Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Saksan maalla, jossa saa ajaa isoo kovaa, ollaan toisaalta melko tarkkoja.

    Kilpikulmako yli 30 astetta? Onko hyväksytyt tai vakiot jalkatapit, entä renkaat? Eikun lavalle vaan, ei metriäkään enää, olet vaihtanut avoimen ilmansuodattimen, tuhmaa! Aprilian papereiden mukaan saa olla meteliä 107dB paikallaan, kun kierrokset pyöräytetään puoleen väliin, plus 5dB mittaustoleranssia! Mittauksessa vaan 98dB, mitä-mitä...

    http://www.motorradonline.de/recht-u...otorrad/415761
  2. #2
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Saksan maalla, jossa saa ajaa isoo kovaa, ollaan toisaalta melko tarkkoja.

    Kilpikulmako yli 30 astetta? Onko hyväksytyt tai vakiot jalkatapit, entä renkaat? Eikun lavalle vaan, ei metriäkään enää, olet vaihtanut avoimen ilmansuodattimen, tuhmaa! Aprilian papereiden mukaan saa olla meteliä 107dB paikallaan, kun kierrokset pyöräytetään puoleen väliin, plus 5dB mittaustoleranssia! Mittauksessa vaan 98dB, mitä-mitä...

    http://www.motorradonline.de/recht-u...otorrad/415761
    Saksassa asuvana ymmärrän jonkin verran sakemannien näkökantaa.

    Saksan poliisi ei ehtisi muuta kyttäykseltä tekemäänkään jos kaikki rikkoisivat sääntöjä ja siitä mitään oikeaa pelotetta ei olisi. Toiseksi; kyse on myös turvallisuudesta esim. renkaat, jopa jalkatapit jne, kun sitä isoa kovaa usein ajetaan. Jos isolla osalla olisi esim. vaimentimet vaihdettu äänekkäämpiin niin koko kylässä ei kukaan nukkuisi jos 10 pyörän letka vetäisi 200 m:n etäisyydellä olevalla moottoritiellä tai pikkukylän läpi hanat auki.

    Kaikki johtuu siitä, että väkeä on niin pirusti ja poliisien aika menisi kaikki kytätessä motoristeja. Siksi säännöt ja rangaistukset ovat tiukkoja ja ehdottomia ettei niiden tulkinnassa tmv. tarvitse kuluttaa aikaansa. Toisaalta on monia ns. lakeja, joissa vastuu annetaan ajoneuvon omistajalle, mutta onnettomuuteen tai muuhun kuseen joutuessasi vakuutusyhtiö ei lotkauta korvaansa sinun korvausvaatimuksillesi; näin on/oli (taisi muuttua vuosi sitten) mm. talvirenkaiden käyttö autoissa: Jos joudut onnettomuuteen ja poliisi tulkitsee ettei sinulla ole keliin sopivat renkaat et saa mitään korvauksia vakuutusyhtiöltä oli syy sinun tai vieraan... panee miettimään vaihdanko talvirenkaat ajoissa .
    Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports - Honda GL 1800 Goldwing DCT
  3. #3
    Lainaa mursu kirjoitti Katso viesti
    Saksassa asuvana ymmärrän jonkin verran sakemannien näkökantaa.

    Saksan poliisi ei ehtisi muuta kyttäykseltä tekemäänkään jos kaikki rikkoisivat sääntöjä ja siitä mitään oikeaa pelotetta ei olisi. Toiseksi; kyse on myös turvallisuudesta esim. renkaat, jopa jalkatapit jne, kun sitä isoa kovaa usein ajetaan. Jos isolla osalla olisi esim. vaimentimet vaihdettu äänekkäämpiin niin koko kylässä ei kukaan nukkuisi jos 10 pyörän letka vetäisi 200 m:n etäisyydellä olevalla moottoritiellä tai pikkukylän läpi hanat auki.

    Kaikki johtuu siitä, että väkeä on niin pirusti ja poliisien aika menisi kaikki kytätessä motoristeja. Siksi säännöt ja rangaistukset ovat tiukkoja ja ehdottomia ettei niiden tulkinnassa tmv. tarvitse kuluttaa aikaansa. Toisaalta on monia ns. lakeja, joissa vastuu annetaan ajoneuvon omistajalle, mutta onnettomuuteen tai muuhun kuseen joutuessasi vakuutusyhtiö ei lotkauta korvaansa sinun korvausvaatimuksillesi; näin on/oli (taisi muuttua vuosi sitten) mm. talvirenkaiden käyttö autoissa: Jos joudut onnettomuuteen ja poliisi tulkitsee ettei sinulla ole keliin sopivat renkaat et saa mitään korvauksia vakuutusyhtiöltä oli syy sinun tai vieraan... panee miettimään vaihdanko talvirenkaat ajoissa .
    Osittain ymmärrän tuon tarkkana olemisen mutta renkaat muuttuvat aikojen kuluessa, vanhat mallit poistuvat.
    Mullakin oli busassa 190/55 takana kun otteen mukaan 190/50 on oikea. Onneksi eivät pysäyttäneet :-) Tai lt:ssä minkä otteessa on oikein kerrot mitkä renkaat saa laittaa, uudempia samalla kantokyvyllä varustettujako ei sitten enää saa vaihtaa, ainakin näin on väitetty ? Harvemmin siellä on mua pysäytelty, viimeksi taisi olla 1990 kun ajoin kuorma-auton perässä kylän läpi ja minä sain ylinopeussakot, kurma-auto ei. Ei mahdu mun fysiikan osaamiseen miten meillä pysti olemaan kilometrin eri nopeus ja välimatka koko ajan sama.

    ismo
  4.  
  5. #4
    Rajansa tietysti järjettömyydelläkin, mutta itse toivoisin Suomeen samanlaista käytäntöä autoille. Moottoripyörät nyt pääsääntöisesti ovat kunnossa, mutta varsinkin "hevosmiesten" alla näkee jos jonkinlaista teippi-purkka-nippariviritystä, jotka toivoisi pois liikenteestä. Katsastus karsii? Tuskin, nämähän ajelee vaikka kilvettömillä vehkeillä!

    Miten muuten jalkatapit voi olla hyväksytty tai ei? Jos oli sarkasmia niin meni ohi, koska ei omissa vakiotapeissa ainakaan ole mitään merkintöjä.
    Kawasaki Z1000 -03
    Kawasaki ZX-6R 636B - EX