Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Mitä toimenpiteitä pakoputkien vaihto käytönnässä tarvitsee?
    Lambdojen tilalle eliminaattorit vai poraillaanko lambdoille uudet reiät?
    Vaatiiko ruisku aina säätämistä kun putket vaihtuu ja onko kallis toimenpide?
    Mitä nämä fuelpackit on mitä putkifirmat kauppaa? Onko niistä niin käytännön hyötyä?
    Tarkoitus olisi vaihtaa honda shadowiin vm. 2012 V&H:n putket.
  2. #2
    Eikö uusissa piipussa ole paikkoja lambdoille?
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  3. #3
    Yleensä lambdat kannattaa jättää paikalleen ellei ne aiheuta ongelmia. Yleensä enemmän ongelmia tulee siitä, kun ne ottaa pois. Putkeen saa suhkot helposti tehtyä paikat lambdoille.

    Kyseisestä pyörästä ei ole mitään kokemuksia, mutta yleensä kun koko putkisto vaihdetaan, niin on hyvä käydä säätämässä seokset kohdalleen. Voi olla, että pyörä ei kovin hyvin toimi suoraan uudella putkistolla.
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  4. #4
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    Eikö uusissa piipussa ole paikkoja lambdoille?
    Tämmönen vastaus myyjältä:

    "However, they do not come with mounting ports for the lambda sensors - so
    these would have to be drilled and welded onto the exhaust. This can be done
    for approximately Ł25 per port by any local engineer.
    Also with the ShortShots exhaust you may need to tune the fuel injection
    because the exhausts are very short."
  5. #5
    Lainaa kakerock kirjoitti Katso viesti
    Tämmönen vastaus myyjältä:

    "However, they do not come with mounting ports for the lambda sensors - so
    these would have to be drilled and welded onto the exhaust. This can be done
    for approximately Ł25 per port by any local engineer.
    Also with the ShortShots exhaust you may need to tune the fuel injection
    because the exhausts are very short."
    Siinähän se on.

    Pajalle laittamaan lambdan tunnistimelle kierteet ja sen kautta pyörä dynoon säädettäväks. Pyörästäsi täytyy siis vielä löytyä PC tms millä sitä ruiskua säädetään. Eli sellasen joudut vielä hankitalistalle laittamaan jossei jo omasta takaa löydy.

    Itse en ainakaa ajelisi paskoilla ruiskusäädöillä metriäkään, mutta kukin tavallaan.

    Eli kyllähän tohon hommaan palaa rahaa vähän enemmän mitä olit kuvitellut.

    OT edit: akran ränneissä on ainakin paikat lambdalle.

    Edit2. Joutuukohan tossa metsästämään viel ton lambdan rungon jostain mikä hitsataan putkeen kiinni? Näyttää kuvissa ainaki olevan melko spesific osa.


    Viimeksi muokannut: juhis_; 08.03.2013 klo 03:46.
    Yamaha MT09 -20
    KTM sxf 450 -06
    ________________
    Yamaha R1 -07
    Husaberg FS650 -05
    KTM sx 250 -05
  6. #6
    Tere, kuten uskoisin myös pyörien lambdat M18x1,5 kierteellä niin ei suuremmin tarvitse metsästää.
    Esim: http://www.martelius.com/index.php?m...product=600091

    Sit vaan hitsarille jos ei jopa itsellä rahkeita.
    FZ1-N
  7. #7
    Entäs onko noi lambdojen sijaintipaikat kuinka tarkkoja?
    Kyseessä on kumminkin custom-pyörä millä ei ajeta 200km/h eikä polteta takakummia eli onko noi lambdat nyt välttämättömät?
  8. #8
    Busaan vaihdoin putket ja uusissa ei ollut paikkaa lambdalle. Tollaisen kierreholkin hitsasin putkeen samalle paikalle kuin alkuperäisessäkin oli. Heti kun alkaa baana sulaa, niin Kempeleen suuntaan mennään säätämään pyörä kondikseen. Suzukissa pystyy omaa boxia säätämään, niin erillistä komentajaa ei välttämättä tarvitse.
  9. #9
    Lainaa kakerock kirjoitti Katso viesti
    Entäs onko noi lambdojen sijaintipaikat kuinka tarkkoja?
    Kyseessä on kumminkin custom-pyörä millä ei ajeta 200km/h eikä polteta takakummia eli onko noi lambdat nyt välttämättömät?
    Mihin lambdaa käytetään? Vastaus löytyy linkistä.
    http://www.autowiki.fi/index.php/Lambda-anturi
  10. #10
    Lainaa juhis_ kirjoitti Katso viesti
    Siinähän se on.

    Pajalle laittamaan lambdan tunnistimelle kierteet ja sen kautta pyörä dynoon säädettäväks. Pyörästäsi täytyy siis vielä löytyä PC tms millä sitä ruiskua säädetään. Eli sellasen joudut vielä hankitalistalle laittamaan jossei jo omasta takaa löydy.

    Itse ......
    Tarviiko PC:tä jos ruisku on mallia PGM-FI? Käsittääkseni tota pystyis suoraa softalla säätää?
  11. #11
    Lainaa Stabiili kirjoitti Katso viesti
    Busaan vaihdoin putket ja uusissa ei ollut paikkaa lambdalle. Tollaisen kierreholkin hitsasin putkeen samalle paikalle kuin alkuperäisessäkin oli. Heti kun alkaa baana sulaa, niin Kempeleen suuntaan mennään säätämään pyörä kondikseen. Suzukissa pystyy omaa boxia säätämään, niin erillistä komentajaa ei välttämättä tarvitse.
    Offarina, onko tuolla Oulun suunnalla useampaa paikaa missä voi litkut säätää kohilleen?
    Suzuki VZ800 -01
  12. #12
    Lainaa Northern kirjoitti Katso viesti
    Offarina, onko tuolla Oulun suunnalla useampaa paikaa missä voi litkut säätää kohilleen?
    TT-Motorsportia on moni suositellut, sitä kokeillaan.
    http://www.tt-motorsport.com
  13.  
  14. #13
    Lainaa Stabiili kirjoitti Katso viesti
    TT-Motorsportia on moni suositellut, sitä kokeillaan.
    http://www.tt-motorsport.com
    +1 Tälle!

    TT-motorsporttia voin suositella!