Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
    Morjensta kaikille.
    Olisin kiinnostunut tietämään vähän enempi monsterista.
    Aiemmin kyselinkin hornetista ja kiinostais tietää myös tämän pyörän risuja / ruusuja ja kokemuksia.
    Plussaa tässä omasta mielestä ulkonäkö ja matala penkki ja käsiteltävyys. Tosiaan olen aika lyhyt (170cm) ja
    tarkoitus olisi hommata nyt ainakin ensimmäiseksi pyöräksi kevyt, matala ja helposti käsiteltävä pyörä.
    Millainen tällaisen Ducatin luotettavuus on esim. hondaan oikeasti. Sanotaan, että osat ja huollot ovat kalliita ja kädet on sitten olkapäitä myöten öljyssä aina, koska vaativat rassailua koko ajan. Onkohan näin?
    Vuosimallia 2010 -> on kuitenkin targettina.
    Onko Monsterin ylläpito vakuutuksineen ja huoltoineen sitten oikeasti älyttömän kallista? Ovatko aina hajalla jne...
    Tässä ainakin pari videota. Samalta jampalta löytyy muitakin arvosteluita. Asiallinen meininki.

http://www.youtube.com/watch?v=mwHUwbeudAs&feature=plcp

Tässä sama pyörä mutta omistajan näkövinkkelistä

http://www.youtube.com/watch?v=1O3c0z-FWJc
    Lainaa vennamo kirjoitti Katso viesti
    Sanotaan, että osat ja huollot ovat kalliita ja kädet on sitten olkapäitä myöten öljyssä aina, koska vaativat rassailua koko ajan. Onkohan näin?
    Bullshit.

Ei se ole tekniikaltaan yhtään sen huonompi kuin japanilaisetkaan. Huollot voi olla vähän kalliimpia, mutta itse en pitäisi kynnyskysymyksenä valintaa tehdessä. Ja ainakin vanhempiin Monstereihin on perushuollot todella helppo tehdä itse.
    Muuten en kyseistä pyörää tunne, mutta tekniikan puolesta olisin huoleti.
    Fillari
    Harkitsisin myös 796:sta tehojen puolesta ja omasta mielestä paremman näköinen. Hyviä pyöriä nämä on, normaalit huollot pitää tehdä niinkun muissakin. Jenkeissä ollut jotain öljyvuotoja runkopultin ja moottorin kiinnityskohdassa, takuissa fiksattuja satunnaisia juttuja. On niitä muissakin.
    Monster 1100S in red
    Vespa Primavera -68
    Helkama Major -69

ex
    -Kawasaki KX 125
    -MS2R1000
    -MS4
    696:sesta ei ole kokemuksia mutta 2007 S2R:stä, eli kuitenkin suht uudesta Monsterista. Mitään vikoja ei ole ollut eli kädet on ollu vaan sen verran öljyssä mitä öljynvaihtoa tehdessä on sotannut. Öljynlauhduttimeen tulevan letkun kiinnitys oli nyt talven jäljiltä löystynyt ja se vuoti tipan öljyä mutta kiristämällä korjaantui tuo. Ja nämä kokemukset nyt kahden viime vuoden ja n. 17tkm ajalta.

Vakuutukset maksaa mulla n. 900€ vuodessa täyskaskolla, 30/70 muistaakseni. Huoltohintoja en osaa verrata muihin kun tuo on eka pyörä, kalliilta se tuntuu, 24tkm iso huolto maksoi 750€. Seuraavan huollon aion tehdä talvella itse jossen myy pyörää ennen pois Hypermotardin tai sitten jonkun ratatykin tieltä.

Ja omasta mielestä S2R on (tietenkin) vielä kauniimpi kuin nuo uudet mallit tai S4R, jos olet kokonaan kyseisen mallin sivuuttanut niin kannattaa vilasta jos iskee.
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
  6.  
    Mun kokemukset on vasta 300 km/3 viikon mittaisia, mutta verrattuna vanhaan pyörään eroa kuin yöllä ja päivällä.

Oikeastaan sopivan vaihteen ja kierrosalueen kanssa olen ollut hiukan hukassa, välillä tulee ajeltua turhan pienillä kierroksilla ja vielä tottumattomana ruiskupyörän samantien stoppaavan moottorijarruun, niin syntyy mielenkiintoisia tilanteita ja rupeaa miettimään, että osaankohan ajaa ollenkaan..?
    C-luokan meininkiä vuodesta 84
    Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
    Suzuki GS 450S -87
    Kawasaki GPX 500R -88
    Ducati Monster 696 -11 -RIP-
    Suzuki RF 600R -96