Onko kukaan ostanut uutta visiiri- settiä?
Mihin hintaan olette saaneet? Ja mistä?
SM T
ei ilmeisesti vielä kukaan ole vaihtanut? mulla sama edessä!(ilpo22 @ Touko. 26 2011,23:21) kirjoitti
rakentaja Rane
viime kesänä reliatecilta jäi käteen uusi visiiri + piclock lärpäke , joku 100€ oli hintaa. ihan ohimennen vaan kysäisin josko löytyis. Vieläkin on tosin vaihtamatta kun ei ole pyörän selkään vieläkään tänä vuonna päässyt. työnteko haittaa mopoilua...ps myydään vfr -04(juha66 @ Kesä. 21 2011,21:40) kirjoitti
10 -> * * *Honda VFR800 VTec ABS ´05
08 -> 09*Kawasaki Z750 ´08
98 -> 00 Honda NSR125 ´91
97 -> 98 Suzuki PV50 ´86
Loistava potta!
Vielä kun sijoitti siihen omaan "kauluriin" niin toimii kun tauti!
Vaimokkeella Scala g4! Saumatonta yhteyttä. Radiossa olisi kuitenkin toivomisen varaan maakunnassa ajellessa!
Löytyi vielä ajantasalla olevat firmwaretkin! Great!
Yamaha FJR
Kävin kokeilee ostomielessä c3 tuntuu tosi hyvälle ja entiseen verrattuna ehkä hiukan kevyempi. Ja istui tosi hyvin ym . Mutta hihna painaa suoraan kurkkuun ei ollut hyvä tunne kaikki meni siihen asti tosi hyvin kunnes kiinni laitoin vaikka läittoi löysällekkin. Edellisessä on ilmeisesti eri kohdassa.Harmi.
MOIIIIIIIIIII
En jaksanut kahlata koko threadiä läpi joten sori jos tulee kysymys tuplana tms.
Onko tullut vastaan Schubertin C3 kypärään aurinkovisiiriä joltain toiselta valmistajalta ? Esim "iridium" olis värinä kiva.
Alkuperäinen (siis se alasvedettävä musta lätkä) on mielestäni aivan helvetin herkkä naarmuuntumaan. On pilalla jo, jos karkeammalla talouspaperilla ja lämpösellä fairyvedellä putsaa + mielestäni saisi olla muutaman asteen vaaleampi.
-k-![]()
<KTM 1290 Superadventure S -23>
'The Man who invented "autocorrect", has passed away, Restaurant in piece.'
SS1000 -2010
SS2000F -2011
Omasta mielestä täysin yliarvosettu kypärä. Nakupyörällä kaikkea muuta kuin hiljainen. Halvemmallakin olisi saanut yhtä huonon. Tosin aurinkovisiirista plussaa.
GSX 1400 -07
Tuo on myös C2;n ongelma,menee yleensä naarmuille jo ekassa vesipesussa.Lisäksi se tuntuu imevän tolkuttomasti paskaa sinne väliin joten se on mulla aina sumea, ajankin aurinkolaseilla. Ylätuuletuksen nuppi lensi mäkeen ekan kesän jälkeen.Laatu ei kaikilta osin vastaa hintaa,vaikka hyvä kypärä onkin. Seuraavana kokeilen jotain muuta avattavaa.(Kekke @ Heinä. 24 2011,13:04) kirjoitti
Tuo on myös C2;n ongelma,menee yleensä naarmuille jo ekassa vesipesussa.Lisäksi se tuntuu imevän tolkuttomasti paskaa sinne väliin joten se on mulla aina sumea, ajankin aurinkolaseilla. Ylätuuletuksen nuppi lensi mäkeen ekan kesän jälkeen.Laatu ei kaikilta osin vastaa hintaa,vaikka hyvä kypärä onkin. Seuraavana kokeilen jotain muuta avattavaa.[/QUOTE](rellonen @ Heinä. 24 2011,13:20) kirjoitti
Jänniä erojakin taitaa olla näissä C2: ssakin. Mulla on kestänyt tuo aurinkolippa jo kolme vuotta ja eipä oo naarmuja mutta muutama löytyy itse visiiristä. Tuo huurrekalvo jostain kohtaa meinaa sumentua mutta muuten kunnossa. Itse kypärä ei kyllä mielestni ole hintansa arvoinen eikä edes hiljainen ainakaan katteen takana ajaessa, seisaallaan kun ajan niin ei tuulta juuri edes kuule eli hiljainen silloin.
Honda XL1000VA 2006
Eipä ole ollut isompia ongelmia likaisuuden tmv kanssa. Visiiriä en lähtisi kuivaamaan talouspaperilla. Paperi on hiton terävää ja naarmuttaa varmasti ennemmin tai myöhemmin. Aurinkolippaa todennäköisesti jo ekalla kerralla.
--- Transalp XL600V / 87 -> XL1000V/99 -> XL1000V/07 ---
---- IBA & IBAF Member ----
Onkos kukaan purkanut tuota leukaosaa? Miten sen saa osiin rikkomattaOmasta C3:sta repsottaa leuan alle tuleva pehmuste/whisperkit ja sitä ei taida saada paikoilleen purkamatta. :/
Pari vuotta vanha C3, uudesta saakka ollut ominaisuus jotta vesisateella visiirin yläreunasta tulee vesi sisälle. Koko asia ollut unholassa, mutta kun taas vkl aikana satuin kerran ajamaan sadekuuroon niin tulipahan mieleen. Onko tuo kypärän ominaisuus vai vika?
Samalla visiirillä lähtee kolmas kesä, ajettu yli 50tkm. Kerran olen pinlockin vaihtanut kun siihen tuli naarmuja "puhdistuksen" yhteydessä. Aina ajosta tultuani (tai joskus tauollakin) heitän kostean mikrokuituliinan visiirin päälle ja muutaman minuutin päästä pyyhin liat pois. Aika hyvänä säilynyt.
http://xxmeeting.fi/
IBA suoritukset: 5xSS1000, 3xSS1600K, SS2000K, BB1500Finland, SS2000Finland.
__________________________________
Yamaha Virago 535
Yamaha FZ6S 2006
Honda XL1000 2004 ABS
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021
Sama vika myös minulla. Hieman ärsyttävää isommalla sateella kun pisarat osuu silmiin. Ensin on visiiri märkä ja sitten silmät täynnä vettä. En tiedä onko kumitiiviste jotenkin viallinen mun yksilössä. Kypärällä myös ikää parisen vuotta.
Toinen ärsyttävä piirre kypärässä on se, että askelletun visiirin ensimmäinen askel ohjaa ilmavirran suoraan silmille. Eli kuumalla kelillä ei visiiriä voi pitää auki.
Tilasin louisilta uuden visiirisetin täksi kaudeksi.
https://reissu.org
__________________________________
Yamaha Virago 535
Yamaha FZ6S 2006
Honda XL1000 2004 ABS
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021
Ei ole vettä tullu omastanikaan, kolmas kesä menossa. Tuo leukaosassa oleva tuuletusräppänä tosihhanki pukkaa ikävästi silmille, mutta ainaki tuossa meikäläisen C3:ssa ongelma on vain silloin kun aurinkolippa on ylhäällä. Eli jos aurinkovisiiri on alhaalla, niin ei tuule silmiin. Estää kait jotenki ilmankierron sivukautta, mistä se ainaki omasta mielestä puhaltaa.
Nyt on alkanu pinlock vähän hikoilemhan välistä, puhistuksista ja monenlaisesta asennuksesta huolimatta. Pitänee ostaa uusi pinlockillinen visiiri. Eikhän niittenki hinnan ole jo kohtuulliset (vrt S1:n vastaava oli neljä vuotta sitten yli 100 euroa ja kolme vuotta sitten 58 eur).
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Kylläpä se tuntuu pyörästäkin aika paljon olevan kiinni että onko kypärä hiljainen vai ei. Itsellä katetussa kyykyssä toimii tämä C3 todella hyvin, ei parempaa voisi toivoa, mutta sitten taas tutun BMW GS:n tuulilasi puhaltaa meikäläisen pituiselle hemmolle kaiken viimaan suoraan kypärään sillä tavalla että on hirveä meteli kokoajan ja ravistelee välillä päätä minne sattuu.
Tosin epäilen että siinä ei mikään kypärä ole hiljainen jos kaikki ilmavirta tulee huonosti suoraan kypärään.
Yamaha XJ 900 S Diversion '99
Silloin kun kypärä on puhtaassa ilmavirrassa ilman pleksejä tms. ainakin C2 on todella hiljainen.Koska ajan myös XT-Yammulla on kokemusta plexittömistä.Se lasin korkeus on tosi pienestä kiinni että saa kypärän hiljaiseksi.
Kokemuksia C3:sta Pannarin kanssa? Miten hiljainen kypärä se käytännössä on?
Itselläni on Arain Viper, joka tuntui toimivan hyvin VFR:n kanssa. Kun pyörä vaihtui Pannariin, melusta tuli todellinen ongelma. Jotenkin pleksi ohjaa ilman pyörteiseksi ja se nyt osuu meikäläisellä juurikin kypärään. Mahtaisiko kypärän vaihtamisesta olla apua?
No justiin ko mie meinasin C3:n tilata niin sekö onkin jo menny huonoksi !!
Onko se Arain Quanttumi sitte laitettava ?
Onko jossain Suomessa kauppaa missä on koeajettavat kypärät ?
Ko jos ostamaan alan niin mieluummin sitten hyvä vaikka vähän kalliimmalla.
Triumph Tiger 800 XRX
muistaakseni duelin luettelossa on ainaki ennen lukenu liikkeet joissa voi koeajaa. harvinaista sinänsä et kypärää voi edes kokeilla ajossa, mikä toki positiivista.
torniossa tatulla kokeilin ko pottaa, tosin oli yhtä kokoa liian pieni kun L oli jollain lainassa oman ruukkunsa huollon takia. kannattaa soittaa liikkeisiin ja kysyä, onko koeajokypärät hyllyssä..
ite en tykänny, tuntui että maski tulee liian lähelle naamaa ja tuli sellainen ahdistava tunne. s1 pro:n hankin. se oli just soppeli omaan päähän.
Viimeksi muokannut: XX-xenon; 20.07.2012 klo 09:03.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
No C3 kävi minun päähän kuin pieksu p..kaan .
Näiden ensikokemusten perusteella , niin mullei ole kypärää vielä ollutkaan .
Tämä tuntuu loistavalta minulle .
Istuu hyvin päähän ja naama mahtuu . Kait pienempänä seinään juoksutettu riittävästi
Sahasin Gessuliinin lasin tyvestä poikki että kypärä saa puhtaan virtauksen ja kyllä se nyt on hyvän tuntuinen kun selkä suorana jaksaa ajaa.
120km/h asti en kaivannut ainakaan vielä tulppia korviin .
Jotakin omaansa siinä on kun sitä ei tuulet riepottele .
Entinen kypäräkin on BMW system 4 että ihan kropales ei sekään ole ollut .
Mutta C3 on vielä hiljaisempi ja se oli yksi tärkeimmistä ominaisuuksista mitä minä hain kun en korvatulpista
tykkää.
Ja ne tuuletukset ja pinlokki toimi tällä kelillä täydellisesti .
Taajamassa se alatuuletus isommalle ja tiellä sen saakin sulkea .
Kiva kun visiiri voi olla jatkuvasti kiinni,lukossa asti, koska silmäni ovat herkät vetistelemään vaikkei ajo
yhtään itketäkkään .
Se on jotain oikeata nakua käytävä vielä kokeilemassa .
Kyllä se kaikkea teettää .
Noo enivei C3 ei tuottanut pettymystä , päivastoin ,tavaraa koko rahalla .
Triumph Tiger 800 XRX
Onko kukaan pongannut liikkeistä tarjouksia C3:sista? Vakuutusyhtiö lunasti entisen ja uudelle olisi käyttöä.
K1200LT
Hyvä kypärä etenkin silmälaseja käyttävälle. Reunatoppaukset ei paina sankoja. Kohtuullisen vedoton, pysyy avattuna ylhäällä toisin kuin vanha C2. Hiljainen ainakin puhtaassa ilmavirrassa, käytän silti aina tulppia.
Visiirillä pärjää pari kesää (40000km), se kestää kohtuullisesti varovaista puhdistusta. Visiiri plus pinlokki uusinta noin satasen kustannus (sikahinta parista muovinpalasta, vaikka onkin optisesti laadukasta).
Aurinkovisiiri mainio, mutta työläämpi irrottaa, puhdistettava tosi varovasti. Onneksi sitä ei tarvitse tehdä kuin muutaman kerran kesässä, ellei ajele visiiri auki.
Hihnan lukko painaa kurkkua ellei asettele pehmikettä oikein, vaatii hieman totuttelua.
Nupin muoto kuitenkin ratkaisee, käykö potta vai ei.
SF 1098S
MTS V4S Sport
...enpä löytäny ennään spostista, mutta joku aika sitten joku mainost C3:sta 399 euron hintaan, tosin taisi olla vain hyllystä löytyviä. En muista että mikä firma kysseessä.
edit: tässä kait "halvimmat" Suomesta tällä hetkellä nopiasti selattuna --> http://www.emc24.fi/index.php?cPath=444_461_466
Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7
319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
Mulla oli sama ongelma, kun etsiskelin kypärää. C3 tuntui olevan passeli, kunnes laittoi hihnan ja leukaosan kiinni. Joku siinä painoi aika ikävästi kaulaa. Onneksi samasta syksyn alennusmyynnistä löytyi sitten passeli BMW:n System 6. Saman puulaakin valmistamahan sekin on. Forumien mukaan niissäkin on vastaavaa visiirien tiivisteiden vuotoa, mutta oma yksilö ei onneksi vuoda. Pinloc tahtoi huurtua aina joko ylä- tai alareunasta vaikka miten pyöritteli niitä säätönuppeja. Siihen vaivaan auttoi ko. säätönuppien vaihto. Nyt ei kypärässä ole oikein mitään pahempaa moitittavaa
Nyt vielä kun löytäisi siihen passaavan kypäräpuhelimen.. tahtoo se aurinkovisiirin säätöhanikka olla just sillä kohdalla, mihin kypäräpuhelimen ohjausyksikkö tulisi eikä mikkipuomissa riitä pituus, jos yksikön laittaa taaemmaksi.
Bemarin oman bt-mokkulan kanssa kypärän kylkeen ei tarvitsisi laittaa julmetun kokoista mollukkaa ja puomi olisi just sopiva, mutta on se sen verran järjettömän hintainen (tulis kalliimaksi kuin itse kypärä), etten semmoista kyllä ilman lottovoittoa hanki.
Sena SHM10 with universal microphone kit voisi olla passeli. Näemmä tuon saisi nyt jopa yhtenä pakettina. Keväällä vielä tuosta olisi pitänyt ostaa sekä tuo normisetti, missä puomi on suoraan kiinni telakassa ja siihen erikseen sitten lisähilppeenä universal mic kit.
Näyttäisipä tuo muuten istuvan nätisti myös C3:een![]()
Nyt: -, Oli: Yamaha XV1900 MidnightStar, Suzuki DL650 WeeStrom -06. AVJ16 #52