Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 57:sta
  1. #1
    E10 bensiini tiensä päässä

    Tässä uutisessa ei ole mitään uutta. Kyllähän toi kaikki oli tiedossa ennenkuin E10 tuli markkinoille. E10 en ole tankannut autoon kuin ehkä pari kertaa kun muuta ei ole ollut saatavilla... Motskaan en kertaakaan

    Tuossa on vain tehty isoa bisnestä mukamas ympäristöystävällisyyden nimissä! Persiistä, kuten myös palmuöljy!
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  2. #2
    Ei kyllä tullut yllätyksenä tämä. Tyypillistä paskaa, ensin hutkitaan, kaahotetaan ja saadaan ihmiset uskomaan ja lopputulos on juuri tälläinen. Nyt uutena hyväksyttynä asiana on Rikkidirektiivi. Täyttä paskaa koko homma ja ei tasan mitään merkitystä niin kauan kuin esim. rakas naapurimme vähät välittää päästöistä ja dumppaa paskansa suoraan mereen...

    Mieli tekis ottaa 9mm burana kun tätäkin allaolevaa scheissea lukee

    Rikkidirektiivi on laadittu ja sitä on puolustettu ympäristösyistä.

    ”Kyseessä lienee tämän parlamenttikauden merkittävin terveysuudistus. Tätä nykyä laivojen aiheuttamien ilmansaasteiden arvioidaan aiheuttavan noin 50 000 ennenaikaista kuolemaa vuodessa. Kun laivojen rikkipäästöt nyt vähenevät melkein kymmenesosaan entisestä, säästetään kymmeniätuhansia ihmishenkiä vuodessa”, kommentoi europarlamentaarikko Satu Hassi (vihr) blogissaan. Hän toimi rikkidirektiivin esittelijänä.
    http://www.hs.fi/talous/Rikkidirekti...a1305598420475

    Ja mistähän on nuokin kalman luvut revitty ja millä todistettu..kysympähän vaan!?!


    Sori OT mutta alkaa oikeesti jo nyppimään nää jutut.
    04 Buell xb12s

  3. #3
    Lainaa Inkku kirjoitti Katso viesti
    Ei kyllä tullut yllätyksenä tämä. Tyypillistä paskaa, ensin hutkitaan, kaahotetaan ja saadaan ihmiset uskomaan ja lopputulos on juuri tälläinen. Nyt uutena hyväksyttynä asiana on Rikkidirektiivi. Täyttä paskaa koko homma ja ei tasan mitään merkitystä niin kauan kuin esim. rakas naapurimme vähät välittää päästöistä ja dumppaa paskansa suoraan mereen...

    Mieli tekis ottaa 9mm burana kun tätäkin allaolevaa scheissea lukee



    http://www.hs.fi/talous/Rikkidirekti...a1305598420475

    Ja mistähän on nuokin kalman luvut revitty ja millä todistettu..kysympähän vaan!?!


    Sori OT mutta alkaa oikeesti jo nyppimään nää jutut.
    Niin, kyllä samanlainen direktiivi pitäisi saada välimerelle!
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  4. #4
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Niin, kyllä samanlainen direktiivi pitäisi saada välimerelle!
    Noi kuolon luvut on varmaan semmosia kun lasketaan myös atlantin ja välimeren päästöt - ne joihin nyt ei kosketa ollenkaan... Edit: vallitseva ilmavirrat taita pukata nämä perämeren ja itämeren päästöt tänne päin ja atlantin ja välimeren tuohon keskieurooppaan.

    muuten muistaako kukaan miten innokkaasti italia yms olivat ottamassa ekoja direktiivejä käyttöön.. ehkä EU nosti kädet ylös eikä yrittänytkään viedä tätä sinne kun kukaan ei olis noudattanut kuitenkaan.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  5. #5
    Fiksut ihmiset on tuon tienneet, mutta päättäjiksi niitä ei ole koskaan saatu tai eivät halua.

    Jos sellainen ihme kävisi, että ihmiskunta sattuisikin olemaan tän pallon pitkäikäisin asukki niin silti kaikki kuolee.
    Ensin aurinko pöhöttyy ja polttaa kaiken tältä pallolta.

    Joku raukka saattaa tosin olla vaatimassa mitä ihmeempiä asioita, jotta kaikki pelastuu.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  6. #6
    Jos mä oisin varustamo, niin siirtäisin 2015 vuoteen mennessä kaikki laivani pois itämereltä, vaikka sinne välimerelle tai vaikka afrikkaan kuljettaan aseita

    Siinähän sitten nauraisin partaani Voisin ilmoittaa komissiolle, että lähetin kaikki 17 laivaani itämereltä välimerelle!
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  7. #7
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    On tuossa rikkidirektiivissä se hyvä puoli, että se työllistää Suomessakin aikamoisen määrän porukkaa raskaassa teollisuudessa, kun laivoihin tarvitaan uudenlaista moottoritekniikkaa tai vanhan koneen jatkeeksi rikkipesurit. Ja onhan noita erilaisia valtamerta tiukempia päästörajoituksia muuallakin kuin Itä-merellä, mutta media ei vain pidä niistä niin kovaa meteliä, kun eivät osu omalle kohdalle.

    Edit. Tosin nuo poliitikkojen aivopierut ihmishenkien säästöstä olisivat kyllä voineet jäädä syntymättä.
    Superbike #7
  8. #8
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    On tuossa rikkidirektiivissä se hyvä puoli, että se työllistää Suomessakin aikamoisen määrän porukkaa raskaassa teollisuudessa, kun laivoihin tarvitaan uudenlaista moottoritekniikkaa tai vanhan koneen jatkeeksi rikkipesurit. Ja onhan noita erilaisia valtamerta tiukempia päästörajoituksia muuallakin kuin Itä-merellä, mutta media ei vain pidä niistä niin kovaa meteliä, kun eivät osu omalle kohdalle.

    Edit. Tosin nuo poliitikkojen aivopierut ihmishenkien säästöstä olisivat kyllä voineet jäädä syntymättä.
    Eei välttämättä ole ihan niin automaatio homma tuo, siis jotta työllistäis meitin poikia. Kiitos tästä(kin) EU:n kilpailutuspaskan. Ja sieltähän nuo tilataan mistä halvimmalla vaan saadaan ja sallinen eppäillä että se tarjous ei tosiaan ole täältä saatu. Rahtikulut nousevat ja näinollen myös tuotteiden hinnat jne. jne. eli kuluttaja on taas se suurin maksaja ja kärsijä tässä.
    04 Buell xb12s

  9. #9
    Lainaa Akiva kirjoitti Katso viesti
    Jos sellainen ihme kävisi, että ihmiskunta sattuisikin olemaan tän pallon pitkäikäisin asukki niin silti kaikki kuolee.
    Ensin aurinko pöhöttyy ja polttaa kaiken tältä pallolta.
    Joo, ei täällä kannata mitään asioita parannella, kun kuitenkin muutaman sadan miljoonan vuoden päästä kaikki kuollaan..
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
  10. #10
    ^Seuraavat lähisukupolvet tulevat kiroamaan meidät, 1900 ja 2000 luvuilla eläneet, alimpaan helvettiin. Ollaan tuhlattu ja tuhlataan kaikki uusiutumattomat luonnonvarat, eikä siihen mene muutamaa sataa miljoonaa vuotta - vaan tätä menoa siihen menee ehkä sata vuotta.
    Ja jos väestön määrä kasvaa samaa tahtia kuin viimeisen 130 vuoden aikana, niin taitaa vähempikin aika riittää. Meitä asukkaita oli tällä pallolla vielä ja vain 130 vuotta sitten n. 2 miljardia, nyt meitä on huikeat 7 miljardia, eli seitsemäntuhattamiljoonaa! Ja järjetön väestönkasvu vaan jatkuu. Seuraavien sukupolvien aikana loppuu niin metallit, öljy, kuin vesikin.
    Viimeksi muokannut: J@ck; 18.09.2012 klo 11:10.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  11. #11
    Eniten tuohon luonnonvarojen tuhlaamiseen vaikuttanee se, että ne suuret massat jotka aikaisemmin ovat eläneet kohtuu niukasti, niin alkavat myös kuluttamaan samoin kuin me "länsimaalaiset". Ei tarvita edes väestön kasvua.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  12. #12
    http://www.kauppalehti.fi/auto/uutis...t/201209255843

    No sehän kävi hyvin tämä ajotus .
    Voivatten hilata kummankin hintaa sinne tavotetta kohti ,liekkö jo kolome euroa
    vai missähän niijen pilivet oikeen seilaa
    Triumph Tiger 800 XRX

  13. #13
    Lainaa LaMasquerade kirjoitti Katso viesti
    Joo, ei täällä kannata mitään asioita parannella, kun kuitenkin muutaman sadan miljoonan vuoden päästä kaikki kuollaan..
    Ainakaan omasta mielestä saasteiden vähentäminen ei oo huono juttu - päin vastoin MUTTA se että se tehdään Typerästi ei oo kenenkään etu.

    esim
    - E10 bensa- päätökset tehtiin optimistisimpien laskelmien mukaan, ei huomioitu tarpeeksi pitkälle sitä miten polttoaineetanolin kysynnän kasvu vaikuttaa etanolin tuotantoon ja ennenkaikkeea raaka-ainetuotantoon, vaikka siitä varoiteltiin silloin jo. Ei tartte olla mikään professori ymmärtääkseen että jos yhtäkkiä markkinoille tulee suurostaja joka maksaa parempaa hintaa niin mihin maanviljelijä myy satonsa? mitä tapahtuu hinnoille?

    -Rikkidirektiivi - kerrannaisvaikutukset hoksattiin siinä vaiheessa kun päätös oli jo tehty. Myöskin noin ankara päästöjen kiristäminen paikallisesti vääristää liikennettä. Se aiheuttaa sen ettei harvakseltaan tänne tulevat alukset tule enää kun ei kannata investoida puhdistimiin ja kalliiseen polttoaineeseen. Eli "paikalliset" toimijat sijoittaa aluksiin ja polttoaineeseen ja siirtää sen asiakkaille korkojen kera (vaikka olisivat saaneet tukia valtioilta=veronmaksajilta/asiakkailta) - lisäksi hintaa voi nostaa surutta kun sinne ei oo tulossa kilpailua kovin helposti.
    Käytänössä tämä luo kustannusmuurin pohjoisen ja keskisen euroopan välille.
    koko euroopan vesialueet kattavana tämä olis siirtäny muurin euroopan ympärille, mutta se olisi voinut olla riittävän iso markkina-alue että se olis pakottanut kaikki eurooppaan liikennöivät mukaan tuohon muutokseen.
    Halpaa se ei olis ollu sekään mut sillä olis voinu globaalissa mittakaavassa olla jopa jotain merkitystä.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  14. #14
    Aikanaan ennustettiin että Lontoo peittyy hevosen paskaan, kun rahvaskin hankkii hevoset kärryineen.

    Tuhlaus on tällä hetkellä tolkutonta, mutta kyllä senkin suhteen aika paljon tapahtuu parannuksia. Eiköhän kuitenkin väestönkasvuun tule ratkaisu taudeista ja sodista, ainakaan kummastakaan ei ole puutetta tälläkään hetkellä ja pahemmaksi näyttää menevän. Ei tarvii paljon tapahtua kun koko lähi-itä pui nyrkkiä.

    Se nyt on kuitenkin selvää ettei ruuaksi kelpaavaa kannattaisi polttaa, eikä maataloutta voi käyttää muuhun kuin ruuan tuottamiseen. Se kun ei ole mikään tuotantoautomaatti, vaan sääilmiöt vaikuttaa tosi paljon, onnen kauppaa.
  15. #15
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Inkku kirjoitti Katso viesti
    Eei välttämättä ole ihan niin automaatio homma tuo, siis jotta työllistäis meitin poikia. Kiitos tästä(kin) EU:n kilpailutuspaskan. Ja sieltähän nuo tilataan mistä halvimmalla vaan saadaan ja sallinen eppäillä että se tarjous ei tosiaan ole täältä saatu. Rahtikulut nousevat ja näinollen myös tuotteiden hinnat jne. jne. eli kuluttaja on taas se suurin maksaja ja kärsijä tässä.
    Kyllä tuo on ainakin yhtenä tuotekehitystä ajavana tekijänä työllistäny jo hyvän tovin ainakin yhtä suomalaista moottoritehdasta. Ja uskaltaisin väittää, että työllistää jatkossakin, kun ottaa huomioon, että kolmasosa maailman laivoista käyttää joko ko. tehtaan moottoreita ja/tai huoltopalveluita.
    Superbike #7
  16. #16
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kyllä tuo on ainakin yhtenä tuotekehitystä ajavana tekijänä työllistäny jo hyvän tovin ainakin yhtä suomalaista moottoritehdasta. Ja uskaltaisin väittää, että työllistää jatkossakin, kun ottaa huomioon, että kolmasosa maailman laivoista käyttää joko ko. tehtaan moottoreita ja/tai huoltopalveluita.
    Ok. Hyvä homma jos noin on ja toivottavasti jatkuu samana.
    04 Buell xb12s

  17. #17
    Lainaa Inkku kirjoitti Katso viesti
    Ok. Hyvä homma jos noin on ja toivottavasti jatkuu samana.
    http://www.ship-technology.com/news/news121966.html/
  18. #18
    Turha tuosta on riemuita Ainakin jos on uskomista tuohon toiseen iltapäivälehteen: http://www.iltasanomat.fi/autot/art-...ml?ref=lk_is_1 Laitteet sentään käy tuolla E10:llä, mutta mites sitten suu pannaan, kun pistoolista ei löydy kuin RE85:sta?
  19. #19
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Turha tuosta on riemuita Ainakin jos on uskomista tuohon toiseen iltapäivälehteen: http://www.iltasanomat.fi/autot/art-...ml?ref=lk_is_1 Laitteet sentään käy tuolla E10:llä, mutta mites sitten suu pannaan, kun pistoolista ei löydy kuin RE85:sta?
    Hyvin.
    Supermoto
  20. #20
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Turha tuosta on riemuita Ainakin jos on uskomista tuohon toiseen iltapäivälehteen: http://www.iltasanomat.fi/autot/art-...ml?ref=lk_is_1 Laitteet sentään käy tuolla E10:llä, mutta mites sitten suu pannaan, kun pistoolista ei löydy kuin RE85:sta?
    Jo nyt löytyy markkinoilta kohtuuhintaisia muutossarjoja, joilla auton (tai pyörän) saa toimimaan viinalla. Muutos onnistuu käytännössä kaikkiin polttoaineen suihkutuksella varustettuihin bensakoneisiin, mikäli vain polttoaineensyötön kapasiteetti riittää 30% suuremmalle polttoainemäärälle.
    Superbike #7
  21. #21
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Jo nyt löytyy markkinoilta kohtuuhintaisia muutossarjoja, joilla auton (tai pyörän) saa toimimaan viinalla. Muutos onnistuu käytännössä kaikkiin polttoaineen suihkutuksella varustettuihin bensakoneisiin, mikäli vain polttoaineensyötön kapasiteetti riittää 30% suuremmalle polttoainemäärälle.
    Ai viina ei olekaan se ongelma (ei mullekaan), vaan 95E10?
  22. #22
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Ai viina ei olekaan se ongelma (ei mullekaan), vaan 95E10?
    Media onnistu vetämään tosta viinasta hirveen paniikkireaktion ja ihmiset sit taas sokeina seuras mediaa ainoana totuutena. Kun muistelee vuoden (vai oliko se kahden) takaista uutisointia ja katsoo nykytilannetta niin kuinka monta hajonnutta moottoria tuo E10 on aiheuttanut.

    Ainut osa, jolle viina on millään tapaa haitallista, on jotkut kumitiivisteet, mutta tuoreemmissa moottoreissa tuokin asia on jo tehtaalta kunnossa.
    Superbike #7
  23. #23
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Media onnistu vetämään tosta viinasta hirveen paniikkireaktion ja ihmiset sit taas sokeina seuras mediaa ainoana totuutena. Kun muistelee vuoden (vai oliko se kahden) takaista uutisointia ja katsoo nykytilannetta niin kuinka monta hajonnutta moottoria tuo E10 on aiheuttanut.

    Ainut osa, jolle viina on millään tapaa haitallista, on jotkut kumitiivisteet, mutta tuoreemmissa moottoreissa tuokin asia on jo tehtaalta kunnossa.
    Tuo ei ole ihan koko totuus. Aika monessa vanhemmassa autossa oli erilaisia ongelmia tuon E10 kanssa. Niin saksalaisen kuin ranskalaisen kanssa. Ei ne motit hajonneet, kun kuskit tajus vaihtaa polttoaineen E5:een. Mainittakoon että mm. velipoikakin vannoi ettei golffissa ole ollut ongelmia E10:n kanssa, kunnes lopulta myöntyi ja vaihtoi E5:een polttoaineen.

    Itse olen ajanut E5:llä puhtaasti ympäristösyistä.

    Eräs vantaalainen paljon volkkareja huoltanut korjaamokin totesi, että he eivät missään nimessä suosittele oman kokemuksensa perusteella E10 volkkareille

    Edit: en siis väitä että se aiheuttaisi kaikille ongelmia, vaan väitän että kyllä se ihan oikeasti aiheutti ongelmia osalle vanhemmista autoista, vaikka valmistajat väittivät ettei aiheuta.
    Viimeksi muokannut: sky; 19.09.2012 klo 10:08.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  24. #24
    Pekkarinen ja Vänskä vois nyt tulla esiin ja perustella kantansa tämän E10:n erinomaisuudesta.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  25. #25
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Tuo ei ole ihan koko totuus. Aika monessa vanhemmassa autossa oli erilaisia ongelmia tuon E10 kanssa. Niin saksalaisen kuin ranskalaisen kanssa. Ei ne motit hajonneet, kun kuskit tajus vaihtaa polttoaineen E5:een. Mainittakoon että mm. velipoikakin vannoi ettei golffissa ole ollut ongelmia E10:n kanssa, kunnes lopulta myöntyi ja vaihtoi E5:een polttoaineen.

    Itse olen ajanut E5:llä puhtaasti ympäristösyistä.

    Eräs vantaalainen paljon volkkareja huoltanut korjaamokin totesi, että he eivät missään nimessä suosittele oman kokemuksensa perusteella E10 volkkareille

    Edit: en siis väitä että se aiheuttaisi kaikille ongelmia, vaan väitän että kyllä se ihan oikeasti aiheutti ongelmia osalle vanhemmista autoista, vaikka valmistajat väittivät ettei aiheuta.
    Jotain 20tkm ajelin volkkarilla (passat) E10 käyttäen. Ei mitään ongelmia, kulutus myös sama mitä E5.. Toki voi olla et motti räjähti polttoaineen vuoksi noiden kilometrien jälkeen, en tiedä kun vaihdoin diisseliin.

    Yllä joku valitteli, että luonnonvarat loppuu seuraavilla sukupolvilla. Öljy ei ainakaan lopu. t. öljyalalla
    KTM 690 SMC 2009
    Yamaha YZF-R1 2006 -ex
  26. #26
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mulla toi vanha kaasari XJ divari kulutti maantieajossa 95 E10 hiukan yli viislitraa satasella ja… No, voi olla että se sattui olemaan puuskainen tuuli tai jotain, mutta musta kulku ei ollut ihan niin tasaista. Mutkapätkillä kulutus ja kulku oli musta normaali vähän alta viislitraa.
  27. #27
    Ihan moinen rikki-direktiivi, sillä siirtymäaika on liian lyhyt. Nyt ei laivat kerkiä asentelemaan kalliita rikkipesureita eikä polttoaineteollisuus kerkiä nostamaan vähärikkisen raskaan polttoöljyn tuotantoa siinä määrin mitä direktiivi edellyttää. Ja kun laivojen tulee kuitenkin kulkea, niin nehän siirtyvät kevyeen polttoöljyyn, joka on jo vuosia ollut vähärikkistä. Suomeksi siis deseliin => dieselin kysyntä pomppaa => dieselin hinta pomppaa = meistä jokainen diesel-autoilija ja kuljetusyrittäjä tuntee tuon karvaasti jälleen kerran lompakossaan
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  28. #28
    Tämä koko etanoli-selkkaus on hyvä esimerkki siitä, kuinka typerää porukkaa on vihreät ja meidän valtion johto. Vireät on oikea syöpä koko porukka, kun ne eivät tunne energiatekniikoiden perusteita. Etanoli tuottaa kaksi kertaa enemmän hiilidioksidia kokonaisuutena, kuin on julkisuudessa ihmisille syötetty. Pelkka kemiallinen etanolin käymisprosessi tuottaa melkein saman määrän CO2:ta, ennen tislaamista ja kuljetusta, kun verrataan sitä poltettuna moottorissa. Tässä on kokonaisuutena niin suuren luokan kusetus ihmiskuntaa kohden, että tälläisen viinakartellin kehittäjille pitäisi saada isot tuomiot. Etanolissa nykytekniikoilla toteutettuna ei ole mitään järkeä polttaa näin. Biodiesel on sitten koknaan toinen juttu, koska sen valmistamiseen ei tarvita samaa määrää energiaa, eikä sen valmistusprosessi tuota juurikaan CO2:ta. Mun mielestä pitäisi luoda laki, joka kieltää kaikki muut moottorit, kuin diesel-mäntämoottorit liikennekäytössä. Edes akkukäyttöinen kuljetuskalusto ei kepitä dieselin etuja päästyöjen ja koknaistaloudellisuuden puitteissa.
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  29. #29
    Lainaa Masa kirjoitti Katso viesti
    Mun mielestä pitäisi luoda laki, joka kieltää kaikki muut moottorit, kuin diesel-mäntämoottorit liikennekäytössä. Edes akkukäyttöinen kuljetuskalusto ei kepitä dieselin etuja päästyöjen ja koknaistaloudellisuuden puitteissa.
    Hmmm...esim. Diesel Rykkönen, vois olla meleko mielenkiintonen näky
    04 Buell xb12s

  30.  
  31. #30
    Lainaa Inkku kirjoitti Katso viesti
    Hmmm...esim. Diesel Rykkönen, vois olla meleko mielenkiintonen näky
    Ei se mitään jos se on edes urpotettu! Tosin entäs se loota, jossa on 12 vaihdetta ku motti kiertää vaan 6000 rpm Siinä saa meinaan pitkissä vedoissa polkee vaihdetta toisensa jälkeen
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen