Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Moroja!
    En löytäny kyseisestä pyörästä ketjua, joten tehäänpä semmonen!

    Tuli tossa ostettua noin vuosi sitten otsikon pyörä ja vielä en ole päässyt ajelemaan, koska pyörä tuli pahvilaatikoissa aivan palasina. No nytten on sitte pyrä kasattu ja viritelty, mutta pitäis saada/löytää jostain uus putkisto. Tosin pyrän mukana tuli orkkis putki ja SR-Racing tuplaputkisto, mutta en ajatellu laittaa kumpaakaan kiinni, koska tuo SR-Racing putkiston änkät ovat aivan HE*VETIN isot ja rumat, ja vakiputki ahistaa aivan liikaa vaikka huilulla on heitetty vesilintua.

    Mitä tossa selasin googlella Leon ja Akran putkia, nii ei tahtonu löytyy tähän omaan malliin mistää...
    Tietääkö ketään mistä löytäisi pyörääni jompaa kumpaa putkea?

    Pyörä siis KTM 660 SMC '04

    Kiitoksia!
    KTM SMC 660 '04
    Ten7 CNC X Pro
    Honda Revere 650 '91 (2011-2012 Rottaprojekti)
  2. #2
    Mahtaisko esim 625sxc:n akra sopia?

    Noissa LC4 koneissa kuitenkaan mitään dramaattisia eroja ole...

    Varaosakuvia selailemaan ja vertailemaan josko muissa malleissa olisi samat vakioputket?
  3. #3
    Voithan sä ostaa ne akran putket jotka kuuluu siihen 660 supermoto factory replicaan, mutta ne vain ei oo halvat.
    Mulla on vasta ne alku käyrät siihen vauhtipyörään asti ja loppu käyrät pitää ostaa sitte ku on 600ekee ylimääräistä.
    Eli se maksaa abaut 800ekee ne käyrät sinne pönttöihin asti, mutta se vaatii ne pöntöt molemmille puolille.
    Nua käyrät menöö sun mallihin käsittääkseni suoraan, mutta mun mallihin niitä loppu käyriä pitää muokata ku ne pöntöt on eri kulmassa ku tuas factory mallis.
    Nämä käyrät on parhaimmat mitä on ikinä tehty 660 koneelle ja nua käyrät riittää yli 80hepan kone tehoihin helposti.
    Ja on sitte kevyet.
    Honda Monkey 83'
    KTM 660 SMC 06'
    ex:Yamaha TRX850 96'
  4. #4
    Kyllä mä ainakin aikanaan suoraan kotarilta ostin omaan 660 smchen akran kokoputkiston. Eikä siinä mitään ongelmia ollut...
  5. #5
    Semmonen kyssäri, että tossa tuli rempan mukana vaihettua öljyt+suod. ja en muista tarkalleen miten tää ilmaus tapahtu..
    Eli öljyn määrä: 1.5L myllyyn ja 0.6L rungon propusta.
    Kone käyntiin ja idlenä aböyt 5min ja sitten se rungon proppu auki nii ilmaantuu? oliko näin?
    KTM SMC 660 '04
    Ten7 CNC X Pro
    Honda Revere 650 '91 (2011-2012 Rottaprojekti)
  6. #6
    Lainaa Hylky kirjoitti Katso viesti
    Semmonen kyssäri, että tossa tuli rempan mukana vaihettua öljyt+suod. ja en muista tarkalleen miten tää ilmaus tapahtu..
    Eli öljyn määrä: 1.5L myllyyn ja 0.6L rungon propusta.
    Kone käyntiin ja idlenä aböyt 5min ja sitten se rungon proppu auki nii ilmaantuu? oliko näin?
    Ei kun tyhjäkäyntiä proppu auki/hyvin löysässä kunnes tulee öljyä ulos.
    Kone sammuksiin, proppu kiinni ja kovaa ajoa.
  7. #7
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Ei kun tyhjäkäyntiä proppu auki/hyvin löysässä kunnes tulee öljyä ulos.
    Kone sammuksiin, proppu kiinni ja kovaa ajoa.
    Eiku niijuuhansen oli! Spänks!
    KTM SMC 660 '04
    Ten7 CNC X Pro
    Honda Revere 650 '91 (2011-2012 Rottaprojekti)
  8. #8
    Nyt tuli taas ongelmat vastaan. Pyörä lähti eilen (ei helposti) käyntiin, mutta tosin sitä sai polkea kuin tulpatonta mopoa. Tänään sitten tossa työpäivän päätteeks päätin polkea uudestaan, mutta eipä lähteny! 20min sitä siinä poljin, tuloksena vain poksahdusta putkessa ja maitohapot jaloissa.

    Oiskohan mahdollista, että sytkä on vähän myöhässä, kun polkee varosvasti ettien sitä asentoa, että puolipuristi naksahtaa tähän tiettyyn kohtaa mistä olis tarkotus sitten rykästä kunnolla näyntiin, niin siinä poksuu putkessa palamattomia?
    Vai voiskohan olla, että on vähän liian rikkaalla kenties? Mut tosiaan, polkee saa niin maan penteleesti! Mutta käyntiin kun sen saa, nii käy aivan nätisti ilman mitään sivuääniä.

    Pyörä juuri kasattu, että voihan tuo olla että kaasarissa on säädöt päin puuta..

    P.S tai sitten en vaan osaa...
    KTM SMC 660 '04
    Ten7 CNC X Pro
    Honda Revere 650 '91 (2011-2012 Rottaprojekti)
  9. #9
    Ei tuo kyllä normaalilta kuulosta.

    Tai sitten teknikka on väärä?

    Tosin on aika herkkä kaasarin säädöille, varsinkin kicksillä käynnistettäessä.

    Onhan kaasu yms vaijereissa sopivasti väljää?
    Venttiilit säädetty?

    Tyhjäkäyntikierroksista mitään hajua, lämpimänä?
    Jotain ~1700rpm on tuossa 625 koneisessa ollut sopiva.

    Puolipuristin alkaa napsahtelemaan josain ~1100rpm tienoilla, muistaakseni?
    Ja vähän sen alle sammuu.
  10. #10
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Ei tuo kyllä normaalilta kuulosta.

    Tai sitten teknikka on väärä?

    Tosin on aika herkkä kaasarin säädöille, varsinkin kicksillä käynnistettäessä.

    Onhan kaasu yms vaijereissa sopivasti väljää?
    Venttiilit säädetty?

    Tyhjäkäyntikierroksista mitään hajua, lämpimänä?
    Jotain ~1700rpm on tuossa 625 koneisessa ollut sopiva.

    Puolipuristin alkaa napsahtelemaan josain ~1100rpm tienoilla, muistaakseni?
    Ja vähän sen alle sammuu.
    Vaijerin väljistä en ole varma, mutta tossa joutu purkaa pyörän muutama viikko taaksepäin, ku oli ollu kaks ylintä männänrengasta väärtepäin männässä, joka johti siihen, että palotilaan pääsi öljyä. No se oli pajalla säädettävänä ja oli ukot saanu sen käyntiin silloin, öljy+besa sekotuksella (milloin vuotovika ilmeni) ja sen jälkeen kasariin ei ole koskettu... Tuli vaan nyt pikasesti mieleen, että saakohan se nyt liikaa kakkua jos sitä on sielä pajalla säädetty niin, että se on suostunu lähtemään käyntiin sillä öljylitkulla..?
    Olivat kuulemma joutuneet kuumentamaan tulpan ennen käynnistämistä silloin.

    Käynnistys metodi ittellä jotakuinkin tämmönen, ILMAN tota kahvan pumppaamista ennen kenkäsyä.

    KTM SMC 660 '04
    Ten7 CNC X Pro
    Honda Revere 650 '91 (2011-2012 Rottaprojekti)
  11. #11
    Vaijereissa sen verran nyt ainakin ettei esim. puolipuristin tai kaasu kanna tangon missään asennossa.
    Paljoa auta tyhjäkäyntiä säädellä jos kaasuvaijeri pitää luistia auki enempi vähempi...

    Tuollaisen jäkeen kannattanee tulppa tarkistaa?
    Ja ne kaasarin tyhjäkäynti puolen säädöt, että on edes suunnilleen oikein.

    Sinänsä mitään suurta vikaa ei luulisi olevan kun kerran kuitenkin loppujenlopuksi käyntiin lähtee ja käy.
  12. #12
    kysyn tässä ketjussa, kun en viitsi uutta tehdä. Eli aloin säätämään/tarkistamaan venavälyksiä ja huomasin että pakovenojen keinuvivut heilu sivusuunnassa jonkinverran, onko tämä normaalia?
  13. #13
    Keinuvivuissa pitäisi olla 0,2 - 0,3mm päittäisvälystä.

    Millin paksu shimmi prikka molempien keinujen vesipumpun, eli nokkaketjun, puoleiseen päähän.
    Tarpeellinen määrä sopivan paksuisia tulpan puoleiseen päähän.

    0988162202 THRUST WASHER DIN0988-16X22X0,20
    0988162205 THRUST WASHER DIN0988-16X22X0,5
    0988162210 THRUST WASHER DIN0988-16X22X1

    Nämä liene ihan laakerikauppa kamaa?
    Ei kyllä montaa ropoa maksa varaosinakaan...

    Vesipumppu kannattanee huoltaa samalla?

    Tiivistemassaa venttiilikopan tiivistämiseen.
  14. #14
    Okei, eli välystä on kyllä enemmän kuin toi. :o
  15. #15
    Minkäslainen pyörä on 660 SMC verrattuna 690 SMC? Näyttäisi speksien mukaan olevan joitain kiloja kevyempi ja about samantehoinen tämä 660 SMC, kuin 690 SMC..
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  16. #16
    Vanhempaa LC4 sukupolvea.
    Ei sähköstarttia.
    Kaasuttimella, keihinin fcr vakiona.
    Olisiko ollut vaimentamattomalla takanavalla?
    Lyhyemmät huoltovälit kuin näissä uusissa LC4 koneisissa, ei kuitenkaan mikään paha huoltaa.
    Laatuosista koottu, mielestäni...

    Hauskuudessa tuskin häviää pätkääkään.
  17. #17
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    ....
    Olisiko ollut vaimentamattomalla takanavalla?...
    Hauskuudessa tuskin häviää pätkääkään.
    Oli ainakin -03 takanavassa vaimennusgummit.
    Hauskuuskerrointa löytyy molemmista paljon
  18. #18
    Vanha on parempi usko pois vaan
    Ja jos et usko niin mä valehtelen lisää
    Honda Monkey 83'
    KTM 660 SMC 06'
    ex:Yamaha TRX850 96'
  19. #19
    Lainaa JHV 654cc kirjoitti Katso viesti
    Vanha on parempi usko pois vaan
    Ja jos et usko niin mä valehtelen lisää
    Oletko ajanut 690:llä?
    R1 --> ZX-10R --> 690 SMC --> ZX-10R --> FS 570 --> Hayabusa
  20.  
  21. #20
    No mä oon istunu sellaasen päällä ku se on ollu käynnis... kumma vekotin ku käy niin tasaasesti
    Honda Monkey 83'
    KTM 660 SMC 06'
    ex:Yamaha TRX850 96'