Olihan siinä sellainen,en koskenut säätöihin.Normaali katuajossa ok mutta yläkierroksilla tuntui meno olevan älytöntä,voihan se siitäkin johtua että oma mopo on hiukan tehottomampi/painavampi(jussixx @ Touko. 21 2007,23:47) kirjoitti
210kg/140hv/126Nm.Kawan jarrut kylläkin teki vaikutuksen.
God hates us all
By SLAYER
Suzuki Bandit 01 600n/Lunastettu 2002 autoilijan virheen takia
Suzuki Bandit 02 600s/Myyty 2003
Suzuki Bandit 03 1200s/Lunastettu 2008 autoilijan virheen takia.
Suzuki Bandit 06 1200 Fighteri
Itsekkin tuli vaihdettua R6 jammu, 04 10R:n. Melkoselta peliltä tuntuu, ei meinaa voima loppua ikinä. Mutta ongelmaksi tulee nyt se, että alusta tuntuu ihan liian jäykältä. Ohjekirjassa sanotaa, että vakiona tuo pyörä on säädetty 70 Kg kuskille. Itse olen 179 cm ja reilu 65 kg:n kukkakeppi joten perä on ainakin aika jäykän olonen. Keula tuntuu ihan hyvältä jarruissa ja varmaan rauhottuu muutenkin kun saa hommattua ohjausiskarin. Mutta kun en ennen ole kyykkypyöriä säädellyt niin kannattaako takaa jousen esijännitykseen koskea vai pelata vaan vaimennuksilla?
Jep, niinhän se just on. Ei siitä muutaman vuoden päästä sais yhtään sen enempää myydessä/vaihtaessa kun niistä mitkä on otettu käyttöön "ajallaan". Itelleni ei ainakaan merkkaa pennin vertaa millon mikäkin laite on otettu käyttöön, siis kun puhutaan useamman vuoden käytetyistä vehkeistä. Siinä vaiheessa merkkaa eniten ajetut kilsat & pyörän yleinen kunto + miten pidetty (vaikka tuskin kukaan myydessään tunnustaa huonosti pitäneensä, ellei siitä jotain todisteita näy päälle päin...), ja ehkä vähän sekin mitä pyörään on tehty/osia laitettu, eipä just muulla oo merkitystä.(svahnm @ Touko. 22 2007,14:59) kirjoitti
Meinaan siis jos valittavana olis kahden samaa vm.:ää edustavan, saman verran ajetun laitteen välillä, ei sinällään kai oo kovin ratkaisevaa onko se mittarissa oleva lukema ajettu kahteen vai neljään vuoteen (kiinnostaa varmaan kyseinen seikka minun lisäks monia muitakin yhtä paljon kun kilo paskaa), se kai on olennaisempaa mihin kuntoon pyörä on menny niitä peninkulmia taittaessa.
Epäilenpä että jos tuon kyseisen '04sen laitoksen menis ostamaan, laittais rekkariin ja sit saman tien myyntiin, vois olla vaikeuksia saada ees 13tonttua silläKun ei se oo enää uus vaikka mittarissa seisois kokonaiset 5km, se on 3v-vanha pyörä jota nyt eka omistaja myy...
Juu, kyllä se kyseinen pyörä tarvii unohtaa kun se fuckin' hinttari sillä niin älytöntä hintaa hihkuu, seisottakoot saatana sitä siellä liikkeessään minun puolesta vaikka maailman tappiin asti. Ei sitä kukaan täysjärkinen sillä hintaa osta. Ja varmaan pitää unohtaa pyörän vaihto yleensäkin ko. puulaakissa, kun niin avokätisesti arvioi tuon nykyisenkin pyörän..![]()
Vai liekö sit ihan yleinen trendi noilla pyöräliikkeillä tuo ettei mitään hyvitetä käytetyistä, riippumatta mihin oot vaihtamassa? Enpä tietä, kun ei oo pahemmin kokemusta pyöräkaupoista liikkeen kanssa... Autokauppoja jonkin verran tehneenä tiiän että autoliikkeissä saa yleensä kyllä ihan käypäisen hyvityksen jos huomattavasti kalliimpaan härveliin on vaihtamassa, sitä mukaa sit alkaavat hyvitystä polkemaan alas kun rupee vaihdokkien hinnat lähenemään toisiaan.
Pitänee kaiketi tehä pyörän vaihdon kans niin että myyn suoraan pois tuo nykyisen ja ostaa sit kylmällä käteisellä uus tilalle. (Tai jopa toisin päin jos vaan perse kestää, sillai ei tarttis olla päivääkään ilman pyörää) Ei vaan oikein jaksais niitä kaikenmaailman koeajelijoita ja renkaanpotkijoita... Sit vaaditaan tonni alennusta kun on 9v.-"uudessa" värkissä yks naarmu katteessa, ja penkkikin haisee ihan perseelle...
![]()
![]()
Mut tämä kaikki sit vasta joskus luvassa kun se kaunis päivä koittaa että on rahat kasassa... Ja sitä odotellessa tuolla nykyisellä mennään
Ja mikäs tuolla on ajellessa kun pelaa kuin enkeli!
![]()
Ninja forever, man!
Eipä tää paljon sinun kysymykseen vastaa, mut(emjei @ Touko. 23 2007,12:25) kirjoitti
ONNITTELUT LOISTAVASTA VALINNASTA
JA PALJON KILOMETREJÄ!!!
![]()
![]()
Ninja forever, man!
Mitäs heppamääriä ootte saaneet omista 10 r:stä?
Oma kävi tänään penkissä ja 177 heppaa kampiakselilta ja takarenkaalta 162. Pyörässä on Leo Vincen evo II slipari ja PC III, vapaavirtaussuodatinta en oo vaihtanut. Tuntuu tuo pyörän alkuperäinenkin ilmansuodatin olevan riittävän hengittävä.
Kokoputkella sais varmaan vielä pari pollea irti mutta ei varmaan maksa vaivaa...Mulle ainakin riittävä määrä on jo tuossakin...
Oliskos kellään ylimääräistä -04 vuotisen kymppiärrän keulaa myytävänä? Pelkät keulaputket tarviin. En kolmioita, en jarruja.
Tosson numero jos jollain on tarjota.
0451339448
Ratas oli tuollaiset 29€. Luulisin, että ainakin 41-piikkinen menee. Ketjunsäätömerkki oli vähän yli 3. viivan ja nyt on 2. paikkeilla. Voipi olla, että täytyy sitä 41-piikkistäkin vielä tänä kesänä testata.(jussixx @ Touko. 21 2007,22:38) kirjoitti
DT125R-95>CBR600F-91>ZX9R-01>ZX6R-04>ZX10R-05>BSE 125 minisupermoto>CBR900RR-92
Käytin omani Vantaan Bike Worldilla. Hinta oli noussut 2:n vuoden takasista taksoista 200 euroon *(Tero R @ Touko. 30 2007,20:45) kirjoitti
![]()
omasta lähti 15cm jatketulla akselilla 175hp/125nm takapallolta!akran kokoputki,pc,k&n putsari ja tre!(jussixx @ Touko. 30 2007,17:34) kirjoitti
Täysin samaa mieltä....(jukepoksi @ Touko. 20 2007,16:22) kirjoitti
Kuskin pitää viedä pyörää. Jos ei onnistu, kannattaa harkita jotain ihan muuta mallia/merkkiä/harrastusta.
Onnistuu ajelu ihan ok ilman ohj.iskaria. Keulat ja kanttaus. Ainakaan itselle ei mitään ylitsepääsemätöntä ole tullut vastaan.
Täysiä sisään.....Paareilla ulos.
Kawasaki Ninja ZX-10R
Uutta eturengasta odotellessa ajattelin komentajaa lykätä pyörään, mutta kuinkas ollakaan toi ruiskun johtohan on aivan tuskasen tiukka, enkä saannutkaan sitä irti
Olisiko jotain vinkkejä millä tuon vanhemman kympin ruiskun liittimen saa irti ehjänä? Vaikka sen lukon avaa ja yrittää millä muljuttaa sitä, niin eiSehän on niin vietävän ahtaassa kolosessakin ruiskuputkien alla...
![]()
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Oot varmaan saanu jo johdot irti...hyvä kikka kolmonen on kun katsot sitä PC:n liitintä niin näät mistä kohdasta painat vastakappaletta/liitintä sisään...ja vot...eipä voimaa pitäisi tämän jälkeen kovinkaa paljoa tarvita...niin ja myönnetään oli se perkule tiukassa itelläki ennen kuin katoin tarkemmin mistä painaa...(Miq @ Kesä. 03 2007,21:42) kirjoitti
Morjesta tuas...
Onko kelllään käytössä 10R:ssä pikakaasua? Jos on mistä hommattu, miten on toiminu?
t,
emjei
tuli ostettua 10r -04.
varusteilla:
Akrapovic titaani SO
Power Commander USB II
Öhlins ohjausiskari
mahtava peli![]()
Kawasaki Ninja ZX-10R
Onnex olkoon rajusta valinnasta!!(tpower82 @ Kesä. 15 2007,22:34) kirjoitti
![]()
BMW S1000rr 2010
oon käyny tossa viime vuonna ajelemas samanlaista peliä mikä itelläni on nyt.. mielestäni silloin vakio keuli vähä paremmin nii voisko olla että tossa on commanderilla säädetty siten että on tasasempi kulku?
Kawasaki Ninja ZX-10R
oliko 16 piikkinen eturatas..? vaikuttaa meinaan ihan pirusti. suosittelen![]()
if i was in ww2 they'd call me spitfire
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset ja muutokset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Joo, kyllähän tuo sitten irtosi, mut CRC:tä ja näppärämpiä sormia tarvitsi. Aivan turhan tiukka liitin, lukollahan se pitäisi olla kiinni eikä noi piukee(jussixx @ Kesä. 05 2007,22:46) kirjoitti
Tarkoititkohan tuolla jostain kohtaa painamisella niitä punaisia viivoja (tiiviste) siinnä liittimen sivussa?
Kylmä startti tuolla komentajalla meni heikoksi, lieko tyypillistä?Ennen lähti aina heti startti nappulan hipasusta käyntiin, mutta nyt saa ainakin sekunnin startata kylmää pyörää ennen kuin hörähtää. Muuten nolla kartalla toimii about niinkuin ennenkin.
Mites olette säätäneet tuota komentajaa? Latasin dynojetin sivuilta muka sopivan kartan (pyörässä kiinni Acrapovicin slipon, muuten vakio palikat), mutta siitä mihinkään ollutAinakin pers dynon mukaan se oli aika aneeminen. Herkkyys ja repiminen hävisi
Dynoonhan tuo pitää viedä säädettäväksi, mutta se on varmaan taas joulu 2010 sen saa aikaiseksi, joten jos on mitään vinkkiä mihin osaan karttaa kannatta koskea ja mihinkä suuntaan vaikka vaan tuolla kaasuauki asennossa? Kokeilin karkeesti eri osia persdynolla lämä auki asennossa (läppäri repussa ja säädöt tien varressa) ja ehkä ainut toimivalta tuntunut alue oli noin 9500-punaraja alueelle heitetyt lisäpinnat. Mut hakuammunnaksi menee...
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Tänään se sitten tapahtuu... Tulee taloon uusi asukas...
Nimittäin vähän ajettu, aivan helvetin siisti 10R vm.'05!!
On se vaan niin unelmien täyttymys, että vittu en luovu ikinä siitä pyörästä!!
Eli nyt kaikki halukkaat huom! ostakaa joku tuo vm.'98 6R pois kuljeksimasta! Kuvia ym. informazionee Nettimotossa id:481199
Edittiä: linkki 6Rään: http://www.nettimoto.com/viewVeh....rch=Hae
Ninja forever, man!
Itse asiassahan homma meni niin, että kun AMMATTIMIES tuli paikalle, niin homma alkoi sujumaan(Miq @ Kesä. 23 2007,19:25) kirjoitti
Nyt kun asia tuli kerran puheeksi niin jos liitin on ilmatiivis, niin tiivisteen painaminen sopivasta kohdasta poistaa vetäessä sisään syntyvän tyhjiön ja liittimen voi jopa saada auki.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Samaa mieltä. Kaikki nämä ns ratapyörät pois kaduilta! Ne suorastaan provosoivat omistajansa rikkomaan lakia ja vaarantamaan oman henkensä. Toista se on ajella tommosella vähän rauhallisemmalla vehkeellä...(bandit @ Touko. 18 2007,22:20) kirjoitti
Todettakoon vaikka en oo kunnolla vielä 10r:ää testannutkaan, niin kun vertaan sitä uudempaan GSX-R 750:een niin 10r:ssä on vielä edes jotain ideaa. Kyseiselle kikserille ei löydy yhtään järkevää käyttökohdetta. Alavääntöä ei ole olemassakaan ja sitten kun mopon kierrokset lopultakin kiihtyvät 10000 rpm:ään niin mopo ampuu niin, että kahvoissa saa roikkua henkensä edestä10r sentään vääntää alakierroksillakin, paitsi tämä 07 johon pitää pistää uusi putkisto ja viedä säädettäväksi, jotta siitä saa katukelpoisen.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Dodii, 10R noudettu uuteen kotiinsa eilen illalla(juike1 @ Kesä. 26 2007,14:56) kirjoitti
-----------------------------------------------------------
Edit: Tarkennuksena vielä; pyörä on siis malliltaan '05, mut rekisteröity keväällä '06, eli käytännössä vain vuoden käytettyJa takuutakin vielä 2v. jäljellä
-----------------------------------------------------------
Ekat kokemukset reilun parin sadan kilsan kotimatkalta pelkästään positiiviset!
Ei tullut ihmeemmin vedäteltyä eikä muutenkaan hurjasteltua, mut ei tuolla pelillä kyllä todellakaan tartte pienempää polkee silmään ohituksiakaan varten! Lähtee 6-vaihteella hiljaisestakin vauhdista ihan olemattomalla ranteen liikkeellä kuin telkkä pöntöstä! Vääntö, ja tietty teho muutenkin, on ihan ällistyttävä kun on tottunut tuohon vanhempaan 6Rään
Ja tosi kevyt on pyörä paikallaan liikutella. Jännä miten paljon joku 20-30kg vaikuttaa, sen verran siis on se 6R painavampi.
-----------------------------------------------------------
Edittiä myös tähän väliin: Eipä tuo kymppi olekaan omapainoltaan kun muutamia kiloja kevyempi kun tuo kutonen, siis mikäli rekisteriotteeseen on uskominen. Rekkareissa kympin paino on 190-jotain kiloa (en muista tarkkaa), ja kusiainen on tasan 200kg. Taitaa olla rekkarissa pyörän paino nesteineen päivineen, ja valmistaja ilmottelee painon "kuivana". Luulen että tuo 10:n keveys paikallaan heilutellessa johtunee huomattavasti matalammasta painopisteestä...
-----------------------------------------------------------
No, noihin teho- ja painoasioihin nyt olikin jo osannut varautua, mut seikka mikä yllätti ihan totaalisesti tuossa 10Rssä, oli ajo-ominaisuudet. Jotenkin olin jo ennalta vähän asennoitunu siihen suuntaan että eihän tuon näkösellä pyörällä tuu matka-ajosta hevonvittua, mut vielä mitä! Aivan helvetin hyvä pyörä ajaa, verrattuna siis edelleen tuohon 6Rään! Ajoasento on 10Rssä miljardi kertaa parempi, ja tosi vakaa pyörä ajaa pinnalla kun pinnalla, jopa märällä/pikkasen pehmeellä hiekkatiellä!! Ja vaikka 10ssä on vakio(lue: matala)pleksi, ei ajoviima riepottele kuuppaa yhtään. Kaikesta päätellen japsit vieraillu tuulitunnelissa jokusen kerran tän milleniumin puolella, kun noin radikaali ero on tuohon vanhempaan pyörään siitäkin huolimatta että 6Rssä on korkeempi pleksi!
Ajo-ominaisuuksiin vielä hieman kohennusta luvassa kunhan ohjausiskari palajaa maahantuojalta. Pyörässä siis ollut aiemminkin ohjausiskari, mut lähetetty takuun piikkiin maahantuojalle kun hän oli päättänyt sylkäistä öljyt pihalle...
Niin, ja sit se ulkonäkö...Siitä ei kai tarvi tässä ruveta isommin tilittämään...
Pyörässä on myös kaiken muun roippeen lisäksi Yoshimuran slipari, ja ai autuutta että se murisee kauniisti!! Sellanen matala/kumea murina vaan kuuluu ajaessa, ei hiljainen mut ei liian kovakaan. Täydellinenkö siis..? No kyllä!!
Siis yhteenvetona, yksinkertasesti täydellinen pyörä!! Tiesin kyllä jo etukäteenkin että 10R on huippulaite, mut silti tää meni niin yli odotusten että oikein pyörryttää!!!Nyt jo tässä vaiheessa hieman pelottaa kun tuo on niin täydellinen värkki, että mikäs sit tilalle kun joskus vuosien, vuosien kuluttua tulee pyörän vaihto seuraavan kerran ajankohtaiseks...
Positiivinen dilemma
Ninja forever, man!
Musta komentajan perusasetukset olivat perstuntumalla aikalailla kohdillaan ja en viitsinyt sen kummemmin latailla itse karttaa netistä...kunnes vein mopn säädettäväksi penkkiin ja jotenkin säädättämisen jälkeen itelläkin tuntui, että pahin/paras repivyys oli koneesta häipynyt verrattuna tuohon perusdyno asetuksiin...vääntökäppyräkin on aika tasaisen laakea ja siinä mielessä kone ei tarjoa yllätyksiä. Voimaa tietysti tuleepi tasaisesti.(Miq @ Kesä. 23 2007,19:25) kirjoitti
Kylmäkäynnistykseen en ole huomannut mitään eroa, hyvin hörähtää käyntiin niinkuin pitääkin. Ehkä sulla kannattaa palauttaa nollakartta laitteeseen takaisin, jos toimii paremmin??
Onneksi olkoon!(juike1 @ Kesä. 27 2007,12:02) kirjoitti
Itse lähden tuossa neljän aikaan tekemään kaupat -04 10r!
Hiukan vaan vituttaa, kun juuri alkoi satamaan vettä!
Noh, huomenna sit motoparkkiin jos vaan menee äänten puolesta läpi... Ei kellään ois akran pönttöön käypäistä dbkilleriä ja tulossa nostinparkkiin?![]()
Mc Kulkumulkut
Onko sulla aavistusta mikä oli perusasetus komentajassasi? Noita kai toimitetaan nolla kartalla (se toimii hyvin, kun toimii niinkuin ennenkin(jussixx @ Kesä. 27 2007,12:41) kirjoitti
) ja sitten esim. vakiolle tarkoitetulla kartalla.
Jos tuo penkissä vääntökäyrän tasaaminen tarkoittaa 10r:n keulimisherkkyyden menoa ja muuten "tylsempää" käytöstä, niin tarvii jättää väliinTietysti radalla siitä on apua, kun käyttäytyy tasaisesti, mutta jos halua kesyä käytöstä niin voi ostaa vaikka hondan tms.
Ehkäpä se dynojetin kartta onkin tehty juuri tuolla periaatteella, että tulisi tasainen käytös
Yhden lenkin pers dynotuksella päätellen tuonne ylä rekisteriin pari pojoa auttaa täys kaasulla. Alle 3000 hieman miinusta on ehkä aavistuksen herkempi. Noin 4000-5000 välillä sellainen laiskan tuntuinen kohta (maantiellä ohitykseen lähtö kutosella), mutta sille en ole vielä osannut tehdä mitään. Toinen hämärä alue on tuo 7000-9000 missä normaalisti hytti karkaa kakkosella syliin: siihen ei oikein toimi äkkiseltään mikäänjoten antanut olla nollaa.
Ei kellään ole tuolle acran sliparille hyväksi havaittua karttaa, mikä olisi toiminut tuossa vanhemassa kympissä (04-05), niin siitä voisi hakea ideoita...
Hmm...Läppäri tarvisi saada jotenkin kiinni tankin päälle, jolloin siitä voisi säätää paljon helpommin karttaa lenkillä. Ei taitaisi kyllä millään kestää kyydissä tai ainakin kovalevy varmaan kilahtaisi tärinöistä
onneksi on työ kone
![]()
- Almost legal but 110% fun! -
Honda CBR600F '89 -> Yamaha YZF-1000R '00 -> Kawasaki ZX-10R '05 (MCN: "The psycho C-model Kawasaki ZX-10R of 2004/05") -> R.I.P.
Onneksi olkoon.(haukka @ Kesä. 27 2007,14:12) kirjoitti
Oletkohan mahdollisesti tekemässä Xxx^ :n vanhasta kawasta kauppoja?? Ostin häneltä ohjausiskarin kun oli vaihtamassa Kawaansa Hondan XX:ään jossain liikkeessä..
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Muahahahaaaaa... aika turhaa toi persdynotus ja vielä läppäri tankin päällä *(Miq @ Kesä. 27 2007,14:36) kirjoitti
Ainoa oikea liike on laittaa kättä taskuun ja viedä laite hyvälle gurulle penkkiin säädettäväksi. Yleensä tollaset omat säädöt on onnistunu silloin, kun teho on pudonnut vähemmän kuin 30% *![]()
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Todennäköisesti juurikin kyseisen pyörän ostin, liikkeessä myyjä sanoikin vaihdon tapahtuneen tupla X:ään. Pistin Xxx^:lle viestiä ja kysyinkin rekkarin perusteella josko ois sama 10r.(svahnm @ Kesä. 27 2007,15:40) kirjoitti
Eipä tuossa pienen lenkin jälkeen voi sanoa kuin, että uskomaton pyörä! Se asenne mikä 10R:stä löytyy...
Rehellisesti sanottuna vaatii kyllä hiukan nöyryyttä itseltä näin alkuun vaikka tonninen oli entinenkin mopo.
Mc Kulkumulkut
Tervetuloa hinta-laatusuhteeltaan erinomaisen pyörän omistajaksi.(haukka @ Kesä. 27 2007,18:45) kirjoitti
Edit: Mitäs muuten täällä netissä pyörit, ajamassahan sun pitäis olla jos noin tuore hankinta..
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96