Ja tässä vastaus:
Olemme tarkistaneet puhelun, jonka olet käynyt asiakasneuvojan kanssa moottoripyörän vakuutusta sopiessasi ja tässä yhteydessä on kerrottu myös lunastusetuvakuutuksesta.
Valitettavasti vakuutusta ei voida päättää takautuvasti, sillä asiakkaan vastuulla on tarkistaa vakuutuskirjat, jotka lähetetään vakuutuksen teon jälkeen ja tarvittaessa tässä yhteydessä muuttaa vakuutusturvaa.
Saman puhelun aikana olitte käyneet keskustelua myös tapaturmavakuutuksesta, jonka olit ottanut kuukautta myöhemmin päivämäärällä 20.10.2011. Koska kotivakuutuksesta oli ehtinyt samaan aikaan lähteä sinulle lasku, ei uusi 13 %:n keskittämisalennus ollut päivittynyt sopimukselle.
Korjasin nyt 13 %:n keskittämisalennuksen niin kotivakuutukselle kuin moottoripyörän liikenne- ja kaskovakuutukselle takautuvasti, kotivakuutukselle 1.11. alkaen ja moottoripyörän vakuutuksille 19.9.2011 alkaen. Näistä tulevat maksuhyvitykset huomioidaan seuraavien laskujen yhteydessä.
Eli itse on tarkistettava paperit ja varmaan jatkossa nauhoitettava myös puhelut; on kerrottu lunastusetuvakuutuksesta mutta olenko sitä pyytänyt?? Onhan tuossa jotain yritystä vastaantulosta mutta enpä tästä nyt osaa Tapiolalle pisteitä antaa.
BMW K1300S -13, ex BMW K1200S -07 ex Kawa ZZR600 ex Suzuki PV50
Jep, mulla kävi melkein samalla tavalla IF:n kanssa, asiamiehenä oli jälleenmyyjä, jolla kiilsi vain myyntipalkkio silmissä ja sopimus oli aika erilainen mitä suullisesti sovittiin.
Onneksi sain vakuutuksen poikki jo reilun viikon kuluttua sen aloittamisesta ja vaihdoin kokonaan yhtiötä.
Ja, tilaa ihan muuten vaan itsellesi kopiotallenne siitä puhelusta, niiden on pakko antaa se henkilötietolain nojalla.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Mulla ei taida olla paljoa IF:in kanssa keskusteltavaa kun otin joka ikisen vakuutusen mitä niillä tarjota![]()
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Mieli tekis, mutta nyt on sellanen periaatteellinen ketutus päällä koko asiasta että täytyy puhallella vähän aikaa ettei verisuoni napsahda päästä. Tuntuu että vakuutusyhtiöillä on aina joku ketunhäntä kainalossa, jos ei muuten niin sopimusten mikroskooppisten, monisivuisten "turvatekstien" (=sopimusehdot) muodossa josta löytyy yhtiön mentävä porsaanreikä.
BMW K1300S -13, ex BMW K1200S -07 ex Kawa ZZR600 ex Suzuki PV50
Mitä tulee vakuutusten kannattavuuteen niin eikös vakuutusten idea ole että usea maksaa jotta muutama saa vahingon sattuessa korvausta. Siihen nähden tuntuu hassulta että alettaisiin jakaa vakuutuslajeja esim. R1 malliset pyörät, K1200R malliset pyörät, jne... jolloin kohta voitaisiin pilkkoa R1 malliset pyörät, iältään 1-2v, joiden kuski iältään 20-25v ja asuu pääkaupunkiseudulla. Kohta käytännössä maksat itse vahinkosi joten ihan sama otatko vakuutusta lainkaan.
Onhan se tietty outoa jos autoilijat maksaisi moottoripyöräilijöiden vahinkoja mutta samoilla teillä me liikutaan joten...
Kuulin myös huhua että vakuutusyhtiöt sijoittaa vakuutusrahoja ja rikastuu sijoitusten avulla. Sijoitusten tuottoa ei ihan varmaankaan oo laskettu vakuutusten hintaan...
Mua kiinnostaisi nähdä tilasto jolla todistetaan se, että suurin yksittäinen osatekijä onnettomuuksissa on teho-/painosuhde. Ainakin vakuutuksen hinnassa se tuntuu olevan suurin yksittäinen hinnan määrääjä. Ehkä asia todella onkin näin. Tai sitten se on vain helppo tapa rahastaa yhdeltä ryhmältä muiden törttöilyt. Helppo vedättää meitä sanomalla, että mitä tehokkaampi pyörä, niin sitä enemmän onnettomuuksia/riskejä. Äkkiseltää se varmaan monelle kuullostaa ihan järkevältä.
xxx
Mulla on vakuutus halventunut joka vuosi, vaikka en enaa lisabonuksia saa, kun olen jo maksimeissa. Pari vuotta viela, niin vakuutusyhtio varmaan maksaa mulle siita, etta vakuutan niilla.
Taalla vakuutukseen vaikuttavat seka kuski, etta pyora, etta asuinpaikka.
Kuski: naiset saavat 30% alennusta, ian myota tulee lisaa, kurssien kaymisesta myos lisaa. Riskiammateissa olevat maksavat lisaa, eli esim yotyolaiset, viihdealalla olevat, huippu-urheilijat yms.
Pyora: mita enemman tehoa, sen kalliimpi. Lisaa tulee myos siita, miten haluttu se on, esim KTMia varastetaan Lontoossa pilvin pimein, joten ne ovat kalliita talla hetkella. Harvinaiset pyorat myos kalliimpia. Alennuksia saa hyvasta lukosta ja ketjusta, immobiliserista (mika se nyt sitten onkaan suomeksi), ground anchorista (siita nyt ei ole hajuakaan), onko se parkissa autotallissa vai kadulla, onko siina tracker (eli sellainen jaljityslaite), halytin tai jotain muuta, milla sen voi identifioida myohemmin.
Asuinpaikka: postinumeron mukaan halpenee. Mita enemman rikollisuutta, varsinkin ajoneuvo-sellaista, sita kalliimmat vakuutukset.
Itse olen onneksi edullisella alueella, autotallissa, immobiliser, Almax-ketju ja lukko, ground anchor, 40+ vuotias nainen, jolla on ollut kortti 24v, kaynyt lisakursseja, pyora on vain 70bph ja niita on kaksi, eli en tartte vuokrapyoraa, jos toinen on korjattavana.
Ducati Monster 695 ja Vespa GT125 £205 per vuosi, taysvakuutus, myos kyparalle ja nahoille, seka Euroopan laajuinen breakdown cover, sisaltaen Britteihin tuonnin tarvittaessa.![]()
Mihin on jäänyt Lähivakuutus näiltä vertailuketjuilta? Aikoinaan kilpailutin vakuutukset ja Lähivakuutus oli huomattavasti halvempi kuin muilla. Viimesyksynä Tapiolan edustaja lupasi tehdä tarjouksen, mikä hakkaa kaikki muut tarjoukset. Vaikka oltiin keskittämässä kaikki mahdolliset vakuutukset sinne, niin ei päässyt lähellekään LV:tä.
Ero muihin yhtiöihin Lähivakuutuksen hyväksi muutaman sadan luokkaa. (ympärivuotinen vakuutus)
Kysykääpä varsin sieltäkin! Olisi jännä nähdä, mitä teille tarjoavat.
Mua kiinnostaisi nähdä tilasto jolla todistetaan se, että suurin yksittäinen osatekijä onnettomuuksissa on teho-/painosuhde. Ainakin vakuutuksen hinnassa se tuntuu olevan suurin yksittäinen hinnan määrääjä. Ehkä asia todella onkin näin. Tai sitten se on vain helppo tapa rahastaa yhdeltä ryhmältä muiden törttöilyt. Helppo vedättää meitä sanomalla, että mitä tehokkaampi pyörä, niin sitä enemmän onnettomuuksia/riskejä. Äkkiseltää se varmaan monelle kuullostaa ihan järkevältä.
Kait tuo vakuutuksen hinnoittelu perustuu saatuun tilastotietoon ja siitä sitten vaktuusmatemaatikkot ovat vääntäneet maksutaulukon. Ja kyllä ehkä järkikin sanoo, että päälle 100 kilowattinen lähtee lapasesta huomattavsti helpommin kuin 30-40 kilowattinen pappamalli. Samoin kyllä ikä hieman vaikuttaa, kyllä sitä vanhempana vaan ne näyttämisen halut katoavat ja ajaminen on enemmän nautiskelua ja maisemien katselua.
Ja eipä sen moottoripyörän lunastaminen monataakaan kertaa ole kallis juttu, mutta kun kuski istuu viimeiset 50 vuottaan rullatuolissa hoidettavana, niin se tulee hintoihinsa.
Ulkomaiset yhtiöt voivat tulla suomen markkinoille milloin vain. Edellytys on, että heillä on toimipaikka suomessa. Lisäksi he voivat ostaa eri toimintoja kuten vahinkokäsittelyn ja tarkastuksen ulkopuoliselta yhtiöltä. Lisäksi eräät meklaritoimistot välittävät ulkomaisten yhtiöiden vakuutuspalveluita suomessa.
Suomen markkinat ovat vain niin pienet, että tänne ei ole tullut monia halukkaita.
Helpoin tapa tulla suomeen olisi ostaa jokin pieni yhtiö, jolla on valmis organisaatio. Aikoinaan Allians tutki tätä vaihtoehtoa.
Lisäksi onhan meillä Tryg, joka on Tanskalainen yhtiö (pohjoismaiden toiseksi suurin vakuutusyhtiö).
Kuulin huhun, että eräs yhtiö olisi ostamassa erästä pientä suomalaista yhtiötä... mene ja tiedä... aika näyttää..
Kotimaisista asioista suuri fuusio juttu oli tuo Tapiola - Lähivakuutus.... uskon että suomalaisetkin fuusiot jatkuvat ja onhan niistä julkisuudessakin jo keskusteltu...
westy
westy
Niinhän sitä luulisi, että maksut perustuu tilastotietoihin. Mutta onko näin? Ja joo kyllä tehokkaampi helpommin käsistä lähtee, mutta tapahtuuko käytännössä näin sitten kuitenkaan, niin usein mitä maksut antaa ymmärtää? Vai olisiko kuitekin suurin yksittäinen tekijä/muuttuja se kuski itse?
xxx
Soitinpahan kurillaan Lähivakuutukseen ja jäi minun ja minun mopon tapauksessa reilut yhdeksän kymppiä jälkeen Pohjolasta. Kysyin sitten huvikseen autollekin ja pelkkä liikennevakuutus oli jo kalliimpi kuin Iffissä liikennevakuutus + osakasko + hinauspalvelu (26-vuotiaalle Opelille, eipä taida kovin monesta firmasta lohjeta, vaan enpä ole kyllä tarvinnutkaan).
Omalta kohdaltani, kun viime keväällä pyörää ostellessani harkitsin SV650s:ää ja R6:ta tuli tutuksi tuo vakuutusmaksujen määräytymisen satunnaisuus. R6 olisi minulle ollut halvempi vakuuttaa kuin SV, halvimman yhtiön tarjous R6:lle oli melkein satasen vähemmän kuin mistä halvimmalla SV:lle vakuutuksen sain. Ei tuo ainakaan teho-painosuhteen mukaan määräydy, R6 kun on kevyempi ja reilusti tehokkaampi kuin SV.
Savosta tulossa, helevettiin mänössä.
K5 GSX-R 600
100 kW laitteista en tiedä, mutta vakuutusyhtiön mielestä ainakin 140 kilowattinen on paljon turvallisempi, kuin 11 kilowattinen. Minulla on 140 kW laitteen vuosimaksu tällä hetkellä suuruusluokkaa 300 euroa. Jos ostan kakkospyöräksi satapiikin, sen vakuutus maksaa 600 euroa. Siis tilapäinenkin ajelu 11 kilowattisella laitteella riittää vakuutusyhtiön oman todistuksen mukaan kolminkertaistamaan minun riskitasoni, minkä vuoksi maksaisin vakuutusmaksuja vuosittain 900 euroa edellisen 300 euron sijasta.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Voisko vetomies antaa vakuutusyhtiön nimen.
Savage 650
Kawasaki VN 800
Suzuki GSX 1400
Suzuki Bandit 1250
Kawasaki GTR 1400 FJR 1300
Onhan se idea tuo, että usea maksaa, mutta idea on myös, että maksut suhteutetaan riskin mukaan. Eli palovakuutus pärekattoiseen savusaunaan maksaa enemmän kuin sähkösaunaan, noin esimerkkinä. Tarkoitus ei ole, että toiset vakuutuksenottajat hyötyvät toisten kustannuksella.
Ihan niin suurta pimitystä ei ole onnistuttu tekemään, että sijoitustuotot olisi 'unohdettu' hinnoista...Ilman niitä tuottaisi varmaan kaikki vakuutukset persnettoa yhtiöille. Täytyyhän se raha johonkin panna kiinni, vaikka sitten toimitusjohtajien asuntoihin, että on jotain tulevien eläkkeiden ym. korvausten katteena.
ZZR1400 Tapiola
Kasko 407,77€ nousua 40€ edellisestä
Liikenne 258,07€ nousua 20€ edellisestä
Yhteensä 665,84€ = halpaa kuin saippua
TRE 1130K
Mitenkä hemulilla nuo liikennevakuutuksen boonukset ko kovasti halvalta kuulostaa?
ZZR1100:lla mennään
9 x ss1000, 1600k, BB2500K ja SS2000K
Itsellä Kawasaki ZZR 1100 -98 ja IFissä vakuutukset, liikenne vakuutus noin 420e/vuosi. Luulin saavani TODELLA halvat vakuutus maksut kun kuulin heidän teho/painosuhde perusteista. Kuristutin pyörän 25kw:ksi, sanoivat että ei hyödytä, menee näin isossa pyörässä kuutioiden, ei teho/painosuhteen, mukaan. Pettmymys, muttei maailman kallis, piikkiseen vakuutukset oli joku 370e/vuosi
Suzuki TS 125R -92
Suzuki DR 350 -92
Kawasaki ZZR 1100 -98
joo ja nyt kun tänä vuonna kilpailuttaa, voi sitten tilanne taas vuodenvaihteen jälkeen olla ihan eri. ymmärtääkseni joulukuussa siirytään ns. sukupuolineutraaliin hinnoitteluun. voisin kuvitella että itselleni se tietää vakuutusmaksuun korotusta. Nyt mun mp-vakuutus (ja pojan mopokin) on IFissä, oli pari satkua halvempi kuin Pohjola jossa meidän perheellä on kaikki muut....
Kawasika ZZR-1400 2006 | jyppe.jalbum.net/ZZR1400
ex-Suzuki GSX 750 F 2003
Kysäisinpä Tapiolastakin vakuutustarjouksen kun olin muutoin yhteyksissä sinnepäin: 200 kalliimpi kuin Ifissä. Lisää tingatessa piti henkilön kysyä esimieheltään valtuuksia antaa alea, pyysin vastauksen spostiin kun en ehtinyt jäädä odottelemaan ja ajattelin että onpa sitten kirjallisena:
"Valitettavasti en muistanut, että emme pääse antamaan alennuksia moottoripyörien vakuutuksiin"
Siinäpä suositus vaihtaa Tapiolaan, en vaihtanut...![]()
Tämän ketjun innoittamana rupesin katsomaan vakuutuksen hintoja. Pyörä on siis Honda CBR600RR vuodelta 2008 ja vakuutettuna Tapiolassa. Viime kesänä otettu vakuutus, jolloin liikennevakuutus on ollut 1 207€ ja kasko 1291€. Nyt näyttää maksuerittely liikennevakuutus 1 307 ja kasko 1374€. Maksettavaa jää kaikkien keskittämisalennuksien ja bonusten (30/70) jälkeen 1263€.
Eikö nää vakuutuslaskurit toimi vai mikä on ku mul itellä on pohjolassa täyskaskolla vakuutusmaksu omilla alennuksilla ja bonuksilla liikenne 30 ja kasko 50 on pikkusen vajaan tonnin ja seuraava mitä näitä laskureita oon löytäny on noin 1800€ turvalla ja mm. if:fillä on 3262€. Ja pyörä on tosiaan se vm 06 R1 SP
YZF-R1 SP