Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 76:een 76:sta
  1. #61
    Lainaa bmws1000rr kirjoitti Katso viesti
    no vaisulla, aneemisella vakio bemari päihittää reippaasti muut vakiopyörät mennen tullen, en mä sit tiiä miten niitä vois kutsua, ihan joka osa-alueella selkeästi paras, mä oon ajellu vakio kiksereillä 2003-2010 malleilla noin 100000 km ja 2011-2012 s 1000 rr pyörillä noin 35000 ja kyllä tuo jälkimmäinen on selkeästi noista paras. ajaa sit kylillä, radalla, sorateillä tai baanalla ihan missä vaan, kaikkia noistakin tullut mentyä.
    missään ei ole vielä ruuti loppunut.
    tuossa yhdessä viestissä oleva väittämä siitä että maililla huiput tulee pitkien välitysten ansiosta on paskaa, mitä pidemmät, sen enemmän tarvitaan myös voimaa. mun 2008-2010 kikserit meni vakioina 276-293 maililla, 2011 bemari kaikilla kuudella vedolla yli 300, paras 309

    kyllä se vaan niin on että mitä niitä kierroslukuja kyttäämään, voimaa ja vetoa on varmasti eniten kun vaan antaa mennä eikä mieti mitään putkivirityksiä ja ecun, commanderin,yms säätöjä.
    ne on suurimmalla osalla prätkä kansaa täysin perseellään kuitenkin. esson baari juttuja nuo säätöhommat.
    porukka laittaa putkia ja boxeja, eikä rahalle tuu kyllä vastinetta, hepan kaks lisää... ehkä... eihän kukaan kehtaa myöntää että huonommaksi meni...
    Hahah hah.

    Eikö tuo nyt ole ihan kohtuu selvä asia että siksi se bemmi kulkee kun siinä on riittäävästi jerkkua? (vai pitäisikö olla vääntöä a´la internetti että kulkee lujaa) Pitkillä väleilläkin meinasin sitä että vakiona siinä bemmissä riittää ne välit noihin +3 markan vauhteihin ja tuollaiseksi busain tiheäksi välitetyssä kikserissä ne taas loppuu jo 270 kohdilla... Ei kait tuo niin vaikeaa ole.

    Ja siltikin se sinun vakio bemmi tuntuu vakiona tuhnulta jos verrokkina on vaikkapa tuo busain gixxeri. Sitä ylimääräistä 10hv ei vaan siellä ylhäällä edes oikein huomaa ilman tutkaa tai kelloa, toisin kuin ala/keskikierrosten selkeää voimanpuutetta,(varsinkin verrattaessa niitä ajossa keskenään) puhumattakaan välitysten vaikutuksesta. Harmi että nuokin meni sinulta suzukien kanssa ilmeisesti ohi, kun et usko kaiken maailman essonbaari virittelyihin.

    Ps. Muutenkin harmi ettei sitä bemmiä voi muokata esson baariin sopivaksi,vois tulla ihan räyhä peli eikä sellainen munaton autopilot ohjus...
    Supermoto
  2. #62
    Lainaa Huhan Kolli kirjoitti Katso viesti
    Juurikin näin, mutta jos luit myös lainaamani tekstin, niin siitä sai vähän erikoisen kuvan. Eli ei tarvi kakkosta potkia sisään, eikai millään sportilla tarvi. Eli lainaamastani tekstistä sai päin vastaisen kuvan, sen takia laitoin sanan "lyhyt" koska tässä tapauksessa se kuvastaa ideaa paremmin. Ja joistain nuoden vuosien 3. numerossa oli pieni "osto-opas" useasta eri pyörästä, eli plussa ja miinukset, ja niissä jutuissa tuo muistaakseni tuli hyvin esille.
    Jep jep,ymmärrän hyvin pointtisi! Kirjoitukseni saattoi olla epäselvä juuri tuon PITKÄ-sanan tarkoituksen suhteen. Toisaalta ihmisten PITUUKSISTAKIN keskustellaan vaikka keskustelun kohteena olisikin todellisuudessa LYHYT kaveri " Miten pitkä kaveri se Pekka on?" " Ei se ole kuin 167cm PITKÄ". Pituudesta puhuttiin vaikka Pekka keskivertoa miestä lyhyempi onkin. Ajoneuvojen vaihteiden yhteydessä puhutaan juurikin niiden "pituuksista" vaikka niitä aivan eripituisia käytännössä onkin.

    Mutta viisastelusta itse moottoripyöriin niin sopivan pitkällä/lyhyellä ykkösvaihteisella pyörällä kiihdytettäessä 0-100km/h saadaan kyseisen moottorin teho/vääntöhuiput käytettyä hyväksi mutta pyörällä jossa ykkösvaihde on pidempi,kuten vaikka 10R niin sen kierros-ja vääntöhuippuja ei päästä käyttämään hyödyksi kun satasen vauhtiin on päästy jo selvästi ennen kuin kyseinen teho/vääntöhuippu on moottorilla saavutettu. Sekin vaikeuttaa ja huonontaa suorituskykyä mitä tulee 0-100km/h kiihtyvyyteen.
    Vain turbo antaa kunnon voimaa!
  3. #63
    Lainaa cool´eri kirjoitti Katso viesti
    Jep jep,ymmärrän hyvin pointtisi! Kirjoitukseni saattoi olla epäselvä juuri tuon PITKÄ-sanan tarkoituksen suhteen. Toisaalta ihmisten PITUUKSISTAKIN keskustellaan vaikka keskustelun kohteena olisikin todellisuudessa LYHYT kaveri " Miten pitkä kaveri se Pekka on?" " Ei se ole kuin 167cm PITKÄ". Pituudesta puhuttiin vaikka Pekka keskivertoa miestä lyhyempi onkin. Ajoneuvojen vaihteiden yhteydessä puhutaan juurikin niiden "pituuksista" vaikka niitä aivan eripituisia käytännössä onkin.

    Mutta viisastelusta itse moottoripyöriin niin sopivan pitkällä/lyhyellä ykkösvaihteisella pyörällä kiihdytettäessä 0-100km/h saadaan kyseisen moottorin teho/vääntöhuiput käytettyä hyväksi mutta pyörällä jossa ykkösvaihde on pidempi,kuten vaikka 10R niin sen kierros-ja vääntöhuippuja ei päästä käyttämään hyödyksi kun satasen vauhtiin on päästy jo selvästi ennen kuin kyseinen teho/vääntöhuippu on moottorilla saavutettu. Sekin vaikeuttaa ja huonontaa suorituskykyä mitä tulee 0-100km/h kiihtyvyyteen.


    Joo ja jos se alle 200kg ajokunnossa painava ja +160hp takarenkaalle tuottava pyörä välitetään niin, että ykkönen riittää vain hieman yli 100kmh nopeuksiin, niin tehoreserviä ei voi mitenkään hyödyntää vakioalustalla. Pitäisi olla rankasti jatkettu ja madallettu peli, että keuliminen ei olisi ongelma. Teho nyt ei vaan hirveästi merkkaa, jos vakioalustaisella pyörällä kiihdytetään 0-100km/h. Tehopainosuhde on aika maltillinen mitä siihen tarvitaan, jos kaikki potentiaali vaan pystytään käyttämään jo 0-100 nopeusvälillä. Toki siinä "tehottomassa" pyörässä se ykkönenkin pitää olla sopivasti välitetty, niin että huipputeho saavutetaan kun nopeutta on ykkösvaihteella noin 100km/h.

    Biken mittaukset heittää niin älyttömästi suuntaan jos toiseen, että niistä on hankala vertailukohtia tehdä. Ei se RF900 2,5s 0-100 ole silti mikään poikkeuksellisen kova aika, Motorradin testissä vanhalle hayabusalle ja 12r:llekin mitattiin 2,6s lukemia. Biken testeissä nopeimmasta päästä 0-100 kiihtyvyydessä on ollut myös -01 600 gsx-r, 2,7s. Tehoahan ko. pyörämallissa on noin 100hp takarenkaalta ja märkäpaino on n. 190kg. Eli kevyen(60kg) kuskin kanssa tehopainosuhteeksi rwhp/kg tulee noin 0,4hp/kg(400hp/tonni). Käytännössä kaikki tuon ylimenevä voimareservi on turhaa vakioalustaisella pyörällä, jos puhutaan 0-100 kiihdytyksestä.
    Viimeksi muokannut: SMRacing; 03.05.2013 klo 13:22.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  4. #64
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    On se jännä kun sutii keulii ja paukkuu, mutta ei se sitä tosiasiaa poista että tuollainen vastaavalla setupilla kuin busailla varustettu sukisuki tekee siitä vakio bimmeristä kuolleen tuntuisen alle kymppitonnin...
    Onhan moni mopo alarekisterissä tehokkaampi kuin bimmeri, mutta kun sitä voimaa ei voi hyödyntää kuin suoralla tiellä isolla vaihteella, ei sillä mun mielestä ole mitään merkitystä. Helvetin tylsää puuhaa joka tapauksessa.
    Superbike #7
  5. #65
    Jauliksen, ja muutaman muunkin, jutut kyllä tiedetään. Ei kannata niitä ottaa kovin kirjaimellisesti, henkilökohtaisesti tai paljon mitenkään.
  6. #66
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Onhan moni mopo alarekisterissä tehokkaampi kuin bimmeri, mutta kun sitä voimaa ei voi hyödyntää kuin suoralla tiellä isolla vaihteella, ei sillä mun mielestä ole mitään merkitystä. Helvetin tylsää puuhaa joka tapauksessa.
    Ennenvanhaan oli sanonta, että vinguttamiseen kyllästyy, mutta vääntöön ei. Ajat kai muuttuneet
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  7. #67
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Jauliksen, ja muutaman muunkin, jutut kyllä tiedetään. Ei kannata niitä ottaa kovin kirjaimellisesti, henkilökohtaisesti tai paljon mitenkään.
    Mitä ihmettä... Jätkät yrittää pistää lekkeriksi vaikka tapetilla on niinkin totinen asia kuin RR-bemmin hengettömyys.
    Supermoto
  8. #68
    Pitäisköhän tämä siirtää jo BMW osioon.. vaikka vähän hullunkurisella otsikolla sinne tuleekin..
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
  9. #69
    ...ja tätikin olis setä jos sillä olis munat...
  10. #70
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Onhan moni mopo alarekisterissä tehokkaampi kuin bimmeri, mutta kun sitä voimaa ei voi hyödyntää kuin suoralla tiellä isolla vaihteella, ei sillä mun mielestä ole mitään merkitystä. Helvetin tylsää puuhaa joka tapauksessa.
    Taitaa tulla tahallaan sammakoita vaikka taidat tietää kyllä paremminkin...
    Supermoto
  11. #71
    Lainaa Karza kirjoitti Katso viesti
    ...ja tätikin olis setä jos sillä olis munat...
    ...ja bemmilläkin olisi munat jos ei olisi essonbaareja...
    Supermoto
  12. #72
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Mitä ihmettä... Jätkät yrittää pistää lekkeriksi vaikka tapetilla on niinkin totinen asia kuin RR-bemmin hengettömyys.
    Lekkeriksi? Never...

    Sinä toki voit jatkaa tutulla lekkerilinjalla. Sillä vaan varoittelin, ettei kukaan ottaisi liian vakavasti.
  13. #73
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa B12 kirjoitti Katso viesti
    Ennenvanhaan oli sanonta, että vinguttamiseen kyllästyy, mutta vääntöön ei. Ajat kai muuttuneet
    En siitä vinguttamisesta tiedä, mutta suoraan ajamiseen ainakin kyllästyy.
    Superbike #7
  14. #74
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    En siitä vinguttamisesta tiedä, mutta suoraan ajamiseen ainakin kyllästyy.
    Se riippuu vauhdista ja alustasta. Älä maalaa itseäs nurkkaan.

    Vois kuvitella, että yli neljässä sadassa on ihan jännittävää.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  15. #75
    Lainaa cool´eri kirjoitti Katso viesti
    Jep jep,ymmärrän hyvin pointtisi! Kirjoitukseni saattoi olla epäselvä juuri tuon PITKÄ-sanan tarkoituksen suhteen. Toisaalta ihmisten PITUUKSISTAKIN keskustellaan vaikka keskustelun kohteena olisikin todellisuudessa LYHYT kaveri " Miten pitkä kaveri se Pekka on?" " Ei se ole kuin 167cm PITKÄ". Pituudesta puhuttiin vaikka Pekka keskivertoa miestä lyhyempi onkin. Ajoneuvojen vaihteiden yhteydessä puhutaan juurikin niiden "pituuksista" vaikka niitä aivan eripituisia käytännössä onkin.

    Mutta viisastelusta itse moottoripyöriin niin sopivan pitkällä/lyhyellä ykkösvaihteisella pyörällä kiihdytettäessä 0-100km/h saadaan kyseisen moottorin teho/vääntöhuiput käytettyä hyväksi mutta pyörällä jossa ykkösvaihde on pidempi,kuten vaikka 10R niin sen kierros-ja vääntöhuippuja ei päästä käyttämään hyödyksi kun satasen vauhtiin on päästy jo selvästi ennen kuin kyseinen teho/vääntöhuippu on moottorilla saavutettu. Sekin vaikeuttaa ja huonontaa suorituskykyä mitä tulee 0-100km/h kiihtyvyyteen.
    Epäselvyys ei nimenomaan liitynyt sanaan "pitkä", sillä sitähän käytetään väitteistä puhuttaessa, vaan siihen vaihteen vaihtamiseen sataseen pyrittäessä. Mutta eiköhän se jo oo tullut kaikille selväksi että sataseen päästään vaihdetta vaihtamatta
    Hajapusanisti
  16.  
  17. #76
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Se mikä meikäläistä kiinnostaa pirusti on että mikähän mahtaa olla semmonen optimaalinen teho/painosuhde???
    Omien kokemusten perusteella 0,5hv/kg on aika ok, mutta 0,7 vielä ihan hallittavissa. hv/kg=1 on sitten semmonen peli että kyllä pitää ammattikuski olla puikoissa!!
    Omassa pyörässä takapyöräteho 277.8hv/248nm ja painoa pyörällä täydellä tankilla 244kg
    Aivan leppoinen toi on ajaa kun moottori on tehty niin että lähtee vetämään heti eli on sellainen kuminauhamoottori eikä sellainen joka alussa ei vedä mihinkään ja sitten yhtä äkkiä potkasee kaikki tehot renkaalle.
    Eli voi sitä tehoa olla "paljonki" jos se saadaa järkevästi koneesta renkaalle!
    Yamaha XJR1200Turbo -95
    Bmw LT1200 -01
    Ktm 640 enduro -02
    Ex.
    kawasaki vn 1500 mean streak -02
    Honda CBR1100XX -98
    Yamaha XJR1200T -95
    Yamaha FZR1000 -88
    Kawasaki GPZ750R -87
    Suzuki GSXR1100 -90,-91,-92
    KTM SC620 -99
    Suzuki Intruder 1400 -88
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123