Jos on samaa mieltä jonkun kanssa ja vastaa ^^
Niin ymmärrän ehkä sen jos siin ei ole mitään textiä et modeille menee taas vesimeloni nokkaan?
Jos lähettää saman viestin ja vielä kirjoittaa sen niin luulis et modet edes sen vois jättää rauhaan?
Sitten taas kun joku mu vastaa et siinä sulle....ja lähettää jäänmurtajan kuva kun aihe on matkapyöräst niin se on ihan ok?
Jos modeilla on jotain henkilökohtaista allekirjoittaneen vastaan niin vois nyt sentään olla miestä tai naista pistää vaikka yv,nä et turhaan mitään kirjoittelet kun kaikki poistetaan kummiskin.
Pikkasen herkällä liipasinsormella on poistettu eri asioita mitä olen kirjoitellut,eikä niissä ole ollut mitään vittuilua,politiikkaa tai uskontoa!!!
Vähän vois ehkä modetkin fundeerata et onko tämä niitten hiekkalaatikko vai yleinen foorumi?
^Jotenkin erittäin samaa mieltä ja niin tuntuisi olevan moni muukin. Ehkä moderaattoreille olisi syytä järjestää jonkinmoista koulutusta.. Vai onko ajatuksena, että tästä kehitellään vähän kerrallaan sellainen sisäpiirifoorumi?
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Eikös joka iikka moderaattoreista ole saanut perehdytyksen hommaansa?
En ymmärrä miten jolla kulla voi olla jotain valittamista moderoinnin suhteen, katsokoon peiliin jos on jotain hävinnyt.
Koiranvirkahan tuo on, kukaan ei kiitä juuri koskaan, minä kiitän nyt;
Kiitos ja jatkakaa samaan malliin!
Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
Yleisenä ohjenuorana on pidetty, että kaikki pelkästään hymiöitä tai "+1"-tyylisiä viestejä sisältävät viestit poistetaan. Syynä tähän foorumin sääntöjen pykälä 6:
Pelkkä teksti "samoin!!!6 §
Kirjoitetuilta viesteiltä odotetaan jotain uutta sisältöä keskusteltavana olevaan aiheeseen. Miettikää hetki ennen kuin painatte lähetä-nappulaa: onko viestissänne todellakin annettavaa ketjuun. Sisällöttömiin ja aiheeseen liittymättömiin viesteihin puututaan erityisesti silloin, kun ne häiritsevät ketjun alkuperäistä keskustelua. Chattaamista ja muuta jutustelua varten on omat kanavansa, ne eivät kuulu keskustelupalstalle, kuten eivät myöskään henkilökohtaiset ja yksityisviestit." Ei täytä tuota uuden sisällön tarkoitusta. Jos viitsii edes hieman perustella että miksi on asiasta samaa mieltä, jää kirjoitus foorumille (oletuksella että se on muuten asiallinen).
Noihin jäänmurtaja-postauksiin tai muihin en sen enempää ota kantaa, kun eivät ole silmiini pahemmin osuneet (en lue foorumia kovin kattavasti tällä hetkellä). Mikäli koette, että teidän keskustelua jossain ketjussa häiritään asiattomuuksilla tai ketjuun postattavalla skeidalla, niin painakaa sitä viestin vasemmalla puolella olevaa "muu vaara" merkkiä (harmaa kolmio jossa huutomerkki sisällä) ja ilmianna viesti. Tuo raportointi tulee moderaattoreille tiedoksi ja he pääsevät suoraan ko. viestiin heille tulevasta linkistä.
Loppuun sellainen disclaimer, ettei kaikkia viestejä poisteta vaikka niistä raportoitaisiinkin. Viesti tarkastetaan ja poistetaan jos sen poisto katsotaan aiheelliseksi.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Ennen kuin sellaista tykkää-nappia edes suunnittelee, kannattaa varmistaa ettei toteutus vaan loukkaa kenenkään patentteja ;)
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
Jos tuntuu sille että loukkaa, niin kannattaa painaa sitä ilmiantonappulaa.
1000
Itse olen eri mieltä näistä peukutusten ja +1:n poistamisista. Ne sisältävät jonkin verran informaatiota:
Peukuttaja seuraa ketjua, hän on ainakin sen verran kiinnostunut aiheesta, että haluaa ottaa kantaa ja täten tukee keskustelussa esitettyä puheenvuoroa. Vastaa nokakkain käytävässä keskustelussa sitä että on läsnä, nyökkää tai ilmaisee yksitavuisesti hyväksyntänsä esitetylle mielipiteelle. Näillä on aina merkityksensä.
Jos lyhyen mielipiteen ilmaisemisen sijasta alkaa toistamaan perusteluja mielestään selvälle asialle, saa aikaan juuri tuota sekavuutta, jota on tarkoitus torjua. Yhden tai muutaman merkin viestin ymmärtäminen ja ohi plärääminen ei paljon vaivaa vaadi.
Mitään en yritä mutta parhaani lupaan
Tämähän se on nykyisissä foorumeissa yleisesti ongelmana… Olen sitä mieltä, että foorumisoftat on jotenkin jumiutunut aika kiviukautiselle tasolle. Keskusteluketjun yksittäisiin viesteihin olisi hyvä saada enemmän tavallaan sivuttaistasoja kuin vaan pelkkä vastaus vastauksen päälle. Eli suunnnittelussa hiukan sellaista psykologista aspektia mukaan. Juuri esim. jonkinlainen varsinaisesta keskustelusta hieman sivussa oleva "Hei, mä oon samaa mieltä!" -viittaus ja myös jossain vääntöketjuissa pitäis olla sen itte sekalaisen väännön rinnalla kulkeva jonkinlainen "Faktalinja" ketjun keskustelulle jne. Joo ei helppoo mutta kuitenkin.
Emmä oikein taida… En tiedä. Jotain kuitenkin semmosta kun että toi noi ja sillaiTai sanotaan että mitä enemmän vääntöjä, vastakkaisia mielipiteitä ja faktoja ja pituutta ketjuun tulee, niin sitä huonommin tällainen toimii. Esim ehkä toi D ketjukin.
![]()
Hm... Sinäpä sen sanoit... Tästä lötköpötköstä ja puumallista voisi tehdä jonkinlaisen kombi-mallin. Painat nappia niin se näyttää kaiken aikajärjestyksessä ja sitten kun painat toista nappia, niin se näyttääkin puu-mallina.
Toiset haluavat lukea kaiken yhtenä pötkönä, kun taas toiset haluavat seurata jotain tiettyä asianhaaraa ja kommentoida sitä. Puumalli sinänsä vähentää moderoinnin tarvetta, koska jos homma lähtee jostain oksanhaarasta sivuraiteille, niin ko keskusteluhaaraa ei tarvitse lukea.
Toisaaltaan voitaisiin tehdä sellasia OT-lipulla varustettuja viestejä, joiden lainaaminen nostaa aina OT-lipun ylös. Moderaattorit voisivat myäs käydä lisäämässä kommentteihin OT-lippuja, jolloin ne vaihtaisi luokkaa. Tällöin viestiketjuja voisi vakavamieliset tosiharrastajat katsella OT-suodatin päällä ja tämmöset tyhjänpäiväiset paskanjauhajat ja juoruilijat voisi seurata myös OT-linjaa
Ps. Tämänkin viestin voi poistaa OT:na![]()
Viimeksi muokannut: sky; 28.12.2012 klo 11:31.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Jossakin tulevassa sivuston päivityksessä otetaan varmaankin käyttöön vBulletinin uusin versio ja sen myötä mahdollisuus kommentoida ketjun yksittäistä viestiä niin että vastaus näkyy kyseisessä viestissä. Eli siinä on nykyisen tapainen flat view ja ripaus puumallia samassa.
1000
No joo tuo on varmaan ainakin yksi noista mitä itse miettinyt. Sitten näin ihan abstraktina pohdintana niin jonkinlainen "pikaviittaus" aikaisemmin kirjoitettuun asiaan (mitä toikin sitten tarkoittais…) ilman varsinaista isoa lainausta. Ja/Tai että sen lainauksen vois kattoa jotenkin vaan halutessaan, ja että lainauksesta päsis jotenkin fiksusti ehkä tsekkaamaan taaksepäin vielä keskusteluketjua – mutta kumminkin niin että varsinaisessa viestilistauksessa selain olisi koko ajan siinä viestin kohdalla mitä oli lukemassa… Joo hiukan sekavaa…
Sitten se että kun päättää vastata johonkin viestiin, niin se vastaus menisi sinne ketjun loppuun niinkuin normaalistti, mutta selain jäis kuitenkin siihen seuraavaan lukemattoman viestin kohdalle, eikä menis kanssa sinne loppuun unohtaen kaikki lukemattomat viestit siinä välissä. Mä usein klikkaan "Reply" nappia hiiren oikeella napilla ja valitsen että "Avaa uudessa ikkunassa" jonne sitten kirjoitan viestin ja suljen ikkunan, niin olen sitten edelleen siinä alkuperäisessä ikkunassa siinä samassa paikassa minne jäin ketjua lukemaan.
http://www.moottoripyora.org/keskust...etjun-katkaisu
Paljon pienemmästäkin luuta heilunut. Pitäiskö moderaattorien ryhdistäytyä ja siivota ko ketjusta epäasialliset kommentit pois?![]()
Viimeksi muokannut: sky; 08.01.2013 klo 00:25.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Poistatteko ystävällisesti KTM- ketjusta pari viestiäni, puusilmäisyyttäni olin vikaketjussa.![]()
<p>.</p>
Tuolla onnistuu paremmin:
http://www.moottoripyora.org/keskust....php?p=6132218
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Että poliisin toimintaa koskeva threadi katosi, voisiko joku orgin sheriffi kertoa mistä on kysymys ? Minä kun luulin että maailma on vapaa.Ei tullut privaa, bannia eikä huomautusta.Tämä on kuitenkin paskanjauhanta-osio. Noh, tämä taas kasvatti luottamustani suomen poliisiin, voi luojatämäkin poistetaan. Vmp.
- slipping and sliding since 1982 -
Jos oli vanha triidi, eikä pitkään aikaan kirjoiteltu, niin semmoiset häviää paskisesta ilmeisesti per automatik. Pitää jauhaa siis enemmän sontaa.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ja laitetaan uudelleen, muutama voi lukea ennenkuin poistetaan, lyhennettynä: espoon kilon poliisi ei välitä törkeistä punaisia päin ajoista, threadin idea oli avata silmiä mutta se poistettiin, täällä intrnetvapaus ei näköjään ole sallittua, edes paskanjauhannassa.
- slipping and sliding since 1982 -
Ja siis tämä oli tänään.
Edit: ja otsikko oli poliisi
Edit2: täytyy sanoa että missäköhän talutushihnassa tämän palstan ylläpitäjät kulkevat ?
Viimeksi muokannut: valuvika; 05.06.2013 klo 00:45.
- slipping and sliding since 1982 -
ikävä kyllä modet varmaan siivoo pois...mut asia linjalla ootminäkään en tykkää setä sinivalkoisista, net on aina siellä missä ei tarvi ja kun tarvii viddu missään...
aikaa on "normi" ylinopeuksia tai ääniä mitata muttei oikeita kriminaaleja saa kiines, uutisoidaan vaan kaikkee pask** ja itketään kun ei meillä oo varaa..resursseja yms
Onnistunut ohitus perustuu täydelliseen yllätykseen
Yamaha YZF R6R Vaimoke
Suzuki GSX600F Exä
Yamaha RD 125LC Nuoruuden ihastus
Tässä oli kyse poliisiin välinpitämättömyydestä, ja se siivotaan pois ?
- slipping and sliding since 1982 -
Orgin sheriffin kommentteja odotellessa ?
Edit: ja kun kommentoit, laitatko postaamani viestin kokonaisuudessaan niin muutama kymmenentuhatta muutakin palstaa seuravaa voivat muodostaa käsityksensä ?
Edit:typo
Viimeksi muokannut: valuvika; 05.06.2013 klo 00:38.
- slipping and sliding since 1982 -
Aloittamaasi viestiketjua en poistanut, mutta kirjoittamasi viestin kyllä luin. Henkilökohtainen mielipiteeni on, että viestisi ei sen enempää otsikoinniltaan kuin sällöltäänkään täyttänyt Moottoripyörä.orgin sääntöjä. Uskon, että sinun kannattaa kohdistaa palautteesi suoraan ko. poliisilaitokselle, mikäli haluat saada aikaan jotain muutosta poliisin toimintaan. Keskustelupalstalla järkevän ja hedelmällisen keskustelun avaukseksi harvoin riittää yhden satunnaisen liikennetapauksen kuvaus. Varsinkin, kun ketjun otsikosta ei käy selvästi ilmi keskustelun aihe.
Josko se mode, joka tänään siivosi kommenttini (ketju "Vakiota pienempi eturatas http://www.moottoripyora.org/keskust...-lisätehoa-vai
)
Kysyjä esitti perusteena päivittäisen ajelun työmatkaliikenteessä pääkaupunkiseudulla "jonon jatkona" ja tuossa tarvittavan hieman lisä"herkkyyttä" tmv...
Minä kommentoin outoa perustelua ja sitä, että ruuhkassa normaalisti kerkeää vähemmälläkin.
Eli kysymys: Mikä oli syy tämän viestin moderointiin kun samaan aikaa samassa ketjussa on hyvinkin sarkastisia kommentteja vakiona olevasta vaihteistosta ymv...
Vastausta odotellen....
<p>2002-2014</p>