä on ikuinen ja huoleton, sekä siisti ratkaisu. Mukava pyörä muutenkin kyseessä, joskin laiska. Sikäli olen kyllä puolueellinen tässä asiassa, että vapaaehtoisesti en ketjuvetoisiin enää palaa - ellei sitten tule jotain sellaista mallia, joka on pakko saada ja jossa on ketjut. Hihna kelpaa kyllä.
    Retired
  9. #9
    Customissa ja isossa (Goldwing/LT)-matkapyörässä kardaani.

    Supersportissa ja "round-the-world" reissupyörässä* ketju.

    (*siis jos/kun sillä tehdään lajityyppinsä mukaisia reissuja, kotinurkissa pyöriessä sellaisessakin voisi olla vaikka kardaani).

    Kaikissa muissa ihan kumpi tahansa, kovin pieniin pyöriin tosin ei kardaania, koska se tuo lisäpainoa, ja tehohäviö on suurempi.

    Ei herneitä, ja vain minun 0.02...
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  10. #10
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Mitenhän ton tehohäviön kanssa oikein on; Biken penkittäessä isoja all-round pyöriä taisi keppi-GS:n ilmoitettu koneteho/ mitattu takapyöräteho erotus olla joukon pienin...
    Pienin (ja kesyin) keppivehje millä olen koskaan ajanut on Moto Guzzi Imola 350, hyvin se keppi toimi siinäkin.
    Dirty Nasty Furriner
  11. #11
    Lainaa (pecha @ Huhti. 03 2011,09:38) kirjoitti
    Supersportissa ja "round-the-world" reissupyörässä* ketju.
    Ajakaappa enduro josku kuravelliin tai sellaiseen vetelään paikkaan niin että ketju uppoaa myös siihen savikkoon niin mikä homma se on saada se pärrä pois sieltä kun ratas pyörii rrrrrrr. mutta tukkoontunut ketju ei liiku minnekkään....
    Ei ole vaihtoehtoja muuta kuin pestä se ketju ensin jotta matka voi jatkua.

    Jos germaanialaisilla ei olisi ollut kardaanivetoisia sooloja sekä sivuvaunupyöriä (KS750+R75) itärintamalla niin salamasotahommat olisi olleet aivan jotain muuta luokkaa kuin ne tuolloin oli. Kaatuneiden evakuionnit, lähettitoiminta, ammustäydennys sekä kaikki se muu huolto.

    Noita pyöriä oli jokaisessa jalkaväki divisioonassa sellaiset määrät jota ei tänä päivänä voisi kuvitella. Lisäksi oli erillisiä mp-komppanioita joissa koko joukko liikkui joko mp:llä tai / ja Kubelwagenilla ja juuri noiden osastojen liike oli todella nopeaa.

    Ihmetellä täytyykin miten tänä päivänä tuo "aselaji" onkin unohdettu täysin. Toki muutamia mp-lähettipyöriä kuuluu nykyisen jalkaväkiprikaatin määrävahvuuteen mutta ei yhtään sivuvaunua ! Sivuvaunu varustettuna millä tahansa asella, (kk, rskk, psto, sinko, ito, jne.) on hirvittävän tulivoimainen yhdistelmä tuon tulen ja liikkeen takia..

    Tulee paikalle nopeasti-tuhoaa-ja poistuu yhtä nopeasti ...

    Mutta siis itse ajan molemmilla mielummin ilman vetoketjuja
  12. #12
    Kardaani, vaivattomuuden ja siisteyden vuoksi.

    Tuossa edellä jo tarpeeksi hyviä syita, ja täs pari lisää:
    Reissussa ei jaksa enää pelleillä ketjurasvojen kanssa ja sivulaukutkin rasvottuvat monesti paskaseksi ketjupeleissä, kiva roudailla niitä sitten majoitusmestoihin sotkemaan paikkoja.
    Kardaanihemmoille pitäs oikeestaan antaa alennusta majoituksista

    Ja se stanan rasva ei meinaa sit millään lähteä kuteista eikä sormista!!
    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  13. #13
    Kardaanissa välitysten vaihto on aika hankala. Jos tehdas on tehnyt liian aavikkovälit vakiona niin voi harmittaa.
  14. #14
    Lainaa (mchuurre @ Huhti. 03 2011,12:38) kirjoitti
    Jos germaanialaisilla ei olisi ollut kardaanivetoisia sooloja sekä sivuvaunupyöriä (KS750+R75) itärintamalla niin salamasotahommat olisi olleet aivan jotain muuta luokkaa kuin ne tuolloin oli. Kaatuneiden evakuionnit, lähettitoiminta, ammustäydennys sekä kaikki se muu huolto.
    Kuinkas se sitten kävikään germaanien? *Olisi vaan ollut ketjut niin olisi ollut kättä pitempää loppukahinoissa.
  15. #15
    Lainaa (mchuurre @ Huhti. 03 2011,12:38) kirjoitti
    Ajakaappa enduro josku kuravelliin tai sellaiseen vetelään paikkaan niin että ketju uppoaa myös siihen savikkoon niin mikä homma se on saada se pärrä pois sieltä kun ratas pyörii rrrrrrr. mutta tukkoontunut ketju ei liiku minnekkään....
    Ei ole vaihtoehtoja muuta kuin pestä se ketju ensin jotta matka voi jatkua.
    Pöhpöh. Kyllähän noissa ihan kunnon enskapyörissäkin on ketjut. Ei ole kyllä yhtään kardaanivetoista kilpaenskaa tullut vastaan Taitaa ne siellä päitsillä ja kustaassakin mennä niillä vehkeillä melko syviin savikkoihin ja soihin eikä se poispääsemättömyys kyllä sen ketjun vikaa ole.
    if i was in ww2 they'd call me spitfire
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  16. #16
    Lainaa (Ephedrine @ Huhti. 03 2011,13:56) kirjoitti
    Lainaa (mchuurre @ Huhti. 03 2011,12:38) kirjoitti
    Ajakaappa enduro josku kuravelliin tai sellaiseen vetelään paikkaan niin että ketju uppoaa myös siihen savikkoon niin mikä homma se on saada se pärrä pois sieltä kun ratas pyörii rrrrrrr. mutta tukkoontunut ketju ei liiku minnekkään....
    Ei ole vaihtoehtoja muuta kuin pestä se ketju ensin jotta matka voi jatkua.
    Pöhpöh. Kyllähän noissa ihan kunnon enskapyörissäkin on ketjut. Ei ole kyllä yhtään kardaanivetoista kilpaenskaa tullut vastaan Taitaa ne siellä päitsillä ja kustaassakin mennä niillä vehkeillä melko syviin savikkoihin ja soihin eikä se poispääsemättömyys kyllä sen ketjun vikaa ole.
    Juuri näin.

    Ja silloin, jos ollaan reissussa jossain kaukana merkkihuoltoverkoston ulkopuolella, niin voi ihan ongelmitta kantaa vaikka mukana kokonaista ketjurataspakettia, silloin on heti saatavilla varaosat joka ikiseen osaan, joka toisiovedosta voi mennä paskaksi.

    Ja kyllähän niitä VaraPeriäkin on kuulemma meinattu ottaa mukana kannettaviksi, mutten ole vielä ainuttakaan bongannut missään...
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  17. #17
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (pecha @ Huhti. 03 2011,15:00) kirjoitti
    Ja silloin, jos ollaan reissussa jossain kaukana merkkihuoltoverkoston ulkopuolella, niin voi ihan ongelmitta kantaa vaikka mukana kokonaista ketjurataspakettia, silloin on heti saatavilla varaosat joka ikiseen osaan, joka toisiovedosta voi mennä paskaksi.
    Mutt jos se ketjutoisioveto voi mennä paskakasi, niin sitten se varaosakin voi mennä paskaksi.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  18. #18
    Hah taas joo, eipä tartte putsata takavanteesta mitään ketjuöljyn jämiä, eikä oo koko perhanan takanen ketjurasvassa, lienee liukaskin semmoinen...
    Eikä tartte joka tankkauksella vitjoja olla rasvaamassa tai ostaa sikahintaista automaagista rasvauslaitetta *

    Kukin tietty tavallaan, eli siis kartaaniaksila *
    XV 1100
  19. #19
    Aloittajalle taisi jo selvitä että väännöksi menee...

    Ketjuista ei ole pahemmin kokemuksia, mutta itse olen ainakin tykännyt kardaanista (rocket III). Siisti ja "huoltovapaa", ei kuitenkaan mikään autuaaksi tekevä, sillä pitää sekin ajoittain vähintään tarkastaa ja peräöljyt vaihtaa. Omasta pyörästä meni perästä laakerit kun n. 23000km ajettu. Nyt taulussa 76000 eikä ongelmia ole laakerirempan jälkeen ollut (kop kop). Tämä oli alkuaikojen Rockettien lastentauti. Ja sitten niitä apsin kahvijuttuja, oli se voimansiirto toteutettu miten vaan niin rälläämällä ja laiminlyömällä huollot saa kaikki hajalle. Näin.

    Lopuksi takaisin vääntöön:

    Keulimista keppivedolla
    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

    Clutch - The Regulator
  20. #20
    Elikkäs ainakin Ephedrine ja pecha tunnustaa etteivät ole ajaneet pärräänsä syvälle savivelliin ? Suosittelen kokeilemaan
  21. #21
    ketjujen vaihto eli huoltohinta noin 140-250e, riippuen mitä ja mistä ostaa, tarviketta vaiko alkuperäistä, ketju/rataspaketti.

    toki öljyä/vahaa kuluu ja kenties jokin rasvari, jos ei halua kyykkiä tienposkessa ja rasvailla ketjuja..

    mutta minkä hintaista noiden perien kans sitten on oikeassa elämässä, jos kardaanin kans tulee ongelmia? *

    enkä nyt tarkoita sitä vuotuista öljynvaihtoa.. vaan laakeria, ratasongelmaa tai muuta pahempaa..

    kehtaisko joku antaa esimerkkiä elävästä elämästä?

    enkä nyt halua parjata sitä bemaria vaan ihan faktaa haluaisin tietää..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  22. #22
    Itellä ollut tähän mennessä kaksi keppipeliä ja kolme ketjuilla. Keppi on kivempi käytössä, ei sottaa ja on erityisen huoltovapaa. Toinen keppipeli oli mulla 70000 km asti (Kawa VN1500) ilman huolia ja toisessa oli mittarissa takuu varmasti yli 200000 todennäköisesti paljon enempi (Suzuki GS1000G). Suitsassa hajos varmaan kaikki muu paitsi keppi.

    Ketjuissa on tietty omat etunsa, saa ne heposet paremmin käyttöön, ei toimi hissinä, ja on helpompi huoltaa.
    Ketjuissa ja rattaissa on paljon eroja. AJS:ssä oli 18 heppaa ja uudet rattaat kulusis aika vauhdilla. Uudemmassa Trumpassa taas kesti hienosti. GS450 Suitsa oli kans, siinä kesti ketju ja ratas hyvin, kone vaan leikkasis kiinni kahdesti 2000 kilometrin aikana...

    Hihnaa ei ole vielä ollut, mutta sellainen on seuraavaksi tulossa.

    Mutta ketju/keppi väännössä itse kallistun kepin puolelle. Yksinkertaisesti helpompi.
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  23. #23
    Lainaa (shyhander @ Huhti. 03 2011,15:34) kirjoitti
    Lainaa (pecha @ Huhti. 03 2011,15:00) kirjoitti
    Ja silloin, jos ollaan reissussa jossain kaukana merkkihuoltoverkoston ulkopuolella, niin voi ihan ongelmitta kantaa vaikka mukana kokonaista ketjurataspakettia, silloin on heti saatavilla varaosat joka ikiseen osaan, joka toisiovedosta voi mennä paskaksi.
    Mutt jos se ketjutoisioveto voi mennä paskakasi, niin sitten se varaosakin voi mennä paskaksi.
    No ainakaan Helsinki-Sydney välillä (eli noin 34000 km matkalla) ei ketjuveto aiheuttanut koko reissulla yhtään minkäänlaisia propleemia.

    Uudet laitettiin alle ennen lähtöä, eikä edes viitsitty ottaa varasettiä kantoon, paitsi muistaakseni eturatas. Sitäkään ei tarvinnut vaihtaa, ja ketjuissa oli vielä maalissakin elämää jäljellä.

    Ja jos jotain olisi ilmennyt, niin ketjuja saa mistä vain, ja jollei rattaita löytyisi, niin nekin voisi sitten lähetellä DHL:llä minne vain (ja ovat edelleen huomattavasti pienempiä + huokeampia paketteja kuin joku VaraPerä).

    Eipä silti, kyllä esim. tuota väliä on ajeltu myös monella kardaanipyörällä. Itse vaan tykkään tuollaisessa käytössä ketjusta silti enemmän. Kardaani on ihan kiva niin kauan kun se toimii, mutta sen mahdolliset ongelmat ovatkin sitten astetta hankalampia fiksata tien päällä.

    Kumma että tuolla crossi- ja enskapuolellakaan ei noita keppivetoisia pahemmin näy, kun tuo ketjuveto kerran menee heti ihan soseeksi, jos on vähänkin savisempaa
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  24. #24
    Lainaa (mchuurre @ Huhti. 03 2011,15:44) kirjoitti
    Elikkäs ainakin Ephedrine ja pecha tunnustaa etteivät ole ajaneet pärräänsä syvälle savivelliin ? Suosittelen kokeilemaan *
    Tuota... Olen ajanut. Jopa useasti Aina on pysynyt ketjut päällä ja teho on välittynyt takarenkaalle asti. Olenkohan mä sit ajanut sen jotenki väärin sinne savivelliin..?

    Edit. Mutta tosiaan, jos kriteerinä keppiin on se, että ketjuvetoiset särkyy tuolla metikössä ja savessa rypiessä niin väittäisin tuon olevan erittäinkin virheellinen väite. Ei niitä ketjujavetoisia tuolla MM/EM/SM tasolla käytettäis mikäli moisia ongelmia olisi. Jopa bemarin enskapelitkin on ketjulla ;) Tämähän ei taas liity mitenkään tuohon aloittajan shadowiin joten jatketaan tästä aiheesta jossakin muualla.



    if i was in ww2 they'd call me spitfire
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  25. #25
    Toi jäi multa pois että perä vaihdettiin takuuseen (laakerit + keppi). Sitten semmoinen erityispiirre takuista, että perän laakerien vaihto edellytti koko moottorin irroittamista ja koneen avaamista (sisältyi takuuseen) mutta takuu ei kattanut moottoriöljyä. Huollossa teetettynä Raketin öjynvaihto voi kustantaa rapiat 100eur yksistään. Näitä toimenpiteitä ei kyllä tien päällä tehdä!

    Eli yllättävää kulunkia voi tulla puhumattakaan ajasta ja vaivasta minkä tuollaisen mötikän purku ja kasaaminen vie. Isommat jutut on parempi hoidella ajokauden ulkopuolella. Se mikä kustannus on kun keppi yms vaihdetaan kulumisen takia omaan piikkiin takuun raukeamisen jälkeen onkin mielenkiintoinen juttu. Eli vaikka ketjut saattaa olla sotkuiset ja työläämmät, niin kyllä yllättävä perän remppaus vetää vertoja ketjujen rassamiselle, saattaa jopa ylittää hankaluudessa ja mielipahassa. Kertaluonteisena korjaus/huolto kustantaa varmaan vähintään saman mitä ketjujen kokonaiskustannus on, en taida edes haluta tietää...



    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

    Clutch - The Regulator
  26. #26
    No jos unohdetaan nyt ne Raketit ja keulivat Bemarit, niin kyllä 750 Shadowin kohdalla valinta olisi ehdottomasti kardaani.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  27. #27
    Eiköhä se vaan oo niin että enska ja crossipyörissä pyritään maximaaliseen keveyteen rakenteiden osalta ja se on tärkein syy ketjuihin.
    Wanhoissa prätkissä ketjut suojattiin koteloimalla koko matkalta ja semmoinen sydeemi oois ihan ok, mutta taitaa kustannustehokkuus mennä siinä edelle..
    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  28. #28
    Lainaa (3JJ @ Huhti. 03 2011,16:44) kirjoitti
    No jos unohdetaan nyt ne Raketit ja keulivat Bemarit, niin kyllä 750 Shadowin kohdalla valinta olisi ehdottomasti kardaani.
    Just näin.
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  29. #29
    Ittellä oli 1100Varjo kartaanilla ja kyllä se hyvin toimi eikä sotkenu paikkoja... Sama ittelle vaikka ois ollu ketjulla mutta kummiskin... Ota Kartaani...
    ZX12R -03
  30.  
  31. #30
    Mä sanoisin että kardaani on paras vaihtoehto. Tulee halvemmaksi kui ketjut kun ei tarvitse vaihtaa tai muutenkaan hirmuisesti huoltaa. Ainoa toimenpide joka pitää tehdä on öljyjen vaihto kerran vuoteen tai pariin ja se on sitten ajoa. Lisäksi on vielä se, että ei tarvitse ketjuöljyjen kanssa pelleillä eikä ne roiski pitkin kinttuja eikä tartte vesikelien jälkeen alkaa heti voitelemaan.

    Ja kylle sen huomaa kun kardaani on lopussa mutta sen loppuun ajaminen vaatii kyllä aika monta kilometriä.
Sivu: 1 / 7:sta 123 ... ViimeinenViimeinen