Nyt on ekat 2000 kilsaa DCT:llä takana.
Hidasajokin alkaa luonnistua kun oppii annostelemaan kaasua tarkasti. Käsittääkseni tuossa pyörässä on tehty ruiskun päivitys kun on demopyöränä BW:llä ollut. Ainakaan mitään nykimistä tai epätasaista käyntiä ei esiinny. Tuo automaatti ajattaa kaupunkinopeuksissakin 4-5-6 vaihteilla. Kierrokset pysyvät siis 2-3 tuhannessa käytännössä aina. Joskus ruuhkassa tulee napsautettua käsivalinnalla pykälän verran pienemmälle, helpottaa ajamista jos jonon nopeus vaihtelee suuresti.
Entiseen 800 vifferiin verrattuna ajokäyttäytyminen on huomattavasti rauhallisempaa, verrattavissa bläkkärin käytökseen. Kaupungissa tuo 1200 on mielestäni kuitenkin bläkkäriä ketterämpi, eikä häviä paljon 800:lle.
Ruuvasin pyörään eilen Givin E55 takaboksin ja Garminin GPS:n tässäkin ketjussa jo aiemmin mainitun Telferizerin RAM-mount palikan avulla. Laukku toimii ainakin Suomen moottoritienopeuksissa hyvin.
Seuraavana vuorossa sähköjen virittely Garminille. Sitä varten kävin tilaamassa BW:ltä quartet harness -johdonpätkän. Ajattelin tehdä kytkennät siihen niin ei tarvitse kajota alkuperäiseen johtosarjaan. Myös tankkilaukku on harkinnassa. Täytyisi tosiaan löytää sellainen, mihin mahtuu järjestelmäkamera. Tulisi otettua kuvia matkan varrelta paljon useammin kun kamera olisi helposti käsillä.
Ainiin, vakuutusmaksuista vielä sen verran, että IF on näköjään hinnoitellut tuon pyörän vakuutuksen aika mielenkiintoisesti... 1800e 40/70 bonareillaTarttee varmaan pikapuoliin alkaa katselemaan muita vakuutusyhtiöitä. Vinkkejä?
CB125TDC 1983>CX500 1979>VFR800FI 2001>VFR1200FD 2010
If:ssä oli minullakin hankintavaiheessa reilu vuosi sitten. Huutokaupassa pärjäsi parhaiten Tapiola, nyt on keskittämisalennuksin jne 65 / 70 bonareilla about 600 € / a, muistaakseni.
Suomen motarinopeuksissa pärjää takaboksi, kuin boksi. Mutta bahnoilla en varman päälle yrittelisi pidempää matkaa muulla kuin Honun omalla, jossa myös repsikalla paremmat oltavat, kun kauhukahvat tulee edemmäs ja tarjoavat paremman kiinnipidettävyyden.
Mutta jokainen tarpeensa mukaan.![]()
<p>.</p>
Entisessä vifferissä alkoi keula kevenemään autopahnoilla siinä 170 mittarinopeuden tienoilla liiaksi. Boksina oli V46. Tämän uuden yhdistelmän kykyjen testaaminen jäänee ensi kesälle. Orkkislaukku olisi vaatinut kaverikseen myös sivulaukut ja hinta alkoi sitten jo hirvittää. Näillä mennään ainakin toistaiseksi.
Täytyypä laittaa Tapsalaan kysely.
CB125TDC 1983>CX500 1979>VFR800FI 2001>VFR1200FD 2010
Noniin,euroopan turneelta palattu,n.5000km tuli mittariin.Honun orggis-laukkusetillä pärjää 2-viikon reissun mainiosti.Pystyy bahnalla pitämään halutessaan 200km/h gps-nopeutta matkavauhtina ilman tärinöitä.230-vauhdissa alkaa jonkinverran ravistelemaan.Rengaspaineet vaikuttaa bahnallakin aika paljon,vakiopaineilla ravistelee herkemmin kun ajaa pitkään kahtasataa ja yli ja alkoi ensiasennusrenkaat sulamaan heikkoon happeen,oli vähällä etteivät menneet riekaleiksiLöyty se takajousen säätökin paremmin kohdilleen kun tarpeeksi tiukkasi.On ne Alpit vaan upeita
![]()
<p>VFR 1200F-11/12</p><p> </p><p> </p><p> </p>
Itse huomasin myös että ensiasennusrenkaat kuluivat oudon nopeasti ja vaihdoin pois ennen reissua varmuuden vuoksi.
Öljynvaihdosta tuli mieleen. Tuntuu aika oudolta, mutta huomasin että kun vaihdoin viiden tuhannen jälkeen öljyt (Hondan oma öljy) niin koneen käynti pienellä tasaisella pintakaasulla (risteykset, liikennevalot) tasoittui selkeästi. Voisiko johtua tuosta öljystä vai kuvittelenko vain? Ajattelin että jos kokeilisi seuraavaksi jotain muuta öljymerkkiä, vaikka vähän jäykempää viskositeettia jos tuolla on merkitystä..
Viimeksi muokannut: Pete2; 10.07.2012 klo 09:30.
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Olen aikaisemmissakin pyörissä pannut merkille että 50000km kohdalla alkaa ns.alkuperäisöljyn ominaisuudet heiketä, esim.vaihteiden kytkeytyminen ja mekaaniset äänet,ja sen johdosta olen aina pitänyt 6000km vaihtovälinä.Aika ohkaiselta tuntuu minustakin honun öljy 10W-30 12000km huoltovälillä.Mineraaliöljyn ominaisuudet ei tunnu kestävän kuin max.6000km,toisaalta se ei myöskään ole hinnankiroissa täys-synteettisiin verrattuna ja tulee vaihdettua suodatinkin riittävän usein,sen kun on syytä olla kunnossa.Jos oikein pitkälle reissulle lähtee niin joku täys-synteettinen esim.5W-40 voisi mahd.toimia pidempään...
VFR:llä tekemästämme reissusta lyhyt kertomus matkailua alueella. Mainio pyörä on.
Hetkessä sen muuttaa matkajuhdasta kelpo sportiksi.
<p>.</p>
Olen miettinyt Hondan alkuperäisten lämpökahvojen asennusta syksykelien varalta. En haluaisi kuitenkaan luopua hyvin toimivasta Throttlemeister "vakionopeussäätimestä". Sehän on laite joka kiinnittyy ohjaustangon sisäpintaan. Vastakappaleeksi tulee kitkarengas (kuvassa oikealla, huom mitta ei ole renkaan sisämitta. Kuva on edellisen pyörän vastaavasta) joka tungetaan kaasukahvan kumiosan ja kiertyvän muovitupin väliin.
Viitsisikö kukaan mitata (sellainen jolla tuo lämpökahva on) mikä on tuon kumitupin sisämitta niin näen meneekö tuo kitkarengas enää sinne tupin alle. Jos vaikka edes sinnepäin mitta niin näkisin onko muutosta.
Viimeksi muokannut: Pete2; 07.08.2012 klo 17:22.
Kuinkas tuo lähivalo saadaan helpoiten vaihdettua xenoniksi..? Aika ahdas tila tuntuu olevan.. Rele laitetaan varalta, Kuinka sivukate lähtee irti..? Ihmeellinen pyörä kun ei käyttöohjeessa mainita mitään mistään..
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Life may begin at 30, but it doesn't get real interesting until after 50.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Tilasin Throttlemeisteria vastaavan tuotteen ebaysta Kaoko
Mulla on Hondan lämpökahvat, joten voin mitata pyytämäsi sisämitan, kunhan paketti saapuu ja alan asennushommiin.
Kahden kauden kokemuksella, 1200 vifferi on loistava pyörä, sillä pärjää niin suurilla bahnoiila, kuin vaikkapa Suomen rallin seuraamiseen vievillä pikku sorateilläkin, ikään kuin Enskaa ajellen konsanaan.
Lämppärit tilasin asennettuna ja ovat todella mukavat. Virran ulosottopaketti ei ehtinyt lomareissullemme, joten asensin halpaversion, niin kuin olette lukeneet, ja tuskin muuta laitankaan.
Vifferillä uskaltauduin ensi kertaa pitkälle Keski-Eurooppaan ja sitten toiseenkiin kertaan - seikkailemaan - niin kuin olette lukeneet - ja niinhän sanotaan, että ihminen on nuori, niin kauan kuin jaksaa seikkailla, ja tämän alleviivaan. M.O.T.
Vielä eivät ole valmistuneet tämän suven reissun kaikki kavalkaadit - kun jo katsellaan seuraavan suven -13 reissun lähtötelineitä. Ja se vie SS:ään, Suureen Seikkailuun. Nimittäin mm. kun 1200 vifferin orggislaukuissa on ihan riittävästi tilaa kuljettaa monenlaisia "juttuja".
Edit, Jos Suomessa erikoiskilvet eivät maksaisi niin turkasen paljon, siis liki tonnin kappaleelta, vaan vaikkapa saksalaisen hinnan, noin satkun, niin tilaisin oitis Honuun kilven 12-VFR. Ja on muuten tosi.![]()
Viimeksi muokannut: M58; 09.08.2012 klo 09:36.
<p>.</p>
Minulla on tuommoinen.
http://www.sell.com/249ZVX
Siinä on katteiden purkuohjeetkin. Yrityksen ja erehdyksen tie voi olla hankala kulkea. Viimeistellymmät katteet, anyway, mitä olen nähnyt. Eipä ole liioin ruuvien kantoja - hankaloittamassa puhtaana pitoa.
Reissulla tapasin brittiläisen kaverin Newcastlesta VFR:llään. Oli ensimmäinen pyörä, jossa näin toteutetun "virityksen" ilkivaltaa vastaan. Nimittäin öljytäytön korkki. Jos olisin v.mainen ja tekisin v.ttuilua jollekin motoristille ilkivallalla, niin ei muuta kuin täyttökorkki auki ja hienoa hiekkaa, jota on missä vaan, kourallinen sisään. Eipä kauaa koneen alakerta pelittäisi - ja selitä sitä sitten kasko-vakuutuksella korvattavaksi - ei onnistuisi.
Kaverilla oli ketju vedetty tiukalle korkista ja toinen pää piilossa kuorien alla. Ja korkkia ei saanut auki, kuin irrottamalla ketjun. Joten ihan tosta vaan ei sivullinen korkkia auki saa.
Nykymaailmassa, kun hörhöjen määrä ei ainakaan vähene, harkitsen samaa. Kun jatkossakin aion ulukomailla vifferillä vierailla. Kohta siis Viroon, onhan sekin ulukomaa - ja hörhöjä tulvillaan.
Mitä oikeaa ja todellista hyötyä saavutetaan xenon-valoilla?
<p>.</p>
Tervehdys,onko tietoa että onko joku alkanut perehtymäämään softan moukkailuun?Eka Honda tietääkseni jossa muokattava softa?Aikatavalla soppa maistuu ihan nätissäkin matka-ajossa,saatikaan nopeilla passoilla.Tornadoissa avuttoman hidas pyörä,ei ole sinne tarkoitettu.Tämä on pyörä joka sopii loiviin pitkiin mutkiin sportti-renkailla,sit on hauskaa.Aivan sa@tanan paljon parempi ajaa sporttikumeilla kun Tourinkinkikumëilla.No,jokainen millä tykkää...
Nii, maistuu soppa kuskillekin toisinaan ajon jälkeen...
![]()
Soppa tuntuu tosiaan maistuvan; en ole laskeskellut paljonko meneee niinkuin en baarissakaan...
Mutta ainut "todellinen" asia, mistä en vifferissä pidä on tuo moottorin herääminen vasta 4trpm. Ensin ei mitään ja sitten yhtäkkiä.....ei hjuva... mun mielestä käyrän pitää olla tasainen ja välillä aiheuttaa jopa v-mäisiä tilanteita/säätöä.
Täytyy harkita sen rajoittimen ohittamista; ilmeisesti siis "huijaamalla" ecua luulemaan että on aina 3-vaihde tai suurempi sisällä....
T7
Tallinnan Neste-asemalla tankkasin piripintaan ja sitten n. 130 kmh Lahteen, eli 100 kilsaa ja tankkauksessa meni sitten n. 5 litraa menovettä tankkiin.
Tokihan reippaassa ajossa menee ja alkuun koetin seurata lukemia, mutta kyllästyin ja nyt mennään periaatteella, kaikki kulutetaan, mikä tankkiin laitetaan. Niinhän pubissakin, kaikki juodaan, mikä baarista haetaan.
Rengasasiaa täytyypi pohtia. Niinkin asiallinen rengas kuin PR3 on, vaikuttaa kantattaessa lipsuvalta. Risteyksissä jne ei hanaa parane paljon antaa pyörän ollessa vielä kallellaan, helposti lipsauttaa takanakkia.
Tokihan lipsumisen alkamisen helposti huomaa normikaarteissa, ei ne yllätyksenä tule, ja aika helposti lipsuttelee. Tietysti kylmä asfaltti / kylmä rengas edistää asiaa.
<p>.</p>
Itse seuraan kulutusta. Sanoisin, että Suomessa menee matka-ajossa alle 5,5 ltr/100 km. Saksan motareilla litran enempi. Saahan sitä Saksassa kulumaan yli 7 litraankin, mutta sitten ajetaankin sellaisia 180 km/h keskinopeuksia. Alpeilla menee 6 litraa sadalla.
En nyt ihan noin sanoisi, vähintään yhtä nopea kuin muutkin saman kokoiset. Panit, FJR:t ja vastaavat jää auttamatta jalkoihin.
Näin itsekin ajattelin ja laitoin alle Dunlopin SportSmartit, joita on kehuttu. En tykännyt. Kuluessa keskialueen reunalle kohosi korkeampi "kulma" (vähän vaikea selittää näkemättä, mutta ei kuitenkaan kulunut "normaalisti"). Olisi joku materiaalivika, pitää kysellä. Mitä kumeja vertaat kun noin sanot?
Kyllä minulla tekee samaa noilla SportSmarteillakin. Tosin epäilen että homma johtuu osin epätavallisesta kulumisesta eli rengas ei välttämättä ole "normikamaa".
PR3'sta olen kuullut että tuntuma on vähän epämääräinen, liekö johtuu tuosta pintakuvioinnista. Eri asia sitten on huomaisinko minä mitään näillä taidoilla.
Ei voi yleistää lajityyppejä renkaissa, molemmissa löytyy hyviä tarpeista ja pyörästä riippuen. Itsellä on nyt ollut SportSmartit (eräässä toisessa pyörässä), joilla ajettu 7tkm tourinkia ja ehkä 200km rataa. Soveltuu oikein hyvin molempiin, joskin on tiellä vähän uraherkempi kuin ajamani misukat (PP, PR3), ja varmaan 3tkm kestää vielä hyvin. Ehkä paras kulutuskesto ajamistani sport-renkaista, vaikka radalla saavuttaa nopeasti respektin ulkoasun reuna-alueiden pehmeyden vuoksi (?), ja pitää varmasti. Mutta ainoa jossa olen saanut alle viallisen (etu)renkaan, joka piti vaihtaa. Ehkä seuraavaksi taas jotain muuta kumia, mutta sporttisellaista kuitenkin, vaikka tourinki on pääasia. En tavoittele parasta kestävyyttä vaan parhaita ajo-ominaisuuksia ja pitoa. PR3 esim on hyvä rengas, mutta ei se radalle sovellu voimakkaiden lamellointien vuoksi, etusen osalta, se nuljuaa. Vähän sama juttu kuin auton kitkarengas sulalla. Takarenkaassa en ongelmia havainnut, koko 190/55.
Epäilen noihin teidän lipsumisongelmiin syyksi tien pinnalla, esim risteyksissä ja liikenneympyröissä, olevia pölyjä tms ylimääräistä. Itse konttasin kesällä 30km/h vauhdissa ympyrässä, kun vähän kallistin, molemmat päät alta. Ja joissakin risteyksissä ei ripeät lähdöt onnistu, vaan perä lähtee latikaiseen. Olen epäillyt syyksi talven voimakkaita suolauksia ko paikoissa. Samoilla renkailla pitävällä pinnalla kyllä keula nousee eikä lipsu.
Viimeksi muokannut: hidas57; 13.08.2012 klo 10:11.