Tulipas tuossa mieleen, enkä äkikseltään täältä löytänyt.
Mitä pakollisia varusteita pitää olla missäkin maassa ?
Muistan että jossain maassa piti olla ensiapulaukku, jossain heijastinliivi. Mutta missäs maissa nämä olivat ?
Entä muita pakollisia varusteita mitä mahdollisesti joissain maissa vaaditaan ?
![]()
Live now, regret later!
CVO Limited
Advrider-foorumilla norjalainen kaveri muistutti, että Norjassa 1.1.2014 alkaen myös motoristien on pidettävä mukana hyväksyttyä heijastinliiviä, siis mukana - ei päällä.
- It is now, future shortens every day -
Aika monessa Euroopan maassa (muistaakseni ainakin Saksa, Espanja...) heijastinliivit oltava, jos ajoneuvo jostain syystä pysäytettävä tien sivuun eli mukana on hyvä olla. Ainakin Ranskassa oltava alkometri.
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Alkomittari, 15x10cm heijastinpintaa takissa, varalamppusarja, silmälasien käyttäjille varalasit ja neljä heijastintarraa kypärässä jos Ranskaan meneehttp://www.old-gits.org/legal.htm
K1200GT & 701Enduro
Alkomittaria tosiaan puuhattiin Ranskassa pakolliseksi varusteeksi, mutta omien tietojeni mukaan esitys ei toteutunut. Uusille kypärille tuli joitain vaatimuksia heijastinpintojen osalta.
Moto Guzzi Breva V850
Vespa GTS 250ie
Viimeksi muokannut: Sami@Vespa; 06.02.2014 klo 23:39.
Moto Guzzi Breva V850
Vespa GTS 250ie
Eli laki ei ole astunut voimaan/ sitä ei valvota/ei ole rangaistusta. Asian ollessa jäissä ei noilla vehkeillä ole muuta virkaa, kuin pieniksi ilmapalloiksi juhliin
http://assets.nydailynews.com/polopo...th2n-2-web.jpg
Enpä kyllä tuollaisesta kolmiostakaan turhaa stressiä kantaisi, ei varmaan ole valvonnan ykkösprioriteetteja tuo. Koskas muuten joltain on täällä kotimaassa tarkastettu auton varoituskolmiota?
Viimeksi muokannut: Sami@Vespa; 07.02.2014 klo 01:10.
Moto Guzzi Breva V850
Vespa GTS 250ie
Mistä noi alkometrihommat taas putkahtaa. Ranska on sivistysmaa ja homma peruttiin. Heijastinliivin jokainen järkevä matkailija pitää mukanaan ihan ilman lainsäätäjiäkin. Mopo voi tiltata pimeässä ja vaikkapa motarillakin.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Mulla on vissiin ollut sitten lepsuja katsureita. Tuota varoituskolmiota ei ole sen koommin syynäilty kun niillä kerroilla kun olen auton suomeen tuonut. Normikatsastuksessa ei ole kukaan sitä kaipaillut. Ja kyllä, olen ollut joka kerta mukana "toimenpiteessä" enkä jäänyt hörppimään automaattikahvia![]()
TBD
--------------------
Honda CBR 1100 XX
Honda CBF 1000 F
Triumph Sprint ST 1050
Suzuki GSX-F 750
Jees, tuon unohdin. Eihän tämä mikään sääntö ole, mutta varttilitran leka jossakin piiilossa helpottaa kummasti. Ei mulla mittään kokemusta ole, joku vajaat 100 tkm pelipaikoilla kuitenkin.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
On sitten aikamoisia eroja katsastuksissa. Itsellä autoiluhistoriaa lähes 25 vuotta, eikä koskaan ole katsastusmies edes raottanut takaluukkua, jossa itse siis varoituskolmiota säilytän.
Heijastinliivi itselläkin on reissussa mukana, tosin pimeään aikaan en muutenkaan ajele. Silti varsin suositeltava varuste ihan päiväsaikaankin, jos sattuisi mopo vaikkapa moottoritielle hyytymään.
Moto Guzzi Breva V850
Vespa GTS 250ie
Autoliiton sivuilta lainattuna:
No, ei siitä ainakaan sakotetaHeijastava varoitusliivi
Pakollinen varuste kaikissa vähintään nelipyöräisissä ajoneuvoissa ja oltava kuljettajan ulottuvilla. Liiviä on käytettävä, jos autosta joutuu astumaan ulos jonkin hätätilanteen takia. Koskee myös ulkomailla rekisteröityjä ajoneuvoja. Laiminlyönnistä seuraa 135 euron sakko (ajoissa maksettaessa 90 €).
Promillemittari pakollinen varuste
Ajoneuvossa on oltava pakollisena varusteena alkoholitesteri/alkometri. Jos ajoneuvoon on asennettu virallisen valmistajan alkolukko, se riittää. Poliisi voi tarkistaa, onko kuljettajalla testeri (breathalyzer). Viranoamiset eivät toistaiseksi sakota alkometrin puuttumisesta.![]()
Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
Niin oikeestaan tarkotin vaan muistutuksena, että kantsii tankata ajoissa.
En itse ole kuljetellu mitään varabensoja koskaan. Ensimmäisellä reissulla joskus oli öljyä 1/2l mukana, kun pyörä oli uusi minulle, enkä tiennyt kuluttaako öljyä.
Letkunpätkän kyllä vois jonnekin satulan alle jemmata..
sorry meni vähän ohi topikin..
Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
Kukas muistaa missä maassa se ensiapulaukku oli pakollinen ?
Live now, regret later!
CVO Limited
Ilman irvailuja siitä, onko tietokilpailusta kyse vai mistä.....
Ei kai ole mitään järkevää syytä sille, ettei reissussa (varsinkin)
pitäisi mukana pientä normit täyttävää ensiapukittiä ja niitä
kukkisliivejä.
Jos on tarkoitus ajella enemmänkin pimeään aikaan, joku
fillarin eri moodille (vilkku) säädettävä takavalo on myös
pahaan paikkaan pakkopysäköitäessä kova sana.....
oli säännökset ihan mitä tahansa.
Kaikki em. roinat on halpoja, vie olemattoman vähän tilaa,
mutta tiukan paikan tullen suorastaan korvaamattomia.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Moottoripyörän ensiapulaukku on ollut satulan alla jo usean vuoden (sain joskus lahjaksi), ei tosin ole ollut tarvetta käyttää, hyvä niin...
Otsalamppu kuuluu normi reissuvarustukseen tietysti myös, tosin kännyssäkin olevaan appsitaskulampussa on vilkkuvalo.
Kantsii muuten ladata jok GPS softa kanssa, josta saa helposti sijainnin esim. ADAC:lle kerrottua.
Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
Ei tulisi pieneen mieleenikään reissuta ilman ensiapupussukkaa ja sitä heijastinliiviä. Mistä v...sta te ongelmat kaivatte ? Ps . Autoliitto ei ole auktoriteetti, vaikka ilman AL-Autoturvaa en aja ulkomailla metriäkään![]()
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Eli jos oikein luin/tajusin niin Italia ja Itävalta omalla reitillä vaatii riittävästi heijastimia kaulan ja perseen väliin. Ilmeisesti se liivi ei ole pakollinen olla päällä vai onko?
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Kyllä se tästä.... ja ajokausikin tulee.
Eihän se laki taida vaatia tappia veneeseen....
eikä paskapaperia jotokselle mukaan.....
Aika "pakkovarusteita" kuitenkin ovat....
vaikka ehkä jonkun mielestä vaan "olis kiva tai tarpeellinen osastoa".
Ihan oikeaan kyllä osui tuolla yksi kommentti tuosta
"ongelmien ammentamisesta".
Ehkä asia suhteutuu sen kautta, että kun ihminen lähtee lukuisia maita reissullaan
ajamaan...... heittääkö hän "tarpeelliset muttei lakisääteiset" vermeet ojaan rajalla.....
ja hommaa taas uudet sillä portilla jolla laki velvoittaa.
Vai saattaisko.... ihan vaan saattaisko homma mennä ihan tosta vaan spekuloimatta
sekundäärisillä aspekteilla.
Toisaalta.... antaa mennä jos siltä tuntuu.
Tehdään sitä kummempiakin asioita.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY