Bixenon projektoreita kaikille H-kannoille mallia bolt on saa ~300 euroon, enkelinsilmineen päivinee.
Ei häikäise, todella hyvä valokuvio, saa molempiin umpioihin lyhyet ja pitkät eikä vaadi mitään muutoksia, projektori pulttaantuu suoraan polttimon reikään. Huippusetti. Vielä kun maalaa heijastinpinnat mustaksi niin avot.
Ne heijastinumpiota käyttävät xenonmuutossarjat saisi kieltää vankeustuomion uhalla, aivan s*atanan ärsyttäviä teinivirityksiä jotka häikäisee ja antavat lähinnä vain kuvitellusti lisää valotehoa kun suurin osa lähtee hajavalona muiden tienkäyttäjien silmille.
Viimeksi muokannut: Grodin; 05.04.2012 klo 08:33.
'96 Laverda Custom 125 -> '94 CB500 -> '97 CBR 600F -> '06 ZX-6R -> '05 ZX-10R -> '03 RSV-R 1000 -> '08 CBR 600RR
Löytyykö kuvaa järkevästi jälkiasennetusta projektorista pyörään, jossa olisi pyöreä lamppu? Kuinkahan sen saisi järkevän näkösesti toteutettua?
Ite löysin pari linkkiä, mutta enpä oikeen tiedä toimiiko se sitten pyöreen sisälle asennettuna
http://www.youtube.com/watch?v=PK-c7faEFps
http://www.team-bhp.com/forum/attach...1303972706.jpg
http://www.dhgate.com/motorcycle-hea...a395b13de.html
onko tuo järkevää
Triumph Tiger 800 XRX
Tuolla on kanssa jotakin: http://forum.oldskoolsuzuki.info/cgi...56793228/90#90
Järkevästä en sitten tiedä, ainakin askartelua oli melko järjetön määräUlkonäkö on tietty aina katsojan silmässä, mutta itse uskoisin tottuvani tuohon.
Arttu
http://www.futurevisionhid.com/catal...ory/11#reviews
http://www.futurevisionhid.com/products/headlights.html
Ameriikasta löytyy tuollaiset mutta onko nuo minkä stantartin hyväksyttyjä ?
Lähempää ja halvemmalla sais löytyä että ois EEUU-hyväksyttyjä.
Viimeksi muokannut: Oula; 05.04.2012 klo 18:52.
Triumph Tiger 800 XRX
Tällainen setti tuli jossain vaiheessa vastaan.
Ja tällaisilta niiden pitäisi näyttää:
Mitä tulee alkuperäiseen aiheeseen, oli WhiteHammer-niminen polttimo menestyksekäs TM:n testeissä. Motonet myi niitä ennen mutta nyt niiden tilalle samalla tuotenumerolla on tullut jotain Philipsin polttimoita. Halpahalleista tai eBaysta niitä löytää kuitenkin edelleen.
Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
Suzuki GT125R -76
Alkuperäiseen halogeeni aiheeseen harhautuen, onko aloittaja tarkistanut paljonko sähköä yleensäkään päätyy polttimoille asti?
Eli jännitehäviö polttimon kannan ja akun välillä?
Vaikuttaa kuitenkin olennaisesti valojen tehoon.
Meenee nyt tosiaan vähän ohi aloittajan aiheen, mutta en löytäny xenon keskustelua haulla? Toi setti muuten ihan hieno, hinta vaan aika kova, kun projektorit ja setit saa eebaysta pilkkahintaan.
Toi projektori ei muuten välttämättä olis niin silmäänpistävä tollasessa vakioumpiossa, jossa lasissa on vähän jämäkämpää kuviota? Esim bemarin tälläisessä http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-R850-R...item5ae4a22446
Sieltähän varmaan valo paistaa ihan hyvin läpi, mutta ei niin tyrmäävän näköisesti erotu se mollukka... Sitten jos se valaisis sen heijastuspinnan vielä hillitysti niin keskellä oleva projektori ei korostuis niin paljon. nii ja pitäs olla pitkä/lyhyt projektori. Liekkö hyväksyttyjäkään...
Viimeksi muokannut: Tuce; 06.04.2012 klo 11:44.
Tuo muuten pitääkin mitata, kiitos muistutuksesta Seikkailu_R! Nyt kun muistelen niin esim tyhjäkäynnillä - etenkin vilkku päällä - tuo etuvalon kirkkaus vaihtelee vilkun tahdissa. Korkeammilla kierroksilla näin ei enää tapahdu. Mistä lie tämä sitten johtuukaan, kytkennöissä voinee olla osasyy vai eikä pyörä vaan jaksa ladata tuolla n 1100 kierroksella tarpeeksi?
Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi
Suzuki GSX-R 750 -93
http://www.osram.com/osram_com/produ...plus/index.jsp
Esimerkiksi tuon naitbreikkerin testijännite on 13,2 V että tämän alijännitteen vuoksi monet pettyy näihin tehokkaampien polttimoiden uusiin lupauksiin .
Triumph Tiger 800 XRX
Niin kyllähän latausjännitteen pitäisi olla käsittääkseni luokkaa 14,5v ja tyhjäkäynnillä 14v, myös moottoripyörissä. Ilmeisesti gikserissä ei ole kovin tehokas laturi, max teho 450w @6000rpm, kun esim bmw:ssä 700w? Tälläsiä lukuja löysin netistä, mut sitähän voi kokeilla eri kierroksilla ja käynnissä sekä sammuksissa, vika voi olla akussakin, kovilla kierroksilla ei kyllä pitäs vilkun käytön vaikuttaa mitään. Mutta jos tekee sitä tyhjäkäynnilläkin, niin ymmärtääkseni jossain on vajausta? Viisaammat tarkentanee kyllä...
Updatea: Kävin etsimässä ketjun alussa suositeltuja Philipsin Xtreme Visioneita mutta eipä löytynyt sillä hetkellä kaupan valikoimasta. Nyt on lähivaloksi vaihdettu Osramin Night Breaker Plussa kun hyvään hintaan jäi kaupasta matkaan. Ei tullut mitattua paljonko polttimolle tulee jännitettä mutta pienen räpläyksen jälkeen vilkkujen käyttö ei enää saa etuvaloa himmenemään vilkun tahtiin.
Itse valo on varsin puhtaan valkoista, sinisestä sävystä ei juuri tietoakaan. Perstuntumalta väitän että valoteho on tuossa uudessa Osramissa huomattavasti parempi kuin vanhassa "himmeämmässä" polttimossa. Syitä tähän on varmasti useampikin mutta tyytyväinen olen. Jos xenoneita ei lasketa niin näillä nyt luulisi näkevän ihan hienosti.
Pitkän valon umpioon pitää vielä käydä hakemassa H1:nen sillä eihän se perkele ollutkaan H4 kuten oletin. Pitkän valon umpiossa nimittäin on näkyvissä H4 kanta mutta itse lamppu on H1, siinä on välissä sellainen ihme muutospalikka. Jos sen H1:n vertailun vuoksi ottaisi sinisävyisempänä niin näkisi polttimoiden eron todellisuudessa.
Väärä käsitys tosiasioista saattaa johtaa ajatukseen siitä, että moottoripyöräilijät ovat kaahaajia. -Tuulilasi
Suzuki GSX-R 750 -93
Tuli itsekkin laitettua Night Breaker plus h4 ja tässä pari kuvaa vertailuksi. Samoilla asetuksilla otettu kuvat. Breakeri on aika lailla valkoisempi kun tavallinen h4 polttimo. Moottori on pois päältä, päällä valot on vielä hitusen kirkkaammat.
Tavallinen
Breaker
Tavallinen lyhyet
Breaker lyhyet
![]()
Hornet 600 -99
Myydään vieläkin NSR125 -03
Night breikkerit on talvella lumituiskussa hyvät, mutta syksyllä pilkkopimeässä vesisateessa arserissa. Täysin "puhdas" valkoinen on paras mahdollinen kompromissi.
Nyrkkisääntönä vois pitää että sinertävät toimivat hyvin lumistuiskussa kun taas kellertävät toimivat parhaiten sysipimeässä vesisateessa. Sinertävä valo tuppaa kadota märällä asfaltilla kun taas kellertävä näkyy selkeästi paremmin. Talvella lumistuiskussa sa taas sinertävä valo aiheuttaa vähemmän takasinheijastusta lumisateesta, joten se toimii silloin paremmin.
Noin niinkuin rehellisyyden nimissä aika harvalla on tarvetta pitää sinertäviä valoja mopossaan... sillä vain muutama hullu tykkää ajella talvella
Ihan ripaus sopivaa sinistä voi tehdä valosta valkeamman... mutta night breikkerit on jo selkeästi sinertävät.
Viimeksi muokannut: sky; 26.08.2012 klo 17:02.
“Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa
Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
Kawasaki Er-5 (2007-2008)
Tuossa keväällä meni Yammusta molemmat H4:t ja toinen T10:stä pimeiksi muutaman viikon sisällä.
Pistin sitten tuollaiset Philipsin BlueVisionUltrat tilalle, kätevästi tuli samaa valonsävyä olevat T10:t tuossa paketissa. En ole pimeässä ajanut, mutta ainakin pimeässä autotallissa ovat pirun kirkkaat. Ennen kaikkea toivoin, että oma havaittavuus paranisi noilla perinteisiin halogeeneihin verrattuna. Ja muutoinkin miellyttää silmää tuo Xenon-look.
http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=43-1956
![]()
Moto Guzzi Breva V850
Vespa GTS 250ie