Pistinpä tilaukseen tommosen Nitron Track iskarin ja säätöpotikan
Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä
KTM Super Adventure 1290 -2015
Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650
Jokos olet suopo asentanut Nitronin? Entä onkos jo ajokokemuksia?
Itsellä jäi tuo talvella tilaamatta, mutta jospa nyt ennen kesän reissuja raaskisi tuollaiseen sijoittaa...
Moto Guzzi Breva V850
Vespa GTS 250ie
Juuh, nyt olen pyörinyt 3 reissua Nitronin kanssa.
Eka yksin, toka mamman kanssa ja nyt juuri lihapiirakkareissulta kotiuduin.
Täytyy kyllä suositella, paljon parempi ja jämäkämpi ajaa. Tosin vaihdoin myös etupään jouset.
Säädöt oli jo valmiiksi lähes kohdillaan, eka reissun jälkeen pari napsua löysäsin sisäänmenoa ja ulostuloa ja nyt tuntuis olevan lähes kohdillaan jo.
Painumat olen mittauksilla hakenut kohdilleen yksin ja yksin+kyytiläinen setupille mutta jotenkin jäi fiilis että tuo toimii paremmin kaks päällä, yksin voisi ehkä olla pikkusen vähemmän esijännitystä vielä mutta ei oo säätövaraa löysentää enempää. Pitää nyt kattoa vielä josko pitäisi hiukka muuttaa esijännitysmokkulan säätö-aluetta vai onko kyse vain siitä että olen tottunut huomattavasti löysempään systemiin.
Joka tapauksessa, ajotuntumaan on tullut todella huomattava parannus,
nuo pikkusäädöt on hifistelyä. Suosittelen kyllä
Asensitko muuten suopo tuon itse?
Katselin taas tuota Wilbersin kuvallista asennusohjetta fjrtechin sivuilta, asennus onnistui ihan alakautta irroittamatta takahäkkiä, nosturilla vain näemmä piti kardaanin alta keventää, jotta yläpultin sai helpommin irti.
http://www.fjrtech.net/getdbitem.cfm?item=48
Toisaalta jossain Öhlinsin vastaavassa asennusohjeessa oli takahäkki irti ja koko mopo vedetty taljoilla kattoon kiinni. http://www.fjr1300.info/howto/ohlins.html
Jälkimmäinen asennusmetodi vaikuttaa huomattavasti työläämmältä, onkohan noissa iskareissa jotain sellaisia eroja, että asennus vaatii eri työtavat, vai onko tuossa jälkimmäisessä ohjeessa tehty vaan turhaa työtä?
Miten mahtaa olla Nitronin asennuksen laita?
Moto Guzzi Breva V850
Vespa GTS 250ie
itse asensin,
noilla ohjeilla
eli irrotin takahäkin
Saattaishan tuo onnistuakin.
Mun iskarissa on yksi härpäle enemmän kun tossa, kun on sekä preload adjuster että että remote rebound canister
Eli tulee kaks piuhaa, yksi kummallekin puolelle pyörää.
Preload adjusterin kiinnitin orkis-iskarin vastaavan paikalle, tolle kanisterille vääntelin itse kiinnnikkeen koskapa paketissa ei tullut juuri muuta kuin nippusiteitä.
kanisteri.jpg
Lainaan tätä ketjua omaan pikku kyssäriini. Osaako joku viisaampi kertoa fjr:n takajousen alapäässä olevan säätömutterin sisältöä? Manuaalissa puhutaan "naksahduksista" kun säätöä tehdään. Mun fjr:ssä tuosta säätimestä ei kyllä kuulu mitään naksahduksia. Pyöritellessä se kyllä jengautuu ylös ja alaspäin ihan ok. Voiskohan tuolle tehdä mitään korjausta..?
Honda DAX ST 70, Honda CB 125, Yamaha FZ 750, Honda CBR 1000F, BMW K1200RS, Yamaha 1300FJR
Tartteekos sitä välttämättä korjata jos ainut vika on naksahdusten puuttuminen ?
Laske montako kierrosta se kääntyy ja sille välille pitäisi mahtua x kappaletta naksahduksia, en nyt muista montako, kato ohjekirjasta. Mieti siitä kuinka paljon pitää pyörittää yhtä naksahdusta varten.
Toki naksahduksia vois koittaa saada takas CRC:llä, WD40:llä tms.