Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 121:sta
  1. #91
    Lainaa Wolff kirjoitti Katso viesti
    Tilastotietoa vielä: autoveron tuotto vuodessa on suurin piirtein sama kuin pelkän bensiinin verotuotto vuodessa. Eli Autoveron poisto tuplaisi bensiinin hinnan.

    Bensiini maksaa nyt n. 1,6€/l, miltä kuulostaisi 3,2€/l?
    Vero ei ole prosenttipohjainen, vaan x.xx€/L. Äkkiä katselle joku about 0,3€/l hinnankorotus vois olla lähempänä totuutta.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  2. #92
    Sitten autoihin kehitään tälläistä laitetta.....Lainattu toiselta foorumilta

    Olen tästä jo alunperin puhunut, että GPS valvonnalla ei ainoastaan haluta kerätä autoilijoilta veroja, vaan sitä tultaisiin käyttämään 99% todennäköisyydellä poliisin valvontaan ja mm. vakuutusmaksujen perintään.

    Viranomaiset ovat todennäköisesti haluamassa paikannusta kaikkiin autoihin koska:

    - ajonopeuksia voidaan valvoa (säästää poliisien määrärahoja)
    - katsastamattomat tai verorästejä omaavat autot voidaan poimia liikenteestä suhteellisen helposti pois
    - ajotapoihin voidaan vaikuttaa (jos on raskas kaasujalka, maksat enemmän)
    - alueelliset tiemaksut voidaan ottaa käyttöön
    - varastetut autot paikannettavissa helposti (olettaen ettei kyseessä ole fiksu varas tai venäläinen)
    - muissa rikosasioissa voidaan selvittää kaikki lähistöllä olleet autoilijat joilla voi olla yhteyttä rikokseen tai silminnäkijän muodossa
    - vakuutusmaksut voidaan määrittää ajokilometrien mukaan
    - kolaritilanteissa tai vahingonkorvaustilanteissa voidaan määrittää, tekikö asianomainen jotakin itse väärin (ajoi esim. ylinopeutta) ja näin korvausta voidaan alentaa tai evätä kokonaan
    - lopuksi vielä yleinen valvonta, eli missä kukin liikkuu jos kyseiselle tiedolle tulee syystä taikka toisesta tarvetta

    Mahdollisuudet ovat lähes rajattomat.

    Jos homma menisi oikein äärimmäisen pitkälle, pitäisi samalla puhaltaa alkolukkoon ja ajokorteista tulisi sirullisia, jotka pitäisi syöttää tuon GPS:n yhteyteen ja näin tiedettäisiin aina kuka autoa ajaa. Laissa voitaisiin määritellä, että vieraan ajokortin käyttäminen olisi rangaistavaa.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  3. #93
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Sitten autoihin kehitään tälläistä laitetta.....Lainattu toiselta foorumilta

    Olen tästä jo alunperin puhunut, että GPS valvonnalla ei ainoastaan haluta kerätä autoilijoilta veroja, vaan sitä tultaisiin käyttämään 99% todennäköisyydellä poliisin valvontaan ja mm. vakuutusmaksujen perintään.

    Viranomaiset ovat todennäköisesti haluamassa paikannusta kaikkiin autoihin koska:

    - ajonopeuksia voidaan valvoa (säästää poliisien määrärahoja)
    - katsastamattomat tai verorästejä omaavat autot voidaan poimia liikenteestä suhteellisen helposti pois
    - ajotapoihin voidaan vaikuttaa (jos on raskas kaasujalka, maksat enemmän)
    - alueelliset tiemaksut voidaan ottaa käyttöön
    - varastetut autot paikannettavissa helposti (olettaen ettei kyseessä ole fiksu varas tai venäläinen)
    - muissa rikosasioissa voidaan selvittää kaikki lähistöllä olleet autoilijat joilla voi olla yhteyttä rikokseen tai silminnäkijän muodossa
    - vakuutusmaksut voidaan määrittää ajokilometrien mukaan
    - kolaritilanteissa tai vahingonkorvaustilanteissa voidaan määrittää, tekikö asianomainen jotakin itse väärin (ajoi esim. ylinopeutta) ja näin korvausta voidaan alentaa tai evätä kokonaan
    - lopuksi vielä yleinen valvonta, eli missä kukin liikkuu jos kyseiselle tiedolle tulee syystä taikka toisesta tarvetta

    Mahdollisuudet ovat lähes rajattomat.

    Jos homma menisi oikein äärimmäisen pitkälle, pitäisi samalla puhaltaa alkolukkoon ja ajokorteista tulisi sirullisia, jotka pitäisi syöttää tuon GPS:n yhteyteen ja näin tiedettäisiin aina kuka autoa ajaa. Laissa voitaisiin määritellä, että vieraan ajokortin käyttäminen olisi rangaistavaa.
    Ainoa tyhmä kysymys on taas että miksi GPS-sirulla valvottaisiin nopeutta, kun sillä voitaisiin 100% varmasti antaa maksimi ajonopeus. Eli aktiivinen nopeuden rajoitin autoon.

    Loppuis se tietyömailla kaahaaminenkin kokonaan, kuhan vaan muistavat päivittää rajoitukset tietokantoihin. Ja sittehän se vasta v*tuttaa suomalaista autoiliaa kun lauantaiaamuyöllä joudut ajaa suoraa pätkää 30 km/h ja työmiehistä ole tietoakaan...

    Enemmän epäilen tätä aktiivista ajonopeuden rajoitusta. Tämä myös mahdollistaa reaaliaikaiset säätilasta johtuvat nopeusrajoitukset. Eli lämpötilatietojen ja sääkameroiden perusteella rajoitetaan esimerkiksi motarin nopeuksia.

    Se on kuulkaa semmonen juttu ku on kunnon tuisku, niin tielaitos painaa nappia niin autot kulkee nätisti motarilla jonossa 80 km/h
    Viimeksi muokannut: sky; 14.12.2012 klo 21:28.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  4. #94
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Ainoa tyhmä kysymys on taas että miksi GPS-sirulla valvottaisiin nopeutta, kun sillä voitaisiin 100% varmasti antaa maksimi ajonopeus. Eli aktiivinen nopeuden rajoitin autoon.

    Loppuis se tietyömailla kaahaaminenkin kokonaan, kuhan vaan muistavat päivittää rajoitukset tietokantoihin. Ja sittehän se vasta v*tuttaa suomalaista autoiliaa kun lauantaiaamuyöllä joudut ajaa suoraa pätkää 30 km/h ja työmiehistä ole tietoakaan...

    Enemmän epäilen tätä aktiivista ajonopeuden rajoitusta. Tämä myös mahdollistaa reaaliaikaiset säätilasta johtuvat nopeusrajoitukset. Eli lämpötilatietojen ja sääkameroiden perusteella rajoitetaan esimerkiksi motarin nopeuksia.

    Se on kuulkaa semmonen juttu ku on kunnon tuisku, niin tielaitos painaa nappia niin autot kulkee nätisti motarilla jonossa 80 km/h
    No tuo kyllä kuulostaisi hyvältä, mutta sitten pitäisi pudota vakuutus/vero maksut jos tulisi käyttöön tuollainen GPS-systeemi
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  5. #95
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Ainoa tyhmä kysymys on taas että miksi GPS-sirulla valvottaisiin nopeutta, kun sillä voitaisiin 100% varmasti antaa maksimi ajonopeus. Eli aktiivinen nopeuden rajoitin autoon.

    Jos noi uudet rahastus systeemit on GPS:ään pohjautuvia niin niiden ohittaminen on kohtuullisen helppoa:
    http://pjarvinen.blogspot.fi/2010/01...hkamaksua.html
    ZH2 2020
  6. #96
    Lainaa Attitude kirjoitti Katso viesti
    Jos noi uudet rahastus systeemit on GPS:ään pohjautuvia niin niiden ohittaminen on kohtuullisen helppoa:
    http://pjarvinen.blogspot.fi/2010/01...hkamaksua.html
    Vahvalla integraatiolla auton ohjausjärjestelmään tehdään huijaamisesta pirullisen vaikeaa.

    1. Auto ei toimi, ellei GPS-signaalia löydy (= vikatila, hinauta autosi korjaamolle)
    2. Auto vertaa omia nopeus ja matkatietojaan GPS:ään (= katsotaan ollaanko vaikka 10% heiton sisällä)

    Eli voit kusettaa virtuaalisella GPS-järjestelmällä, mutta joudut puukottamaan auton ohjausjärjestelmää, jotta virtuaalinen GPS näyttää samaa nopeutta ja matkaa kuin auton oma järjestelmä (nopeus ja matkan mittaus pysyy 10% heiton sisällä)
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  7. #97
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Vahvalla integraatiolla auton ohjausjärjestelmään tehdään huijaamisesta pirullisen vaikeaa.

    1. Auto ei toimi, ellei GPS-signaalia löydy (= vikatila, hinauta autosi korjaamolle)
    2. Auto vertaa omia nopeus ja matkatietojaan GPS:ään (= katsotaan ollaanko vaikka 10% heiton sisällä)

    Eli voit kusettaa virtuaalisella GPS-järjestelmällä, mutta joudut puukottamaan auton ohjausjärjestelmää, jotta virtuaalinen GPS näyttää samaa nopeutta ja matkaa kuin auton oma järjestelmä (nopeus ja matkan mittaus pysyy 10% heiton sisällä)

    Tuo eka vaihtoehto voi olla aika paha rasti toteuttaa ainakin vähän vanhempiin liikkumavälineisiin ja toi toinen vaatii jo vähän enemmän viitseliäisyyttä mittarilukeman muuttamiseen - joka sekin kyllä onnistuu mekaanisiin että digi zydeemeihin
    Viimeksi muokannut: Attitude; 15.12.2012 klo 01:38.
    ZH2 2020
  8. #98
    Mitenkähän tuo GPS-systeemi sitten noihin harraste-ajoneuvoihin, tai järjestään yli 25 vuotiaisiin biileihin sovelletaan?
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  9. #99
    Lainaa JaZZo kirjoitti Katso viesti
    Mitenkähän tuo GPS-systeemi sitten noihin harraste-ajoneuvoihin, tai järjestään yli 25 vuotiaisiin biileihin sovelletaan?
    Jokainen ostaa omaan autoon sopivat vehkeet, jotka sitten käydään katsurilla hyväksyttämässä
  10. #100
    Jaa, no nehän saattaa mennä rikki harva se päivä. eikä se auto ole yksistä kilvistä riippuvainen, niinku ei prätkäkään. Pitäkööt boksinsa, en osta.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  11. #101
    Itse ainakin vastustan vahvasti tätä autoveron poistoa, mikäli samalla ei toteuteta 2-veromallia, jossa nykyiset, jo autoveronsa aikanaan maksaneet ovat omassa ryhmässään ja uudet, autoverottomat omassaan. Ei meinaan ole tasan tarkkaan pienintäkään intoa maksaa tuota autovero KAHDESTI samasta rakkineesta

    Tuo kaksoisverotuksen mahdollisuus on niin väärin, rikkoen niin monia lakeja ettei tosikaan => autoveroa ei siis voida purkaa järjestelmällä, jossa myös wanha kalusto joutuisi maksumieheksi = esim. polttoaineen hintaan tuota ei voida siis siirtää. No vuotuinen ajoneuvovero voisi olla aika looginen vaihtoehto, mutta jälleen tarvittaisiin kallis IT-järjestelmämuutos. Ja käytettyjenkin markkinoilla tapahtuisi kahtiajako, autoveronsa laakista maksaneisiin ja ajoneuvoveron muodossa "osarina" maksaviin (vrt. omistus- vs. vuokra-asuminen). Toki IT-järjestelmään voisi myös antaa uuden auton ostajalle mahdollisuuden valita haluamansa autoveron maksusysteemin
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  12. #102
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Uutta veroa pukkaa Ollilan työryhmän suunnalta. Nyt sitten tienkäyttövero. Ja tuolla uutisella muuten stopattiin jo nyt olematon uusien autojen myynti. Spekulointi autoverotuksen muutoksella vinhasti vaikuttaa ostohaluihin.

    http://www.yle.fi/tekstitv/html/P108_01.html
    Varjelkoon joku minua siltä virheeltä, että olisin pakotettu muuttamaan Suomeen takaisin. Hulluksihan siellä tulee noiden liikenneverojen kanssa, ei varmaan autoilijat maksakaan nyt tarpeeksi veroja.

    P-kele mitä kommunisteja koko porukka !
    Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports - Honda GL 1800 Goldwing DCT
  13. #103
    Omaan taskuun haluu lisää rahaa
    Viimeksi muokannut: Husky510; 15.12.2012 klo 12:04. Syy: Siis päättäjät
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  14. #104
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Vahvalla integraatiolla auton ohjausjärjestelmään tehdään huijaamisesta pirullisen vaikeaa.

    1. Auto ei toimi, ellei GPS-signaalia löydy (= vikatila, hinauta autosi korjaamolle)
    2. Auto vertaa omia nopeus ja matkatietojaan GPS:ään (= katsotaan ollaanko vaikka 10% heiton sisällä)

    Eli voit kusettaa virtuaalisella GPS-järjestelmällä, mutta joudut puukottamaan auton ohjausjärjestelmää, jotta virtuaalinen GPS näyttää samaa nopeutta ja matkaa kuin auton oma järjestelmä (nopeus ja matkan mittaus pysyy 10% heiton sisällä)
    Kohdan 1. täyttyessä parkkihallit ja tunnelit on turvoksissa autoja
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  15. #105
    Lainaa Hammurab kirjoitti Katso viesti
    Kohdan 1. täyttyessä parkkihallit ja tunnelit on turvoksissa autoja
    Ei ole ongelma, sillä paikannusjärjestelmää voidaan tukea modella eri tekniikalla
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  16. #106
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Ei ole ongelma, sillä paikannusjärjestelmää voidaan tukea modella eri tekniikalla
    Raha on niistä vanhin.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  17. #107
    Lainaa Wolff kirjoitti Katso viesti
    Tilastotietoa vielä: autoveron tuotto vuodessa on suurin piirtein sama kuin pelkän bensiinin verotuotto vuodessa. Eli Autoveron poisto tuplaisi bensiinin hinnan.

    Bensiini maksaa nyt n. 1,6€/l, miltä kuulostaisi 3,2€/l?
    Viimeksi kun julkisuudessa oli mainittu tieveron summia, oli se ruuhka-alueilla 12, muualla 8 senttiä kilometri. Vertaa summaa nykyisiin pa-kuluihin, niin ajokustannukset tosiaankin tuplaantuvat.

    Plus sitten paikannuslaite, sen vuosittainen katsastus jne.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  18. #108
    Lainaa mursu kirjoitti Katso viesti
    Varjelkoon joku minua siltä virheeltä, että olisin pakotettu muuttamaan Suomeen takaisin. Hulluksihan siellä tulee noiden liikenneverojen kanssa, ei varmaan autoilijat maksakaan nyt tarpeeksi veroja.

    P-kele mitä kommunisteja koko porukka !
    Kyllä Germaniassa ihmiset maksavat myös vuotuista autoveroa/käyttöveroa auton päästöjen mukaan ja yli 10t LKW maksaa jokaisesta ajetusta kilometristä, kansallisuudesta riippumatta. LKW:n valvontakin on melko tehokkaasti järjestetty.
  19. #109
    Autovero kannetaan maahantuonnin yhteydessä. Jokaisen käytetyn ajoneuvon arvosta osa on autoveroa. Helpoin tapa saada autovero heti takaisin on myydä kottero pois. Eikö?
  20. #110
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Viimeksi kun julkisuudessa oli mainittu tieveron summia, oli se ruuhka-alueilla 12, muualla 8 senttiä kilometri. Vertaa summaa nykyisiin pa-kuluihin, niin ajokustannukset tosiaankin tuplaantuvat.

    Plus sitten paikannuslaite, sen vuosittainen katsastus jne.
    Näköjään kansanedustajat saavat liikaa palkkaa, kun on kadonnut kaikki todellisuudentajua

    Eikö samaan lopputulokseen pääse laittamalla maanteille 50 km/h nopeusrajoitukset ja taajamaan 25 km/h. Kyllä meinaan loppuis autoilu kun pyörällä pääsis nopeammin Pitemmät matkat kannattaisi mennä joko junalla tai lentämällä.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  21. #111
    Lainaa hra1150 kirjoitti Katso viesti
    Autovero kannetaan maahantuonnin yhteydessä.
    Vaan eipäs kannetakaan.
  22. #112
    Lainaa vma kirjoitti Katso viesti
    Vaan eipäs kannetakaan.
    Joku nussii nyt pilkkua. Ensiverotuksen toimittaa aina tulli. Myös siinä tapauksessa, kun kyseessä on omavalmisteet ja suomalainen autoteollisuus ks. autoverolaki 54 §. Muutoskatsastukset on sitten eri juttu.

    Joka tapauksessa autovero on yleinen kulutusvero, jonka voi helposti välttää jättämällä ostamatta. Verotuksen ehkä vanhin ja vakiintunein kohdistamisperuste on veronmaksukyky. Hakematta tulee mieleen, että tämän päivän moottoripyöränomistajat eivät ole valtakunnan köyhiä, joten vähällä on päästy. Niille, joiden on pakko käyttää autoa esimerkiksi työssä, suosittelen verosuunnitelukeinona halpaa käytettyä autoa.
  23. #113
    Lainaa hra1150 kirjoitti Katso viesti
    Joku nussii nyt pilkkua.
    Toivottavasti oli mukavaa.

    Lainaa hra1150 kirjoitti Katso viesti
    Ensiverotuksen toimittaa aina tulli.
    Luonnollisesti tulli suorittaa ensiverotuksen, vaan ei maahantuotaessa. Voit hakaista EU alueelta vaikka ripakopallisen BMW ruoskia talliisi, ja latin latia ei tule veroa maahantuonnin yhteydessä.
  24. #114
    Lainaa hra1150 kirjoitti Katso viesti
    Ensiverotuksen toimittaa aina tulli. Myös siinä tapauksessa, kun kyseessä on omavalmisteet ja suomalainen autoteollisuus ks. autoverolaki 54 §.
    Lisää pilkuttamista: Autovero menee maksuun FIN-kilpiin ensirekisteröinnin yhteydessä => monessa kohtaa siitä puhutaankin rekisteröintiverona. Vaan jos kyseessä onkin esim. ratapeli, jota ei ole tarkoituskaan koskaan rekisteröidä, niin eipä siitä autoveroakaan kukaan maksettavaksi huutele Itsekin tätä aikanani toteutin kun ensimoponi maahantuonnin ja rekisteröinnin välillä oli lähes vuosi. Tuona aikana sillä kyllä piipahdetiin radalla, mutta kun ei ollut autoveroja maksettu, piti mopo kuskata kärryllä radalle, siirtokilpiä siihen ei saanut
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  25. #115
    No nythän täällä on jo orgiat.

    Luulin, että kyse oli autoverosta ja autoveron maksuunpanosta. Unohdin mainita, että silloin, kun sitä ei maksuunpanna, sitä ei maksuunpane ainaskaan tulli.
  26. #116
    Nyt jollain keulii pahasti!
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  27. #117
    Lainaa psi kirjoitti Katso viesti
    Kyllä Germaniassa ihmiset maksavat myös vuotuista autoveroa/käyttöveroa auton päästöjen mukaan ja yli 10t LKW maksaa jokaisesta ajetusta kilometristä, kansallisuudesta riippumatta. LKW:n valvontakin on melko tehokkaasti järjestetty.
    Autoveroa ei makseta, mutta käyttöveroa kyllä. Se on selkeästi pienempi, varsinkin dieselautoilla, kuin Suomessa eli 15€/100 cm² (diesel) ja 7€/100cm² (bensa). Toki en 100%:sti tiedä ihan uusimpien autojen käyttömaksuja näissä Euro-luokissa, mutta varsinkin pienipäästöiset autot ovat saaneet esim. 2 vuoden käyttömaksut kokonaan pois.

    Kulkuneuvojen hinnoista ja vaikka huoltohinnoista mm. riippuen konserneista missä olet töissä (mukaan lukien loistava palvelu), renkaista, auton pesusta ym. kustannuksista en viitsi sitten teitä itkettääkään.
    Viimeksi muokannut: mursu; 17.12.2012 klo 10:45.
    Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports - Honda GL 1800 Goldwing DCT
  28. #118
    Lainaa mursu kirjoitti Katso viesti
    Kulkuneuvojen hinnoista ja vaikka huoltohinnoista mm. riippuen konserneista missä olet töissä (mukaan lukien loistava palvelu), renkaista, auton pesusta ym. kustannuksista en viitsi sitten teitä itkettääkään.
    Kiitos,
    <p>.</p>
  29. #119
    Vuonna 1984.

    Eric Arthur Blair
    "George Orwell"



    Aikansa mielisairasta vainoharhaisuutta....

    vai itseään toteuttavaa ennustusta .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  30.  
  31. #120
    Lainaa BadToThe Bone kirjoitti Katso viesti
    Vuonna 1984.

    Eric Arthur Blair
    "George Orwell"



    Aikansa mielisairasta vainoharhaisuutta....

    vai itseään toteuttavaa ennustusta .
    Aina löytyy lukematon määrä naiveja ihmisiä, jotka kuvittelevat, että lisääntyvä valvonta lisää ihmisten turvallisuutta. On kai selvää, että vallassa olevat käyttävät kaikkia mahdollisia teknisiä apuvälineitä pysyäkseen vallassa.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Sivu: 4 / 5:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345 ViimeinenViimeinen