Itse ainakin ihan mutulta epäilisin, että vanhojen autojen ongelmat eivät ole niiden tekninen kunto tai huono kolariturvallisuus. Veikkaan että niissä vanhoissa romuissa on keskimäärin huonommat renkaat alla. Kaikki tietää, että ostamalla vanhaan autoon uudet renkaat, ainakin auton käyttöarvo tuplaantuu![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Ootko koskaan kelannu asiaa siltä kantilta, että hankinnan yhteydessä kerralla maksettu autovero kapitalisoituu auton hintaan ja kun auton sitte joskus myyt, olet omistusaikanasi tullut arvonalennuksen seurauksena maksaneeksi aika ison kasan veroa? Käyttöajallehan sen autoveron hintakin pitää jyvittää, kuten moni muukin autoon liittyvä kustannus...
High Stuck Are Wit To
Kateusverot vex ja loistuet alas, sillä olis erotus kuitattu. Rupeis samalla duuni/opiskelu "syrjäytyneille" maittamaan.
Elä ja anna muiden roudata.
Kyllä.
Toki verottomasta hinnasta arvonaleneminen on pienempi.
Edelleen olen sitä mieltä, että maksan veron kerralla pois, kuin että se sama raha kerätään vuosien varrella käyttömaksuina, polttoaineveroina yms. autoilumaksuilla.
Summasummaarum, aina maksat, vain tapa muuttuu.
Jos ja kun autovero poistuu, niin tämmöisellä persaukisella perusduunarilla on eka kerran mahdollisuus katsella hienompien autojen suuntaan. Saksa on täynnä kaikkia ihania avoautoja, nopeita autoja ja tulevia klassikkoja 90-luvun puolivälistä tähän päivään.
Ps. Nautin tänään verovaapata palvelua. Päiväkodin joulujuhla oli ev.lut.kirkossa ja minä en maksa kirkollisveroa. Tax-free jumalansanaa...
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Muuttuu siinä pari muutakin juttua... kertainvestointi edellyttää monilta esimerkiksi rahoituksen hankkimista, jolloin makselemaan korkoa jotta voi maksaa veroa... Ja vaikka kiesi olis täysin omarahoitteinen, on silti kalliimpaa maksaa kerralla kuin osissa. Noin niinqu taloudellisesti ajatellen.
Enitenhän hankintaveron korvaaminen käyttöverolla koskisi niitä, jotka ajaa tonnin-parin korppusahoilla.
High Stuck Are Wit To
Sut on aivopesty Härmlandian autuuteen. Oon viimeiset seitsemän vuotta käynyt säännöllisesti Sveitsissä. Kertaakaan ei ole huumeita myyty, eikä aseella ryöstetty.
Ei nää ole mitään on/ off juttuja. Tottakai heikoimpien perään pitää katsoa, mut on se ihan helvetin väärin vetää keibeä 20 vuotta yhteiskunnan maksaessa. Tätä porukkaa tunnen ihan henk. koht.
Muoks: Sen lisäks on vielä enemmän väärin, että se porukka, jonka palkka maksetaan veronmaksajien selkänahasta, roiskii samasta selkänahasta revittyä rahaa ihan vittu miten sattuu vailla huolta huomisesta. Tulevat sitten kertomaan, että onpi rahat finito, ja varmaan sun pitäis maksaa lisää. No, kunnon härmlandilainenhan menee nöyrästi lompakolle ja ojentaa ryppysien setelin.
Muoks Muoks:
Tähän vielä selventävä laskutoimitus:
Henkilö X maksaa veroja, telliä jne. yhteensä 30%. Haluaa ostaa 70 ekun kamppeen. Sitä ennen pitää tienata satanen. No, tekee duunia, jotta työnantaja maksaa sen satasen. Ei tosin tiedosta, että on todellisuudessa tehnyt hommia vähintää 130 ekun edestä, kun työnantaja on ensin maksanut sosiaalikuluja.
No nyt sillä on se 70 ekua, johon on päästy 130 ekusta. Menee kauppaan ja ojentaa kauppiaalle rahan ja saa kamppeen. Rahasta kauppias tilittää 24% alvia (ens vuonna) eli noin 17 euroa. Handuun kauppiaalle jää 53 euroa.
Elikkäs henkilö X on tehnyt duunia 130 ekun edestä, tuhlasi kaiken, jolloin kiertoon seuraavalle meni 53 ekua ja veroihin ja veroluontoisiin maksuihin 77 ekua.
Aika fantastista!
(toim. huom. Osa fyrkasta tulee eläkkeenä takaisin jos tulee. Tosiasiassa työntajan maksamat (lue: työntekijän työllä ansaitsemat rahat) rahat eivät tälläkään hetkellä riitä nykyisiin eläkkeisiin)
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
V***u autovero pois ja käyttövero kymppitonniin ja bensakin saa maksaa kympin litra, eipähän tuu ku tuttuja vastaan!Juu ei, kaikilla ei ole varaa muuhun kuin niihin tonnin tai kahden "korppusahoihin" ja silti se peltilehmä saattaa olla edellytys työssä käynnille... Kaikki kun ei asu julkisen liikenteen varrella.
Honda CBR1000RR Fireblade
Yamaha YZF-R6R (ex)
Suzuki GSX650F (ex)
http://mopollasuohon.blogspot.com/
https://www.youtube.com/@Qassu78
No, tätä odottelinkin ja noinhan se sitten menee osapuilleen.
Meillekin tulee Lahteen taas yksi kokopäivätoiminen elätettävä ensi vuoden alusta.
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja, mikä toimi muutetaan täysin palkatuksi. Ja tointa hoitaa henkilö, jonka oppimäärä on ihan kokonaista, käyty kansakoulu. Oi näitä aikoja. oi näitä tapoja.
<p>.</p>
Noo tuskin se noin mustavalkoista on.... Sky vaikuttaa mieheltä, joka ei itseään päivätöillä kiusaa, toivottavasti oon väärässä...
Elä ja anna muiden roudata.
Liioittelu on luonnollisesti aina loistava argumentti...
Näissä verohommissa on sellainen kiusallinen puoli, että johonkin suuntaan kun kumartaa niin toiseen pyllistää. Jottei menisi kohtuuttomaksi, käytinkin termiä "maltillinen" bensaveron korotus. Muu ei ole oikein mahdollistakaan, juurikin mainitsemastasi syystä.
Autoveron poistuessa saisi sillä tonnillakin pikkuisen paremmat vankkurit.
High Stuck Are Wit To
Ainoa oikea ympäristöteko tietenkin on, että niillä autoilla ajetaan se 500tkm, huolletaan säännöllisesti ja romutetaan vasta sitten.
EU on kovasti menossa liittovaltion suuntaan, joka tarkoittanee yhtenäistä verotuskäytäntö koko alueella. Sieltä se komento autoveron ja tullien muutokseen tulee, jos on tullakseen.
https://reissu.org
Valitettavasti kun puhutaan autojen päästöistä, ei ikinä lasketa auton elinkaaripäästöjä.
Tietysti on hyvä muistaa, että kun on isoja kaupunkeja, joita suomessa ei kovin montaa ole, niin törmätään myös paikallisiin päästöihin. Eli vaikka maanlaajuisesti päästöt olisi alhaisia, niin ne voivat olla joillain alueilla silti aivan liian suuret, jolloin pitää koittaa keksiä keinoja, mitenkä niitä päästöjä saadaan tiputettua paikallisesti.
Esimerkiksi Shenzhenissä kiinassa ei saa ydinkeskustassa ajaa polttomoottoriajoneuvoilla, kuin muistaakseni taksit ja linja-autot. Tämä siis koskee myös skoottereita ja siellä sit piisaskin kaikennäköistä sähköskootteria ja sähköpolkupyörää.
Tosiaan päästöjen kannaltahan on oikeudenmukaista että nostetaan polttoaineen verotusta. Ne vanhat romutkun tuppaa ryystää enempi bensaa -> enempi päästöjä --> jolloin maksetaan enempi veroa. 2€/l voisi olla ihan realistinen bensanhinta. Toki Hallitus taas löi puukkoa syrjäseuduilla asuvien selkään, jonka vuoksi ei oikein olisi vara nostaa polttoaineen hintaa![]()
Viimeksi muokannut: sky; 14.12.2012 klo 12:17.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Juuri omalla kohdalla asia on just näin. Tai itteasiassa p*rse ei kestä ostaa ees sitä kahden tonnin kaatopaikkaa.
Jos ostaa "paremman" auton, sitte ei oo mopoa. Parempi mopo -> ei autoa.
Tässä on pakko tehä valintoja.
Ja bensan hinta + postiluukusta rapisevat käyttömaksut v*tuttaa.
Hankkeeseen ei pääse bussilla, tai pääsee, jos varaa matkoihin sellasen 7 tuntia...
Se oli jo rikki...
Tuossa autoveron poistossa on semmonen että vaikka se ei verotulojen kannalta oliskaan järkevää, niin sen varjolla 99% varmasti ajettas se ajoneuvokohtainen seuranta ja kilometripohjainen verotus käyttöön.
Jotta verokertymä pysyis tuolla järjestelmällä samassa kun ennen tulee verokarjalle vähintään 50% till kuluja.
Auts.. valuuttakramppi. kaame kivistys lompakon kohdalla..
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Olet siis pitkämatkalainen, niin kuin itsekin olen. Saathan sitten matkavähennyksen oman ajoneuvon käytöstä, no, kuluuhan sitä tietyti välttämättömyyteen, eli p.aineeseen. Riippuu vähän tapauksesta, että jääkö välittömien kulujen jälkeen pääoman kuoletukseen, eli siihen kotiloon sitä vahennyksestä tulevaa rahhoo.
<p>.</p>
Niin, tässä ihan turha kysyä miksi niitä veroja tarvii kerätä niin paljon![]()
Ministeriöille sun muille hallintoelimielle tms pitäisi luoda lakisääteinen tehokkuusbarometri, jos ko laitois ei tuota vastaavaa rahassa laskettavaa hyötyä, mitä sen olemassa olo kustantaa, niin laitetaan se oitis leikkurin alleKyllä sitä kansalaisten kiusaksi laitetaan vaikka mitä talojen energiamittaustodistuksia, mutta toista se on virkamiehillä jotka näitä asioita keksivät...
![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Uutta veroa pukkaa Ollilan työryhmän suunnalta. Nyt sitten tienkäyttövero. Ja tuolla uutisella muuten stopattiin jo nyt olematon uusien autojen myynti. Spekulointi autoverotuksen muutoksella vinhasti vaikuttaa ostohaluihin.
http://www.yle.fi/tekstitv/html/P108_01.html
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tuolla^ juuri tarkoitin tehokkuusbarametrilla... Eikö meillä ole jo erittäin tehokas, halpa ja oikeudenmukainen tapa kerätä tienkäyttömaksua? Minä kutsun sitä polttoaineverotukseksi. Tuo ko toimikunta osoittaa kuinka saadaan hasattua miljoonia sitävarten että tehdään politiikkaa politiikan vuoksi, jotta voidaan nostaa hyvät palkat politiikan tekemisestä.![]()
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tilastotietoa vielä: autoveron tuotto vuodessa on suurin piirtein sama kuin pelkän bensiinin verotuotto vuodessa. Eli Autoveron poisto tuplaisi bensiinin hinnan.
Bensiini maksaa nyt n. 1,6€/l, miltä kuulostaisi 3,2€/l?
https://reissu.org
Miten sen "suurinpiirtein" nyt ottaa. 2011 autoveron tuotto 1,05 miljardia, polttoaineveron tuotto 2,15 miljardia + polttoaineen alv 1,35 miljardia.