Hahah hah.
Eikö tuo nyt ole ihan kohtuu selvä asia että siksi se bemmi kulkee kun siinä on riittäävästi jerkkua? (vai pitäisikö olla vääntöä a´la internetti että kulkee lujaa) Pitkillä väleilläkin meinasin sitä että vakiona siinä bemmissä riittää ne välit noihin +3 markan vauhteihin ja tuollaiseksi busain tiheäksi välitetyssä kikserissä ne taas loppuu jo 270 kohdilla... Ei kait tuo niin vaikeaa ole.
Ja siltikin se sinun vakio bemmi tuntuu vakiona tuhnulta jos verrokkina on vaikkapa tuo busain gixxeri. Sitä ylimääräistä 10hv ei vaan siellä ylhäällä edes oikein huomaa ilman tutkaa tai kelloa, toisin kuin ala/keskikierrosten selkeää voimanpuutetta,(varsinkin verrattaessa niitä ajossa keskenään) puhumattakaan välitysten vaikutuksesta. Harmi että nuokin meni sinulta suzukien kanssa ilmeisesti ohi, kun et usko kaiken maailman essonbaari virittelyihin.
Ps. Muutenkin harmi ettei sitä bemmiä voi muokata esson baariin sopivaksi,vois tulla ihan räyhä peli eikä sellainen munaton autopilot ohjus...![]()
Supermoto
Jep jep,ymmärrän hyvin pointtisi! Kirjoitukseni saattoi olla epäselvä juuri tuon PITKÄ-sanan tarkoituksen suhteen. Toisaalta ihmisten PITUUKSISTAKIN keskustellaan vaikka keskustelun kohteena olisikin todellisuudessa LYHYT kaveri" Miten pitkä kaveri se Pekka on?" " Ei se ole kuin 167cm PITKÄ". Pituudesta puhuttiin vaikka Pekka keskivertoa miestä lyhyempi onkin.
Ajoneuvojen vaihteiden yhteydessä puhutaan juurikin niiden "pituuksista" vaikka niitä aivan eripituisia käytännössä onkin.
Mutta viisastelusta itse moottoripyöriin niin sopivan pitkällä/lyhyellä ykkösvaihteisella pyörällä kiihdytettäessä 0-100km/h saadaan kyseisen moottorin teho/vääntöhuiput käytettyä hyväksi mutta pyörällä jossa ykkösvaihde on pidempi,kuten vaikka 10R niin sen kierros-ja vääntöhuippuja ei päästä käyttämään hyödyksi kun satasen vauhtiin on päästy jo selvästi ennen kuin kyseinen teho/vääntöhuippu on moottorilla saavutettu. Sekin vaikeuttaa ja huonontaa suorituskykyä mitä tulee 0-100km/h kiihtyvyyteen.![]()
Vain turbo antaa kunnon voimaa!
Joo ja jos se alle 200kg ajokunnossa painava ja +160hp takarenkaalle tuottava pyörä välitetään niin, että ykkönen riittää vain hieman yli 100kmh nopeuksiin, niin tehoreserviä ei voi mitenkään hyödyntää vakioalustalla. Pitäisi olla rankasti jatkettu ja madallettu peli, että keuliminen ei olisi ongelma. Teho nyt ei vaan hirveästi merkkaa, jos vakioalustaisella pyörällä kiihdytetään 0-100km/h. Tehopainosuhde on aika maltillinen mitä siihen tarvitaan, jos kaikki potentiaali vaan pystytään käyttämään jo 0-100 nopeusvälillä. Toki siinä "tehottomassa" pyörässä se ykkönenkin pitää olla sopivasti välitetty, niin että huipputeho saavutetaan kun nopeutta on ykkösvaihteella noin 100km/h.
Biken mittaukset heittää niin älyttömästi suuntaan jos toiseen, että niistä on hankala vertailukohtia tehdä. Ei se RF900 2,5s 0-100 ole silti mikään poikkeuksellisen kova aika, Motorradin testissä vanhalle hayabusalle ja 12r:llekin mitattiin 2,6s lukemia. Biken testeissä nopeimmasta päästä 0-100 kiihtyvyydessä on ollut myös -01 600 gsx-r, 2,7s. Tehoahan ko. pyörämallissa on noin 100hp takarenkaalta ja märkäpaino on n. 190kg. Eli kevyen(60kg) kuskin kanssa tehopainosuhteeksi rwhp/kg tulee noin 0,4hp/kg(400hp/tonni). Käytännössä kaikki tuon ylimenevä voimareservi on turhaa vakioalustaisella pyörällä, jos puhutaan 0-100 kiihdytyksestä.
Viimeksi muokannut: SMRacing; 03.05.2013 klo 13:22.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Jauliksen, ja muutaman muunkin, jutut kyllä tiedetään.Ei kannata niitä ottaa kovin kirjaimellisesti, henkilökohtaisesti tai paljon mitenkään.
![]()
Pitäisköhän tämä siirtää jo BMW osioon.. vaikka vähän hullunkurisella otsikolla sinne tuleekin..![]()
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Omassa pyörässä takapyöräteho 277.8hv/248nm ja painoa pyörällä täydellä tankilla 244kg
Aivan leppoinen toi on ajaa kun moottori on tehty niin että lähtee vetämään heti eli on sellainen kuminauhamoottori eikä sellainen joka alussa ei vedä mihinkään ja sitten yhtä äkkiä potkasee kaikki tehot renkaalle.
Eli voi sitä tehoa olla "paljonki" jos se saadaa järkevästi koneesta renkaalle!
Yamaha XJR1200Turbo -95
Bmw LT1200 -01
Ktm 640 enduro -02
Ex.
kawasaki vn 1500 mean streak -02
Honda CBR1100XX -98
Yamaha XJR1200T -95
Yamaha FZR1000 -88
Kawasaki GPZ750R -87
Suzuki GSXR1100 -90,-91,-92
KTM SC620 -99
Suzuki Intruder 1400 -88