Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Ei vain Gessun teleskooppioljyt pysyneet pakkasjutauksessa sisalla! Puhutaan BMW laadusta mita tahansa mut kylla nyt vuoden 1995.n ja vasta 58000km ajetun R1100GS.n teleleverin oljyt pitas sisalla pysya, olkoonkin nyt niin etta viimeiset 7 ajopaivaa ja 2100km alhaisissa lampotiloissa, jopa miinus 26 c, jutailtuna ovat olleet poikkeuksellisena haasteena noilla jaapolanteisilla ja huonosti hoidetuilla norjan teilla!

    Onneksi on telelever jolloin noilla oljyilla ei nyt niin suurta painoarvoa ole vaimennukseen....

    Jarrupalat toisella puolen markana mutta toisaalta eihan sita talviajossa etujarrua tarvihe jos muitakaan
    ....vain moottorilla....
  2. #2
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Ei vain Gessun teleskooppioljyt pysyneet pakkasjutauksessa sisalla! Puhutaan BMW laadusta mita tahansa mut kylla nyt vuoden 1995.n ja vasta 58000km ajetun R1100GS.n teleleverin oljyt pitas sisalla pysya, olkoonkin nyt niin etta viimeiset 7 ajopaivaa ja 2100km alhaisissa lampotiloissa, jopa miinus 26 c, jutailtuna ovat olleet poikkeuksellisena haasteena noilla jaapolanteisilla ja huonosti hoidetuilla norjan teilla!

    Onneksi on telelever jolloin noilla oljyilla ei nyt niin suurta painoarvoa ole vaimennukseen....

    Jarrupalat toisella puolen markana mutta toisaalta eihan sita talviajossa etujarrua tarvihe jos muitakaan
    ....vain moottorilla....
    Joo kyllä toi moottorijarrutus riittää noilla keleillä.
    Lensikö stefat pellolle vai mikä tuli?

    Saappaat ovat näköjään toimineet, kun ei ole vielä tullut koti-ikävä

    Pekka
  3. #3


    Stefahan se siita antaa lopulta periksi....

    Kuvassa laittamani *ensiside* kun meinasin jos vuoto viela jatkuu vaan tais kaikki tulla jo Kittilan = Inarintien valilla pihalle......jarrupaloille valuen...

    Juu ja noi OTSO kelkkakengat vaikka olikin Taloustalon vermeet on TOSI hyvat ja ennenkaikkea KEVYET kuin ajatus
  4. #4
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Ei vain Gessun teleskooppioljyt pysyneet pakkasjutauksessa sisalla! Puhutaan BMW laadusta mita tahansa mut kylla nyt vuoden 1995.n ja vasta 58000km ajetun R1100GS.n teleleverin oljyt pitas sisalla pysya, olkoonkin nyt niin etta viimeiset 7 ajopaivaa ja 2100km alhaisissa lampotiloissa, jopa miinus 26 c, jutailtuna ovat olleet poikkeuksellisena haasteena noilla jaapolanteisilla ja huonosti hoidetuilla norjan teilla!

    Onneksi on telelever jolloin noilla oljyilla ei nyt niin suurta painoarvoa ole vaimennukseen....

    Jarrupalat toisella puolen markana mutta toisaalta eihan sita talviajossa etujarrua tarvihe jos muitakaan
    ....vain moottorilla....
    Mahtaakohan olla ihan jaaappanilaista showa valmistetta ton vanhemman etupään putket???
  5. #5
    Lainaa Joojoo kirjoitti Katso viesti
    Mahtaakohan olla ihan jaaappanilaista showa valmistetta ton vanhemman etupään putket???
    HUI KAMALA sentään, ei kai nyt niksamanni mitään jaappanin osia sekaan laita!
  6. #6
    Oletko varma että "vika" on keulan rakentajassa valmistusmaasta riippumatta. Keula saattaa myös olla Italialainen.
    Milloin vaihdoit keulaöljyt viimeeksi. Keulaa ei kai ole suunniteltu koviin pakkasiin ylipäätänsä. Jos siinä on vanhat öljyt johon kondensoitunut vettä tai vaikka painepesun jäljiltä vesittynyttä öljyä voi se jäätyä liukuputkiin helposti. ja voihan niissä liukuputkissa olla likaa tai jäätä stefan yläpuolellakin joka korkkaa liikkuessaan stefan Ja saattaa se 18v vanha stefa olla jo valmiiksi aika rapeassa kunnossa. Luota vain tuoreeseen kumiin
    Fireball
  7. #7
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    HUI KAMALA sentään, ei kai nyt niksamanni mitään jaappanin osia sekaan laita!
    Aijaijai, kyllä se taitaa olla niin, että Gessun OEM iskarit on tehnyt Showa. Kerronpa opettavaisen tarinan:

    Eräänä keväänä Henkilö N.N. oli lähdössä jutaamaan veden tuolle puolen. Ei aikaakaan, juuri ennen lähtöpäivää, ja kas kävi niin, että GS:n takaiskari kurasi housunsa ja lopetti tehtävissään. N.N. toimitti soittoja joka paikkaan tuloksena tieto, että ei voi korjata ja uusi maksaa noin 900 €. Koska uusi 650 euron mallikohtainen Öhlins ei millään olisi ehtinyt lautalle mukaan, N.N. osti Mototripistä tonnin maksavan huoltokelvottoman säätämättömissä olevan lähtöjään paskan Showan. Elämä viskoi N.N:ää ja hänellä oli henkinen kärsimys.

    Sittemmin N.N. korvasi koko alustan edullisilla säädettävillä ja huollettavilla Öhlins tuoteperheen palikoilla.
  8. #8
    Lainaa hra1150 kirjoitti Katso viesti
    Aijaijai, kyllä se taitaa olla niin, että Gessun OEM iskarit on tehnyt Showa. Kerronpa opettavaisen tarinan:

    Eräänä keväänä Henkilö N.N. oli lähdössä jutaamaan veden tuolle puolen. Ei aikaakaan, juuri ennen lähtöpäivää, ja kas kävi niin, että GS:n takaiskari kurasi housunsa ja lopetti tehtävissään. N.N. toimitti soittoja joka paikkaan tuloksena tieto, että ei voi korjata ja uusi maksaa noin 900 €. Koska uusi 650 euron mallikohtainen Öhlins ei millään olisi ehtinyt lautalle mukaan, N.N. osti Mototripistä tonnin maksavan huoltokelvottoman säätämättömissä olevan lähtöjään paskan Showan. Elämä viskoi N.N:ää ja hänellä oli henkinen kärsimys.

    Sittemmin N.N. korvasi koko alustan edullisilla säädettävillä ja huollettavilla Öhlins tuoteperheen palikoilla.
    En tiennytkään että Öhlins valmistaa GS:n keulaan liukuputkia ja niiden stefoja.
    Nehän mchuurteelta petti, ei iskari ?
    Eikös ole hienoa että Mototrip sai toimitettua osat ja N.N. pääsi lautalle...
    Viimeksi muokannut: Fireball; 14.03.2013 klo 11:21.
    Fireball
  9. #9
    Lainaa Fireball kirjoitti Katso viesti
    En tiennytkään että Öhlins valmistaa GS:n keulaan liukuputkia ja niiden stefoja.
    Nehän mchuurteelta petti, ei iskari ?
    Mchuurteen ongelmien keskiö, mitä tulee tähän viestiketjuun, on selvillä. Opettavainen tarinani liittyikin Showan GS:n takapäähän valmistamaan ominaisuuksiltaan liukuputkenkaltaiseen osaan ja sen stefaan.
  10. #10
    Kerääkö nuo teleleverin putket ilmaa sisäänsä samalla lailla kuin perinteinen keula?
    Ja jääkö moinen mahdollisuus mahdollisesti huomioimatta kun ei noilla teleskoopeilla ole sen vaimennuksen kanssa tekemistä?
  11. #11
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Kerääkö nuo teleleverin putket ilmaa sisäänsä samalla lailla kuin perinteinen keula?
    Ja jääkö moinen mahdollisuus mahdollisesti huomioimatta kun ei noilla teleskoopeilla ole sen vaimennuksen kanssa tekemistä?
    En tiiä mitä tarkoitat "keräämisellä kuten perinteinen keula" mutta itse vaihdoin juuri noihin putkiin stefat "alakautta", eli irrottamalla liukuputket siitä iskarista / keinuvarresta. Kun vedin putket irti alas, kuului sellainen lievä "smack" kun putkiin irrottamisessa/venyttämisessä syntynyt alipaine täyttyi. Samoin kun liukuputken asensi paikalleen uusien öljyjen kanssa, syntyi sisälle selvä ylipaine kun ilma ei päässyt pakenemaan mistään. Samaa ovat muutkin raportoineet ainakin jenkkien LT-foorumilla, mutta "ei kuulemma haittaa mitään". Noh aika näyttää... Noi putkethan ei hengitä/huohota mistään normaalissa ajokonfiguraatiossa.
    <p>2002-2014</p>
  12. #12
    Sitä ilmiötä meinasin kun keulaan kertyy painetta pikku hiljaa, ihan ajamalla, ainakin pitkäjoustoisissa vehkeissä näin.

    Monesta pyörästä löytyy iskarin korkista ruuvi/venttiili josta tuon kertyneen ilman saa laskettua pois.
  13.  
  14. #13
    Lainaa hra1150 kirjoitti Katso viesti
    Opettavainen tarinani liittyikin Showan GS:n takapäähän valmistamaan ominaisuuksiltaan liukuputkenkaltaiseen osaan ja sen stefaan.
    Se alkuperäinen takaiskari ei tosiaan ole kyllä kovin kummoinen. Ehkä se vastaa jotain liukuputkia, jotka ovat kylläkin siellä edessä.

    Pekka