Lisää myös ajeluvideoita:
Ducati Streetfighter 1098 '10
ex Ducati Monster S2R 1000 '07
Pari kymmentä minuuttia Panigalea:
painoja verrattuna S1000RR:ään ja RSV4:ään. Tankeissa 3 litraa bensaa.
![]()
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
---------------------------
Mattipoeka
KTM 690 Enduro R 2012
Husqvarna FE 350 2014
ex. KTM 990 SM-T 2010
ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
ex. Husaberg TE 250 2009
ex. KTM 690 Enduro 2009
ex. KTM 990 Super Duke 2008
www.mattipoeka.com
Jos haluaa vähän nusaista niin noissa kuvissa on perusmallin RSV4 R, joka on 5-6 kiloa painavampi kuin Factory malli, jonka kanssa Panigale S on enemmän "tontilla" jos haluaa niitä vertailla. Mutta onhan tuo painoetu kovimpiin kilpailijoihin aika huima![]()
Polita testaa Panigalea tulevaa kautta varten: http://www.britishsuperbike.com/news...bsb-debut.aspx
Eli Bsb:ssä ajetaan kilpaa Paniganella jo tällä kaudella...
Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
Ja siinä vähän esimakua:
http://www.youtube.com/embed/maLlpvxg6xI
On kyllä törkeen magee laite kaikilta osin!
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Keula kesti, perä ei: http://www.ducatiblog.net/superbike/...t-crashed-1199
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Kai jotkut ovat jo käyneet ajamassa, raporttia, raporttia...
Ostin reissusta 2 saksalaista lehteä Motorrad 27.4 ja PS Mai/2012 ja niissä se oli kyllä pettymys. Muuten kehutaan aivan mukavasti, mutta moottoria pidetään tehottomana alle 7000 kierroksen. Motorradin järjestys vertailussa oli: 1) BMW, 2) Honda, 3)Kawa, 4) Aprilia Factory, 5) GSX-R, 6) Panigale S, 7) KTM RC 8 R ja 9) MV Agusta F4RR. Ducatin moottori oli kaikista huonoin pisteissä saaden 192 p kun paras oli Gixxeri 216 p. Aika yllättävän huono tulos ja vaikka yleensä en välitä testeistä kuka olisi ajanut niin voisi valottaa millainen pyörä on?
Täytyy vielä korostaa, että Motorradissa tämä oli ensimmäinen osa pelkkää maantieajoa ja seuraavassa numerossa on pelkkää rata-ajoa.
Viimeksi muokannut: mikkoyli; 09.05.2012 klo 19:09.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Iskunpituuden vähentämisen sanotaan vähentäneen voimaa alhaalta, oliskos ollu Motorrad suomen vai Biken toteama, että "siihen 7000 kiekkaan asti kuin 848, sen jälkeen kuin superbike" Jotakin tuohon tyyliin, 1198 on verrattuna jymäkämpi alhaalta.
Uudessa Performance Bikessa on myös iso juttu Panigalesta, en tosin ehtinyt sitä vielä kunnolla lukemaan.
Motociclismo.it testasi Monzassa ja siellä Panigale oli sijalla 4. Nettiin tuosta oli kirjoitellut joku paikalla ollut ja siellä mm. oli ollut Ducatilla (ja Aprilialla) tehtaan mekanikot säätämässä pyöriä ja vaihtamassa renkaita. Bemari, joka oli nopein radalla ja muutenkin kehuivat parhaaksi, oli tuonut vain paikallisen diilerin ja hänen pojan sinne renkaita vaihtamaan ja pyörää ei säädelty alustan suhteen. Panigalen elektroniikka ei ollut niin hyvä kuin Apriliassa, ja epäilivät, että tässä olisi osasyy miksi 15-20hp tehottomampi RSV4 menee about samat huiput (294kmh) mitä Panigale. Aprilialla saa niin paljon paremman ulostulon Parabolicasta kun ajetaan luistonestoa vasten.
Ainahan vertailut voi jättää enemmän tai vähemmän omaan arvoonsa, mutta ehkäpä Panigalessa on vielä täysi potentiaali löytämättä, uusi pyörä kun on. Sellainen fiilis on kuitenkin jäänyt useasta lehtitestistä, että talven pr-tykityksen mukaista shakkimattia ei vielä ole tullut muita pyöriä vastaan. Lisäksi aika monessa dynotestissä ei ole tullut ihan samoja lukemia mitä luvataan. Panigalesta valmistaja ilmoittaa 195hp ja esim. S1000RR:stä 193hp. Silti Bemarissa näyttäisi olevan n. kymmenisen heppaa enemmän takarenkaalla. MCN:n mukaan Panigalesta saa aika paljon lisäpaukkua Termillä (olikohan n. 9-10hp lisää huipputehoa) ja häviää se älytön monttu siellä 4000-5000rpm paikkeilla.
Olisi mukava kuulla ostajien kommentteja pyörästä ja ovatko saaneet niitä vielä. Yksi myyjä sanoi, että hieman on toimitusvaikeuksia ollut. Kova kysyntä mualimalla ja uusi pyörä...
Viimeksi muokannut: Turder; 10.05.2012 klo 11:56.
Ducato-kuskien klubin surullisesti päättyneillä ratapäivillä Alastarossa on jo nähty uutuusrakkine ympyrää kiertämässä, klik. Kuski taitaa olla jo aiemmin klubin toiminnasta tuttu hahmo jotta kuljettajan tunnistavat voinevat ainakin sieltä suunnalta kysellä fiiliksiä.
EDIT: Kylläpä katkeaa ruman näköisesti tuo lentävä Panini. Tai oikeammin leviää maastoon. Voisi kuvitella että kuljettajaa vituttaa jo siinä vaiheessa kun tuon hintainen rakkine karkaa lapasesta pyörimään hiekalle, mutta voi vituttaa vielä enemmän kun tuo rengas+jarrusatula+swinginpätkä ja mitä romua siellä onkin jysähtää niskaan.
Tuota kun katsoo niin en yhtään ihmettele kun testeissä ovat valitelleet keskialueen tehoa.
ducati
Kävin koeajolla ja olen samaa mieltä, keskialue on mieto. 7000 kierroksella kun avaa kaasun, koneen ääni muuttuu terävämmäksi mutta siinä se. Tonni lisää niin etupyörä alkaa olla kevyttä kamaa, vauhdista riippumatta.
RaceECU ja ränni varmaan muuttaa käytöstä sujuvammaksi, ainakin 1098SF:ssä 8-9k kohdalla iskevä tehopiikki laajeni alaspäin, tehden kiihdytykset paljon helpommiksi.
Raaka laite joka kaipaa käskemistä ja selvästikin kaipaa radalle. Jos tykkää rivinelikosta ja sivistyneestä moottorin käytöksestä niin on turha käydä kokeilemassa.
Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 17.05.2012 klo 15:24.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Äsken tuli kolmoselta koeajoraportti Panigalesta. En jaksa millää kattoa et mikä ohjelma oli, mutta ihan jees raportti oli. Näköjään tassua nostaa ainakin ihan kivasti.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
Taisi olla ohjelma nimeltä Teknari. Ihan hyvää juttua vaikka olikin sellainen yleisesittely.
Joko näitä on Suomessa jo saatu myytyä? Ainakaan ei ole suuremmin täällä mainostettu. Toimitukset lienee Suomen osalta vasta tulevaisuudessa?
Tänään oli tullut monta Hailacin pihalle. Kävin testaamassa perusmallia. Kova ääni sekä mekaaniset että pakoputkista vakioksi. Tosi pieni ja ketterä kääntymään. Ei voi ajaa hiljaa kun ei lähde mihinkään ennen kuin tulee tehoalueelle ja sitten lähtee ihan hyvin muttei sen paremmin kuin esim. 1098R, jossa on potkua koko alueella. Race peli Panigale on ja niin äärimmäinen, että kadulla siihen kyllästyy. Mittaristo on hieno ja alustakin toimi ihan hyvin. Vähän ristiriitainen kuva jäi, onko menty jo liian pitkälle viritysasteessa.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
MP-messuilla HELMIKUUSSA oli Suomen kiintiöstä pari pyörää myymättä kuulemma, siis panigalea. Ei se kiintiö tuhatta pyörää ollut mutta toistakymmentä vaiko kymmenkunta ainakin?
Eli onhan noita nyt jo myyty, yksi Tricolore-erikoismallikin löytyy jo clubilaisen hallusta...vaikka ei joka pk-miittiin viittä tulisikaan, niin kaipa näitä pari per vuosi myydään. Jos koko merkkiä myydään 100 kpl vuositasolla ei panigalea varmasti ihan heti vastaan tulekaan![]()
* If it ain't broken, fix it until it is!
Ducati Club Finland ry:n kouluttaja
Liikenneopettaja, mp-kouluttaja
Ducatisti aina ja...
Kävin koeajamassa. Normiajoon omasta mielestäni liian raaseri. Putki ja ylempi sylinteri kuumentavat takapuolta riittävästi ja pakoäänistä lähtee kuulo ilman korvatulppia. Mutta kevyt ja ketterä ajaa, kääntyisi varmaan pennin päällä, jos koittaisi. Kaunis katsoa, mutta Ducatin aikaisempienkin kyykkyjen tapaan normaalissa tieliikennekäytössä ei mikään miellyttävä kumppani. Ja radalle taas köyhän lompakolle liian kallis.
Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
Lady, Sexy Lady.
Joko Mikko laitoit Panigalen hankintaan?![]()
Komea putki Japanin markkinoille.
http://www.asphaltandrubber.com/news...japan-exhaust/
![]()
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
^ Osaiskohan joku alan ammattilainen vielä rumemman tehdä...
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
"peak horsepower is said to be limited to 135 hp."
No kaikkea ne keksivätkin...600cc kyykyssä on lähes samat tehot.
Pääasia että on kivaa.
Nykyinen: Zygä...ou nou
Entiset: Aprilia RX50 -01, Kawasaki ZX-6R F1 -95, Yamaha YZF-R1 -99
75m/s