Sivu: 1 / 6:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 156:sta
  1. #1


    Voi aloittaa...

    Kuka on Kingi ens kaudella? Oma veikkaus, että Jorma vetää ANY10!

    Katupyörissä (tarkoittaa katuajossa olevaa) ainakin "lehti"Jannet taistelee kärkipaikoista, ketä haastajia? Jarim?
    100m/s mopolla
    100mp/h kelkalla
    100km/h veneellä

    Itse ajettuna, omilla kulkineilla....
  2. #2
    Väittelyn ainekset kylvettiin sitten heti otsikon alapuolella
    Street Triple 08
  3. #3
    Jormalle tulee sen verran extreme tekniikkaa että mennee tovi saada setti balanssiin. Taxi on jo hierottu aikas pitkälle, joten sieltä ehkä tärähtää ekana. Näiden välillä jos kamppailu käydään muiden väristen hevosien puutteessa niin ehkäpä kiinnostaa enemmän kuka pukkaa ihan ekassa "virallisessa" tapahtumassa pohjat. Silloin Jannet vahvoilla, muttamutta, pystyykö haastajia syntymään talven aikana.
  4. #4
    Vahva huhu kertoo, että Jormalle ja Taxille ois syntymässä kokonaan uusi haastaja. Keväällä nähdään, pitääkö huhu paikkaansa.

    Katupyörien puolella saattaa käydä niin, että Jannet ja Jarim taistelevat tasaväkisesti, mutta vain miestenluokan ykkössijasta.
    Kadulle:
    Bimota SB6
    BMW K1200S
    Suzuki GSX1300R T Sawon Woima 527,5hv 503,8Nm 390,7km/h

    Radalle:
    Yamaha R6R Superstock
  5. #5
    Lainaa (HeikkiL @ Joulu. 18 2011,15:18) kirjoitti
    Väittelyn ainekset kylvettiin sitten heti otsikon alapuolella *
    EI tarkoitusta väittelyille tässä topicissa. TFM:n tavoitteet käsittääkseni Bonnevillen valloituksessa, josta varmaan omaa topiccia pukkaa?! Tämän tarkoitus pitää puhetta yllä normi kenttäajajille (+95%lukijoista/kirjoittajista), jotka yleisissä tapahtumissa pyörii!? Siis kuka ajaa Lpr, Halli, Jns tms. normi ajoissa pohjat, joihihin kaikilla mahdollisuus tulla?
    100m/s mopolla
    100mp/h kelkalla
    100km/h veneellä

    Itse ajettuna, omilla kulkineilla....
  6. #6
    Jep, ensi kaudesta tulossa varmasti mielenkiintoinen ja uskon että on tulossa kovia haastajia nyky ykköstiimeille karkeloihin. Ite innolla odotan että mihin rahkeet riittää nykyisessä turbobusassani,saas sitte nähä.
    ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
    ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
    ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
    ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
    ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
    nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
  7. #7
    Lainaa (jii_hoo @ Joulu. 18 2011,20:29) kirjoitti
    Katupyörien puolella saattaa käydä niin, että Jannet ja Jarim taistelevat tasaväkisesti, mutta vain miestenluokan ykkössijasta.
    millaisissa lukemissa kotimaan "katupyörien" top 10 nykyään liikkuu?



    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  8. #8
    370km/h ja siitä alaspäin.
  9. #9
    Lainaa (jarrarit @ Joulu. 19 2011,23:58) kirjoitti
    370km/h ja siitä alaspäin.
    tulosten perusteella siltä näyttäisi kun katsoo esmes lentokenttä.info.
    tuloksista vaan en pystynyt päättelemään mitkä niitä "katupyöriä" ja taisi siellä olla muutama samalla pyörällä eri kuskin toimesta ajettu tuloskin.
    aika kovia tuloksia kuitenkin ja melko busa-voittoinen lista

    oma tavoite on edelleen se 300...
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  10. #10
    Hiukan tää on offtopic mutta sivuaa aihetta kuitenkin, ja Bonnevillessa meinaa ajella. Onko tää nyt sitten vapaastihengittävä kun siinä on helikopterin turbiini ? *
    <KTM 1290 Superadventure S -23>
    'The Man who invented "autocorrect", has passed away, Restaurant in piece.'
    SS1000 -2010
    SS2000F -2011
  11. #11
    Lainaa (Kekke @ Joulu. 21 2011,16:03) kirjoitti
    Hiukan tää on offtopic mutta sivuaa aihetta kuitenkin, ja Bonnevillessa meinaa ajella. Onko tää nyt sitten vapaastihengittävä kun siinä on helikopterin turbiini ? *
    Ei ole vapari eikä ahdettu. Eikä myöskään sähkökäyttöinen. Kuuluu moottoriluokkaan "other propulsion" *
  12. #12
    Itellä 462km/h tavoite varttimailille. Vapari vapari, kahe litra kuustoistaventtiilinen turpo... aiwan vakio... Ja kyllä saa olla aika kova vakiobemari jotta vetää edelle.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  13. #13
    On se jännä. Itse ku ajattelee, että josko sitä koittas sen 280km/h ajaa ens kesänä niin jo rupeaa kämmenessä syyt hikoilemaan jännityksestä. Täällä taas ei etes kehata puhua alle 300 nopeuksista.

    Kovia jätkiä ja mimmejä. Tosin eipä se vauhti koskaan tapa, se äkkipysäys yllättäin on se yleisin tappaja.

    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  14. #14
    Veikkaan että minä, mutta olkoon salaisuus.
    CBR 600F -98 --> CBR 1100 XX -99 --> CBR 929 RR01 -->Busa 2000 --> SV650S -02 -->CBR 1100 XX -99 --> ZX9R -98 --> Yamaha XJ 650 1981 kahvilakilpuri--> Yamaha TY 250 -82-->Honda SS125A 1969 + ZX9R -96.
  15. #15
    Mulla ensimmäinen kulhollinen popparia menee kun jännittää kumpi - Jorma vai Taxi - rikkoo sen 400 lätkän. Loppukesästä voi sitten ryhtyä arvuuttelemaan kumpi tiimi pääsee kehitystyössä pidemmälle tämän kauden aikana.
    Unohtamatta Taxi goes Bonneville -ensi-iltaa!
    -Artsi-
    100 m/s Club Member
  16. #16
    Omasta mielestä Jorman kawa puhaltaa 400km/h heti, ku vain ensimmäiset sulat kelit on ja saavat kuskin kalibroitua. Kuten varmaan Taxikin. Kauheasti en ole nähnyt Taxin työstämistä, mutta Kawaa on tullu seurattua ja sieltä tulee sellanen vehje, että ei epäilytä pätkääkään. Toivottavasti vain kaikki menee suunnitelmien mukaan.
    -Gsxr 1000 K2 --> KTM 450 exc 2004-
  17. #17
    Tuoreimmassa MP-Maailma lehdessä näyttää olevan huomattavan paljon juttua kenttäajoista.
    Mielenkiintoinen artikkeli
    Hitaus on malttia!
    ANY10.
  18. #18
    Lainaa Mika 14R kirjoitti Katso viesti
    Tuoreimmassa MP-Maailma lehdessä näyttää olevan huomattavan paljon juttua kenttäajoista.
    Mielenkiintoinen artikkeli


    Tänään tuli muuten postissa Anytenin paketti, kannustusta Anytenille, ja mulle komee paita!!
    100m/s mopolla
    100mp/h kelkalla
    100km/h veneellä

    Itse ajettuna, omilla kulkineilla....
  19. #19
    Lainaa Mika 14R kirjoitti Katso viesti
    Tuoreimmassa MP-Maailma lehdessä näyttää olevan huomattavan paljon juttua kenttäajoista.
    Mielenkiintoinen artikkeli
    Ja asiantuntevasti kirjoitettu, värikkäin sanakääntein mutta kaikki totta ja tarkistettua.
    Kuten :"Jos tästä halutaan merkittävästi parantaa tulosta, on edessä moottorin virittäminen, joko vapaasti hengittävänä tai ahtamalla se kemiallisesti tai mekaanisesti"
  20. #20
    Pitää käydä kokeilemassa kuinka kovaa sitä itekin osais ja uskaltaa ajaa tolla Busalla .
    Suomen nopeimmaksi 2012 veikkaan Kawasakia Karjalainen satulassa... Edelleen .
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  21. #21
    Lainaa Athene kirjoitti Katso viesti
    Suomen nopeimmaksi 2012 veikkaan Kawasakia Karjalainen satulassa... Edelleen .
    Näin toivotaan suuresti täälläkin, yritys on ainakin kova, tuloksista ei vielä osata sanoa.
    Toisaalta olen antanut itseni ymmärtää että "ei niin paljoa itsestään ääntä pitäviä" puun takaa yllättäjiäkin on tulossa, joten pakka saattaa mennä aivan uusiksi.
    Taxista on aika vaikea sanoa, ainakin multa meni yli ymmärryksen huonon keskittymiskyvyn takia viime magazinen artikkelissa luetellut mahdolliset tulevat hevosvoimat, joten se sitten kulkee kovaa tai ei.
    Hitaus on malttia!
    ANY10.
  22. #22
    Lainaa Mika 14R kirjoitti Katso viesti
    Näin toivotaan suuresti täälläkin, yritys on ainakin kova, tuloksista ei vielä osata sanoa.
    Toisaalta olen antanut itseni ymmärtää että "ei niin paljoa itsestään ääntä pitäviä" puun takaa yllättäjiäkin on tulossa, joten pakka saattaa mennä aivan uusiksi.
    Taxista on aika vaikea sanoa, ainakin multa meni yli ymmärryksen huonon keskittymiskyvyn takia viime magazinen artikkelissa luetellut mahdolliset tulevat hevosvoimat, joten se sitten kulkee kovaa tai ei.
    Miten paljon hevosvoimat enää noilla tehoaluella (500+ ?) vaikuttaa loppulukemiin? Luulisi että eniten (sigh) ongelmana on siirtää ne tiehen? Kysyn kun en tiiä
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  23. #23
    Lainaa SamiN kirjoitti Katso viesti
    Miten paljon hevosvoimat enää noilla tehoaluella (500+ ?) vaikuttaa loppulukemiin? Luulisi että eniten (sigh) ongelmana on siirtää ne tiehen? Kysyn kun en tiiä
    Ensin hattu päästä kärkitiimien kunniaksi....

    Mutta sen jälkeen.... kun tehot on kohdillaan ja ruuti kuivaa,
    ainoat ja todelliset haasteet/ongelmat näkee datasta puolimatkasta eteenpäin.....
    vaikka olis tyhmä, sokea ja katsois perseenreiällä.

    Oli miten oli, mutta runsaslukuinen on se joukko isänmaan toivoja ja
    valtavilla boltseilla siunattuja insinöörejäkin, joiden maailmaan ei
    kuulu aerodynamiikka armottomine lainalaisuuksineen.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  24. #24
    Lainaa BadToThe Bone kirjoitti Katso viesti
    Ensin hattu päästä kärkitiimien kunniaksi....

    Mutta sen jälkeen.... kun tehot on kohdillaan ja ruuti kuivaa,
    ainoat ja todelliset haasteet/ongelmat näkee datasta puolimatkasta eteenpäin.....
    vaikka olis tyhmä, sokea ja katsois perseenreiällä.

    Oli miten oli, mutta runsaslukuinen on se joukko isänmaan toivoja ja
    valtavilla boltseilla siunattuja insinöörejäkin, joiden maailmaan ei
    kuulu aerodynamiikka armottomine lainalaisuuksineen.
    ?
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  25. #25
    Lainaa SamiN kirjoitti Katso viesti
    ?
    Niih.... Mitä tehdään, kun noin karkeasti ottaen kenttähommissa ollaan puolimatkan krouvissa
    suhteellisen lähellä huippuja.

    Vehje sutii aika lailla homona, eikä mahdollisia voimareservin rippeitä saada enää kunnolla rataan.

    Homma on karrikoituna kun polttaisi kumia nakkikioskin seinää puskien.
    Siinä kohtaa ei ilmanvastus / aerodynaaminen pito juurikaan vaikuta .

    Toisaalta..... ei se snakari siitä mihinkään liiku vaikka ruuvaisit kuinka lisää paineita puhaltimeen .

    Kumma juttu vaan tahtoo todellisessa elämässä olla, että siellä neljänsadan huippeilla alkaa
    siihen saakka vähemmän merkitykselliset asiat muuttua etenemisen suhteen avaintekijöiksi.

    Mekaanisen pidon lisäämisellä toki päästään hieman eteenpäin, mutta alustan laatu
    kääntää kuitenkin pitoasian kohtuu nopeasti aerodynaamisen pidon ongelmaksi.....
    Ihan samaa tuubaa jonka kanssa formuloissa on jo iänkaiken väännetty pää märkänä...
    Aerodynaamisen pidon/vastuksen optimointi.
    Esim. kenttäajossa rasti tosin on monta kertaluokkaa yksinkertaisempi, mutta silti
    käytännön tasolla turhankin haastava.

    Eikä niiden merkitystä vähennä tippaakaan se, että liikutaan aihepiirissä joka on
    erittäin vaikea ja haastava, eikä vähiten mopoihin huippunopeusajoissa sovitettuna.
    Siinä hommassa kun ei "isot rahat" pyöri, joten resurssit ovat mitä ovat kaikkinensa.

    Tätä samaa rammaria veivattiin aiemminkin..... mutta samat lainalaisuudet ne vaan ovat...
    silloin ja edelleen.

    Ihan oikein... ja varsin luonnollista, on vakavissa ja kunnianhimoisissakin hankkeissa
    edetä "helpointa tietä". Sillähän ei todellakaan ole mitään tekemistä "mistä aita on matalin"
    tekniikan kanssa.

    Olen myös täysin vakuuttunut, että kunnianhimoisissa hankkeissa "valmistellaan tulevaisuutta".
    Eli tehdään taustalla työtä sen ajan eteen, mikä odottaa kun muut "portaat" on jo kiivetty ja
    ollaan "väistämättömän edessä".

    Näinhän se nyt vaan menee.... vaikka jossain olisi kuinka "valtavat boltsit tahansa", eikä kukaan muu
    ymmärrä yhtään mitään mistään .

    Eihän 500 rikkonut peli enää kovin "kaupankuntoiselta" näytä..... enemmän itse asiassa snakarilta .
    Toisaalta.... tuskin nähdään liioin vain "kyykkyyn sträpättyä" vakiobussia
    minkäänlaisella padalla viilettämässä kuudettasataa.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  26. #26
    hm... Katupyörä... Katupyörät tulee arvatenkin ajamalla paikanpäälle ja jos hyvin menee, lähtevät myös pois ajamalla?
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  27. #27
    Lainaa SamiN kirjoitti Katso viesti
    Miten paljon hevosvoimat enää noilla tehoaluella (500+ ?) vaikuttaa loppulukemiin? Luulisi että eniten (sigh) ongelmana on siirtää ne tiehen? Kysyn kun en tiiä
    Vaikka alkumatkasta (alle 300 kmh) tehonkäyttö onkin rajoitettu koska liika voima häviää savuna taivaalle, on siitä voimasta hyötyä kun jaksaa työntää loppuun saakka. Varsinkin noissa mailin kisoissa, joissa kiihdytysmatka on rajattu, pitää kiihtyvyyttä olla huomattavasti myös kovemmilla nopeuksilla että ehditään saamaan riittävä loppunopeus.
    Luistonesto auttaa alkumatkasta, ja aerodynamiikka josta BtB:kin puhui, loppumatkasta.
    Olemme koittaneet ainakin jollain tavoin parantaa pyörän aerodynaamisiakin ominaisuuksia, mutta muutoksien toimivuudesta ei ole tietoa ennen kuin päästään testaamaan. Kun tätä kuitenkin ilman tuulitunnelia ja insinöörejä harrastajapohjalta tehdään
    Ja kuviahan löytyy: https://www.facebook.com/#!/EnitenOy
    Hitaus on malttia!
    ANY10.
  28. #28
    TFM rintamalla ollaan tähän asti koitettu panostaa siihen, että siinä puolimatkassa olis mahollisimman paljon vauhtia. Eli on sitte vähemmän kiihytettävää loppumatkalle. Tämä tietenkin siksi, kun näitten ilokaasua käyttävien imumoottoreitten kans tehoa on vähän vajavaisesti. 2011 kaudelle meillä oli tavotteena rikkoa 380km/h ja pitää Taxi busan näkösenä. Saavutettu 390km/h siis meni yli tavotteen. Tosin myötätuuli oli apuna, mutta toisaalta kokonaan ongelmatonta lähtöäkään ei ollut.
    Mutta kuitenkin kysymykseen tehontarpeesta, aika harvon tehoa on liikaa 350km/h vauhdeissa. Any10 Kawassa 2012 ehkä?
    Taxissa ollaan vanhalla moottorilla tasolla 400hp takapyörällä (ajohommissa max ollut 370hp). Pidon kans meillä ei ole ollut ongelmia tähän mennessä. Uudella moottorilla ehkä päästään 450hp paremmalle puolen. Se on tietty vain ennuste, käytäntö sitten näyttää onko se 400 vai 500hp.
    Itte luonnollisesti toivon, että nopein 2012 on allekirjoittelija. Tosin pahoin pelkään, että saattaa se olla Jormakin
  29. #29
    Lainaa Mika 14R kirjoitti Katso viesti
    Vaikka alkumatkasta (alle 300 kmh) tehonkäyttö onkin rajoitettu koska liika voima häviää savuna taivaalle, on siitä voimasta hyötyä kun jaksaa työntää loppuun saakka. Varsinkin noissa mailin kisoissa, joissa kiihdytysmatka on rajattu, pitää kiihtyvyyttä olla huomattavasti myös kovemmilla nopeuksilla että ehditään saamaan riittävä loppunopeus.
    Luistonesto auttaa alkumatkasta, ja aerodynamiikka josta BtB:kin puhui, loppumatkasta.
    Olemme koittaneet ainakin jollain tavoin parantaa pyörän aerodynaamisiakin ominaisuuksia, mutta muutoksien toimivuudesta ei ole tietoa ennen kuin päästään testaamaan. Kun tätä kuitenkin ilman tuulitunnelia ja insinöörejä harrastajapohjalta tehdään
    Ja kuviahan löytyy: https://www.facebook.com/#!/EnitenOy
    Siitä loppumatkasta oikeastaan tarkoitinkin kysyä, että tuleeko noilla tehoilla vielä vastaan raja kiihtyvyydelle jossa ilmanvastus voittaa takapyörän pidon? Millaista kiihtyvyyttä (any10 tai taxi) olette mitanneet alkumatkalle, vai onko se se n. 1G sinne kolmeen sataan saakka?
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  30.  
  31. #30
    Lainaa SamiN kirjoitti Katso viesti
    Siitä loppumatkasta oikeastaan tarkoitinkin kysyä, että tuleeko noilla tehoilla vielä vastaan raja kiihtyvyydelle jossa ilmanvastus voittaa takapyörän pidon? Millaista kiihtyvyyttä (any10 tai taxi) olette mitanneet alkumatkalle, vai onko se se n. 1G sinne kolmeen sataan saakka?
    http://www.youtube.com/watch?v=EL3VY-WS3B0

    Tuosta näkis jotain g-arvoja.
    2011 tais mennä niin, että Taxi kiihty alkumatkasta nopeammin ja Any10 Kawa loppumatkasta. Kuivalla säällä Taxissa pystyttiin laittaan täydet tehot 5. vaihteelta eteenpäin (eli noin 285km/h). Eli pitäiskö tästä nyt tulkita niin, että 360hp riittää jos haluaa sudittaa 280km/h vauhdissa. Taxi on liki vakiomittainen, Any10 Kawa vähän pidempi, eli siellä varmaankin sutii vähä vähemmälläkin teholla tai isommassa vauhdissa(?).
Sivu: 1 / 6:sta 123 ... ViimeinenViimeinen