Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    moro

    Eli olisi tarkoitus tuohon otsikon mukaiseen pyörään vaihtaa jarrunesteet. Onko jollain olemassa tähän valmista ohjeistusta (ABS), tai linkkiä ohjeistukseen?

    -welpe
    Sähkö on sinistä ja satuttaa...
  2. #2
  3. #3
    Eihän tuossa ole servoja enää? Eli nesteiden vaihto ihan perinteisin metodein.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  4. #4
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Eihän tuossa ole servoja enää? Eli nesteiden vaihto ihan perinteisin metodein.
    Eikös vuosimallissa 07 vielä ollut servot.
    Linkki

    Pekka
  5. #5
    Eipä taida Euro malleissa enää olla, nuo USA mallivuodet on vuoden jäljessä: http://www.r1200gs.info/misc/specs/
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  6. #6
    Mitenkäs tuo perinteinen systeemi, kun eikös tuossa kuitenkin ole se integral tzydeemi?
    Vai onko tuo etu ja takajarru vaan jotenkin sähköisesti yhteydessä toisiinsa?
    Kertokaa pliis, ei jummarra????
    Sähkö on sinistä ja satuttaa...
  7. #7
    On siellä se ABS yksikkö välissä, mutta nesteiden vaihtoon sillä ei ole merkitystä (siis edelleenkin jos ei ole sitä servollista jarrua).
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  8. #8
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    On siellä se ABS yksikkö välissä, mutta nesteiden vaihtoon sillä ei ole merkitystä (siis edelleenkin jos ei ole sitä servollista jarrua).
    Servollinen alkaa surisemaan, kun painaa kahvaa.
    Siitä sen tuntee. Ei kai sulla sitten ole sitä.

    Pekka
  9. #9
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Servollinen alkaa surisemaan, kun painaa kahvaa.
    Siitä sen tuntee. Ei kai sulla sitten ole sitä.

    Pekka
    Muistanko nyt ihan väärin vai oliko noilla joku "välimalli" servollisten jälkeen, jossa oli vielä joku servon tyylinen yhdistämässä etu- ja takajarrupiirejä.
    <p>2002-2014</p>
  10. #10
    Lainaa welpester kirjoitti Katso viesti
    Mitenkäs tuo perinteinen systeemi, kun eikös tuossa kuitenkin ole se integral tzydeemi?
    Vai onko tuo etu ja takajarru vaan jotenkin sähköisesti yhteydessä toisiinsa?
    Kertokaa pliis, ei jummarra????
    en tuosta paljoa tiedä mutta semmoisen havainnon olen omasta nollaseiskasta tehnyt että pärrän ollessa paikallaan ei etujarrukahva vielä vaikuta taakse. Vasta kun takarenkaalle potkaisee vähän vauhtia kuuluu tankin alta surahdus ja takajarrukin haukkaa kiinni. Eli jotain sähköistä sieltä vielä löytyy. Koneen tarvii olla käynnissä että näin tapahtuu, ehkä pelkät virratkin riittäisi. Vaihdoin omaani nesteet muutama viikko sitten ja ihan perinteisellä menetelmällä onnistui.

    Ps. Kytkimeen on sitten ihan oma mineraaliöljynsä. Sitä saa merkkiliikkestä ropelilogopurkissa kovaan hintaan tai vaihtoehtoisesti fillarikaupasta sama litku Magura blue blood nimisenä kohtuullisempaan hintaan.
    :-)
  11. #11
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Servollinen alkaa surisemaan, kun painaa kahvaa.
    Siitä sen tuntee. Ei kai sulla sitten ole sitä.

    Pekka
    servua ei oo juu. Eli jarrusatula irti, korkki auki, männät sisään, palikka väliin, ilmaruuvi auki ja antaa valua?

    -welpe
    Sähkö on sinistä ja satuttaa...
  12. #12
    Lainaa welpester kirjoitti Katso viesti
    servua ei oo juu. Eli jarrusatula irti, korkki auki, männät sisään, palikka väliin, ilmaruuvi auki ja antaa valua?

    -welpe
    Näin se sitten tapahtuu sinun pyörässäsi.

    Pekka
  13. #13
    Jos kompura jo löytyy tallista, niin hakisin kyllä tämän avuksi: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...slaite-191531/. Helpottuu tuo homma jarrunesteiden vaihto kummasti.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  14. #14
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Jos kompura jo löytyy tallista, niin hakisin kyllä tämän avuksi: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...slaite-191531/. Helpottuu tuo homma jarrunesteiden vaihto kummasti.
    Jep. Voin vahvistaa
    <p>2002-2014</p>
  15. #15
    Semmosta vielä kyselisin, että mitenkä tuo on käytännössä toteutettu tuo "integral" juttu ?
    Sähkö on sinistä ja satuttaa...
  16. #16
    Sorru topicin lainaaminen. Minä vuonna gessun moottori vaihtui niin että venttiilisäätö vaihtui ruuvisäädöstä palasäätöön? Tuliko pyörään muita päivityksiä tuolloin?
  17. #17
    2010, silloin tuli viimeinen päivitys ilmajäähybokseriin.

    Listaa muista päivityksistä vaikka tuolta: http://www.motorcyclistonline.com/fi...0_bmw_r1200gs/
  18.  
  19. #18
    ^Kiitos. Mukavasti luettavaa.