Sivu: 108 / 155:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 85898106107108109110118 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 3211:stä 3240:een 4629:sta
  1. #3211
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    No nyt kun tuli keulasta puhe niin huomasin, että eteen/taakse suunnassa tuntuu klapia kun pyörää nitkuttelee paikallaan. Oliskohan ohjauslaakeri finaalissa vai auttaiskohan kiristys?
    Vai onko kyse vain jarrupalojen kolahtelusta?
    Muistan ihmetelleeni ihan samaa...
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  2. #3212
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    No nyt kun tuli keulasta puhe niin huomasin, että eteen/taakse suunnassa tuntuu klapia kun pyörää nitkuttelee paikallaan. Oliskohan ohjauslaakeri finaalissa vai auttaiskohan kiristys?
    Itelle vaihettiin ajokauden alussa ohjauslaakeri, no sehän sitten löysty aika pian kuten vaihdon tehnyt huoltomies sanoikin ja hoiti jälkikiristyksen ilman lisälaskuja mistä peukku (parin minuutin homma). Laakerin väljyys ilmeni jarruttaessa juurikin eteen/taakse suuntaisena klappina. Lisäksi asian huomasi helposti jos laittoi eturenkaan seinää vasten ja nytkytteli sitä vasten. Kiristyksen jälkeen ominaisuus hävisi täysin.

    Eli tuon perusteella veikkaisin ohjauslaakeria syylliseksi.
  3. #3213
    Lainaa Rankkis kirjoitti Katso viesti
    Itelle vaihettiin ajokauden alussa ohjauslaakeri, no sehän sitten löysty aika pian kuten vaihdon tehnyt huoltomies sanoikin ja hoiti jälkikiristyksen ilman lisälaskuja mistä peukku (parin minuutin homma). Laakerin väljyys ilmeni jarruttaessa juurikin eteen/taakse suuntaisena klappina. Lisäksi asian huomasi helposti jos laittoi eturenkaan seinää vasten ja nytkytteli sitä vasten. Kiristyksen jälkeen ominaisuus hävisi täysin.

    Eli tuon perusteella veikkaisin ohjauslaakeria syylliseksi.
    Ok! Paljon muuten maksoi kyseinen operaatio?
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  4. #3214
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Ok! Paljon muuten maksoi kyseinen operaatio?
    Samalla vaihdettiin etupumppujen stefat mikä sisältää "päällekkäistä" purku/kasaustyötä ohjauslaakerin vaihdon kanssa, päälle 400e tuli osineen kustantamaan muistaakseni.

    Tuosta arvioituna pelkkä ohjauslaakeri, pari-kolme tuntia hommaa + uusi laakeri, 200-300e paikasta riippuen? Ite tehtynä tietysti säästää kaikessa muussa paitsi ajassa ja kirosanoissa
  5. #3215
    Paljonkos teillä on maksanut venojen tsekkaus ? Pitääkö moottori pudottaa pois? vm.05

    Ja kysymys vielä, miten tuon ohjauslaakerin voisi todeta syylliseksi ilman purkua? Toinen, mistä olette tukeneet etupään jos keula on purettu?
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  6. #3216
    Onko etupumpun stefojen vaihto milllainen homma? Noin niinkuin tehdä itse? Mietin vaan että veiskö liikkeeseen vai säästäiskö hieman ja (yrittäis) vaihtais itse. Näyttäis toinen olevan antautunut

    Jos joku on tehnyt ja pystyy pistämään ohjeet, niin tietäis ainakin täysin miten homma menee eikä tarviisi arpoa.
  7. #3217
    Sellanen yleis kyssäri että mitkä olis hyvät välit tohon niin että vakioketju piisaa.

    -1 ja plus 2???
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  8. #3218
    Lainaa cb-61 kirjoitti Katso viesti
    Sellanen yleis kyssäri että mitkä olis hyvät välit tohon niin että vakioketju piisaa.

    -1 ja plus 2???
    Tuo on aika hyvä setti.
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  9. #3219
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Paljonkos teillä on maksanut venojen tsekkaus ? Pitääkö moottori pudottaa pois? vm.05

    Ja kysymys vielä, miten tuon ohjauslaakerin voisi todeta syylliseksi ilman purkua? Toinen, mistä olette tukeneet etupään jos keula on purettu?
    En oo vieny huoltoon, niin en tiiä hinnoista mut moottori pitää puottaa poies et saat nätisti tutkittua ja mittailtua, samallahan on sit hyvä tarkistaa jo kaikki muukin Toimii hyvin talvella, mut näin kesällä tuo moottorin pudottaminen ei oo mukavaa hommaa, mut helppo homma on kun seuraat noita servicemanuaalin ohjeita ;)

    Tässä just viikko sitte vaihdoin öljyt keulaan ja jos on gen 1:ssä vielä alkuperäinen alkukäyrä paikoillaan niin keskellä putkistoa pitäs näkyä sellane tasanen kohta, mistä sitte voi nostaa hallitunkilla (hallitunkin ja pyörän väliin joku lauta jne.)... Kattele siitä service manuaalista, siitä löytyy Eli perä ylös nostimella ja sitte tunkilla koko pyörä ilmaan, ei kovin tukeva ratkasu mut hyvin toimi. Oli jopa helpompi operaatio mitä joskus gixxerissä
  10. #3220
    Lainaa samjin kirjoitti Katso viesti
    En oo vieny huoltoon, niin en tiiä hinnoista mut moottori pitää puottaa poies et saat nätisti tutkittua ja mittailtua, samallahan on sit hyvä tarkistaa jo kaikki muukin Toimii hyvin talvella, mut näin kesällä tuo moottorin pudottaminen ei oo mukavaa hommaa, mut helppo homma on kun seuraat noita servicemanuaalin ohjeita ;)

    Tässä just viikko sitte vaihdoin öljyt keulaan ja jos on gen 1:ssä vielä alkuperäinen alkukäyrä paikoillaan niin keskellä putkistoa pitäs näkyä sellane tasanen kohta, mistä sitte voi nostaa hallitunkilla (hallitunkin ja pyörän väliin joku lauta jne.)... Kattele siitä service manuaalista, siitä löytyy Eli perä ylös nostimella ja sitte tunkilla koko pyörä ilmaan, ei kovin tukeva ratkasu mut hyvin toimi. Oli jopa helpompi operaatio mitä joskus gixxerissä
    Onnistuu tuo venojen tsekkaus/säätö moottori paikoillaankin ihan kätevästi. Pikkusen on ahdasta, mutta siinä säästää yhden illan jumpan, kun ei tarvitse irroitella ja kiinnittää moottoria.

    Etupään nostoon kannattaa kyllä käyttää ala t-kappaleesta nostavaa pukkia (vain keulaputkien irroitukseen) tai sitten väkerrellä puusta
    nostoteline joka sopii moottorin alle (ohjauslaakerin vaihtoon). Putkistosta en lähtisi tuon painoista mopoa nostamaan.
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  11. #3221
    Sellasta vaan kyselisin että mahtaakohan kukkaan tietää miten kovan modauksen takana olis saaha tohon -04 tuo penkinalle tuleva putki joka on ilmeisesti ainaki mallissa -06.

    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  12. #3222
    Möin pari tuntia sitten C-mallin Kawan pois ja kyllä nyt sylettää. Eka kerta 20 vuoteen kun ei ole pyörää, eikä näillä näkymin ihan heti uuttakaan ole tulossa. Nyt ei vaan sovi tähän elämäntilanteeseen enää mopo.

    No ehkä sitten joskus 5kymppisenä laittaa jonkun customin...
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  13. #3223
    Lainaa cb-61 kirjoitti Katso viesti
    Sellasta vaan kyselisin että mahtaakohan kukkaan tietää miten kovan modauksen takana olis saaha tohon -04 tuo penkinalle tuleva putki joka on ilmeisesti ainaki mallissa -06.

    Mix sinne ylös pitää lisää painoa saada Alemmas mieluummin
  14. #3224
    Lainaa cb-61 kirjoitti Katso viesti
    Sellasta vaan kyselisin että mahtaakohan kukkaan tietää miten kovan modauksen takana olis saaha tohon -04 tuo penkinalle tuleva putki joka on ilmeisesti ainaki mallissa -06.

    Siis tuo -06 yläputki on kyllä imo jäätävän ruma.
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  15. #3225
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Siis tuo -06 yläputki on kyllä imo jäätävän ruma.
    Plussat tälle.
  16. #3226
    Mää vaan diggaan siitä ihan ulkonäöllisesti, (siis että se on siellä alla). Tyyli ennen tarkoitusta vai miten se menee.
    Eikä tarkotus olis vakioputkea sinne perseen alle työntää vaan jotakin tän tyylistä.

    http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:A...PrLdheS4zeZ8pZ

    Viimeksi muokannut: cb-61; 19.06.2013 klo 23:29. Syy: tarkennus
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  17. #3227
    Lainaa cb-61 kirjoitti Katso viesti
    Sellasta vaan kyselisin että mahtaakohan kukkaan tietää miten kovan modauksen takana olis saaha tohon -04 tuo penkinalle tuleva putki joka on ilmeisesti ainaki mallissa -06.

    Mulla taitaa olla käyrästö C-mallin putkelle alhaalta ylös satulan alle.
    Muistaakseni Ixilin käyrät 2:lle vaimentajalle. taitaa olla toinen vaimenninkin tallella.
    Pitääpä tsekata tallin vintiltä...
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  18. #3228
    No ilmotteleppa jos löytyy. Voisin ostella pois jos hinnasta päästään sopuun.
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  19. #3229
    ^ löytyy
    1-2.jpg
    Kuvakulma on vähän hassu...
    Toi on siis Ixilin putkistoa. Pitäisi olla ihan plug and play orggiksen pöntön yhdysputken tilalle.
    Äänenvaimentimien pään ulkohalkaisija on 45mm, eli tuohon on helppoa asentaa melkein mitkä tahansa pöntöt. Toki multa löytyy myös toinen Ixilin pönttö mutta mitäpä yhdellä tekisit...
    Löytyy Espoosta enkä osaa tuosta paljoa hintaa pyytää.
    Ehdotuksia?
    jatketaan yv:llä.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  20. #3230
    Mitä kannattaa ottaa huomioon 09 liki 50tkm ajetun ostamisessa?
    Huollot ok mutta mitä noilla kilsoilla on jo menossa ohjelman ulkopuolelta?

    Saakohan sellaista aikanaan 60-70tkm ajettuna myytyä jos vastaavia saa 20-30tkm vähemmänkin ajettuna?

    Onko järkeä, ostaako vanhemman vähemmän ajetun mielummin?

    Oliko niin että 08,09 ja 10 vuoden mallit ovat samaa puuta?
  21. #3231
    Lainaa jokkepokke kirjoitti Katso viesti
    Mitä kannattaa ottaa huomioon 09 liki 50tkm ajetun ostamisessa?
    Huollot ok mutta mitä noilla kilsoilla on jo menossa ohjelman ulkopuolelta?

    Saakohan sellaista aikanaan 60-70tkm ajettuna myytyä jos vastaavia saa 20-30tkm vähemmänkin ajettuna?

    Onko järkeä, ostaako vanhemman vähemmän ajetun mielummin?

    Oliko niin että 08,09 ja 10 vuoden mallit ovat samaa puuta?

    Espoon Heinollako olet käynyt?Mun vanha kawa sielä...
    Elämäntapatyhmä
  22. #3232
    Lainaa kawa636b kirjoitti Katso viesti
    Espoon Heinollako olet käynyt?Mun vanha kawa sielä...
    Kyllä vain, livenä en ole vielä nähnytkään tosin.
  23. #3233
    Lainaa kawa636b kirjoitti Katso viesti
    Espoon Heinollako olet käynyt?Mun vanha kawa sielä...

    09 R1:n sais melkein samaan hintaan 20tkm vähemmän ajettuna, kumpakaan en ole näissä 09 vm ajanut mutta ninja kiehtoisi enemmän. Kilsat vaan mietityttää..
  24. #3234
    Lainaa jokkepokke kirjoitti Katso viesti
    09 R1:n sais melkein samaan hintaan 20tkm vähemmän ajettuna, kumpakaan en ole näissä 09 vm ajanut mutta ninja kiehtoisi enemmän. Kilsat vaan mietityttää..
    Olen ajanut kumpaakin vain edellisestä sukupolvesta, jollainen rykkönen mulla nyt onkin. Pikaisella koeajolla erot oli aika pienet, ehkä rykkönen oli hitusen enempi kierrospeli.

    Jotenkin epäilen ettei nuo uudempienkaan erot ole kovinkaan merkittävät, mutta yhteinen tekijä on kuitenkin sama: Putkisto vaihtoon ja säätöön, niin kummastakin saa ärhäkämmän pelin ajella

    Itse ostin aikoinaan rykkösen kawan sijasta, koska sellainen sattui tulemaan vastaan sopivalla hinnalla.

    Ajoasennoissahan on varmaan hitusen eroa. Kannattaa koeajamalla ottaa tuntumaa ajoasentoon.
    Viimeksi muokannut: sky; 23.06.2013 klo 14:42.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  25. #3235
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Olen ajanut kumpaakin vain edellisestä sukupolvesta, jollainen rykkönen mulla nyt onkin. Pikaisella koeajolla erot oli aika pienet, ehkä rykkönen oli hitusen enempi kierrospeli.

    Jotenkin epäilen ettei nuo uudempienkaan erot ole kovinkaan merkittävät, mutta yhteinen tekijä on kuitenkin sama: Putkisto vaihtoon ja säätöön, niin kummastakin saa ärhäkämmän pelin ajella

    Itse ostin aikoinaan rykkösen kawan sijasta, koska sellainen sattui tulemaan vastaan sopivalla hinnalla.

    Ajoasennoissahan on varmaan hitusen eroa. Kannattaa koeajamalla ottaa tuntumaa ajoasentoon.
    Ennen cb1000r olis kans 06 zx-10r mutta rytköstä en ole edes kokeillut ikinä. Tuo samanhintainen vaihtoehto onkin täysin orkkis, kilpiteline taitaa olla ainut muutos.

    22tkm vähemmän mittarissa vaan houkuttais järkeä ja ninja taas tunnetta.
  26. #3236
    Lainaa jokkepokke kirjoitti Katso viesti
    Ennen cb1000r olis kans 06 zx-10r mutta rytköstä en ole edes kokeillut ikinä. Tuo samanhintainen vaihtoehto onkin täysin orkkis, kilpiteline taitaa olla ainut muutos.

    22tkm vähemmän mittarissa vaan houkuttais järkeä ja ninja taas tunnetta.
    Tuolta löydät tärkeimmät tekniset erot. Sivujen alalaidassa on taulukot johon koottu kaikkien vuosimallien tekniset ominaisuudet.

    Rykkönen

    Kybä

    Itsellä oli vähän sama ongelma tilanne, järki vs tunne, järki voitti kuitenkin. Kyllähän toi kawa vie -09 vuosimalleissa sekä teholtaan, että väännöltään. Rykkönen on todella hyvä pyörä ajaa. Sen käytös on ennenkaikkea omiaan radalle, mutta luonteeltaan se on kyllä aivan liian hillitty.
    Viimeksi muokannut: sky; 23.06.2013 klo 15:21.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  27. #3237
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Tuolta löydät tärkeimmät tekniset erot. Sivujen alalaidassa on taulukot johon koottu kaikkien vuosimallien tekniset ominaisuudet.

    Rykkönen

    Kybä

    Itsellä oli vähän sama ongelma tilanne, järki vs tunne, järki voitti kuitenkin. Kyllähän toi kawa vie -09 vuosimalleissa sekä teholtaan, että väännöltään. Rykkönen on todella hyvä pyörä ajaa. Sen käytös on ennenkaikkea omiaan radalle, mutta luonteeltaan se on kyllä aivan liian hillitty.

    Plus että ainakin rännit pitäis rytköseen vaihtaa heti. Jonkun satkun ottaa minimissään kait vaikka käytettynä löytäis.

    Pitää varmaan käydä ajamassa molemmat ennen.

    silti tuohon kawaan saa antaa rohkasee palautetta miksi silti sen valitsisi!
  28. #3238
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Olen ajanut kumpaakin vain edellisestä sukupolvesta, jollainen rykkönen mulla nyt onkin. Pikaisella koeajolla erot oli aika pienet, ehkä rykkönen oli hitusen enempi kierrospeli.

    Jotenkin epäilen ettei nuo uudempienkaan erot ole kovinkaan merkittävät, mutta yhteinen tekijä on kuitenkin sama: Putkisto vaihtoon ja säätöön, niin kummastakin saa ärhäkämmän pelin ajella

    Itse ostin aikoinaan rykkösen kawan sijasta, koska sellainen sattui tulemaan vastaan sopivalla hinnalla.

    Ajoasennoissahan on varmaan hitusen eroa. Kannattaa koeajamalla ottaa tuntumaa ajoasentoon.
    -09 Rytkönen on aika lailla erilainen kampe kuin aiempi malli. -09 esiteltiin uusi painava cross-plane kone, joten koneen luonne on erilainen kuin perinteisen rivinelkun. Kovaahan tuolla yamahallakin pääsee kun katsoo kisatuloksia.

    Ajoasentoa ei ihan hirveästi kannata vakiona verrata, koska mielestäni jokaisen pyörän ajoasento pitäisi oston jälkeen joka tapauksessa rakentaa omalle kropalle sopivaksi. Yleensä tuo onnistuu aika pienillä muutoksilla. (Klipareiden siirto, jalkatappien säätö ja penkin muokkaus itselle sopivaksi.)
    Superbike #7
  29. #3239
    kymppi-ärrä ny vaan on härski, pullisteleva, pelottava kiukkupussi. Osta se. Ja niitä kilsoja ei kyllä kannata pelätä. Ku yleensä siinä käy niin että jos hajoo niin kallista on. Ja se voi hajota oli kilsoja miten vähän hyvänsä. Takuu ei taida kuitenkaan olla enää voimassa.
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  30.  
  31. #3240
    Jep, ei kyllä kannata ostaa cross-plane koneellista ilman kunnon koeajoa. Saattaa olla karu pettymys vaikka aiemmat rykköset olisivatkin olleet mieleen... Varsinkin jos kuskilla on hieman kawasakia veressä.
    Supermoto
Sivu: 108 / 155:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 85898106107108109110118 ... ViimeinenViimeinen