Sivu: 22 / 41:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12202122232432 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 631:stä 660:een 1205:sta
  1. #631
    Lainaa (Strömmen @ Syys. 21 2011,21:04) kirjoitti
    Tuossa anturissa on ilmeisesti jokin kikkavitonen; kun laskee jarrupolkimen aivan alas, ei tunnu auttavan miten anturia vääntää, valo palaa silti.

    Mitenkä noita takajarrujen paloja säädetään, tuntuu että jarrut makaa, vaikka ei muka pitäisi.
    Eikös siis jarruvalon pidäkin palaa kun jarrua painetaan? Paloissa ei ole varsinaista säätöä - herkistellä kyllä voi eli puhdistaa satuloiden liukupinnat jne. Tuo tosin vaatii mielellään aikaisempaa kokemusta
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  2. #632
    Pahoittelut, tarkoitin että kun laskin sen säätämällä aivan alas, niin valo palaa nyt kokoajan, vaikka anturia säätelee. Melkeempä pääsee helpommalla, kun ottaa koko valon pois palamasta takajarrun osalta, laittaa sitten myöhemmin kondikseen.

    Kiitoksia kaikista neuvoista!
  3. #633
    Pari peruskyssäriä vielä. Voiko mp:n akun ladata ihan normaalisti auton akkulaturilla? Kaverini lähinnä tuota ihmetteli, kun hänen mopedinsa toimi moitteetta, mutta sateen jälkeen (pyörä yleisellä parkkiksella, ei katosta) ei suostu käynnistyyn. Kun yrittää startata, pyörä pitää kuulemma omituista "kipinämäistä ääntä", vähän ilmeisesti samanlaista rätinää kuin esim akku antaessa kipinää kaapelia liittäessä, mistä moinen voisi johtua? Onko sade voinut vaurioittaa jotain?
  4. #634
    Lainaa (Strömmen @ Syys. 22 2011,17:27) kirjoitti
    Pari peruskyssäriä vielä. Voiko mp:n akun ladata ihan normaalisti auton akkulaturilla? Kaverini lähinnä tuota ihmetteli, kun hänen mopedinsa toimi moitteetta, mutta sateen jälkeen (pyörä yleisellä parkkiksella, ei katosta) ei suostu käynnistyyn. Kun yrittää startata, pyörä pitää kuulemma omituista "kipinämäistä ääntä", vähän ilmeisesti samanlaista rätinää kuin esim akku antaessa kipinää kaapelia liittäessä, mistä moinen voisi johtua? Onko sade voinut vaurioittaa jotain?
    Pienet akut (kuten mp:n) tulee ladata mielellään alle 0,8 A virralla.
    Auton laturit puskee noin 4A,jos ei ole säätöä.
    Eli osta automaattilaturi maksaa noin 40-70€.
  5. #635
    jos pyörä ensin toimii, mutta yhtäkkiä sateen jälkeen se ei toimi, ja kuuluu vaan omituisia ääniä, niin selvittäisin niiden alkuperän. Kunnossa olevaan nykyaikaiseen moottoripyörään ei sateen pitäisi vaikuttaa oikeastaan millään lailla. Mutta nythän ei vissiin taas kerran tiedetä edes sitä, mistä pyörästä oikein puhe.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  6. #636
    Veijo Saanolta jälleen aika perusteellinen koeajoraportti uudesta V-Strommista Moto1:ssä
    Norden 901
  7. #637
    Mahtaakohan kellään olla hajua putkesta, joka sopisi DL 650 A:n ? Tekovuosi tuolla on 2010 ja alkuperäinen pakoputkiviritys on katteineen semmonen metrin pituinen. *Pitäisi olla oikein E-hyväksyttyä mallia.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  8. #638
    Lainaa (aj@ @ Loka. 06 2011,15:13) kirjoitti
    Mahtaakohan kellään olla hajua putkesta, joka sopisi DL 650 A:n ? Tekovuosi tuolla on 2010 ja alkuperäinen pakoputkiviritys on katteineen semmonen metrin pituinen. *Pitäisi olla oikein E-hyväksyttyä mallia.
    Suzuki DL650 V-STROM 2010
    Sbk 2-1 Putk. Oval Evo2 Alu Kartio Dl 650 '09-10
  9. #639
    Lainaa (aj@ @ Loka. 06 2011,15:13) kirjoitti
    Mahtaakohan kellään olla hajua putkesta, joka sopisi DL 650 A:n ? Tekovuosi tuolla on 2010 ja alkuperäinen pakoputkiviritys on katteineen semmonen metrin pituinen. *Pitäisi olla oikein E-hyväksyttyä mallia.
    Vaikkapa leovinceltä löytyy, eiköhän liki joka kuvastossa ole
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  10. #640
    Joo, kiitos. Ei niitä nyt pilvin pimein ole. Tuo LeoV:n SBK on yksi ja kun oppi kaivelemaan, löytyi Akraltakin - ei kuitenkaan tehtaan sivuilta. Se kattipuolihan siitä tekee joko hyvännäköisen *ja kalliin, tai robustin halvemman ja niitä näyttäisi olevan. Tiedä sitten onko järkeä mättää lähes 10 % mopon hinnasta pelkkään putkeen ehkäpä parin hepan takia. Seuraavana olisi kumminkin Komentaja, penkitys ja valmis kierre.Kaikki muut SW-Motechit, Madstadin, MRA:t, lämpökahvat, kahvansuojat ja loput kilkkeet *kaikkine alumiineineen sain samalla rahalla kuin tuo pelkkä Leksa maksaa. Asennuskaan ei näyttänyt ihan yksinkertaiselta - toki käytännössä saattaa sitä olla.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  11. #641
    En minä ainakaan näe mitään järkeä alkaa kaivaan tehoja 650 strommista kun kuten sanoit sliparin hinta jo 10 prossaa ( mulla liki 20) ja kun ei sitä huomaa kuin korkeintaan penkissä. Tietenkin kun pörisee enempi niin onhan se äkäsempi. Ite ihan tyytyväinen kun ei ole melua. Entisessä 750 r suzukissa oli sen verran ettei aamuisin kehannut rivarin pihalla paljon käynistellä vaan reippailun nimissä 50 metrin talutus kadulle.
  12. #642
    oi voi, huonoa tekoa ovat... ei edes matkamittarit kestä:

    http://www.advrider.com/forums/showt...=746536&page=2

    (DL1000-03, jonka mittari jumiutui lukemaan 199999, ja Ameriikassa kun ollaan, niin kyseessä tietysti mailit.. eli vaivaiset 321867 km, ja joutui uusimaan matkamittarin!! (Jenkkilän Suzuki tosin kuulemma oli lähettänyt hänelle uuden))



    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  13. #643
    moro!

    Olen kiinnostunut DL:n vaihdosta. Nykyinen pyörä FJR.
    Ajelen noin puolet ajasta kaksipäällä.Kesäloma reissukin kahdestaan. Nyt on alkanut soratiet kiinnostaa. Onko ketään vaihtanut isompaa pyörää DL 650:een. Hieman epävarma olo kyllästynkö puolet vähempään tehoon asvaltilla tai sitten ihastun sorateihin...vähän henkistä tukea tarvitaan! ennen ollut kolme bandittia eli siinä mielessä Suzukimiehiä.
    capo ja gassi
  14. #644
    Edellinen pyöräni oli gsf 1250s ja nykyinen dl 650.
    Selkeä tehonlasku,kuten nyt arvata saattaakin,mutta tämäkin
    on asennekysymys.
    Minä ainakin pystyn vetää dl:llä pitempiä siivuja ja noin
    kaksi litraa pienemmällä kulutuksella.Lisäksi dl tuntuu
    herkemmältä ja kevyemmältä käsitellä.Onhan noilla liki
    50kg todellista painoeroa.
    Matkustaja viihtyy takana paremmin istuma-asennon ja jousituksen ansiosta.
    Hiekkatiellä ihan ok,mutta poluille liian iso/painava.
    Käy nyt kuitenkin koe ajamassa ennen ostopäätöstä.
    ps. Sopivan katteen löytäminen saattaa teettää töitä.
  15. #645
    Lainaa (tikru72 @ Joulu. 11 2011,12:37) kirjoitti
    moro!

    Olen kiinnostunut DL:n vaihdosta. Nykyinen pyörä FJR.
    Ajelen noin puolet ajasta kaksipäällä.Kesäloma reissukin kahdestaan. Nyt on alkanut soratiet kiinnostaa. Onko ketään vaihtanut isompaa pyörää DL 650:een. Hieman epävarma olo kyllästynkö puolet vähempään tehoon asvaltilla tai sitten ihastun sorateihin...vähän henkistä tukea tarvitaan! ennen ollut kolme bandittia eli siinä mielessä Suzukimiehiä.
    Kaveri vaihtoi zzr 1200 kwaakun dl 650:een. Ei se tehopulaa valitellut (ei tainnut kwaakullakaan käytellä) mutta korkeutta valitteli. Ajeli kuitenkin kolme kesää ja vaihtoi dl:n sitten HD:n v-rodiin.
    Itsellä oli ennen Hondan blackbird vuoden verran, en päässyt sen kanssa sinuiksi, nyt dl1000 ollut kuusi vuotta. Isompana erona positiivisessa mielessä ajoasento, korkeus sekä käteensopivuus. Ja dl kantaa kuormaa oikeasti aika hyvin. 650:ssähän on eilainen jousitus ja takaharukka mutta en ole kuullut että ne olisivat mitenkään lussuja
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  16. #646
    Moto Guzzin Grisosta Honda XX:n kautta Stromiin. Pari tonnia ehdin ajella kun rakentelulta ehdin. Kyllä se siltä vaikutti, että ensi kesänä ajattelin semmosen öljynvaihtovälin sillä jossain alpeillapäin kurvailla. Ihan mukavaa oli kyyti. Toisaalta ei niitä heppoja koskaan liikaa ole, mutta tuossa sitä taas kompesoi yli 400 km:n tankkausväli. Kaikella on puolensa. Alkuperäkumit tosin lähtevät alta pois ja tilalle joko Metzelerit, tai Pirellin Scorpion Trailit taikka Syncit. Sitten se onkin siinä.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  17. #647
    Kiitos vastauksista. pyörän korkeus on vaan plussaa olen 188 cm. pitkä tankkaus välikin hyvä juttu. Ajatus saada samalla rahalla vähän tuoreempi pyörä ja tietysty haskempi. Tonninen olisi tietysti varmempi valinta tehojen puolesta.
    capo ja gassi
  18. #648
    Onko kukaan päivittänyt ECU siinä mielessä, että saa kaasun kontrollin tasaisemmaksi? Uusimmassa mallissa ja Gladiuksessa kaasun pitäisi reagoida jouhevammin, kuin tämä alkuperäinen on-off kaasu.
    Vaikuttaako tämä miten käytökseen. Onko kokemuksia?
    Gibro with Atre



  19. #649
    Lainaa hettuli kirjoitti Katso viesti
    Onko kukaan päivittänyt ECU siinä mielessä, että saa kaasun kontrollin tasaisemmaksi? Uusimmassa mallissa ja Gladiuksessa kaasun pitäisi reagoida jouhevammin, kuin tämä alkuperäinen on-off kaasu.
    Vaikuttaako tämä miten käytökseen. Onko kokemuksia?
    Gibro with Atre
    Säädätin huollon yhteydessä bensan syötön asetuksia muutaman prosentin rikkaammalle kohdat tyhjäkäynti, 10%- ja 25% kaasunavaus. Nyt ajaa ihan mielellään kaupungissa klo16:00 ruuhkassa. (Myös "gipro" on käytössä eli kartta viitosvaihteen mukaan.) Besnsan kulutus noussut n. 2...5dl sadalla kilometrillä, mutta alkuperäistä kamaluutta en enää halua. (-07 DL650A)
    R12GS -14
    DL650 -07 ABS
    pv50 * -86
  20. #650
    Morot

    Noista renkahista vielä, nykyjää strommin alla tuo tkc80 johon olen erittäin tyytyväinen. Niin pikipoluilla kuin tuolla soralla.
    Siltakivistä sen verran että ei ikänä alle missään nimissä ainakaan noita "DeathWingejä"!!!
    Metzlerin Tourancet olivat ihan kivat kun liikkui pikipoluilla, mutta jos niillä erehtyi tuonne soralle niin hauskuus loppui yllättävän äkkiä, ja kieli oli todellakin keskellä suuta notta pysyi ladulla.
  21. #651
    Lainaa aksi kirjoitti Katso viesti
    Siltakivistä sen verran että ei ikänä alle missään nimissä ainakaan noita "DeathWingejä"!!!
    Joo, ne alkuperäiset TrailWingit on kyllä aika surkeat. Käsittämätöntä, että -12 mallissa löytyy edelleen ne ihan samat - Bridgelläkin olisi mm. BattleWing, joka huomattavasti modernimpi ja lyhyesti sanottuna parempi rengas.

    Tosin näyttipä jotkut sporttihenkiset toimittajat -12 mallin esittelyssä kesällä Kroatiassa kuitenkin kallistelevan mm. sivulaukkuja maahan kurveissa, mikä ymmärtääkseni tapahtui juuri niillä ´DeathWingeillä´, joten kait se on kuskista kiinni
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  22. #652
    Lainaa pecha kirjoitti Katso viesti
    Joo, ne alkuperäiset TrailWingit on kyllä aika surkeat. Käsittämätöntä, että -12 mallissa löytyy edelleen ne ihan samat - Bridgelläkin olisi mm. BattleWing, joka huomattavasti modernimpi ja lyhyesti sanottuna parempi rengas.

    Tosin näyttipä jotkut sporttihenkiset toimittajat -12 mallin esittelyssä kesällä Kroatiassa kuitenkin kallistelevan mm. sivulaukkuja maahan kurveissa, mikä ymmärtääkseni tapahtui juuri niillä ´DeathWingeillä´, joten kait se on kuskista kiinni
    Joo ne jotka ovat ajaneet prätkää 80-luvun renkailla eivät TODELLAKAAN pidä deathwingejä huonoina
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  23. #653
    Mutta jos samaiset kuskit ajaa nyt 2010-luvun gummeilla, ja sitten eräänä yönä vaihdettaisiinkin salaa alle 1980-lukulaiset, niin saattaisi heiltäkin pari ärräpäätä sinkoilla....
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  24. #654
    Niin olihan tuolla kultaisella 80 luvulla monta muutakin asiaa jotka olivat aikoinaan kivoja, mutta silti ajan mielumiin tuolla strompallani kuin sillä 1100 gpz:lla.

    En sano että tuo rengas olisi ollut 80 huono mutta tänäpäivänä tämän päivän pyörään pitäisi kuitenkin hiukan parempi
  25. #655
    Ajattelin vaihtaa ne vakiot Wingit pois pahimman rospuuttokauden jälkeen ja hankkia Siihen "luotettavammat" reissukumit. Vaihtoehtoina olisivat Mezen Tourance Exp:t, Pirelli Trail Syncit tai Scorpion Syncit. Viimemainitut ovat tietysti enemmän katukäyttöön, mutta ajattelin jonkun 5000 km Euroopassa kurvailla. Mielipiteitä, mitkä otan ?
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
  26. #656
    Tänään tuli kotiutettua 2005 DL 1000 ajettu 35 000 km (JEE!) ja huomasin että peileissä olevat muoviset suojukset ovat halki. Kenelläkään tietoa saako noita hankittua mistään varaosian vai pitääkö hankkia koko peili? Sen verran perfektionisti olen että tuollaiset virheet pitäisi saada kuntoon.

    Ja sattuuko kellään olemaan hyvää tai jopa erinomaista vinkkiä tankinsuojatarran poistamiseen? Liima näyttäisi aika tiukassa olevan.

    Pyörä on kyllä todella mellevä varusteina mm. vaihdenäyttö, scott-oiler, powercommander, leovincet, varashäly yms. 7700 euroa oli koko hinta ja 3950 e sain omasta honda CB seven fiftystä. Tulispa kevät!
  27. #657
    Lainaa Kalumies kirjoitti Katso viesti
    Tänään tuli kotiutettua 2005 DL 1000 ajettu 35 000 km (JEE!) ja huomasin että peileissä olevat muoviset suojukset ovat halki. Kenelläkään tietoa saako noita hankittua mistään varaosian vai pitääkö hankkia koko peili? Sen verran perfektionisti olen että tuollaiset virheet pitäisi saada kuntoon.

    Ja sattuuko kellään olemaan hyvää tai jopa erinomaista vinkkiä tankinsuojatarran poistamiseen? Liima näyttäisi aika tiukassa olevan.

    Pyörä on kyllä todella mellevä varusteina mm. vaihdenäyttö, scott-oiler, powercommander, leovincet, varashäly yms. 7700 euroa oli koko hinta ja 3950 e sain omasta honda CB seven fiftystä. Tulispa kevät!

    Vaihda niiden norsunkorvien tilalle ennemmin vaikkapa aprilia tuonon peilit. Tulevat aavistus ulospäin ja vähentävät kypärämelua. Ovat hieman pienemmät. Löytyy vaikka ebaysta tai nakkilan pyörä ja moposta.

    Onnea uudelle!
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  28. #658
    Kellään tullut vielä vastaan DL650 -12 malliin sopivaa alumiinista pohjapanssaria? Jos on, niin minkä valmistajan ja mitähän suunnilleen kustantaa?

    Orkkistarvikkeena ei ainakaan toistaiseksi näytä saavan kuin pohjasta aukiolevaa muovilärpäkettä, jolla vissiin lähinnä ulkonäöllinen tehtävä, se ei taida paljon konetta suojata.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  29. #659
    Muiataakseni MP messuilla V-Stromissa oli Heinon osastolla SW-Motech pohjapanssari ja muut härpäkkeet kiinni.
  30.  
  31. #660
    Olisikohan siinä uudessa rautojen paikat ihan samat kuin vanhassakin? Muovit muuttuneet ja öljynjäähdytin pois. Ei siinä
    ymmärtääkseni ole runkoon koskettu, joten luulisi noitten käyvän, muuten tuntuisi kovin oudolta lisävarustenipun jo nyt löytyvän tarvikevalmistajilta.
    MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Sivu: 22 / 41:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12202122232432 ... ViimeinenViimeinen