Sivu: 21 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11192021222331 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 601:stä 630:een 1287:sta
  1. #601
    On kyllä tuskallinen talvi taas. Aivan älytön polte, viime kauden pääsi korkkaamaan 16.3. Jos tänä vuonna tulis kevät yhtä aikaisin, niin eihän tässä ole kuin neljä viikkoa
    GSX-R
  2. #602
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa trj kirjoitti Katso viesti
    Minä olen myös vähän ihmetellyt tuota akkujen ylläpitoa. Hyvin on akut kestänyt vaikka ne ei ole missään ylläpitolaturissa ikinä ollut. Piuhat olleet talvet paikallaan ja keväällä ennen käyttöönottoa ladattu akku täyteen ja eikun baanalle.
    Tapauskohtaista. Tunturikissa ei meinannut mitään, ja Tauno on vähän ronkelimpi.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #603
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa trj kirjoitti Katso viesti
    Minä olen myös vähän ihmetellyt tuota akkujen ylläpitoa. Hyvin on akut kestänyt vaikka ne ei ole missään ylläpitolaturissa ikinä ollut. Piuhat olleet talvet paikallaan ja keväällä ennen käyttöönottoa ladattu akku täyteen ja eikun baanalle.
    Idea perustuu fysiikan lakeihin ja sillai… Lyijyakun on paras olla täydessä latingissa. Mutta käytännön tasolla vaikutus voi varmaan olla marginaalista riippuen sitte akkumerkista ja -laadusta ja siitä akkuyksilöstä ja pyörästä (kuluttaako joku elektroniikka hitus-amppeerin verrän saähköä vai ei) missä se on kiinni tai ei ole kiinni jne.
  4. #604
    Periaatteessa polttelu on jo nyt aivan perkeleellistä, mutta ens perjantain jälkeen se nousee kirjaimellisesti hattuun.

    Perjantai tarttis hoitaa pyörän huolto ja siirtää loppukevääksi vanhempien talliin säilytykseen, jossa voi käydä "kurkkimassa" kaveria vaikka joka työpäivän päätteeksi kun ohi ajelee.

    Ei tule olemaan helppoa tämä(kään) kevät, kun ei ole edes mitään lämpöistä matkaa tiedossa, niin odotukset on ainoastaan mopoajeluissa.

    Ei oo elämä helppoo, ei...
    NYT BMW HP2 SPORT 2008
    ex BMW S1000XR
    ex Ducati Multistrada 1200 S
    ex Kawasaki ZZR1400
    ex BMW Megamoto
  5. #605
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Idea perustuu fysiikan lakeihin ja sillai… Lyijyakun on paras olla täydessä latingissa. Mutta käytännön tasolla vaikutus voi varmaan olla marginaalista riippuen sitte akkumerkista ja -laadusta ja siitä akkuyksilöstä ja pyörästä (kuluttaako joku elektroniikka hitus-amppeerin verrän saähköä vai ei) missä se on kiinni tai ei ole kiinni jne.
    Ei kai pyörän pitäis virtaa kuluttaa mihinkään jos virrat on pois päältä? Silloin siinä on jotain vikaa jos kovin äkkiä akku tyhjenee, siinä akussa tai jossain muussa sähkölaitteissa? Kello kuluttaa just sen itu-amppeerin ja tyhjeneehän sitä ihan joka akkulaatukin tietty pitkään seisoessaan.

    Kyllä minä olen saanut akut kestämään 3-7 vuotta ilman ylläpitolatureita, ja tuskinpa ne sen pitempään tulis kestämäänkään vaikka niihin kytkis talven ajaksi minkälaisen separaattorin hyvänsä? Mopot on seisoneet lämpöisessä tallissa akut ihan paikallaan.
    Kerran talvessa on riittänyt että käymään ja koneet lämpöiseksi, ja siinä samallahan ne lataantuukin. Keväisin ennen käyttöönottoa vielä semmonen puolen tunnin lataus ihan tavallisella auton akkulaturilla, ilman mitään vastusta välissä. Vanhaan z kawaan piti aikanaan sillein tasaisin väliajoin lisätä akkunestettä kesäisin kun sen tais ladata vähän liikaa, eikä akutkaan meinannu kestää kuin hätäseen yhden kesän. No, noissa wanhoissa se ei ollut vika, vaan liika- tai vajaalataus ongelmat on lähinnä ominaisuus? On tässä saanut ihan tänäkin talvena rassata tuota mr-ajokin latauspuolta.

    Lisäävät ajoon omaa maustetta ja antaa ajeluun sopivaa seikkailu henkeä.
    Murjaanien kuningas!
  6. #606
    Polttelee! KTM melekeen läjässä ja säädätystä vaille. Onneksi on kuramopo ei tätä muuten kestä
  7. #607
    Kyllä se on tullut moottoripyöräfoorumeita ja -sivuja lueskeltua päivittäin sen jälkeen kun mopon vei tallin perälle horrostamaan. Ajaessa sitä tulee katseltua sopivia ajolinjoja kunnes havahtuu olevansa kotilon ratissa.

    Parin viikon sisään pitäis mennä virittelemään tilattuja kamoja mopoon viikonlopuksi, mutta saas nähdä auttaako se vai pahentaako kuumetta. Todennäköisesti pahentaa
    Kawasaki Z750 -08

    http://taajuuskorjain.pic.fi/
  8. #608
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Idea perustuu fysiikan lakeihin ja sillai…
    Lyijyakku säilyy parhaiten seuraavasti: täyteen latinkiin ja sitten jääkaappiin (jotkut laittaa jopa pakastimeen talveksi...) mutta se onkin sitten hifistelyä...
    juuri nyt pyörätön
  9. #609
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa collikka kirjoitti Katso viesti
    Lyijyakku säilyy parhaiten seuraavasti: täyteen latinkiin ja sitten jääkaappiin (jotkut laittaa jopa pakastimeen talveksi...) mutta se onkin sitten hifistelyä...
    Tai sitten siinä ylläpitolatauksessa. Idea on kummassakin sama, eli pitää se akku mahdollisimman täynnä (=kemiallisesti tietyssä tilassa). Kontrolloitu lataus on mun mielestä parempi kuin kemiallinen hidastaminen lämpötilan laskun avulla. Mut samapa se, voihan se uylläpitolaturikin sipata tai polttaa koko tallin, kuka tietää. Vaikka voi se pakastinkin talon polttaa, ja sähköä sekin kuluttaa, enemmän taatusti kuin ylläpitolaturi.

    Mulla on yamahan akku ylläpitolatauksessa ja susukin akku vaan paikalla. Sussun akkuun kiinnitettäessä CTEK napsuttelee aikansa latausta–vihreää–latausta–vihreää… ennenkun siirtyy ylläpitoon. Akun pitäisi olal aika uus (noin 1,5 vuotta kai) ja en usko että on ollut ylläpitolatauksessa. Yammun parivuotias euroglobe-akku on hetken oranssilla valolla ja menee sitten ylläpitoon kun se on ollut poissa yllpidosta. Enpä noista stressiä ota. Mähdollisimman täynnä kun ovat niin hyvä on.
  10. #610
    Kyllä tuo polte hiukan tasoittui kun kävin Andalucian kulmilla 1,5vkoa kurvailemassa mutkateitä 2500km. Ehkä sitä nyt reilun kuukauden kestää jotta koti kulmilla ajelemaan pääsee.
    Mennään eikä meinata......
  11. #611
    Pitihän tota eilen käydä vilkaisemassa neljän kuukauden eron jälkeen. Kylmässä raukka seisonut koko talven, mutta silti lähti kolmannella startilla käyntiin.
    Laitoin syksyllä vpoweria tankin täyteen ja imaisin ne eilen pois ja.....kyllä oli bensan väri muuttunut neljässä kuukaudessa. uutta vpoweria oli toisessa kannussa ja kun ne laittoi vierekkäin huomasi eron todella selvästi.
    Syksyllä tankattu oli muuttunut kirkkaan vihertävästä hailakan ruskeaksi....kai nämä sitten todellakin vanhenee.
    No nyt uutta tankissa ja parin kuukauden päästä alkaa taas löpö tankissa virrata.
    ER-5
    ZR-7S
    SV 1000S
    FZ-1S
  12. #612
    Jessus... polttelee niin että pää leviää.

    Jos ens viikolla hakis akun niin pääsis tallisavuja otteleen.
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  13. #613
    Sain just vaihdettua kaikki polttoaineletkut ja -liittimet. Pitäisköhän vielä laittaa bensaa tankkiin ja akku kiinni ja kokeilla josko mopo starttais
  14. #614
    Tänään ja eilen kevyttä poltteen poisto päristelyä, kivaa oli kotarilla siirtää sohjoa ulkokaarteeseen...
  15. #615
    Ilmeisesti polttelee, koskapa viime yönä ajelin unessani mopolla. Ihme homma vaan, kun se ei unessa koskaan kunnolla kulje...
  16. #616
    Kyllähän tuo jo alkaa polttelemaan, kun on kevättä varten huollot tehty ja prätkä melkein kasassa. Vähän on tuuninki vielä kesken, mut ei pahasti, etteikö kuukauden päästä vois tielle jo lähteä. Tai tääl korves menee kyl ainaki pari kuukaut, et on metsätiet sulanu.
    Well-behaved women rarely make history
  17. #617
    Poltehan lähtee sillä kun hyppää pyörän selkään ja baanalle tiet on vain pirun hyvin suolattu että on aina pyörän pesu kon tulee kotia.
    "Elä täysillä ja kuole onnellisesti"
  18. #618
    Pikkusen polttelu helpottaa ku käy varastossa täräyttelemässä rosvoa tulille! Pitäs kyetä tuo Acran slipari kiinni tyrkkeemään ja kuha englanninmaalta tulee syylärinsuoja ni sen nappailis vielä kiinni... Aijai... melkei tekis mieli taluttaa pyörä kämppään sisälle, mut saattas tuo parempi puolisko tykätä huonoo!?!?!
    GSF 1250 Bandit -08
  19. #619
    En tiä poltteleeko, mut ainakin pikkuhiljaa alkaa puristaa ton talviauton ropaaminen.

    Kestäis nyt kasassa viel pari kuukautta. Kaipa se sit taas iloksi muuttuu.
    GSF 1250 S -07,

    Ex: ER-5 -00, RD 125 -87.
  20. #620
    Tilatuttuja kamoja ei ole vielä näkynyt niin tärinää oli pakko lievittää puunaamalla kypärää puhtaaksi, vaikkei siihenkään ollut minkään sortin tarvetta. Olipahan jotain tekemistä täriseville käsille
    Kawasaki Z750 -08

    http://taajuuskorjain.pic.fi/
  21. #621
    Kyllä kuumottaa. Keväälle on parin viikon päristely jo plänätty ja keskikesän kohteita google matkaillaan koko ajan. Pyörä odottaa huollettuna, rengashommia joutuu tekemään keväällä vielä. Varustepuoli on kunnossa joten sillä sektorilla ei ole kuumottelutarvetta - siitä huolimatta uusia laukkuja tekisi mieli. Ne Traxin aluhökötykset on aika hepposta settiä. Sulais jo lumet.
  22. #622
    On poltellut jo 29 vuotta keväisin eli silloin kun kevarikortin sai. Viimeiset 7 vuotta ei ole ollut pyörää, mutta joka kevät sama ulina meikältä .

    Tänä keväänä (siis täällä Etelä-Saksassa helmikuun loppu alkaa olemaan kevättä kuitenkin tulee auton tai BMW K 1600 GTL:n hankinta ratkeamaan ennen toukokuun loppua. Vakava paikka :-|
    Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports - Honda GL 1800 Goldwing DCT
  23. #623
    Polttelee. Patongilla kävin huristelee joulukuussa skootterilla, mutta eihän se oo sama asia. Liikennekulttuuri oli ihan mielenkiintoinen kyllä. En voi suositella kenellekään jolla on itsesuojeluvaisto tallella.
  24. #624
    Ei tässä pysty enää keskittymään yhtään mihinkään, työpäivät menee mopovideoita katsellessa ja foorumeilla f5:ttä takoen. Ensi sunnuntaiksi ilmoittaa ilmatieteenlaitos +1 ja ehkä aurinkoa, jokohan sitä uskaltais..

    EDIT: Pitkän ajan arvailu lupailee ensi viikon tiistaiksi +4 ja aurinkoa! Nyt vain peukut pystyyn ettei muuttuisi
    Viimeksi muokannut: epoksi; 19.02.2013 klo 16:02.
  25. #625
    Lahdentie oli tänään sula vaikkakin märkä... Aurinko paistoi... Siinä väkisinkin koitti jo Mersun täysperäveturia taittaa kanttaamalla mutkaan Onneks ei kärryä ollut perässä... Olis voinu näyttää jo hurrrjalta
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  26. #626
    Joo, kyllä aurinko paistoi, oli se hienoa.
    <p>.</p>
  27. #627
    "ajat moottoripyörällä, alla on tasainen sileä, jäinen kantatie. Pakkasta on -7C, aurinko paistaa. Sulla on suloisen lämpimät varpaat, jalat, kädet ja räpylät. Vauhtia on vähintään tikkari, avaat hiukan ja takarengas alkaa puskea pyörääsi kauniiseen hallittuun sladiin. Tuuppaat siinä innoissasi menemään kunnes näät rekan edessäsi. Lunta yms. pöllyää pukkaa tulemaan visiirin täydeltä, ei syytä huoleen. Pyyhkäiset rukkasella loskat sähköllä lämpiävän visiirin pinnasta pois ja sitten vilkku vasempaan ja ohi. Kohta voitkin pysähtyä taas jonnekin huoltsikalle kaffelle tms. ja vastata sen sadannen kerran uteliaille et "ei oo kylmä ja hyvin pääsee eteenpäin"."

    Alkoi joulun alla poltella pahasti. Laitoin reilun tonnin kiinni renkaat + sähkökamat + kypärä. Sen jälkeen on tammikuun puolivälistä tullut ajettua 3400km, ei ole muuten auttanut poltteluun yhtään , apu on tosin 10min pukeutumisen päässä. Renkailla päässee vielä muutaman tonnin ja jos ei ole vielä suvikumikeli niin uutta alle. Väitän, että jos sun kulkineeseen vaan löytyy joku järkevästi alle saatava karkeampi rengas niin loppu on itsestäsi kiinni...

    Onneksi itse on niinpaljonhullu et uskaltaa toteuttaa unelmiaan...
    CB500 - 7#, CB750 -81, CBX750F -86, A tusina "Hulda"
    ***15v***, ***18v***, ****32v****, 39v-->
    3792 -Ckm
  28. #628
  29. #629
    On täällä hurjaa porukkaa.. jäi vielä kiinnostamaan että millä pyörällä tmkankaa päästelee menemään tammikuussa?
    Kyllä vielä on vähän aikaa kärvisteltävä. Koiranulkoiluttaja kyllä pääsi lauantai-iltana soittamaan suutaan kun käytin pyörää lämpöiseksi hangen keskellä.
    ex ER 5
    ex GS 500
    ex GSXF 750
    ex ZR-7
    ex XJR1300
    ex Aprilia SL Falco
    ex Kawa ZZR-1200
    ex FZ1-S
    Moto Guzzi Griso 1200 8v
  30.  
  31. #630
    Lainaa PyöräJussi kirjoitti Katso viesti
    On täällä hurjaa porukkaa.. jäi vielä kiinnostamaan että millä pyörällä tmkankaa päästelee menemään tammikuussa?
    Kyllä vielä on vähän aikaa kärvisteltävä. Koiranulkoiluttaja kyllä pääsi lauantai-iltana soittamaan suutaan kun käytin pyörää lämpöiseksi hangen keskellä.
    Alla vanha Kawa ZX12R. Ei mielikuvien perusteella ihan just niin talvipyörä mutta pelaa kuin junan vessa.

    Kokeilkaa ihmeessä ihmiset, SIKAHAUSKAA
    CB500 - 7#, CB750 -81, CBX750F -86, A tusina "Hulda"
    ***15v***, ***18v***, ****32v****, 39v-->
    3792 -Ckm
Sivu: 21 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 11192021222331 ... ViimeinenViimeinen