tuosta ylimmän vaihteen etsimisestä tuli mieleen, että itse monesti ajelen vitosella ensin 20km, sitten käy mielessä, että jaa vähän on kierrokset korkealla, ai niin, onhan siellä vielä kutonenkin.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Kyllä melkein kaikki jo kuvatut tavat löytyy..
+jalkojen ojentelu "potkiminen"
+jalkojen laahaus perässä liikennevaloista lähdettäessä jonkun matkaa
+ehkä häröimmän näkösenä nuuskapalleron kaiveleminen umpikypärän sisältä hanskat kädessä. Kun on whisperkit leuan alla niin ei oikeen voi pudottaakkaan sitä nuuskaa. Se vaan pitää kaivella sormeen ja yleensä ei liikennevalot riitä toimenpiteeseen...![]()
Speed Triple -11
Naksuttelen vilkun kytkintä ihan vaa varmistaakseni ettei varmasti vilkuta mihinkään suuntaan =????
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
Ajoratamaalausten pujotteju ja taskuralli. Niin ja joskus tulee lauleskeltua.
Lokakuussa viimeksi ollut ajamassa joten piti oikein miettiä vastaustaKaikista tarkin taidan olla siinä, et vetoketjut on kiinni ( joskus harvoin jääneet auki silti ) ja katseella varmistan useimmiten vielä, että jalka on varmasti kunnolla auki ennen kuin nousen pyörän selästä.
Oli hyvä huomata, että muillakin on omia juttujaanTunnistin kyllä monista vastauksista itseni, mutta nuo kirjoittamani ovat sellaisia mitkä tekee sillai rutiinin omaisesti
![]()
Mitä yhteistä on sairaalla ja M.A Nummisen äänellä?
Kummallekin toivotaan pikaista paranemista.
Kerran on pitänyt pysähtyä tarkastamaan että otinko varmasti pankkikorttini mukaan automaatilta kun olin ollut tankkaamassa. No löytyihän se lompakosta
Yhden kerran meinasi jäädä kortti ottamatta automaatista kun olin pakua tankkaamassa, onneksi jälkeeni tullut tankkaaja huomasi asian![]()
Kawasaki ZZR1400 -07
Suzuki SV1000N -03
YZF-750 R -93
Aika vakioita :
- vetoketjujen tarkistelu (ja jos boksi mukana että se on kiinni)
- laulaminen, mikä voi olla kiusallista jos scalan päässä on toinen mopoilija
- yrittäminen vaihtaa 7-vaihteelle
- ornitologia ja siitä raportointi scalaan tyyliin "Katso, haukka kaartelee tuolla oikealla"
- nuuhkiminen (vastaleikattu heinä ja tuoreet metsätyöt mieleen, lietelanta ei)
- muiden liikenteessä olijoiden arvostelu kun ilmeisesti itse ajaa täsmällee oikein ja sujuvasti....
- aina välillä pujottelu, joskus harvoin seisomaan nouseminen
- jos navi mukana niin sen näpräily
- kierrosluvun ja nopeusmittarin lukemien korrelaation laskeskelu eri vaihteilla
4/2010 Kawasaki Z750S vm 2005
12/2011 Suzuki 1250 Bandit vm 2008
Mulla paha tapa keskittyä ajamiseen. Mitäpä jos joskus vielä herpaannun. Näenkö luonnon, kuulenko ääniä, tulviiko tuoksut sieraimiin. Pelottaa jo ensi kevät![]()
Tunturi SuperSport 81
XL600V 91
XL1000V 2001
FZ6S 2006 ABS
DL1000 V-Strom 2003
XL1000V 1999
CB 500K 1977
AVJ15
AVJ17
AVJ18
Piitkää matkaa jo ajettu muutamakinsatakm, niin tapeille seisomaan ja
a) 'pumppaaminen' ylös ja alas, tulee lämmin n. 30x jälkeen…
b) 'Titanic', ts nojaa tapeilla edelleen seisten eteenpäin niin pitkälle, että näkee oman ajovalonsa
Nämät siis jos ja kun paahdetaan tyhjää -tylsää- moottoritietä…
-jami
Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
Aikataulun laskeminen. Olen nyt tässä, kauanko menee että olen Toijalan takana.![]()
Näiden aika ja matka laskelmien lisäksi lasken bensan riittävyyttä eri nopeuksilla.
Tavoitteena siis tankata mahdollisimman harvoin ja pyrkiä ajamaan tankki aina lähes kuivaksi.
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
*Ääneen ajattelu
*Lompakon/korttiaskin etsiskely tankkaustauon jälkeen, joskus myös puhelimen
*Varmistus, että sivulaukut on vielä kiinni..toi kiinnityssysteemi on sellainen, että ne VOI jäädä "valekiinnitykseen.
Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
*Does my bike make my butt look fast?*
Pirun sarvet liimattuna kypärään, siinä ensi kesän omituinen tapa![]()
Mitä yhteistä on sairaalla ja M.A Nummisen äänellä?
Kummallekin toivotaan pikaista paranemista.
Äänikirjoja tulee kuunneltua matka-ajossa. Talven ajan keräilen (kirjastosta) äänitteitä tietokoneelle, josta aina muutama kirja kerrallaan puhelimen muistiin matkalle. Jotenkin tuohon musiikin kuunteluun kyllästyy todella nopeasti.
Honda ST1300A
Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
Vaimon kans lauleskellaan omia biisejä kypäräpuhelimien välityksellä täyttä kurkkua... Molemmat omilla ratsuilla liikenteessä ja kaamee mekkala siinä välillä jatkuvasti. Joskus puhuttukkin, että herranjumala jos joku eksyis justiin samoille taajuuksille.![]()
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Karjun, huudan, kiroilen, sekoilen ja luen kylttejä ja opasteita karjuen ja huutaen ihan mitä sattuu kypärän sisässä. En tiedä miksi.
Suzuki Intruder 1400 -94 (nykyinen)
Yamaha FZ750 -89 naku (entinen)
Mulla on paha tapa jättää takin taskut auki tauoilla tai muuten vaan. Yleensä siellä on kännykkä tai kotiavaimet tms. Jos vaimo on kyydissä niin se niitä laittelee kiinni siinä ajossa sitä mukaa kun huomaa
Mitään ei oo toistaseks hukkunu, paitsi edellinen kännykkä kirjaimellisesti hukkui nahkatakin taskussa kun ukkoskuuro pääs yllättämään...
Moto Guzzi Breva 750
Vilkun ja äänimerkin yhtäaikainen käyttö kun pelkkä vilkkukin piisaisi. Ei ihan meikäläisen peukalolle mitoitettuja ne hallintalaitteet.Aiheuttaa ns. pahan sanan.
työmies