Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123
Tulokset 61:stä 77:een 77:sta
  1. #61
    Lainaa (Juutana @ Marras. 01 2011,07:08) kirjoitti
    Lainaa (Jouni K @ Marras. 01 2011,06:06) kirjoitti
    Mitenhän ne ennen vanhaan oikein ehtivät yhtään minnekkään kun ei ollut kuin jalat ja rikkaimmilla hevoset?
    Kuka oli se typerys joka keksi kiireen? Minne aika katoaa kun kellossa sitä riittää ja kalentereissa riittää lehtiä? Tämänkin vuoden jälkeen tulee taas uusi vuosi ja siinä riittää taas täyttämistä. Toisaalta ei kiire olekaan syy nopeaan etenemiseen mutta siinä tapauksessa miksi teemme sitä muun liikenteen seassa?
    Kuuluu samaan settiin mm. mainostetun "kivikauden ruokavalion" kanssa. Kuulemma silloin ei ollut laktoosi-intoleransseja tai osteoporooseja. Toisaalta terveyshömpöttäjiltä jää usein huomioimatta että keskimääräinen elinaikakin oli 20-30 vuotta...
    Mikähän olisi nyt keskimmääräinen elinikä jos terveydenhuoltopalvelut lakkautettaisiin ja kaikki lääkkeet otettaisiin pois sekä vittuilijat saisi tappaa ilman seurauksia?

    Ylinopeuksia ei kyllä tule seliteltyä kiireellä ja mopolla ajaessa (millä tulee useimmin siihen syyllisttyä) mulla ei ole ollut vielä tähän päivään mennessä aikatauluja eikä kiirettä mihinkään.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
  2. #62
    Lainaa (Juutana @ Marras. 01 2011,07:08) kirjoitti
    Nykypäivänä "elä hättäile, istu mättääle" asenteella ei voi olla kuin sosiaalipummina tai maanviljelijänä. Käytännössä kaikissa muissa ammateissa joutuu jonkinlaisen tehokkuusajattelun hyväksymään ja sitä noudattamaan. Aikatauluttaminen, aikataulussa pysyminen, täsmällisyys ja sovituista asioista kiinnipitäminen on se asia joka suomalaisen yhteiskunnan erottaa mm. brasilialaisesta, espanjalaisesta tai kreikkalaisesta systeemistä.
    no ehkä näin, mutta joku tolkku siinäkin.

    Jos sitä kokee oman kiireensä olevan sitä luokkaa, että ruuhka-ajossakin on "pakko" soveltaa jotain brasilialais-espanjalais-kreikkalaista menettelyä (=roikkua systemaattisesti ihan edelläajavan puskurissa kiinni), kuten muutama kirjoittelija on myös täällä, ällistyttävää kyllä, ihan suoraan ilmoittanut olevan normimenettelynä, niin silloin on kyllä saattanut se tehokkuusajattelu siellä omien pikku korvien välissä mennä aavistuksen överiksi.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  3. #63
    Lainaa (pecha @ Marras. 01 2011,08:38) kirjoitti
    Jos sitä kokee oman kiireensä olevan sitä luokkaa, että ruuhka-ajossakin on "pakko" soveltaa jotain brasilialais-espanjalais-kreikkalaista menettelyä (=roikkua systemaattisesti ihan edelläajavan puskurissa kiinni), kuten muutama kirjoittelija on myös täällä, ällistyttävää kyllä, ihan suoraan ilmoittanut olevan normimenettelynä, niin silloin on kyllä saattanut se tehokkuusajattelu siellä omien pikku korvien välissä mennä aavistuksen överiksi.
    Onko mielestäsi lainkaan mahdollista ajaa nopeasti ja/tai joustavasti, muttei kusipäisesti? Entä jos ajaa hitaasti - onko silloin automaattisesti ystävällinen? Entä jos pysähtyisi kokonaan?
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  4. #64
    Lainaa (vetomies @ Marras. 01 2011,09:20) kirjoitti
    Onko mielestäsi lainkaan mahdollista ajaa nopeasti ja/tai joustavasti, muttei kusipäisesti?
    On.

    Mutta tähän pyrkiessään joutuu kyllä ihan ensialkuun hylkäämään sen "minäminäminäminäminäminäminäminäminäminä"-ajattelun, joka on valitettavan yleinen Suomen teillä, oli sitten edessä nysvääjä, tai takapuskurissa ajelija kyseessä.

    Tämä metsäläiskansa ei vielä ole oikein ehtinyt sisäistää sitä, että puolin ja toisin joustamalla, sekä ylipäätään ottamalla vähän iisimmin siellä ratin takana, olisi kaikilla mukavampaa, ja pysyisi verenpaineetkin matalammalla.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  5. #65
    Lainaa (pecha @ Marras. 01 2011,09:45) kirjoitti
    Lainaa (vetomies @ Marras. 01 2011,09:20) kirjoitti
    Onko mielestäsi lainkaan mahdollista ajaa nopeasti ja/tai joustavasti, muttei kusipäisesti?
    On.

    Mutta tähän pyrkiessään joutuu kyllä ihan ensialkuun hylkäämään sen "minäminäminäminäminäminäminäminäminäminä"-ajattelun, joka on valitettavan yleinen Suomen teillä, oli sitten edessä nysvääjä, tai takapuskurissa ajelija kyseessä.

    Tämä metsäläiskansa ei vielä ole oikein ehtinyt sisäistää sitä, että puolin ja toisin joustamalla, sekä ylipäätään ottamalla vähän iisimmin siellä ratin takana, olisi kaikilla mukavampaa, ja pysyisi verenpaineetkin matalammalla.
    Niin totta joka sana.

    Näin yrittäjänä tiedän tuon tuon kiireenkin liiankin hyvin.
    Jospa lähtis tästä ajelemaan töihin.
    Honda XL1000VA 2006
  6. #66
    Valitettavasti osa suomalaisita kotilokuskeista on taukkeja molopäitä, jotka motarilla eivät tajua, että vas. kaistalla ei roikuta pätkääkään turhaan. Varsinkin näin talvinopeuksilla tavan takaa tapahtuu, että edellä ajava kotilo kulkee mittaria 110 kmh ja sitten hissun kissun juuri ja juuri kilometrin matkalla hivuttautuu ohitse ja kiirehtimättä palaa oikealle kaistalle.

    Menkää helvettiiin ja välittömästi oikealle kaistalle motareilla kaikki hissuttelijat HETI kun näette, että takananne on joku joka haluaa edetä nopeammin. Antakaa liikenteen soljua väljästi älkääkä typeryydellänne terrosisoiko liikennettä! HETI VÄLITTÖMÄSTI PALAATTE OIKEALLE KAISTALLE, MISSÄ MOTARILLA PITÄÄ AJAA!!! Jumaliste miten monta kertaa pitää rautalangasta taivuttaa, keleen kele!!!!
    <p>.</p>
  7. #67
    totta toisaalta, ei sinne ohituskaistalle tosiaankaan pidä jäädä uneksimaan.

    Mutta on sekin kyllä ärsyttävää, jos haluat (kesärajoituksilla) pitää vaikka tasaiset 130-140 mittarissa, ja kun tulee eteen muutama peräkkäin ajava rekka, niin kai niistä olisi ohi päästävä, joten vähän aikaa siinä joutuu ohituskaistaa käyttämään, vaikkei olekaan tarkoitus olla tientukkeena. Samaan aikaan kun sitten sattuu sopivasti paikalle joku, jonka mielestä 150-160 lasissa onkin nyt tässä kohti se, mitä hän haluaa ajella, ja hänen lompakkonsa ilmeisesti on seuraamuksiinkin varautunut, niin valitettavan usein pitää sitten vielä mielenosoituksellisesti tunkea se keulansa ihan edelläajavan takapuskuriin kiinni.

    Enkä minä halua olla tuolla kenenkään edessä. Siksi seuraankin peileistä mitä tapahtuu, ja päästän kiireisemmät ohi, jos vaan voin. Saatan joskus hetken odotellakin, jos näen että joku on takaa tulossa kovempaa, ennen kuin vaihdan vasemmalle kaistalle.
    Eikä minua kiinnosta sekään, jos joku päättää ajella 2 x tikkarilukemat, kunhan ei muitten päälle aja.

    Mutta ei kyllä toisaalta myöskään kiinnosta alkaa myötäilemään toisten "omia rajoituksia" elikkä suomeksi polkemaan kaasua reippaasti sakkorajan päälle vain sen takia, että voisin miellyttää jotakuta, joka on nyt vaan yksinkertaisesti sattunut keksimään, että tässä kohti haluan ajella vauhtia X. Voisin jopa ymmärtää tuon kiinni perseeseen-reaktion, jos ajelisin ohituskaistalla selvästi alle rajoituksen, mitä en siis tee, mutta tuota kyllä tapahtuu, vaikka siellä ajaisi rajoituksen mukaan tai vähän päälle.



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  8. #68
    Loistava esimerkki vanhuksista ohituskaistalla on Porista Raumalle tultaessa 8-tiellä oleva ohituskaista:
    Ajoin siinä semmosen vanhan Porrasperä-volvon perässä 80-alueella ja volvolla tietenkin se 60 taulussa, no tiesin kuitenkin ohituskaistan olevan lähellä ja kun sitten sinne tullimme niin rajoitus muuttui sataseksi, pienempää pykälää ja ohi,
    mutta eikös se vaan minut rinnallaan huomatessaan rupea kiihdyttään ja vauhtia äkkiä se 120, pysyn kitenkin rinnalla ja kannustan vähän lisää nopeutta volvokuskiin, vauhti rupeaa olemaan likemmäs 130 kun ohituskaistan loppu häämöttää,
    kierrokset on punaisen rajoilla, lyhyt vilkaisu volvon kuljettajaan, isompaa pykälää ja heittämällä ohi, pikkuhiljaa rupean laskemaan vauhtia 120-110-100 rajoitus muuttuu 80 ja lasken vauhtini sinne 90 tietämiin niin eikö tämä sama vanhus roiku takanakissa kiinni, ajattelin että antaa olla mokoman ja jatkoin matkaani, kääntyi se sitten raumalle...
    Rahalla saa ja mopolla pääsee.
    Intohimoinen motoristi est.1995
    Ei tällä hetkellä omaa pyörää, vuokraan käytännössä joka kesä aktiivisesti erilaisia.
  9. #69
    Moottoriteiltä on poistettava nopeusrajoitukset kokonaan ja muita nopeusrajoituksia on nostettava 10-50 kmt tiekohtaisesti. Rangaistuksia määrättäessä on on otettava huomioon myös ajoneuvon massa turvallisuustekijänä. Pihakatujen 30 kmt vaikuttaa varsin asialliselta, mutta sen tulisi koskea myös polkupyöriä.

    -hh-
  10. #70
    Lainaa mico kirjoitti Katso viesti
    Läheisesti aiheeseen liittyy tämäkin tai ainakin täällä Satakunnan seudulla huomaa seuraavan ilmiön; ajetaan 70-75km/h valtatietä, jossa 80 rajoitus, mutta kun tulee ohituskaistat ja 100 rajoitus aletaankin ajamaan 110:ntä.
    Nää on kyllä yksiä...

    "Paras" suoritus mitä omalle kohdalle on sattunut on 4 auton jono joka satasen alueella nutasi 90, ja ohituskaistan alkaessa jokainen tempaisi ripeän kiihdytyksen 'bauttia 140:een. Ja kuten kuvioon kuuluu, ohituskaistan jälkeen hidastus takaisin 90:een.

    Oli tarkoitus ohittaa köröttelevä letka ohituskaistan kohdalla mutta tekemättä jäi. Kutosella lähdin rennosti ohituskaistalle, ja hetken päästä ihmettelemään eikö tämä kilocepari enää kiihdy ollenkaan kun ei noista nutaajista pääse ohi. Mittarin vilkaisu sitten paljasti että taisivat nuo nutaajatkin "vähäsen" kiihdyttää.

    No, eipä tuo pyörällä pitkäaikainen ongelma ole - paitsi jos tulee tutkapartio väärällä hetkellä vastaan. Seuraavassa ohituspaikassa sitten hurautin edelle vähän päättäväisemmällä asenteella.
  11. #71
    Lainaa Pave. kirjoitti Katso viesti
    Monesti vaan sen oman auton mittarivirhe on 4-16 km/h.
    Raskaassa kalustossa kun on kalibroidut mittarit ja ne saa kulkea max. 89. Mutta vaikka ne ajaisi tasan 80km/h niin henkilöauton mittari voi jo silloin näyttää jopa 96 km/h. Ja mikäli rengaskokoa on muutettu, niin virhe voi olla jopa suurempi......
    Jep. Voin vain ihmetellä "oikeassaolijoita", jotka sitkeästi vetävät 80 ja alle vaikka rekka puskee selkään. On nääs heillä oikeus ajaa vaikka alle rajoituksen jos siltä tuntuu, viis siitä miten paljon se muita haittaa. Sekopäisimmät jopa ensin ohittaa rekan ja sitten jäävät eteen ajamaan 75:ä. Erityisesti jos sattuu ylämäki kohdalle. On tullut noitakin nähtyä. Ja sitten ihmetellään kun rekkakuskeilla kasvaa sarvi otsaan.

    Itse oon aatellu, että minua ei tulla näkemään rekkojen matkantekoa hidastamassa. Sen verran löytyy kulkineestani ja minusta aina vauhtia, että rekkoja en taakseni kerää, vaikka ajaisivat rajoitinta vasten.

    Eli jos taustapeilissä alkaa "AINACS", "USIS" tai "OVLOV" suurenemaan, se tarkoittaa että oikeanpuolista pedaalia pitää polkea syvemmälle. Tai sitten vetää sivuun ja päästää rekka ohi. Sitkeä junnaaminen liikennettä haittaamassa ja "kaaharirekoista" jeesustelu on huonoin vaihtoehto.

    Noin yleisesti voisi sanoa, että jos tuntuu että ei pysty maantiellä ajamaan rekkojen tahdissa, kannattaa suosia julkisia.
  12. #72
    Lainaa spiff kirjoitti Katso viesti
    Noin yleisesti voisi sanoa, että jos tuntuu että ei pysty maantiellä ajamaan rekkojen tahdissa, kannattaa suosia julkisia.
    Tämä.
    KTM 990 SMR -11
    ex. Kawasaki Z1000 -13, 9500km
    ex. Suzuki GSX-R 750 -11, 20500km
  13. #73
    Onhan näitä...

    Moottoriteillä ja ohituskaistoilla näkee päivittäin jos jonkinlaista menijää.

    Viime viikolla yksi ammattiautoilija lähti kuorma-autolla ohittamaan kahta rekkaa moottoritien vasempaa kaistaa. Nooh, ei siinä mitään itse lähdin perään ohittamaan, kun oma liittymä oli tulossa vasta 5 kilometrin päässä. No, tämä ammattisankari ei kuitenkaan löytänyt kaasua sitä romustaan tai muuten vaan osannut sitten kuitenkaan ajaa, koska nopeus ei noussut yli 90 km/h:n missään vaiheessa.
    Ehkä tämä kyseinen sankari ei tiennyt kuinka lujaa se oma auto kulkee, mutta olisin olettanut että ammattikuski osaa myös liikkua tiellä. Ai niin, nuori mieskuski kyseessä.

    Vastaavanlainen tapaus sattui ohituskaistalla, tällä kertaa ohittamaan lähti edelläni nuori naishenkilö joka pääsi kyllä ohituskaistalle, mutta sen jälkeen ei tapahtunutkaan juuri mitään, vaan ajoimme kiltisti peräkkäin rekan rinnalla.

    Ei nämä asiat minua sen enempää vituttanut, työajoa oli itsellä menossa, eikä silloin ole koskaan kiire vaan ajelen kaikessa rauhassa, mutta olipahan taas mielenkiintoista menoa.

    Harvase päivä tälläisiä tulee vastaan, eikö ihmiset vaan osaa, vai mitä vittua?
    NYT BMW HP2 SPORT 2008
    ex BMW S1000XR
    ex Ducati Multistrada 1200 S
    ex Kawasaki ZZR1400
    ex BMW Megamoto
  14. #74
    Voihan se olla, että kuski ei vaan osannut, mutta veikkaisin kuitenkin että vauhtia rajoitti ns. nopeudenrajoitin joka nykyään on kuorma-autoissa pakollinen varuste. Rajoitin on yleensä säädetty n.90 Km/h paikkeille, koska kuorma-autoilla ei saa lain mukaan ajaa sen suurempaa nopeutta. Asiaan ei luultavasti vaikuttanut kuljettajan mainittu nuori ikä.
  15. #75
    Jos joku vielä on elossa näin ajokauden kynnyksellä, niin mennään porukalla EAK-kurssille Tattarinsuolle 29.4. Siellä on perinteisesti hyvä meininki, ei rekkoja, ei audeja, eikä niitä idioottikusipäätolloja, jotka näyttävät valloittavan maailmaa.
    Oppija.
    Sachs50, Moto Guzzi SP1000, Ducati ST4, 1098S, 1098S, ST3
    Turvallisesti kahdella pyörällä. Ajoissa ruokapöydässä ja viimeisenä valmis.
  16. #76
    Lainaa JouniST4 kirjoitti Katso viesti
    Jos joku vielä on elossa näin ajokauden kynnyksellä, niin mennään porukalla EAK-kurssille Tattarinsuolle 29.4. Siellä on perinteisesti hyvä meininki, ei rekkoja, ei audeja, eikä niitä idioottikusipäätolloja, jotka näyttävät valloittavan maailmaa.
    Eiköhän näitäkin siellä riitä.


    Laikkakone
    Voihan se olla, että kuski ei vaan osannut, mutta veikkaisin kuitenkin että vauhtia rajoitti ns. nopeudenrajoitin joka nykyään on kuorma-autoissa pakollinen varuste. Rajoitin on yleensä säädetty n.90 Km/h paikkeille, koska kuorma-autoilla ei saa lain mukaan ajaa sen suurempaa nopeutta.
    Jotain tuollaista itsekin miettisin, mutta kyllä sen kuskin pitäisi se tietää, että se auto ei kulje kuin sen 90km/h ja silloin se ohittaminen voi olla hiukan hankalaa ja hidasta.
    Mutta, niinkuin tuolla liikenteessä usein huomaa, niin harvemmin siellä muita kulkijoita ajatellaan, kunhan itsellä on hyvä olla.
    NYT BMW HP2 SPORT 2008
    ex BMW S1000XR
    ex Ducati Multistrada 1200 S
    ex Kawasaki ZZR1400
    ex BMW Megamoto
  17.  
  18. #77
    Voi pönttö, ei se kuormaauton nopeus tietenkään nouse yli 90km/h koska ei ne kulje sen lujempaa rajoittimen takia. Eli lutku lattiassa kuski varmasti ajoi, saattoi jalka olla jopa konehuoneen puolellakin.
    Tosin eihän se välttämättä tollasessa tilanteessa fiksua oo lähteä ohittamaankaan...




    Lainaa RvN23 kirjoitti Katso viesti
    Onhan näitä...

    Moottoriteillä ja ohituskaistoilla näkee päivittäin jos jonkinlaista menijää.

    Viime viikolla yksi ammattiautoilija lähti kuorma-autolla ohittamaan kahta rekkaa moottoritien vasempaa kaistaa. Nooh, ei siinä mitään itse lähdin perään ohittamaan, kun oma liittymä oli tulossa vasta 5 kilometrin päässä. No, tämä ammattisankari ei kuitenkaan löytänyt kaasua sitä romustaan tai muuten vaan osannut sitten kuitenkaan ajaa, koska nopeus ei noussut yli 90 km/h:n missään vaiheessa.
    Ehkä tämä kyseinen sankari ei tiennyt kuinka lujaa se oma auto kulkee, mutta olisin olettanut että ammattikuski osaa myös liikkua tiellä. Ai niin, nuori mieskuski kyseessä.

    Vastaavanlainen tapaus sattui ohituskaistalla, tällä kertaa ohittamaan lähti edelläni nuori naishenkilö joka pääsi kyllä ohituskaistalle, mutta sen jälkeen ei tapahtunutkaan juuri mitään, vaan ajoimme kiltisti peräkkäin rekan rinnalla.

    Ei nämä asiat minua sen enempää vituttanut, työajoa oli itsellä menossa, eikä silloin ole koskaan kiire vaan ajelen kaikessa rauhassa, mutta olipahan taas mielenkiintoista menoa.

    Harvase päivä tälläisiä tulee vastaan, eikö ihmiset vaan osaa, vai mitä vittua?
    .....Teoista mies tunnetaan!

    Moto morini corsaro 1200 '09-ex
    Z1000 ´07-ex
Sivu: 3 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123