Tänään tuli ajeltua lisää lähinnä asfaltilla. Ei ollut yhtään ikävä lisätehoja ainakaan hiekkaisilla ja kylmällä asfaltilla.
tosi mukava moottori. Ensin luulin ,että ei jaksa vääntää kutosella 60..70 vauhdista kun alkaa ensin täristä. mutta se kestääkin vaan hetken ja pyörä kiihtyy nätisti papattaen. Leppoinen ajella liikenteen mukana. Kävin vähän seikkailemassa hiekkatiellä,mutta sulaa oli vaan aukeiden peltojen kohdalla muuten tiet jäässä. Vaimo pitää kyllä ihan hulluna perjantaista tähän päivään 297km harjoiteltu v-stormin kikkoja. Pyörä yllättävän tuntuu kevyeltä heitellä asfalttimutkiin ja jäälläkin pysyi pystyssä jalat maassa. Ei olisi ollut FJR:llä mitään kivaa tänään ajella jäätä oli kuitenkin siellä täällä.
capo ja gassi
Jäitä hattuun. Ainakin öisin povaa vielä miinuskelejä eteläänkin, suvikumeilla olet V-strompankin kanssa aika äkkiä matkustajana, on se sen verran painava ja yläpainoinen peli kuitenkin.
Itse testasin tuon muutama vuosi sitten 300km ajetulla vm.07-pyörällä, anoppilan läheisillä mettäteillä oli eräs jäinen mäki, missä laite päätti asettua makuulle... mutta oli onneksi enää niin vähän vauhtia siinä kohti että pystyin vähän ´saattamaan´ sitä alas, jäljet jäi näin aika minimaalisiksi.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
joo huomasin ,että etunen syöksyili sivulle aika helposti. tarkoitin lähinnä ryömintävauhtia jäällä ja jaksoin jotenkin pitää pystyissä että pääsi parin kilometrin pätkän läpi kuivalle tielle.
capo ja gassi
Ostin viime syksynä 650 strommin, eikä sen mukana tullut työkaluja lainkaan.
Mitkä työkalut olisi hyvä olla mukana, jotta perus säädöt tms saisi hoidettua tarvittaessa?
Ja nyt siis lista Oikeista työkaluista, eikä siittä pussista joka on joka mopon mukana tullut jo
montakymmentä vuotta.
V-Strommini kävi kyljellään, nurmikko jalan alla antoi pikku hiljaaa myöten. Kaatumaraudat kyllä suojelivat suuremmilta vaurioilta mutta vilkku hajosi. Ajattelin laittaa alkeräisten tilalle vilkut, jotka lähempänä runkoa ettei ne olisi pyörän kaatuessa niin tyrkyllä vaurioitumaan. En välttämättä laittaisi ihan minivilkkuja vaan semoiset jotka lähempänä runkoa.
Onks kellään ollut samoja savottoja, eli minkälaisia laitettu?
Heips, olen menossa katsomaan itselleni uutta (käytettyä) pyörää. Nyt olen päätymässä V-Strom:iin, koska ainakin "kylmät" tyypit otettuani huomasin sen olevan paremman oloinen asennoltaan kuin Transalp. Mitä näissä pyörissä kannattaa katsoa, tyyppivikoja? Itse olen päätymässä tuohon 650 ja luulen sen riittävän minulle. Onko noissa muuten paljon eroa 650 ja 1000 välillä ajoltaan ja käsiteltävyydeltään? Painoa, tehoa ja vääntöä enemmän mutta miten muuten?
-Make
Hei, olisko jollakin esim. pdf:nä käyttöohjekirjaa tuohon V-Strom 650 -07. Olisin erittäin kiitollinen jos jollain sellainen löytyisi.. Tietysti voin myös ostaa alkuperäisen version.
-Make
Tuolta taisin ladata http://www.manualedereparatie.info/e...ii/Suzuki.html
K4, mutta likipitäen sama värkki(poislukien tuplatulpat).
![]()
Mulla on AK9:n Service Manual PDF:nä. Jos tarttet, laita s-postiosoite yv:nä.
MZ 125,Y RD125, Honda TA, C Elefant e750, Yamaha FZ6, D MS DS1000, BMW F800R, Ducati M696, Ducati GT1000, MG Griso 8 v, Honda XX, Suzuki DL650, Y XVS1300, H-D VRSCDX, Honda VFR800X, VN 1700,MG Vintage,MG Bellagio,MG Breva,BMW R1200R,VicV, Vic BW, F800GT
Apuva kaivataan. Olis tollanen (v-strom) Kawa KLV1000 -04, jolla nyt ajettu 46 tkm. Pyörä käytetty 48tkm huollossa jonka jälkeen pyörällä ajettu n. 600km, niin rupes pyörä nykimään ja yskimään 3000-4000 kierroksen välillä. Tasakaasulla ajettaessa, niin rupeaa ekaksi nykimään ja sitten aivastelee/paukuttelemaan. Kierrokset kun menee yli 4000 kierroksen, niin tuntuu toimivan normaalisti. Tankattu jo kolme kertaa ongelman ilmestymisen jälkeen, joten ei bensakin pitäis olla hyvää.
Olisko jotain hyviä ajatuksia? 48 tkm huollossa ainakin synkataan kaasarit.
Tommoinen yli 4000 kierroksen ajaminen rupee ottamaan kortinpäälle...
-Jyrgen
History: CB600F Hornet / YZF600R Thundercat / GSX1300R Hayabusa
Minulla oli pikku Stomissa samansuuntainen ongelma. Etumaisen sylinterin tulpanhattu pääsi nousemaan jossakin 4000 rpm paikkeilla. Korjaantui uudella hatulla.
Olen nyt ajanut viime vuonna ja tänä kesänä pikku-Stromilla n. 9000 km ja olen kyllä positiivisesti yllättynyt. En muistanutkaan,että moottoripyöräily voi olla näin kivaaVarsinkin nyt kun on tullut pyörittyä nyt noilla sorateilläkin aika paljon. Sai homma aivan uutta intoa ja ulottuvuutta. Löytyy sellasia pikkuteitä ja maisemia joita ei koskaan olisi "normipyörällä" tullut ajeltua.
Koneessa riittää puhtia ihan tarpeeksi ja kulutus on pyörinyt alle viiden litran/100 km. Vaihdoin keväällä taakse Heidenau K60 Scoutin. Tarpeisiini erittäin hyvä yleisrengas. Pintaa on reilusti yli puolet jäljellä n 5000 km jälkeen. Entinen oli Mezelerin Tourance. Ajotuntuma muuttui radikaalisti. Varsinkin sorateillä. Edessä vielä Tourance,mutta Heidenau odottaa tossa nurkassa.
Tämä on ensimmäinen tämän tyylisuunnan pyörä jolla olen ajanut pidempään. Olin ennen vannoutunut asfalttipyöräilijä enkä kuuna päivänä uskonut että soratiet tarjoaa sellaista nautintoa. Adrenaalitaso nousee pienilläkin nopeuksilla kun yrittää pitää homman hanskassa ja pyörän ojien välissä.
Tulin juuri n 600 km työmatkalta pyörällä. Sekalaisia teitä,motaria Hamina-Hki väli,kaupunki ajoa Hgi:ssä,mutkapätkiä Mäntsälästä Lammille,sorateitä Keski-Suomessa. Erittäin monipuolinen pyörä.
Pyörällä on ajettu n 25 tkm ja luulen että tästä tulee vakituinen kulkuneuvoni nyt.Ei mitään ongelmaa ole ilmennyt. Yksi kriteerini on pyörän luotettavuus ja että voin huoltaa pyöräni itse.
En usko että enää tulee palattua noihin kyykkyihin tai customeihin. Tosin mikäänhän ei ole niin varmaa kuin epävarmuus. Seuraavaksi Trumpalta Explorer 1200. No,se ei ole tän päivän asia ollenkaan...
Ajelemisiin!![]()
![]()
at,d,dk,est,fin,kh,lao,lt,lv,no,pl,ru,se,th,vn
----------------------------------------
-Byrokratia kasvaa vastatakseen kasvavan byrokratian tarpeisiin-
-If you can do it yourself, do it-
Mulla olis edelleen kytkinlevysarja ja kopan tiiviste ylimääräisenä tonniseen v-stromiin jos kenellä on tarvis. Saa halavalla... 50€ ja postiin en jaksa juosta. Helsingissä on rojut.
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
youtube channel "austrianoutlaw"
Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
Oliskohan kellekkään jäänyt madallus helyjä nurkkiin pyörimään, siis koiranluita? Sellasille olis käyttöä.
Eipä ookkaan enää tarvetta, tilasin Englannista...
Viimeksi muokannut: mpe; 12.06.2012 klo 09:51.
"Ei kukaan ole enkeli maantiellä. Siivet palaa siinä missä löpö."
IBAF 3735
Fiiliksiä muutaman tuhannen kilometrin jälkeen. (Strom 650, vm 2008)
Juuri eilen tulimme pieneltä Suomi -reissulta kotia. (1500 km länsi-suomea ristiin rastiin.)
Miten tästä saisi sopivamman.
Kone on ihan ok, jaksaa ja on sitkeä, ohikin pääsee ilman tuskaa 2-päällä + roinaa mukana.
Penkki on huono, kankku puuttu / alkaa sattua alle 100 km taipaleella. Ei hyvä.
Onhan noita ulkomaisia nettisivuja joista tilata parempaa, vaan onko oikeasti parempi?
Satula
Sarvia pitäisi saada pikkasen lähemmäs. Taitaa olla lyhkäset kädet. Sarvien siirto.
Jalkatappeja karvan verran alemmas. Näihinkin on osia saatavana.
Ehkä perän madallus- Tähän ei pakottavaa tarvetta, paitsi kun kyytiläinen kampeaa kyytiin / pois
ja kuormaakin vielä pyörän päällä.
Silloin saapi olla kieli keskellä suuta ettei kippaa nurin.
Kerran meinasi mennä nurin, kun oli pikkasen väsynyt ja enkä ollut skarppina.
Mistäs tietää kannattako muutokset vai ei
Tällaisia mietteitä päässääni pyörittelen.
On oikeasti parempi. Itse aikanaan tilasin pikku-Stromiin Topsaddleryltä tonnisen Stromin satulan, jolloin polvikulmankin sai paremmaksi (satuloissa sama pohja, mutta tonnisessa tuuman verran enemmän fyllinkiä). TS:n tuhdolla tankkausvälit helposti yhdellä istumarupeamalla, kun vakiopenkillä tosiaan tuo 100 km oli jo siinä rajoilla.
...
Elikäs kortti ollut taskussa n. 1kk ja pian kolme viikkoa ja 2500km on tullut taitettua Kuopiosta hakemallani, paljon ajetulla (ja todella edullisella) V-Strommilla. Hauskaa on ollut ja katurenkaat vaihtuivat perjantaina Anakee 2:siin. Tuntuvat toimivan erinomaisesti omassa käytössä (n. 10-20% sorateitä, muuten pieniä asfalttiteitä Länsirannikolla).
Kuvakansio
Tuntuu rokkaavan kilometreistä huolimatta hyvin. Koeajettiin pyörää liikkeestä ennen ostopäätöstä n. 1,5h erään asiantuntijan kanssa, eipä näillä kevyilla alkukilometreillä mitään yllätyksiä ole tullut. Vasemmanpuoleisessa tankkikatteessa pienet naarmut, niiden jälkeen on edellinen omistaja laittanut kaatumaraudat, pohjapanssarit ja käsisuojat. Myös huggeri löytyy takarenkaan päältä. Laukku on naurettava, talven aikana täytyy siihen hieman paneutua, eli:
-Mistä hyvät ja halvat laukut? Mielessä pyörii mustaa muovia olevat instrumenttiboksit...
-Venttiilivälysten tarkistus täytyisi tehdä
-Ebaystä tuli jo tilattua kaikkea turhaa, kuten kirkkaat vilkunlasit sekä leditakavalo, kun halvalla sain![]()
Suzuki DL650 V-Strom vm. 2004, kohta 73tkm ajettu
Terves,
Uusi V-Strom -kuski ilmoittautuu. Nyt on viikko takana pyörällä ja olen erittäin tyytyväinen. Koneesta oli kokemusta jo entuudestaan kahden eri SV:n muodossa. Erittäin passeli moottori suomen teille ja rajoituksille.
Tänään ostin ja asensin Iphone telineen. Teknik Magasinet-myymälä myy telinettä parilla kympillä. Kiinnitys tangon "keskelle" menee todella mukavasti. Mainostavat vielä vedenpitäväksikin, siitä en vielä tiedä.
Mikko
Suzuki DL V-STROM 650 -05
Vespa PX125 -85
Pappatunturi -85
Vespa LX125 -05
Suzuki SV 650 S -03
Suzuki SV 650 S -02
Yamaha XJ600 Diversion -94
Antakaapas V-Strom-kuljettajat joitain öljysuosituksia.
Nyt sisällä jotkut Motulin kurat, hieman tuntuu syövän ja vaikuttavat kovin ohkaisilta. Kytkin ja vaihteet tuntuvat pelaavan ihan ok. 10W40 taisi olla suositeltu viskositeetti?
Mitenkäs se Delvac, onko Stromissa siitä kokemuksia?
Tästä ja muutamasta muusta suosituksesta viisastuneena pyöräytin tänään Mätänetin sutin (sattui sopivasti) ja MX 15W40 Delvacit sisään. Kytkin tuntuu paljon tunnokkaammalta ja käyttöalue (siis kahvassa) on pidempi. Vaihteisto toimi ennenkin hienosti, nyt vielä hienommin![]()
Terve! Osaako joku kertoa mistä mahtaa johtua etuiskareiden kolahdukset aika ajoin joissain montuissa/möykyissä, lähinnä kylmemmillä keleillä? Merkkihuollon kaverit eivät ole vikaa löytäneet eikä öljyn määrää kuulemma pysty tarkistamaan.
Kellään kokemusta moisesta ilmiöstä, kyseessä on siis 650 versio.