Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Kuinkas ton kaasukahvan ja -vaijereiden asennus? Vaijerinpäät menevät nätisti paikoilleen niin kahvassa kuin kaasareilla mutta kun kaasukahvaa kääntää niin se kyllä kääntyy mutta se ei palaudu takas alkuasentoon! Onko siis (taas) joku jippo jota en tajua?! Olen tsekannut ja pyöritellyt niitä ees taas mutta kun ei palaudu niin ei palaudu!
    Luulis jommankumman vaijerin olevan jossain väärässä kolossa mutta kyllä ne ihan sopuisasti siellä ovat!

    Vinkkejä! Ideoita!

    Pyörä on siis Kawa zzr 1100 -92, jos sillä nyt jotain väliä on.
    Fat boy -03 100 v juhlamalli
    ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
  2. #2
    Vaijerin säätöruuvi liian kireällä? Toisessa vaijerissa on säätö millä saa säädettyä miten paljon kahvassa on klappia. Oisko liian kireällä ettei kahva palaudu alkuasentoon?
  3. #3
    Ja varmaankin tarkastit ettei itse kaasukahva tai paremminkin sen kumi hankaa etuosastaan siihen "mötikkään" missä kaasuvaijerit on kiinni? Pienikin hankaus kaasukahvankumin ja sen "mötikän" välillä saa aikaan ettei kaasuvaijerit palauta kuten kuuluu. Tosin kaasukahva voi jumittaa myös ohjaustangon päässä olevan painon liian kireällä olemisen takia.
    Vain turbo antaa kunnon voimaa!
  4. #4
    Lainaa cool´eri kirjoitti Katso viesti
    Ja varmaankin tarkastit ettei itse kaasukahva tai paremminkin sen kumi hankaa etuosastaan siihen "mötikkään" missä kaasuvaijerit on kiinni? Pienikin hankaus kaasukahvankumin ja sen "mötikän" välillä saa aikaan ettei kaasuvaijerit palauta kuten kuuluu. Tosin kaasukahva voi jumittaa myös ohjaustangon päässä olevan painon liian kireällä olemisen takia.
    Kahva ei vieläkään palaa alkuasentoon! PRKL!
    Siis kaasukahvankumin ja mötikän välillä on pieni rako, eikä ohjaustangon painokaa ole liian tiukalla.

    Olisiko muuta, ei sillä oikein voi (sitten joskus, ehkä) ajella kun se noin on...
    Fat boy -03 100 v juhlamalli
    ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
  5. #5
    Lainaa ali-baba kirjoitti Katso viesti
    Kahva ei vieläkään palaa alkuasentoon! PRKL!
    Siis kaasukahvankumin ja mötikän välillä on pieni rako, eikä ohjaustangon painokaa ole liian tiukalla.

    Olisiko muuta, ei sillä oikein voi (sitten joskus, ehkä) ajella kun se noin on...
    Toihan on toiminnaltaan niin yksinkertainen ettei siinä nyt kovin ihmeellistä vikaa voi olla -> mars purkamaan ja käymään ajatuksella ja suurennuslasilla läpi
  6. #6
    Toimiko kahva aiemmin normaalisti? Jos ei, niin voisiko kahvarungon ja tangon välissä olla jotain paskaa. Toinen ongelman aiheuttaja voi olla, että vaijerit kulkevat väärää reittiä. Pelittääkö kaasareiden vivusto normaalisti? Jospa vika onkin kaasareiden päässä, eikä vaijereissa.
    BMW R850R -02
    web: www.oilhead.org
    mail: info@oilhead.org
  7. #7
    Erimerkkinen pyörä, mutta öljysin vaijereita ja vaseliinia kahvan ja ohjaustangon väliin.
    Heti alkoi toimia niinkun pitää.
  8. #8
    Vaijerit on rasvattu ja kahva myös mutta vaikka kuinka huolella sen asetan paikalleen niin ei vaan pelitä!
    Fat boy -03 100 v juhlamalli
    ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
  9. #9
    Otahan ne vaijerit irti sieltä kaasarista ja kokeile ihan kädellä liikuttaa sitä tsydeemiä mihin ne vaijerit tulee kiinni kaasarissa. Palautuuko takaisin "napakasti"?
  10. #10
    Lainaa Juska2000 kirjoitti Katso viesti
    Otahan ne vaijerit irti sieltä kaasarista ja kokeile ihan kädellä liikuttaa sitä tsydeemiä mihin ne vaijerit tulee kiinni kaasarissa. Palautuuko takaisin "napakasti"?
    Tuo ylempi ensin ja sitten harjottelemaan niitä vaijereitten säätämistä. Se on aina vähän hakemista ainakin minulle. Omassa (tosin ruiskupyörä, mutta sama periaate) on aika helkatin tarkkaa, että säädöt on läppärungon päässä ja kaasukahvan päässä oikein, muuten jumii tai sitten on liikaa välystä.

    Yleensä säätäminen on onnistunut näin parhaiten (about muistista heitettynä)
    1) Kaasukahvan päästä säädöt vaijereista about puoleen väliin
    2) Säädä kaasarin päästä veto-vaijeri siten, että vaijeri on aika tiukalla
    3) Säädä paluuvaijeria siten, että välys on ~2-3mm vetovaijerille
    4) Lukitse mutterit kaasarilta
    5) Pelaa kahvan päässä olevilla säätimillä, kunnes kaasu palautuu ja pieni välys tuntuu kahvassa.
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  11. #11
    Lainaa uiop kirjoitti Katso viesti
    Tuo ylempi ensin ja sitten harjottelemaan niitä vaijereitten säätämistä. Se on aina vähän hakemista ainakin minulle. Omassa (tosin ruiskupyörä, mutta sama periaate) on aika helkatin tarkkaa, että säädöt on läppärungon päässä ja kaasukahvan päässä oikein, muuten jumii tai sitten on liikaa välystä.

    Yleensä säätäminen on onnistunut näin parhaiten (about muistista heitettynä)
    1) Kaasukahvan päästä säädöt vaijereista about puoleen väliin
    2) Säädä kaasarin päästä veto-vaijeri siten, että vaijeri on aika tiukalla
    3) Säädä paluuvaijeria siten, että välys on ~2-3mm vetovaijerille
    4) Lukitse mutterit kaasarilta
    5) Pelaa kahvan päässä olevilla säätimillä, kunnes kaasu palautuu ja pieni välys tuntuu kahvassa.
    Luulis noilla ohjeilla kaasvaijereiden asettuvan mutta ei niin ei... Tiukkaa asennusta ja säätöä, mutta ei . Alkaa kaasuvaijeri
    rispaantumaan tällä menolla.

    Onko tietoa: voiko se että kaasukahva ei ole kunnolla asennettu tehdä sen että kipinää ei tule tulpille???
    Kiinnostaisi ihan oikeasti tietää jotten vie pyörää sähköpajalle sen takia kun en osaa kaasuvaijereita asentaa
    Fat boy -03 100 v juhlamalli
    ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
  12. #12
    Lainaa ali-baba kirjoitti Katso viesti
    Luulis noilla ohjeilla kaasvaijereiden asettuvan mutta ei niin ei... Tiukkaa asennusta ja säätöä, mutta ei . Alkaa kaasuvaijeri
    rispaantumaan tällä menolla.

    Onko tietoa: voiko se että kaasukahva ei ole kunnolla asennettu tehdä sen että kipinää ei tule tulpille???
    Kiinnostaisi ihan oikeasti tietää jotten vie pyörää sähköpajalle sen takia kun en osaa kaasuvaijereita asentaa
    Joko katsoit sen kaasarin vivuston että siellä kaikki pelaa niin kuin pitääkin?

    Ei mun päähäni ainakaan mene että miten kaasukahva joka on asennettu väärin vaikuttaisi sytytykseen, ellet sitten ole jotain sytkään liittyvää johtoa vetänyt irti liittimestä kaasareita ja vaijereita asentaessa.
  13. #13
    Lainaa Juska2000 kirjoitti Katso viesti
    Joko katsoit sen kaasarin vivuston että siellä kaikki pelaa niin kuin pitääkin?

    Ei mun päähäni ainakaan mene että miten kaasukahva joka on asennettu väärin vaikuttaisi sytytykseen, ellet sitten ole jotain sytkään liittyvää johtoa vetänyt irti liittimestä kaasareita ja vaijereita asentaessa.
    Kyllä katsoin ja hyvin pelaa. Irroitin jopa vaijerit kaasarin päästä mutta eihän ne mene sinne takas jos kahva on asennettu.
    Mietin, että jos siellä on jokin maadoitus/liitos jonka puute pimentää kaiken. Enkä mielestäni ole mitään ylimääräistä irti kiskonut
    Fat boy -03 100 v juhlamalli
    ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
  14. #14
    Lainaa ali-baba kirjoitti Katso viesti
    Kyllä katsoin ja hyvin pelaa. Irroitin jopa vaijerit kaasarin päästä mutta eihän ne mene sinne takas jos kahva on asennettu.
    Mietin, että jos siellä on jokin maadoitus/liitos jonka puute pimentää kaiken. Enkä mielestäni ole mitään ylimääräistä irti kiskonut
    Mikseivät mene takaisin vaikka kahva on asennettu? Jääkö vaijerit lyhyiksi vai mikä tuon estää?
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  15. #15
    Lainaa Juska2000 kirjoitti Katso viesti
    Mikseivät mene takaisin vaikka kahva on asennettu? Jääkö vaijerit lyhyiksi vai mikä tuon estää?
    Vaijerit jäävät lyhyeksi.
    Fat boy -03 100 v juhlamalli
    ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
  16. #16
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Ja siis onko kyseessä uudet, sun moottoripyörään sopimattomat vaijerit, mitkä olet asentanut?
  17. #17
    Lainaa ali-baba kirjoitti Katso viesti
    Vaijerit jäävät lyhyeksi.
    Onko uudet vaijerit? väärän mittaset? väärä reititys? liiaksi veto ja menee jossain liian tiukalle mutkalle?

    Vanha vaijeri - liikkuuko hyvin irrallaan? voi olla paskaa/ruostetta joka jumii vähän tai se että vaijereissa joskus törmää siihen että yksi tai pari säiettä on poikki ja kärki törröttää tai se säie alkaa purkautumaan kierteeksi siihen pinnalle- saattaa liikkua toiseen suuntaan kohtuu hyvin ja toiseen huonosti.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  18. #18
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    Onko uudet vaijerit? väärän mittaset? väärä reititys? liiaksi veto ja menee jossain liian tiukalle mutkalle?

    Vanha vaijeri - liikkuuko hyvin irrallaan? voi olla paskaa/ruostetta joka jumii vähän tai se että vaijereissa joskus törmää siihen että yksi tai pari säiettä on poikki ja kärki törröttää tai se säie alkaa purkautumaan kierteeksi siihen pinnalle- saattaa liikkua toiseen suuntaan kohtuu hyvin ja toiseen huonosti.
    Vaijeri on ok ja voideltu. Aiemmin toimivat niinkuin pitääkin. Luulen että siinä on joku jota en vaan tajua. Nyt kun olen asennellu niin yksi säie on rispaantunut Mut en luovuta vielä... Tällä menolla kun jatkuu niin saan uusia vaijerit mut en sitä viitsis tehdä ennekuin se toimii oikein.

    Apu ei olis pahitteeksi jos joku pääsisi ilta-ajelulla tänne Nurmijärvelle
    Fat boy -03 100 v juhlamalli
    ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
  19. #19
    Lainaa ali-baba kirjoitti Katso viesti
    Apu ei olis pahitteeksi jos joku pääsisi ilta-ajelulla tänne Nurmijärvelle
    No nyt sain kaasun asennettua oikein Se näköjään vaati toisen ihmisen maagisen kosketuksen! On hassua kun joskus jotain oikein todella tekee eikä se onnistu... Mut sit tulee joku paikalle niin kyllä heti alkaa toimimaan :jippikaijee
    Kiitos Kygä

    Tiedättekö tunteen/tilanteen?
    Fat boy -03 100 v juhlamalli
    ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
  20. #20
    Ihminen näemmä pystyy paineen alaisena ihmetekoihin

    Joko koitit käynnistellä pyörää?
    Now playing: K7
  21. #21
    Lainaa ali-baba kirjoitti Katso viesti
    No nyt sain kaasun asennettua oikein Se näköjään vaati toisen ihmisen maagisen kosketuksen! On hassua kun joskus jotain oikein todella tekee eikä se onnistu... Mut sit tulee joku paikalle niin kyllä heti alkaa toimimaan :jippikaijee
    Kiitos Kygä

    Tiedättekö tunteen/tilanteen?
    Mikäs oli vikana, kun miul on vähän samanlaisia ongelmia että kaasu jää kantamaan. Mie vaihdoin vetopuolen vaijerin ja säädin tyhjän omasta mielestä kohilleen.
    ex Suzuki GSX 750F -93
    Nyk. Kawasaki ZZR 1100 -93
  22. #22
    Lainaa Kalma kirjoitti Katso viesti
    Mikäs oli vikana, kun miul on vähän samanlaisia ongelmia että kaasu jää kantamaan. Mie vaihdoin vetopuolen vaijerin ja säädin tyhjän omasta mielestä kohilleen.
    No en oikein tiedä. Jälleen kerran huolellinen asennus. Nyt oli tosin neljä kättä ja silmä kaksien tilalta. Tiedätkö tunteen kun joskus etsii jotain niin maan perusteellisesti ja sit kysyy apua niin toinen tulee ja poimii sen hyllystä?! Oli vähän semmoinen fiilis

    Mutta pyrin tsekkaamaan että kumikahva ei ota siihen mötikkään turhaan kiinni, kunnon rasvaus niin kahva kuin vaijerit, vaijerien päät huolellisesti paikalleen...
    Fat boy -03 100 v juhlamalli
    ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
  23.  
  24. #23
    Kerrohan nyt vielä mikä siinä loppujen lopuksi sitten oli, jos vaikka myöhemmin joku toinenkin tappelee samantyylisen ongelman kanssa?
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93