Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 76:sta
  1. #31
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kingbrowning kirjoitti Katso viesti
    lisäksi itselleni on jäänyt ajatus että busa olisi muutenkin ajettaessa kuin juna kun taas kawa olisi aavistuksen verran kiikkerämpi ohjastettava..
    Siis suomeksi kawasaki kääntyy mutkiin kun taas tuo bussi on ihan hirveä lehmä kun tartteis muuttaa suuntaa.
    Superbike #7
  2. #32
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Oisko ajossa myös akselivälillä ja ohjauskulmalla merkitystä
    Aivan varmasti.
    Vain turbo antaa kunnon voimaa!
  3. #33
    Lainaa Bolt kirjoitti Katso viesti
    Busassa (gen2) mittari näyttää 300 jo vitosella vaikka todellinen nopeus on vasta noin 275. Kawassa todennäköisesti saman suuntaista mittarivirhettä. Lentokenttä ajoissa tutkamies palauttaa jalat maantasalle kertomalla totuuden.
    Kokeiltiin aikanaan Autoliitosta lainassa olleella tutkalla motarilla nopeuksia ja silloinen 2000-mallinen 12R otti mitariin runsaat 340km/h kun tutka mittasi todelliseksi nopudeksi 304km/h. Yli kahdensadan nopeuksissa moottoripyörien mittarit valehtelevat kyllä ikävän paljon. Legendaarinen on ZZR1100 v.1991 kun jo 80-vauhdissa mittarivirhe oli yli 10km/h mutta se siitä. Siksi tosiaan lentokenttäajoissa moni muka kolmensadankerhoon kuuluva kaveri ei sinne "virallisissa" mittauksissa pääsekään. Toisaalta olen sitä mieltä edelleen että mailin matkalla kaikki pyörät eivät ehdi kelata sitä absoluuttista huippunopeutta mitä pyörällä on mahdollista saavuttaa. Tuo em. 12R:n nopeus saatiin kun vauhtia haettiin yli parin kilometrin matkalta. Tuskin maililla yli kolmea markkaa kyseinen pyörä vuonna 2000 olisi kulkenut. Ja kyseessä siis vakiopyörä ilman mitään viriviripalikoita.
    Vain turbo antaa kunnon voimaa!
  4. #34
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Johtuu kuulemma tehokuopasta ja korjaantuu matalammalla pahvilla.
    Akran slipari + PC tasoitti kuulemma menoa jo ikävästi Vaikka pyörä teoriassa parani, niin hauskuu kuulemma väheni
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  5. #35
    Itsellä ainakin näyttää dynokäppyrät aika tasaisilta... ei laaksoaa, ei kukkulaa.... Tiedä sitten auttaisivatko nuo putki ja pc sen verran. Veikkaan että ainakin se vakioputken mökä-venttiili kiinni saattaa aiheuttaa jotain epäjatkuvuuksia tehon tuotteen myös.
  6. #36
    1. Olisi kivaa jos jossain pääsisi käytännössä ajaan kovvoo.
    2. Olisi vielä hauskempaa jos voisi vuoronperään kokeilla sitä eri pyörillä

    Noita käytännön mahdollisuuksia on ihan liian vähän. Eli tietyt rajoitetut päivät ja vielä pitäisi sen takia mennä toiselle puoelle suomea.

    Tuossahan on sopivasti 1-, 3-, 4-, ja 7-tiet
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  7. #37
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Akran slipari + PC tasoitti kuulemma menoa jo ikävästi Vaikka pyörä teoriassa parani, niin hauskuu kuulemma väheni
    Joo, noin siinä käy.

    Toissa vuonna oltiin kaverin kanssa Kemoralla ajamassa ja tuli puhetta kaverin 04 kympistä Pennan silloisen mekaanikon kanssa.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  8. #38
    Lainaa cool´eri kirjoitti Katso viesti
    Olen ennenkin muistuttanut että näin yli 20v. Bike-lehteä tilanneena ja lukeneena on jäänyt mieleen testi 90-luvun alkupuoliskolta ( -93? ) jossa silloinen Suzuki 900RF teki 0-100km/h-testissä vieläkin vakiopyörien ennätyksen eli 2.5s. Eikös kyseinen RF ole luokkaa 135hv ja jonkun matkaa yli 200kg(?). Muistan testistä sellaisen kommentin että Suzukin ylivoimaisen kiihdytystuloksen ( 0-100km/h !!! ) suurin syy oli juuri sopivan "pitkä" ykkösvaihde eli ei satasen vauhtiin tarvinnut kakkosta runnoa sisään vaan sai vetää luistit katossa koko pätkän. Muistaakseni sama Sujari teki stripillä ajan 10.5s.joka sekin oli senaikaiseksi hyvä muttei enää paras.
    Ainakin numerossa 3, mutta vuotta en nyt just -93, -94, -95 oli tuosta juttua. Siinä kyllä muistaakseni oli niin että just se ykkönen on sopivan "lyhyt" 0-100 kiihdytykseen. Ja vartti mailin aika oli muistaakseni 10,3, ja tais siihen mennessä olla vakioiden ennätys. Joskus oli kauhee kiima kyseiseen laitteeseen, mutta rahat ei riittäny ku 600RF

    Joku jolla on vanhoja Bikeja hyllyssä vois tarkistaa, mutta ainakin numerossa 3 jossa oli pienet faktat monista vehkeistä, pitäis löytyä RF:n juttu

    Kaveri just talvella osti sellaisen.
    Hajapusanisti
  9. #39
    Eiköhän se bemarin 1000RR pese kaikki vakio busat ja kawat 0-299km/h mittariin.
    Ittellä -07 1000 gixxu kokorännillä+pc dynojetin 250i penkki anto 173hv takaselle kuivapaino 162kg,välitykset -1/+3,on aika kiukkunen peli.
    Suzuki Hayabusa L0
    Kawasaki ZZR1400 L1
    Exät:
    Kawasaki er6n
    Honda CB500
    Suzuki GSX-R 1000 L1
    GSX-R 1000 K7
    B-king
    GSX-R 1000 K7
    suzuki gsf1200 k2
    suzuki gsf1200 k3
    suzuki hayabusa k8
    yamaha R1 04
    yamaha fz6s 06
    yamaha fzs600 98
    tzr125
  10. #40
    Pesee. 0-200kmh on vakiobemarilla vedelty ~6,5s aikoja, joka on tiettävästi nopein kiihtyvyys ko. nopeusvälillä millekään vakiopyörälle.

    Tosin ao. Motorradin vanhassa testissä oli tosta busa vs 12r juttuakin, nopeasti ovat tuon 12r:n saaneet liikahtamaan 0-200kmh, tasan 7s.

    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  11. #41
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    1. Olisi kivaa jos jossain pääsisi käytännössä ajaan kovvoo.
    2. Olisi vielä hauskempaa jos voisi vuoronperään kokeilla sitä eri pyörillä

    Noita käytännön mahdollisuuksia on ihan liian vähän. Eli tietyt rajoitetut päivät ja vielä pitäisi sen takia mennä toiselle puoelle suomea.

    Tuossahan on sopivasti 1-, 3-, 4-, ja 7-tiet
    Tuohan on arkipäivää ruuhkasuomen ulkopuolella... Tosin onhan se maalla muutenkin kivempaa.
    Supermoto
  12. #42
    Lainaa busai kirjoitti Katso viesti
    Eiköhän se bemarin 1000RR pese kaikki vakio busat ja kawat 0-299km/h mittariin.
    Ittellä -07 1000 gixxu kokorännillä+pc dynojetin 250i penkki anto 173hv takaselle kuivapaino 162kg,välitykset -1/+3,on aika kiukkunen peli.
    Bimmeri pesee ja samalla voi ihmetellä että miten se on mahdollista, sillä täysin vakio bimmeri tuntuu melko aneemiselta kun hyppää sen puikkoihin tuollaisen gixxun sarvista...
    Supermoto
  13. #43
    Lainaa Huhan Kolli kirjoitti Katso viesti
    Ainakin numerossa 3, mutta vuotta en nyt just -93, -94, -95 oli tuosta juttua. Siinä kyllä muistaakseni oli niin että just se ykkönen on sopivan "lyhyt" 0-100 kiihdytykseen. Ja vartti mailin aika oli muistaakseni 10,3, ja tais siihen mennessä olla vakioiden ennätys. Joskus oli kauhee kiima kyseiseen laitteeseen, mutta rahat ei riittäny ku 600RF

    Joku jolla on vanhoja Bikeja hyllyssä vois tarkistaa, mutta ainakin numerossa 3 jossa oli pienet faktat monista vehkeistä, pitäis löytyä RF:n juttu

    Kaveri just talvella osti sellaisen.
    Vaihteiden yhteydessä puhutaan juurikin vaihteen "pituudesta" ja tässä Suzukin tapauksessa ykkösvaihteen PITUUS on todettu aivan oikein olevan todellisuudessa sopivan LYHYT kiihdytksessä nollasta sataan. Eli ykkösvaihteella moottori kiertää lähelle rajoittajaa nopeuden ollessa sillon about 100km/h eli moottorin kokokierrosrekisteri on menty läpi. Taitaa vastakohta muuten 10R:t tai Kiloset rr-pyörät kauttaaltaan ottaa yli 150km/h ykkösvaihteella eli se taas ei ole sopivan PITKÄ vaihde sataseen kiihdytettäessä. Tämäkin on näillä termeillä ja sanonnoilla kikkailua tämä moottoritekniikasta keskustelukin!

    Ja 9/94 lehdessä oli tuo 900cc-pyörien testi.
    Vain turbo antaa kunnon voimaa!
  14. #44
    Lainaa busai kirjoitti Katso viesti
    Eiköhän se bemarin 1000RR pese kaikki vakio busat ja kawat 0-299km/h mittariin.
    Ittellä -07 1000 gixxu kokorännillä+pc dynojetin 250i penkki anto 173hv takaselle kuivapaino 162kg,välitykset -1/+3,on aika kiukkunen peli.

    Sen verran pitää korjata, että japsipyörien "kuivapainot" on kyllä ihan hatusta vedeltyjä, tai sitten ne on mitattu puoli pyörää purettuna. Joten niillä ei hirveästi painoarvoa oikeasti ole.

    Sportriderin mittaamat painot märkä/kuiva vakiopyörälle:

    GSX-R1000('07) 471lbs(213,64kg) 443lbs(200,94kg)

    Tosin taitavat mitata kuivapainon vain ilman polttoainetta, täysin nesteettömänä lähtis vielä muutama kilo.


    Joten 1:1 teho/painosuhdetta ei kyllä käytännössä missään japsipyörässä ole ollut tai ole, edes ilman kuskia. +200kg pyörä ajokunnossa+ 80-100kg kuskia päälle, niin ollaankin todella kaukana niistä 1:1 tehopainosuhteista. Monesti 0,5hp/kg lukemissa tai lähempänä sitä. Esson baarissakin kuulee monestikin, että siinä ja siinä pyörässä on hevosvoimat ja kilogrammat 1:1. Vähän huvittaa. Turbo hayabusassa, joka antaa takarenkaalle pitkälti yli 300hp voi ollakin kuskin kanssa jopa 1:1 tehopainosuhde.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  15. #45
    Lainaa cool´eri kirjoitti Katso viesti
    Vaihteiden yhteydessä puhutaan juurikin vaihteen "pituudesta" ja tässä Suzukin tapauksessa ykkösvaihteen PITUUS on todettu aivan oikein olevan todellisuudessa sopivan LYHYT kiihdytksessä nollasta sataan. Eli ykkösvaihteella moottori kiertää lähelle rajoittajaa nopeuden ollessa sillon about 100km/h eli moottorin kokokierrosrekisteri on menty läpi. Taitaa vastakohta muuten 10R:t tai Kiloset rr-pyörät kauttaaltaan ottaa yli 150km/h ykkösvaihteella eli se taas ei ole sopivan PITKÄ vaihde sataseen kiihdytettäessä. Tämäkin on näillä termeillä ja sanonnoilla kikkailua tämä moottoritekniikasta keskustelukin!

    Ja 9/94 lehdessä oli tuo 900cc-pyörien testi.
    Noinhan se menee. Mutta ei noita nykyisiä kilosia ole tarkoitettu alle kahdenmarkan vauhteihin! Mutta tuo tilanne taas korjaantuu kun otetaan 0-->200 km/h vetoja

    Vaikea on saada optimoitua vaihteita siten, että ne ovat hyvät yhtä aikaa 0-->100km/h, 0-->200km/h sekä 0-->huippuihin.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  16. #46
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Bimmeri pesee ja samalla voi ihmetellä että miten se on mahdollista, sillä täysin vakio bimmeri tuntuu melko aneemiselta kun hyppää sen puikkoihin tuollaisen gixxun sarvista...
    Täysin loogista: hyvin säädetty, mutta silti suorituskykyinen pyörä tuntuu aneemiselta. Siitä on kohtuu helppo ottaa kaikki irti. Sitten jos lisätään siihen johonkin kohtaan äkäsyyttä, niin funfactory kasvaa, mutta hallittavuus ja suoritusarvo laskee Ei taida olla nopein tapa vetää 0-200km/h vetoa etupyörä ylöskytkettynä, vaikka se varmaan tuntuukin todella nastalta
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  17. #47
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Täysin loogista: hyvin säädetty, mutta silti suorituskykyinen pyörä tuntuu aneemiselta. Siitä on kohtuu helppo ottaa kaikki irti. Sitten jos lisätään siihen johonkin kohtaan äkäsyyttä, niin funfactory kasvaa, mutta hallittavuus ja suoritusarvo laskee Ei taida olla nopein tapa vetää 0-200km/h vetoa etupyörä ylöskytkettynä, vaikka se varmaan tuntuukin todella nastalta
    Paitsi että se bimmeri tuntuu aneemiselta lähinnä sen takia että tuollaisen K7:n tehokäyrä on ilman putkiahdistuksia ja kunnon säädöissä on lähes täydellinen koko kierrosalueen läpi, siinä missä bimmerin kone on melko onneton ennen kuin kierrokset on yli kympin... Välitykset tekevät myös vielä ison osan tuohon. Eli kyllä sitä funfactorya ajamiseen tulee sellaisesta koneesta jossa on kunnolla tehoa läpi koko kierrosalueen.

    Kuitenkin se syy siihen miksi bimmeri menee lujempaa siellä maililla vaikka on kadulla hieman vaisu, on yksinkertainen. Enemmän huipputehoa ylärekisterissä yhdistettynä riittävän pitkiin väleihin, kohtuu kevyt ja hyvä aerodynamiikka.
    Supermoto
  18. #48
    Bimmerin testejä lukeneena on kuulemma aika onneton alle 9000rpm,mut sen jälkeen repiikin ihan helvatasti ja onhan siinä se sifteri,vai painaa se gixxu kuivana 200kg eikä 172kg mitä spekteissä lukee,ei uskois ku työntelee ni tuntuu melkein skootterilta,putkisto on n.-10kg
    Suzuki Hayabusa L0
    Kawasaki ZZR1400 L1
    Exät:
    Kawasaki er6n
    Honda CB500
    Suzuki GSX-R 1000 L1
    GSX-R 1000 K7
    B-king
    GSX-R 1000 K7
    suzuki gsf1200 k2
    suzuki gsf1200 k3
    suzuki hayabusa k8
    yamaha R1 04
    yamaha fz6s 06
    yamaha fzs600 98
    tzr125
  19. #49
    Lainaa busai kirjoitti Katso viesti
    Bimmerin testejä lukeneena on kuulemma aika onneton alle 9000rpm...
    Kuulostaa siltä, että Rykkönen on ollut niitten esikuva
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  20. #50
    Lainaa busai kirjoitti Katso viesti
    Bimmerin testejä lukeneena on kuulemma aika onneton alle 9000rpm,mut sen jälkeen repiikin ihan helvatasti ja onhan siinä se sifteri,vai painaa se gixxu kuivana 200kg eikä 172kg mitä spekteissä lukee,ei uskois ku työntelee ni tuntuu melkein skootterilta,putkisto on n.-10kg

    Joo kyllähän se putkistolla kevenee jo useita kiloja. Helppohan noita itsekin on punnita, jos edes järeämmän luokan henkilövaa'n omistaa, niin saa ainakin suuntaa antavia lukemia. Akselimassat mittaa edestä ja takaa ja summaa ne yhteen.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  21. #51
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa busai kirjoitti Katso viesti
    Bimmerin testejä lukeneena on kuulemma aika onneton alle 9000rpm,mut sen jälkeen repiikin ihan helvatasti ja onhan siinä se sifteri,vai painaa se gixxu kuivana 200kg eikä 172kg mitä spekteissä lukee,ei uskois ku työntelee ni tuntuu melkein skootterilta,putkisto on n.-10kg
    On se kyllä jännä, että bemaria haukutaan onnettomaksi alle 9000rpm vaikka radalla se mutkasta lähtiessä ensin sutii ja sitten keulii reilusti tuota pienemmilläkin kierroksilla. Väittäisin, että kovaan ajoon käyttökelpoinen kierrosalue alkaa viimeistään 6000rpm ylöspäin, eikä se tuon allekaan paljon yskähtele.
    Superbike #7
  22. #52
    Joo en mää sitä ainakaan hauku pitäs käydä koeajamassa ja kyllähän mä sen kyykyistä ottaisin jos olis varaa.
    Suzuki Hayabusa L0
    Kawasaki ZZR1400 L1
    Exät:
    Kawasaki er6n
    Honda CB500
    Suzuki GSX-R 1000 L1
    GSX-R 1000 K7
    B-king
    GSX-R 1000 K7
    suzuki gsf1200 k2
    suzuki gsf1200 k3
    suzuki hayabusa k8
    yamaha R1 04
    yamaha fz6s 06
    yamaha fzs600 98
    tzr125
  23. #53
    otsikon mukaista vertailua ei kyllä pysty tekee... onhan kawa, ja varsinkin s 1000 rr sporttipyöriä, siinä missä busa on selkeä touring pyörä. ei sitä sporttipyöriin voi verrata millään, ihan eri kategorian laite, retkeilyyn sopiva.
    bmw s1000rr 2011
    bmw s1000rr 2012
    bmw s1000rr 2014
    bmw s1000rr 2015
    bmw s1000rr 2017
    Don't argue the situation out on the road - you will not win!

  24. #54
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    On se kyllä jännä, että bemaria haukutaan onnettomaksi alle 9000rpm vaikka radalla se mutkasta lähtiessä ensin sutii ja sitten keulii reilusti tuota pienemmilläkin kierroksilla. Väittäisin, että kovaan ajoon käyttökelpoinen kierrosalue alkaa viimeistään 6000rpm ylöspäin, eikä se tuon allekaan paljon yskähtele.
    On se jännä kun sutii keulii ja paukkuu, mutta ei se sitä tosiasiaa poista että tuollainen vastaavalla setupilla kuin busailla varustettu sukisuki tekee siitä vakio bimmeristä kuolleen tuntuisen alle kymppitonnin...

    Aika hyvin sen huomaa sillä kuuluisalla perseelläkin kun ajaa tuollaisia vespoja peränjälkeen. Itsellä on ollut useamman kerran mahdollisuus bimmeriä ajaa suoraan busain gixxeriä vastaavan mopon sarvista ja oma perse tunnusteli bemaria lähinnä vaisuksi kusiaiseksi joka saa törkeän ison horppapiikin ylärekisterissä... Itse en katupyöräksi bimmerä huolisi, vanhat suzukit hoitaa asian niin paljon paremmin sen kadulla tärkeimmän osalta, eli moottorin. Ratahomosteluun taas bimmeri olisi aivan ehdoton harrastepyörä.
    Supermoto
  25. #55
    Lainaa bmws1000rr kirjoitti Katso viesti
    otsikon mukaista vertailua ei kyllä pysty tekee... onhan kawa, ja varsinkin s 1000 rr sporttipyöriä, siinä missä busa on selkeä touring pyörä. ei sitä sporttipyöriin voi verrata millään, ihan eri kategorian laite, retkeilyyn sopiva.
    Onhan ne bussit täysin munattomia pötkäleitä vakiona, mutta aika reipashenkistä retkeilyä se tuolla mutkapätkillä vaatisi ettei osaavalla kuskilla varustetulla busalla pysyisi matkassa...

    Varsinkin gen2 bussi on omasta mielestä aika kiva ajettava mutkapätkilläkin sellaiseksi touringpötkyläksi.
    Supermoto
  26. #56
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    On se jännä kun sutii keulii ja paukkuu, mutta ei se sitä tosiasiaa poista että tuollainen vastaavalla setupilla kuin busailla varustettu sukisuki tekee siitä vakio bimmeristä kuolleen tuntuisen alle kymppitonnin...

    Aika hyvin sen huomaa sillä kuuluisalla perseelläkin kun ajaa tuollaisia vespoja peränjälkeen. Itsellä on ollut useamman kerran mahdollisuus bimmeriä ajaa suoraan busain gixxeriä vastaavan mopon sarvista ja oma perse tunnusteli bemaria lähinnä vaisuksi kusiaiseksi joka saa törkeän ison horppapiikin ylärekisterissä... Itse en katupyöräksi bimmerä huolisi, vanhat suzukit hoitaa asian niin paljon paremmin sen kadulla tärkeimmän osalta, eli moottorin. Ratahomosteluun taas bimmeri olisi aivan ehdoton harrastepyörä.

    no vaisulla, aneemisella vakio bemari päihittää reippaasti muut vakiopyörät mennen tullen, en mä sit tiiä miten niitä vois kutsua, ihan joka osa-alueella selkeästi paras, mä oon ajellu vakio kiksereillä 2003-2010 malleilla noin 100000 km ja 2011-2012 s 1000 rr pyörillä noin 35000 ja kyllä tuo jälkimmäinen on selkeästi noista paras. ajaa sit kylillä, radalla, sorateillä tai baanalla ihan missä vaan, kaikkia noistakin tullut mentyä.
    missään ei ole vielä ruuti loppunut.
    tuossa yhdessä viestissä oleva väittämä siitä että maililla huiput tulee pitkien välitysten ansiosta on paskaa, mitä pidemmät, sen enemmän tarvitaan myös voimaa. mun 2008-2010 kikserit meni vakioina 276-293 maililla, 2011 bemari kaikilla kuudella vedolla yli 300, paras 309

    kyllä se vaan niin on että mitä niitä kierroslukuja kyttäämään, voimaa ja vetoa on varmasti eniten kun vaan antaa mennä eikä mieti mitään putkivirityksiä ja ecun, commanderin,yms säätöjä.
    ne on suurimmalla osalla prätkä kansaa täysin perseellään kuitenkin. esson baari juttuja nuo säätöhommat.
    porukka laittaa putkia ja boxeja, eikä rahalle tuu kyllä vastinetta, hepan kaks lisää... ehkä... eihän kukaan kehtaa myöntää että huonommaksi meni...
    bmw s1000rr 2011
    bmw s1000rr 2012
    bmw s1000rr 2014
    bmw s1000rr 2015
    bmw s1000rr 2017
    Don't argue the situation out on the road - you will not win!

  27. #57
    puhutaan toki ihan eri hintaluokan pyörästä jos puhutaan -04 busasta ja kawasta tai sit puhutaan 1000RR
    Kawasaki ZX-10R vm:2006
    Exät.
    Kawasaki ZZR 1100 vm:1994
    Honda Cbr 1100XX vm:1998
    Suzuki GSX-R 1000 vm:2001
    Yamaha R1 vm:2000
    Kawasaki ZX9-R vm:1999
    Honda FireBlade 900RR vm:1994
    Suzuki GSX-R 750 vm: 1986
    Kawasaki GPZ 500 vm: 1984
  28. #58
    Lainaa bmws1000rr kirjoitti Katso viesti
    no vaisulla, aneemisella vakio bemari päihittää reippaasti muut vakiopyörät mennen tullen, en mä sit tiiä miten niitä vois kutsua, ihan joka osa-alueella selkeästi paras, mä oon ajellu vakio kiksereillä 2003-2010 malleilla noin 100000 km ja 2011-2012 s 1000 rr pyörillä noin 35000 ja kyllä tuo jälkimmäinen on selkeästi noista paras. ajaa sit kylillä, radalla, sorateillä tai baanalla ihan missä vaan, kaikkia noistakin tullut mentyä.
    missään ei ole vielä ruuti loppunut.
    tuossa yhdessä viestissä oleva väittämä siitä että maililla huiput tulee pitkien välitysten ansiosta on paskaa, mitä pidemmät, sen enemmän tarvitaan myös voimaa. mun 2008-2010 kikserit meni vakioina 276-293 maililla, 2011 bemari kaikilla kuudella vedolla yli 300, paras 309

    kyllä se vaan niin on että mitä niitä kierroslukuja kyttäämään, voimaa ja vetoa on varmasti eniten kun vaan antaa mennä eikä mieti mitään putkivirityksiä ja ecun, commanderin,yms säätöjä.
    ne on suurimmalla osalla prätkä kansaa täysin perseellään kuitenkin. esson baari juttuja nuo säätöhommat.
    porukka laittaa putkia ja boxeja, eikä rahalle tuu kyllä vastinetta, hepan kaks lisää... ehkä... eihän kukaan kehtaa myöntää että huonommaksi meni...
    onneks ei tarvinnut ostaa kun tonnilla putkia ja boxeja sun muuta ja mailila 321.8 ja säädötkin oli ihan perseellään
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  29. #59
    Tuo kyydin kylmyys ja miltä se sitten milläkin pelillä tuntuu, on aika mielenkiintoinen juttu.

    Normitumpelo pystyy esim. putkitetun, rajoittamattoman ja hyvin säädetyn K 1300 R:n
    kanssa häpäisemään usean ns. kiivaamman laitteen seisovalla lähdöllä.

    Ei tuo mitenkään räjähtävältä tunnu, ei kovin helposti kiipeä syliin.....
    mutta menee kuitenkin niin perkeleesti siihen saakka kun aerodynamiikka puuttuu peliin
    ankaralla kädellä.

    Aika "perinnejuttu" tuo ylipäänsä on.... että kellon suhteen suolainen peli ei
    välttämättä muilla tavoin arvottaen ole ollenkaan suolaisimmasta päästä.

    Yhtä kaikki, noilla painoilla ja tehoilla mentäessä meno on oikeasti aika raakaa peliä .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  30.  
  31. #60
    Lainaa cool´eri kirjoitti Katso viesti
    Vaihteiden yhteydessä puhutaan juurikin vaihteen "pituudesta" ja tässä Suzukin tapauksessa ykkösvaihteen PITUUS on todettu aivan oikein olevan todellisuudessa sopivan LYHYT kiihdytksessä nollasta sataan. Eli ykkösvaihteella moottori kiertää lähelle rajoittajaa nopeuden ollessa sillon about 100km/h eli moottorin kokokierrosrekisteri on menty läpi. Taitaa vastakohta muuten 10R:t tai Kiloset rr-pyörät kauttaaltaan ottaa yli 150km/h ykkösvaihteella eli se taas ei ole sopivan PITKÄ vaihde sataseen kiihdytettäessä. Tämäkin on näillä termeillä ja sanonnoilla kikkailua tämä moottoritekniikasta keskustelukin!

    Ja 9/94 lehdessä oli tuo 900cc-pyörien testi.
    Juurikin näin, mutta jos luit myös lainaamani tekstin, niin siitä sai vähän erikoisen kuvan. Eli ei tarvi kakkosta potkia sisään, eikai millään sportilla tarvi. Eli lainaamastani tekstistä sai päin vastaisen kuvan, sen takia laitoin sanan "lyhyt" koska tässä tapauksessa se kuvastaa ideaa paremmin. Ja joistain nuoden vuosien 3. numerossa oli pieni "osto-opas" useasta eri pyörästä, eli plussa ja miinukset, ja niissä jutuissa tuo muistaakseni tuli hyvin esille.
    Hajapusanisti
Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen