Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Uskaltaako teräksisen vaihtaa alumiiniseen - eli onko tää kriittinen kestämisen suhteen ja onko tuo mutteri joka pitää laakerin/keulan kasassa?

    Pyörä on ihan perus CBF

    http://www.pro-bolt.com/aluminium-to...ls-orange.html
    Viimeksi muokannut: vahva; 31.01.2012 klo 13:39.
  2. #2
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa vahva kirjoitti Katso viesti
    Uskaltaako teräksisen vaihtaa alumiiniseen - eli onko tää kriittinen kestämisen suhteen ja onko tuo mutteri joka pitää laakerin/keulan kasassa?

    http://www.pro-bolt.com/aluminium-to...ls-orange.html
    Pyörää tietämättä, sanoisin että ei pidä kasassa. Ainakin xj:ssä tuo pitää vaan yläkolmiota kiinni akselissa. Vaihdoin juuri diversionin virtalukon ja piti ottaa toi mutteri ja yläkolmio irti, niin sen alla on semmonen joku kruunumutteri tms. mikä kiristää ohjauslaakerin ja pitää ymmärtääkseni pakkaa kasassa. Mutta emmää tiedä silti uskaltaako sitä vaihtaa alumiiniseen..
  3. #3
    Ainakin ohlinssin ohjausiskarisarjassa omaan hondaan tuli tuota huomattavasti hengettömämpi alumiinimutteri, jolla siis yläkolmio ja iskarin toinen pää tulee kiinni. On se ainakin kestäny kiristää ihan normaalisti..
    GSXR 750 -06, ex-CBR954RR
  4. #4
    Hyvin toi tossa menee.

    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  5. #5
    Ainakin ZX-6R:llä pysty hyvin ajamaan rataa ilman tuota mutteriakin. Toki aiheutti paskahalvauksen kun varikolla huomasin tuon puuttumisen.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  6. #6
    Lainaa J.V. kirjoitti Katso viesti
    Ainakin ohlinssin ohjausiskarisarjassa omaan hondaan tuli tuota huomattavasti hengettömämpi alumiinimutteri, jolla siis yläkolmio ja iskarin toinen pää tulee kiinni. On se ainakin kestäny kiristää ihan normaalisti..
    Samoin Matrisin sarjassa, mutteri on aivan rimpula ja momentti kuitenkin toistasataa newtonmetriä. Jotta sanoisin että on ihan yleinen käytäntö ja kestää kyllä.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  7. #7
    kiitän vastauksista ja osa menee tilaukseen.
  8. #8
    Ja esim KTM ei käytä noita kolmion alla olevia muttereita lainkaan...
    Pelkkä alumiinipultti akselin päässä ja kolmiossa kiristys akselin ympäri yhdellä pultilla.
    Sama systeemi käytössä piikeistä RC8:n.
  9.  
  10. #9
    Lainaa vahva kirjoitti Katso viesti
    kiitän vastauksista ja osa menee tilaukseen.
    Sellainen vinkki tähän liittyen että nyt kun vetelet sitä mutikkaa momenttiin niin laita siihen kiristyksen ajaksi vaikka sähkäriä tai maalarinteippiä niin ei mene nätti eloksointi naarmuille
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51