Kyllä se mäkistartti näköjään toimii. Jätin sitten ahvenistolla virrat päälle mopoon sammuttaessa, joten koko valonheitinarsenaali jäi vissiin päälle? Vai jääkö? No tyhjä se oli 40 minuutin kuluttua. No mopo varikon mäkeen ja starttia kehiin.
Ei oo kyllä tämänkään päivän tuloksista mitään kerrottavaa jälkipolville. Mopon meinasin tyhmyyttäni laittaa ruttuun. Mutta ku ei mennyt ruttuun, niin ei jää siitäkään mitään kerrottavaa![]()
Ei ois uskonut et rykkönen jaksaa sylkästä takasen pyöriin tyhjään kakkosella täyskaasulla ku tulee radan hitaimmaista mutkasta ulos (vauhtia siis n. 60 km/h). Mopo oli luonnollisesti jo pystyssä, joten kuvittelin että pito riittää ja että tuo laiskan alaväännön omaava motti ei jaksa sutia![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Sen verran paksua puppua tarina että taitaa olla vaan tuo klassinen tekninen selitys asialle: kytkin loppu.
Näitä "lähin sun perään siitä mutkasta mut vitsi ku alko piirtää ni oli pakko höllätä" tarinoita kuulee välillä myös letkoilla, erityisesti miehiltä joiden edestä letka josskus hiukan katkeaa. Kumma kyllä kukaan muu ei ole koskaan näitä saanut todistettua...
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
En oo kuullutkaan että kytkimen luistaminen saa pyörän perän sladittelemaan puolelta toiselle.![]()
Kuvittelisin että n. 20 ratapäivän aikana on jotain oppinut pyörän käytöksestä radalla, vaikkakin parina viimevuonna ovat ratapäivät jääneet vähemmälle. Ei se eka kerta ole ku radalla on lipsunut, tosin tähän mennessä pahimmat liukastelut.
Viimeksi ku oli pahempi tilanne, perä irtosi kostealla ja kylmällä radan reunalla sivuluisuun. Silloin riitti siisti korjaus ja kurvi suoraks varoalueen kautta takasin radalle kiertäen. Oli muuten tismalleen sama mutka mutta sillä kertaa se oli mutkaan tultaessa![]()
Viimeksi muokannut: sky; 30.05.2013 klo 12:15.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Onko 07-08 R1 jotenkin herkkä ravistamaan mutkan ulostulossa? Tällöinhän keula kepenee aika paljon. Ei ole myyrä tullut vielä kurkkimaan housuihin, mutta aika ärsyttävää ja ei oikein luottamusta paranna. Saattaapi tosin olla ajotaidoissakin korjattavaa, jos muilla ei vastaavia kokemuksia ole. Painumat pitäisi olla suurinpiirtein oikein.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
En oo itse ainakaan huomannut radalla, enkä kadulla. En oo painumia mitannut omasta moposta, mutta sen keula on todella eleetön ja menee just niinkuin pitääkin.
Itseasiassa nyt tuntuin todella hyvältä ahveniston pääsuoran jarrukin. Tiedä häntä onko rataa korjattu, mutta ennen ainakin sen epätasaisuudet aiheuttivat ylimääräistä levottomuutta jarruissa
Mites se sun ohjausiskari, onko se päällä? Itse en edes muista missä asennossa omani on. Ei ainakaan kovin tiukalla![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Päällä? Kyllä se paikallaan on, mutta hmm... onkos siinä säätöjä?
Kokeilin uudestaan mitata painumat ja etupään painumia en saanut mitattua luotettavasti (vaikka vaimennukset oli pois), mutta lopputuloksena etupäästä yks viiva pehmeämmälle ja takaa yks kliksu kireämmälle. Sikäli kumma homma vaikka kuskilla taitaa ajokamoineen olla yli 90kg painoa.
Samaan syssyyn vielä, että suomenkielisessä omistajan manuskassa on käännösvirhe; sen mukaan takapampun nopeassa vaimennuksessa olisi napsut, lasketaan kuitenkin oikeasti kierroksissa.
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Kyllähän tuo vähän tuppaa ravistelemaan, mutta en tiedä onko se muita herkempi. Jos ohjausiskarissa on huollon tarvetta (suuntaa muuttaessa tyhjä kohta) ravistelee laite sitten vähän enemmän. Tällöin esim. Alastarolla vatkaa helposti pääsuoralla siihen maaliviivalle asti missä saa nelosen silmään. Normaalisti toimivalla ohjausiskarilla ei taas vatkaa tuossa oikeastaan ollenkaan.
Road racing aiheinen blogi
Yamaha YZF-R1 -07 Kilpuri
ex Honda CB500 -01, Suzuki GSF 1200 S -06, Hond
Ravistaa pirun helposti jos jää liikaa painoa käsille avauksissa ja/tai ohjausiskari on huollon tarpeessa. Ite meinasin vetää pannut Palmasin avauksessa kun ohjausiskarin kiinnike irtos ajon aikana, joten iskaria ei ollut ollenkaan. Veti sellasen släpperin, että olin vähällä tippua kyydistä ja hetken aikaa oltiin ihan matkustajana.
Superbike #7
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Joo. Enpä muista millaiset säädöt mulla on ollut ohjausiskarissa. Muistelen kuitenkin, että aika vaimeat ovat olleet vaimennukset. Tosin en oo tuolla mopolla käynyt muualla ku ahvenistolla ja siellä on tasan kaks paikkaa jossa minä teen kovempia avauksia: Tarunmutkan jälkeen sekä koko radan tiukin mutka, eli tunnnelin jälkeen ensimmäinen mutka oikealle. Jälkimmäisessä lähti viimeksi perä alta
Jännä sinänsä, et mä en muista ensimmäistäkään tilannetta tuolla pyörällä, että olis ollut minkäänlaista tanksläpperiä yrittänytkäänKop kop!
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Eipä se släpperiä lyökään jos ohjausiskari on kunnossa. Ennen tuota iskarin irtoamista pahin tilanne on ollut varmaan kaksi kartaa laidasta laitaan, kun avauksessa lähti keulimaan ja keula tuli tonttiin ohjaus rajoitinta vasten.
Nimim. Oikeaoppinen ajoasento, eikä yhtään tangosta roikkumista.
Superbike #7
Ihan noin yleisesti valoista. Onko kellään tuo rykkönen pitkät jostain syystä lyönyt päälle. Vai onko mulla nyt se kuuluisa sunnuntai kappale. Joo onhan tuo vanha ja ajettu mut pitääkö kaikki viat tulla peräkanaa.. Eikö vois olla viikko niin että kaikki toimis? Voisiko? Nii että muilla olisi hauskaa siis ensinhän paloi tuo öljy valo nyt siis sininen valo.. Tuo on pian kuin Speden peleistä tuttu..
Mitäs tässä busahan mulla on tässä..
Mitäs mitäsOnko rykkösen vakio ohjausiskarissa jotain säätöjäkin? ei ainakaan omassa ollu kun vaihdatin sinne WP:n tilalle.
20tkm ajettu vakioiskarissa oli jo reilusti ilmaa sisällä ja oli muutenkin "tuntumalta" ihan perseestä. En tiedä onko ominaisuus, mut siin männässä oli joku 5mm klappia.
Joku pultti siinä päällä on mistä saa ilmeisesti litkut valuteltua ulos, mut ei siinä kyllä mitään säätöjä ollu.
Edit. Säädettävissä siis ainoastaan muuttamalla sisällön viskositeettia.
Viimeksi muokannut: juhis_; 03.06.2013 klo 01:41.
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
Taitaa ravistaminen olla yhdistelmä liiallista puristamista ja pyörän herkkyyttä ravistamiseen.
Pitää huoltaa ohjausiskari, jostain kun löytäisi vaan tiedon montako millilitraa sinne evästä laitetaan. Voi tietysti koittaa mitata saman verran mitä siellä on nytkin, jää vaan mietityttämään, että onko siellä kaikki liemet sisällä.
Puristamista koetetaan kanssa välttää, mutta tekee mieli kiinnikin pitää, sen verran kiskoo ylärekisterissä... Ei ole yhtä "aloittelijapyörä" kuten vastaava Hånda![]()
Build a man a fire and he will be warm for a night. Set a man on fire and he will be warm for the rest of his life.
// R1 -08
Itsellä oli ongelmaa R1-07 ravistamisen kanssa ja kun avasin ohjausiskarin, niin laihaa likaista litkua oli sisällä. Tilalle laitoin todella paksua moottoriöljyä ja hyvin toimii. Ei siinä mittaamista tarvita, ihan täyteen vaan ja täyttäessä kannattaa liikutella mäntää varovasti, ettei tule kuplia. Itse tietysti tein tuon virheen ja sitten odottelin pari tuntia kuplien nousua pinnalle.
Siinä männässä on sisäänrakennettuna kuulasysteemi, joka sallii ihan lyhyen vapaan liikkeen. Ensin ajattelin tukkia sen, mutta ei siitä ole haittaa radalla ollut.
Pannonia-56 -> Honda-70 -> Fz-05 -> R1-07 -> R6-11
Juu ei oo piuhat välissä.. Eli syy yamahan syvimmissä syissä.. Taitaa vaan olla ihan torso tuo mun mopo.. Nappasin sulakkeen pois nii sain sen valon ja sinisen ihanan valon pois.. Mutta ilman valoa ei saa ajaa sanoo karpo ja enska.. Laitan kypärään otsa lampun nii enköhän pärjää.. Seuraavaksi varmaa syttyy lämpövalo.. Sitten tuota odottaa Tauno palo..![]()
Mitäs tässä busahan mulla on tässä..
Pyörästä pitäs pystyä pitämään avauksissa kiinni jaloilla ja perseellä. Ei käsillä. Jos ei onnistu muuten niin sitten satulan takaosaan vaan kunnon patti, jota vasten voi nojata avauksissa ilman, että perse pääsee liukumaan taakse. Mulla on toi patti tehty kilpuriin ja helpottaa kyllä pirusti käsien rentouden kanssa.
Superbike #7
Viimeksi muokannut: sky; 04.06.2013 klo 13:42.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Hö, mäkun luulin et se on täysin vakio![]()
Mä oon pyörän kolmas omistaja ja ensimmäinen omistaja oli kuulemma orientoitunut jonkin verran ratailuun. Eli liekö sit todennut et täys paska toi vakio, et laitetaan hetpaikalla kunnollinen tilalle
Täytyy todeta, että mä en oo osunut kyseenailaistaa sitä, ettei tossa -07 mallissa olisi voinut olla öhläri vakiona. Just tuohon -07 malliin on tehty huomattavia parannuksia ja ymmärtääkseni sitä on pidetty parhaana ratapyöränä ko vuoden testeissä.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
No mitähän kummaa, ajojen jälkeen pyörä katokseen, päivän parin seisomisen jälkeen lähdet lykkimään pyörää taaksepäin--> pari metriä ja vetää takasen jumiin? eteenpäin liikkuu kyllä? Taisi kerran ihan ajossakin tehdä tuon, ihmettelin rusahdusta ketjujen paikkeilta, luulin silloin et joku kivi vain meni ketjujen ja rattaiden väliin.
Laatikko hajoamassa?ei kai näissä 07-> pitäs semmosia vikoja olla?