Reilu 10 tkm on nyt ajettu PR3:lla joista rataa about 300, Alastaro ja Ahvenisto, Keskiosa takana kulahtanut tasaiseksi, ei profiilin kulmikkuus kuitenkaan mutkiin taittamista haittaa ja vähän epämääräiseltähän etunen paikkapaikoin tuntuu. Sivujen voimakkaasta lamelloinnistako johtuu, että kaarteissa tuntuu lipeämään lähtö helpohkolta.
Huomena olisi Ahveniston aikaa taas iltapäivällä, 4. ja viimeinen tämän suven rata-ajosessio. Muualta täältä olen lukenut parin viikon sisään glykoleiden ja öljynkin valumisesta radalle varikkosuoran jälkeisen ylämäen jälkeisessä kaarteessa joka taittuu oikealla laskeutuakseen alas, jossa ABS:t joutaisi pois jos ne saisi, suolenkille vas. kaartuvassa mutkassa. Ja sitten omituisesta pyörän käyttäytymisestä ao. paikassa.
Näillä kumeilla on sitten oltava tosi varovainen, kun juttuja lukee.
Anyway, näillä mennään se muutama tonni tälle kaudelle, ihmetellen, mitä seuraavaksi? Target 10 tkm:n kestolla.
<p>.</p>
Vaihdelaatikolta ECUlle menee johtosarja; siinä on liitin välissä. Z-Bomb on dongle ja se asennetaan tuon em. johtosarjan liittimeen. Mitään muuta ei tarvitse tehdä.
Kun ajaa 1-, 2- tai 3-vaihteilla, menee ECUlle tieto, että ajat 3:lla. ECU sitten käyttää samaa 3-vaihteen karttaa kolmelle pienimmälle vaihteelle. Ja se 3-vaihdehan ei ole rajoitettu.
Pieni haitta tuosta tosin syntyy: vaihdenäytöllä näkyy 3-3-3-4-5-6.
Kaokon asennus on vielä vaiheessa. Mulla on Helibarsit ja kahvan sisällä oleva tankopaino on vähän tiukassa, täytyy katsoa miten sen saa sieltä pois.
Muovituppi näytti tulevan millin pari ulommas kuin tanko. En itse asentanut kahvalämppäreitä, mutta luultavasti sen kahvan sisällä olevan tankopainon voi asentaa kahvalämppärin jälkeenkin.
Micukan Pilot Power,edessä 2-CT ja takana normi.Normi kestää pikkasen pidenpään joten se mielestäni takana toimii ihan hyvin jos ei paljon käy radalla,kelpaa se eteenkin mutta varmuuden maksimoimiseksi vanhasta tottumuksesta eteen laitoin hivenen pehmeämpää.Purea kulutin myös edellisessä laitteessa,muuten erinomaiset mutta lumiauranterän raapimissa pitkittäisurissa luiruttaa melko v.mäisesti.Niin ja kulutuksesta sen verran etten alle 6 litran ole päässyt kertaakaan,voipi olla että laskee kun tulee metrejä lisää mittariin.Pitää tossa talven pimeinä tunteina suunitella modauksia,josko löytyis esim.joku fifferin softaan perehtynyt penkittäjä mahd.jakatappien siirtosarjaa ym.muuta pientä.Näin mennään loppukausi.
<p>VFR 1200F-11/12</p><p> </p><p> </p><p> </p>
Itse olin huomaavinani saman ilmiön että uusi pyörä kuluttaa enemmän kuin muutaman tonnin ajettu. Nyt menee keskimäärin 6,2 litraa sadalla. Muuten jos haluaa tutkailla miten muilla palaa bensaa niin tämä on hyvä saitti: www.fuelly.com
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Hyvä ratavideo. Kielestä ei tosin saa mitään tolkkua.
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Hyvinhän tuosta selvää saa.Menikö kolmosella 200 kmh, noh nelosella ainakin 230 kmh. Näkyy muuten hyvin vifferin selkeä mittaristo, joka hämärässä hienosti valaisee pohjan.
Tuohon kulutukseen kun saisi muuntokertoimem MPG -> KMPL, niin ei tarviis laskeskella...
<p>.</p>
Mikä hemmetti videossa rohisee joka mutkassa, tapitko? Eihän tuossa edes kallisteta missään kohtaa.![]()
Vaihdoin sitten öljyt ja filtterin, helppo homma - paljon helpompi, kuin ed. XJR:ssä.
Hondan Lahden diileriltä hain 10W-30 Honda-öljyä, se on pelannut hyvin.
Vanha öljy oli mustunutta, mutta ei pikimustaa, eli vaihtoväli 12 tkm toiminee, kokeeksi seur. kerralla vaihdan 6 tkm:ssa - katsotaan sitten.
Peräöljyt myös vaihtoon, Motonetistä hain GL5 SAE80-90 luokan peräöljyä, ja vanhasta öljystä päätellen, tämä kolme kautta on ehd. maksimi, 10-11-12, seur. vaihdan kahden kauden jälkeen.
Mopon tärkein huoltohan on fluidien vaihto, siis kaikkien koskien varsinkin jarrunesteitä, nyt hapettuminen jo näkyy, kuultava lähes kirkas on jo muuttunut kellertäväksi.
Ja jos kukaan ei takuuvarmaa toimivaa nesteen vaihtoa osaa opastaa, niin alan mies sen saa tehdä. Jarruihin en koske - hirviää ajatellakin, mahdollisessa hätäjarrutuksessa tehojen häviäminen.
Takavaimennin, saisihan tuo parempikin olla, vaan tälläkin pärjätään.
Mutta tuo keleen vaimennuksen pikasäätö.
Yksin ajellessa mielellään pidän max. vaimennuksesta semmosen 5 napsua löysemmällä ja sitten kaksin tietysti kovimmalla, mutta tuo pylpyrän pyörittäminen temppuilee, eli hemmetin jäykäksi on mennyt. Syyksi olen päätellyt päällimmäisen pyörivän osan, joka on siinä rungon päällä, ja rungon välistä kitkaa. On saattanut pölyä mennä, pesussa vettä jne. Hiukka auttoi kun töhäyttelin spraysilikoni öljyä sihin rakoon, lähti hiukka pyörimään. Mutta helvetin kireä on vieläkin, mites muilla?
<p>.</p>
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Elikkäs, kun ostin tämän härvelin vuosi sitten keväällä, niin jumissa oli ja takuuseen vaihdatin uuden ja nytten sitten samaa oireilee. Eli onkos tässä taas ruvettava takuuhommiin, kun takuuaika on 4 v.
Ja jos on, niin saiskohan sieltä Ohlinsin, maksamalla erotuksen, varmasti se arvokkaampi on kuin Honun alkup.?
<p>.</p>
Mitä luulette, pistääkö Brandt Öhlinsin ja hyvittää orggisvaimentimen hinnan?
Te joilla kokemuksia orggisvaimentimesta / Öhlinsistä, niin onko se Öhlins paljon parempi?
Nyt kahden suven ja 25 tkm:n kokemuksella tuo takavaimennin, ja lähinnä sen säätö on heikko kohta.
Muutoinhan vifferi on mitä mainioin laite.
Ainakin meikän ajoissa itse vaimennin on riittävä, vaikka ammattilaiset sen moittivatkin, mutta ilman säätöä on ikävää.
Kun se jäykin on liian jäykkä yksin, mutta kahden ei muuta voi ajatellakaan.![]()
<p>.</p>
Mullakin on se säätöhanikka täysin jumissa. 12tkm huollossa totesivat BW:llä että takuuvaihtoon menee ja lupailivat että laittavat viestiä kun osa heillä. Pitäisiköhän alkaa kohta kyselemään, kun tuo huolto oli 27.7.
12tkm huollon lippusessa ei muuten mainintaa peräöljyn vaihdosta. Pitänee vaihtaa itse vielä ennen talvisäilytystä. Luin jostain muualta jo aiemmin muiden kokemuksia ja niidenkin perusteella 3 kautta on ehdoton maksimi. Jatkossa voisi vaihdella joka toinen syksy.
CB125TDC 1983>CX500 1979>VFR800FI 2001>VFR1200FD 2010
BW:llä minullakin homma tehtiin ja kyllä he lupauksensa pitivät. Mutta mitä iloa, kun taas, vuoden jälkeen on jumissa.
Peräöljyn vaihto on helppo nakki ja litran purkista riittää neljään vaihtoon, vaihtaa vaikka joka syksy, ainakin jos enempi ajelee, niin ei purkki mahdottoman yli-ikäiseksi mene. Mainitsee sitten isossa, eli 24 tkm:n välein tulevassa isossa huollossa, että peräöljyyn ei tarvitse koskea.
<p>.</p>
Joo, se kannattaa teettää aina huollon yhteydessä; lisäkustannus tuohon on 5e luokkaa. Käsittääkseni "ongelma" ei ole öljyn kuluminen vaan mahdollisesti kosteuden sisäänpääsy ja sen poistaminen.
Ohjelmaan kuuluu jokatapauksessa öljyn tarkistus, joten samalla menee vaihto.......
Nyt on 15tkm takana ja täytyy sanoa, jotta pirun hyvin sopii meikäläiselle tämä pyörä. Yli 200kmh vauhdeissa menee kuin juna ja mutkillakin pärjää...
Ainoat "viat" kauden aikana: häiriö valokatkaisijassa ja rekisterivalon palaminen......ei paha...
Edit. nyt kun on tutustunut pyörään niin talven hankintalista on helpompi tehdä; eli
1) touring "spoileri", tuntuu olevan meikäläiselle ehdoton lisävaruste
2) satula, uusittava lähinnä kyytiläisen tarpeiden vuoksi
3) PC, parantaa alle 3trpm ajoa (ei välttämätön, mutta...)
4) Sattlebag systeemi, riittää meikäläisen kalsareille
5) peilien jatkopalat harkinnassa
Ja tietysti alustaan jäykempää tavaraa, mutta katsotaan nyt. Yksin menee mutta kaksin on perä kyllä järkyttävän löysä. Tosin 2 päällä on menokin huomattavasti rauhallisempaa...
T7
Paas harkintaan = lämpökahvat, jos ei ole. Tähän ne eivät maksa paljoa ja on hyvä varuste.
Samalla myös virran ulosotto. On sitten helppoa järjestää navigointi tilapäistarpeisiin.
Valokatkaisin. Jos tarkoitat pitkien laittamista päälle, ja toisinaan esiintyvää viivettä katkaisijan kääntämisesta valojen syttymiseen, niin sama havainto, ja mites tuosta eroon pääsee? Onko kellään tietoa?
1. havainto minulla tästä tänä suvena alkaessani kapuamaan illan pimeydessä Italiassa Passolle Sella.
Olikin melkoinen yllätys, kun pitkät syttyivät vasta pikku viiveellä, ajattelin sen johtuvan juuri koetusta alppimyrskystä hirmu sateineen vettä tullessa kuin viidestä saavista kaatamalla, siis kosteus, koska jäljempänä sitten toimi moitteetta.
"Vika" on kuitenkin esiintynyt uudelleen kotomaassa. Kaiketi se on kosketushäiriö itse katkaisijassa, mutta luotettavuutta on saatava, ja takuuaikaahan on 4v.
Hirvittää ajatellakaan ensi suvelle suunnitteilla olevassa reissussa, jos alkaa temppuilemaan. Ja yöajolta tuskin voi välttyä.
Keskiseisontatuella on ollut käyttöä.
<p>.</p>
Jos olet vaihtanut äänenvaimentimen ja haluat päästä servomoottorista eroon niin tässä on ratkaisu: Servo Light Eliminator. Myyjän mukaan käy VFR:ään joten tilasin (tuli alle viikossa postilaatikkoon eikä tarvinnut edes tullia vaivata). Ainakin lyhyen käynnistystestin perusteella ei tule virhekoodia. Vapautuu tuo tila muuhun käyttöön.
edit. linkki korjattu
Viimeksi muokannut: Pete2; 14.09.2012 klo 16:13.
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Etulokariin kannattaa laittaa lisäjatke. Ei heitä kuraa jäähdyttimeen (ja jopa mittaristoon asti).
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
-Lämpökahvat, pyrin ajamaan yli +10, ei vielä listalle
-Keskiseisontatuki, korvaan tuon huoltopukilla tallissa, jos tarvetta tulee. Painaa niin pirusti enkä halua lisää painoa muutenkin suht painavaan pyörään
- Lokarin jatke, jep, tuli asennettua pikimmiten ekan sateen jälkeen
-Virran ulosotto, lisätty listaan, pääsi unohtumaan
- Äänenvaimennin, kaipaisi kyllä vähän enemmän murinaa, mutta toisaalta kun ei kuitenkaan mikään kyykky ole (paitsi kuski)....tämä on harkinnassa
-PC, keskustelin ammattilaisen kanssa ja sanoi, että paras (järkevin) vaihtoehto. Rajoittimien poisto ei välttämättä ole hyvä idea (?)
Vika valokatkaisijassa oli multa virheellinen ilmaisu; vika oli siis starttikytkimessä, joka startatessa katkaisee virran valoista. Oli siis jumissa, eikä valot palaneet.
T7
Lämpökahvat, kokemusta. 1. kautta minulla kautta aikain. Reissussa rävähti se alppisade kastellen hetkessä justiinsa kaiken, ei mitään mahdollisuutta pysähtyä. Rukka Gore piti hienosti, käsissä ohkaset nahkahanskat = litsläts. Sitten mentiinkin Sellan ja Pordoin ylitykseen yönselän kylmyydessä, napsautin lämpöä kahvoihin ja vot. tuskin huomasi ongelmia litsläts hanskoilla ajaessa, näpit olivat hienosti toimintakunnossa koko ajan. Perillä sitten väänsin hanskoista veden poies.
Ja tämän sateen kastelu hanskaongelman on kokeneet pari muutakin - ja ovat vannoutunieta lämpökahvakavereita, kuten minäkin. Käytännössä ajelen keveillä nahkahanskoilla ja pistelen lämpöä jo +15 viimeistään, yllättävää miten viima viilentää.
Honun oma virranulosotto ja lämpökahvat ovat johtosarjoineen jotensakin tekemisissä toistensa kanssa, kantsii ainakin kysyä.
Edit, lisäys
Valokatkaisin menee sitten purkuun seur. huollossa. Pistäköön kuntoon takuuseen.
<p>.</p>
No joo, totta turiset. Onhan nuo joskus päässyt jäätymään, eikä se tosiaan hauskaa ole. Noista nyt ei mitään "haittaakaan" ole. Yleisesti ottaen menen karvalakkiperiaatteella; mitä vähemmän tilpehööriä/viritystä sen vähemmän sähkö/ym. vikoja.....
(Sorry OT.Stana muuten....kuumeessa reissun jälkeen koko viikon ollunna....että sellaaset tuliaiset. Ja se kylä siellä, missä niitä arpinaamaspurgunarkkareita oli, niin kuulemma oli ihan hyvä ratkaisu jättää lounas siellä väliin... tosin sillä yhellä misulla oli kyllä ihan hyvät delvacit )![]()
T7
Huggerista sen verran, että vaikka se pieni onkin, niin sellaisenakin hiukan estää ravan roiskumista, joten puolustaa paikkaansa.
OT: Olivat arpinaamat karua porukkaa, ja on ukolla motoristille tuiki tarpeellinen ominaisuus tallella, havainnoida kaikkea ympärillä olevaa.
Asialliset olivat delvacit.![]()
<p>.</p>
Jos siihen saisi tällaiset soundit RC166, niin sitten voisin itse myös harkita, muuten en vaivautuisi...![]()