Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Varasin tänään huollon Heinolta ja samassa yhteydessä kysyin onko maahantuoja ryhtynyt toimiin takalaakerien suhteen. Kuulemma on ja omakin pyörä löytyi listalta. Sovittiin, että käyn näyttämässä pyörää ja osat tilataan tarpeen mukaan.

    Tästä tulee omistajille tieto, mutta mikäli olet viemässä pyörää nyt huoltoon, niin kannattanee tarkistuttaa samalla.
  2. #2
    Tuolla sivistysmaissa tämä on hoidettu pois päiväjärjestyksestä jo neljä kuukautta sitten:
    http://www.motor-talk.de/forum/endli...-t4772109.html

    Täytyy kyllä myöntää, että ei se ihan helppoa ole sielläkään ollut. Sillä kuluttajat joutuivat ensin neljä vuotta taistelemaan, ennen kuin saivat tahtonsa läpi.

    Tuskin Suomen maahantuoja tekee asialle mitään, vaikka messuilla lupasivat asian täälläkin hoitaa. Eli tässä on jatkossa hyvin erikoinen tilanne: kaikki ne saavat uuden laakerin jotka tajuavat sitä omatoimisesti kysyä.

    Tässä käynee niin kuin Hämeenlinnanväylän pikikorjausten kanssa: Hommiin ryhdytään vasta sitten kun joku kuolee.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  3. #3
    Tässä kannattaa olla oma-aloitteinen. Heinolta annettiin ymmärtää, että takaisin kutsuttavat pyörät on siis tiedossa, mutta aktiivista tiedottamista ei ole aloitettu maahantuojan puolelta.

    Soitto siis bemarin valtuutettuun huoltoon, niin he tarkistavat pyöräsi tilanteen. Tämä on myös hyvää potentiaalista businesta huoltofirmoille, joten apua pitäisi saada tämän osalta.
  4. #4
    Lainaa Wilhelm kirjoitti Katso viesti
    ...Tämä on myös hyvää potentiaalista businesta huoltofirmoille, joten apua pitäisi saada tämän osalta.
    Siitä kuinka *hyvää* businesta tuo huoltofirmoille on, on kuultu monenlaista tarinaa. Maahantuoja/valmistajahan maksaa noista korjauksista jonkun tehtaalla normitetun ajan mukaisesti ei hommaan ehkä oikeasti menevän ajan mukaan.
    <p>2002-2014</p>
  5. #5
    Ei se bisnestä ole.
    maahantuoja kyselee joka vuosi tuntiveloitusta, josta se sitten maksaa 75-80% takuukorjauksista.
    Kun vedät tuntitaksan 100€/h, niin takuujutuista saat velotettua 75€/h OHJEAIKAA, ei missään nimessä käytettyä aikaa...
    Ainoa bisnes siinä on se, että saadaan asiakas käymään paikan päällä ja jos siinä samalla saa myytyä jotain, niin se on plussaa ja ehkä se asiakas tulee vielä joskus toistekkin...
  6. #6
    Niin... jälleen kerran tartuttiin olennaiseen. "Onko kyseessä hyvä vai huono business bemarin huoltofirmoille." Tarkoitus oli tuoda esiin laakereihin liittyvä turvallisuusriski, joka on mahdollista hoitaa kuntoon maahantuojan laskuun.

    En tunne korjaamoalan liiketoimintaa tarpeeksi hyvin, joten vedän takaisin aikaisemman kommenttini. Tarjolla on veloitettavaa työtä huoltoyrityksille. Muu kokemus palveluliiketoiminnasta on tuonut käsityksen, että päivät kannattaa myydä täyteen, vaikka sitten 15 % alennuksella.
  7. #7
    Vaikka se ei ole hetkellisesti bisnestä paikalliselle yksityisyrittäjälle, niin kokonaisuuden kannalta se on bisnestä.
    Kun hoidat asiakkaat hyvin ja vaikka se yksi takuukäynti ei jätä viivan alle mitään, niin on kuitenkin mahdollista tehdä voittoa huoltokäyntien yhteydessä työ /varaosa / tarvike / varaosamyynnissä.
    Silloin se ei ole bisnestä, kun asiakas hakee vain rusinat pullasta.
  8. #8
    Lainaa Wilhelm kirjoitti Katso viesti
    ...Muu kokemus palveluliiketoiminnasta on tuonut käsityksen, että päivät kannattaa myydä täyteen, vaikka sitten 15 % alennuksella.
    Yep. Kyse on varmaan myös vuodenajasta. Suomen lyhyenä ajokautenahan MP-korjaamoilla/huolloilla ei käsittääkseni ole ongelmia täyttää päiviään katteellisella, helpoilla tai vaikeammilla huoltohommalla, joista voi laskuttaa vapaammin. Hankalienkin, normitettujen recall'ien hoito ei ehkä ole niin houkuttelevaa kuin tuo olisi vaikkapa talvella ja aikana, jolloin korjaamon puolella peukkujaan pyöritteleville pitää etsiä töitä.
    <p>2002-2014</p>
  9. #9
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Yep. Kyse on varmaan myös vuodenajasta. Hankalienkin, normitettujen recall'ien hoito ei ehkä ole niin houkuttelevaa kuin tuo olisi vaikkapa talvella ja aikana, jolloin korjaamon puolella peukkujaan pyöritteleville pitää etsiä töitä.
    Eikö tässä olisi ollut kivasti talvella 4 kk aikaa hoitaa nuo otsikon recallit pois?
    Näyttäisi käyvän niin, että yhdeksän kymmenestä ei saa uutta perää, kun ei tiedä sitä pyytää.

    Tulipa taas halvaksi tämä kierros Suomen osalta...


    Se on minusta inhimillistä, ettei saksalainen MP lehti viitsi hirveästi kotimaansa lehdissä kirjoitella isoja otsikoita takaisinkutsuista jotka koskee "omaa" merkkiä. Mutta kuitenkin niistä pikku-uutisissa mainitaan.

    Miten meillä? Pelkääkö Suomen Special Intrest lehdistö, että mainosmarkat loppuu maahantuojilta, jos joskus ilmestyisi artikkeli myös ikävistä asioista. Jos pieneen poruun puututaan ajoissa, niin voidaan säästyä isolta itkulta.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  10. #10
    Lainaa wanico kirjoitti Katso viesti
    Miten meillä? Pelkääkö Suomen Special Intrest lehdistö, että mainosmarkat loppuu maahantuojilta, jos joskus ilmestyisi artikkeli myös ikävistä asioista. Jos pieneen poruun puututaan ajoissa, niin voidaan säästyä isolta itkulta.
    Samaa mietin ja taannoin lopettelin kaikki MP-lehtien tilaukset juuri tympääntyneenä siihen, että ikinä en muista kohdalle sattuneen oikeasti kriittistä arvostelua koeajosta tai muustakaan. Nyt toivottavasti joku todistaa minun olevan väärässä. Oma MUTU vaan on tuo katkeamaton samanmielisyys. Koeajot ja artikkelitestit voisi olla yhtä hyvin valmistajien mainososastoilla tehtyjä.
    <p>2002-2014</p>
  11. #11
    Tästähän tulee mieleen Mersun A-luokka. Ensin puolueettomat Saksan kuuluisimmat autotoimittajat ajeli sillä puoli vuotta eivätkä huomanneet siinä mitään vikaa.

    Sitten puolueettomat ruotsalaiset (Saab, Volvo) saivat sen päiväksi lainaan ja sehän meni samantien katolleen...

    Kuka muu kuin kustantaja voi olla näiden kotimaan MP toimittajien käsijarru?

    Vai jääkö tulematta kutsu maahantuojalta keväiselle Rukan tai Levin matkalle?
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  12. #12
    Lainaa Wilhelm kirjoitti Katso viesti
    Varasin tänään huollon Heinolta ja samassa yhteydessä kysyin onko maahantuoja ryhtynyt toimiin takalaakerien suhteen. Kuulemma on ja omakin pyörä löytyi listalta. Sovittiin, että käyn näyttämässä pyörää ja osat tilataan tarpeen mukaan.

    Tästä tulee omistajille tieto, mutta mikäli olet viemässä pyörää nyt huoltoon, niin kannattanee tarkistuttaa samalla.

    Mitäköhän vuosikertaa mahtaa tarkoittaa? Itse ostin vasta muutama kuukausi sitten vm.07 F800ST, joten pitäisikö siis olla yhteydessä? Olen siis aivan tietämätön tälläisistä asioista.
    BMW F800ST -07
  13. #13
    Lainaa Arttu87 kirjoitti Katso viesti
    Mitäköhän vuosikertaa mahtaa tarkoittaa? Itse ostin vasta muutama kuukausi sitten vm.07 F800ST, joten pitäisikö siis olla yhteydessä? Olen siis aivan tietämätön tälläisistä asioista.
    Tuoltahan tuo selviää.
    http://www.trafi.fi/takaisinkutsukam...20F%20800%20ST

    Suosittelen ottamaan BMW huoltoon yhteyttä.
    tomppa, R1200GSA Rallye & R1100S
  14. #14
    Lainaa toma kirjoitti Katso viesti
    Tuoltahan tuo selviää.
    http://www.trafi.fi/takaisinkutsukam...20F%20800%20ST

    Suosittelen ottamaan BMW huoltoon yhteyttä.
    Kiitos, toma.

    Olenkin hetimiten yhteydessä lähimpään ja kyselen
    BMW F800ST -07
  15. #15
    Jaahas, nyt se on sinne Trafin sivuille ilmestynyt:

    BMW F800 S, F800 ST Perä 04.12.13

    2014 helmikuussa mopomessuilla kyllä Bemarin osastolta luvattiin olla omistajiin yhteydessä.

    En kyllä edelleenkään tajua miksi näistä ei Trafi, maahantuoja eikä jälleenmyyjä laita kirjettä tulemaan?

    Saksan ja englanninkielisen kirjeen olen kyllä somessa jo aiheesta nähnytkin.

    Mopotit saadaan kuntoon ja turvallisiksi vain jos omistajat tajuavat olla tarkkaavaisia.

    Nämäkin alkaa olemaan jo sen ikäistä kalustoa, että suuri osa on jo valunut säännöllisistä merkkikorjaamo käynneistä nyrkkipaja&DIY puolelle.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  16. #16
    Pistin tuosta jo jokin aikaa sitten viestiä Espoon Heinolle, mutta aika hiljasta tuntuu olevan .....

    -j-
    F 800S -06
  17. #17
    Lainaa JanneL70 kirjoitti Katso viesti
    Pistin tuosta jo jokin aikaa sitten viestiä Espoon Heinolle, mutta aika hiljasta tuntuu olevan .....

    -j-
    Kannattaa ehkä soittaa. Viime viikolla kun hain pyörää, niin oli melkoiset keväthulinat käynnissä. Eli voi olla ettei sähköposteihin ehditä reagoimaan.

    Oman pyöräni osalta toimimme siten, että vein pyörän viikkoa ennen sovittua huoltoa tarkistukseen (jotta mahdolliset osat voidaan tilata valmiiksi), jossa siis todetaan laakereiden ym. välykset. Oma pyörä oli kunnossa (edellinen omistaja oli ilmeisesti huollattanut tämän jo kertaalleen).
  18.  
  19. #18
    Nyt sitten saapui lappukin kotiin, jossa kehoitettiin viemään pyörä huoltoon tarkistettavaksi.. Täytyypi soitella RM-Heinolle aikaa..
    BMW F800ST -07