Olen vaihtamassa pyörää, ja iso naku olisi kiikarissa, mutten osaa päättä noista kahdesta? Olisiko jollain kokemus peräisiä vinkkejä kumpaan suuntaan kannattaa kallistua? Elikkäs hyviä ja huonoja puolia. Yamahan vastaavasta XJRstä on vähän tuntumaa. Kiitos
Uskoisin,että täällä vähän tiedetään. Mm Veli Go-Za voisi kertoa "Honrasta". (CB 1300).
Yksi ero on: XJR-ilmajäähdytteinen,samoin GSX-1400 ,CB 1300-nestejäähdytteinen. Tosin ilmajäähdytteisillä on pärjätty "vuosikymmeniä"!
Hondasta ei ole kuin viikonvaihteen koeajokokeilu. Hyvältä tuntui,vääntöä,voimaa ja mukava ajaa. Toki samanlaista (ominaisuuksia)kertovat löytyvän kilpailijoistakin.
Kuitenkin:
Minä valitsisin Hondan.![]()
Viimeksi muokannut: Old motoman; 26.01.2012 klo 22:01.
Tunturi Sport. Siitä se alkoi,,,,
Puolenkymmentä ajokautta gsx:llä, en keksi mitään huonoa sanottavaa ao. härvelistä. Normiajeluun sopii sellaisenaan, riskimpiruhoiset kuskit taisivat kaivata tiukempaa etupäätä, jotkut leveämpää tankoa.
Hinta/laatusuhde erittäin hyvin kohdillaan imho.
GSX:ssä täysin säädettävä jousitus ja motti vääntää niin ettei oikeastaan tarvitsisi kuin kaksi vaihdetta. Huonoja puolia, ohjausgeometria sellainen että etupumput syytä pitää suht kireällä että on vakaa. Kyllä sen saa. Runko on mallia kehto eli ei sillä varsinaisesti radalla pärjää, minulta tosin loppui kantti ennen kuin pyörästä ominaisuudet. Vakio takapumppujen säätö menee usein rikki. 22L tankki ja noin 400km tankkausväli. Toimi minulla kuin kello. Niin, takarengastahan se pakkasi syömään...
Itseänikin kiinnostaa nämä pyörät. Onko Hondan 5-vaihteinen laatikko riittävä?
Yleensähän pyörissä on kuusi vaihdetta.
SV 1000N -05
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Ja veli Go-Za:han kertoo...
Ostin Honda CB1300:n huhtikuussa 2010 ja vaihdoin Bemariin syyskuussa 2011. Ainoa syy miksi vaihdoin oli se että Hondaan oli tullut tuossa ajassa mittariin lisää 35tkm.
Alavääntö on todella riittävä, ihan 1000:sta vähän saattaa nikotella mutta 1200-1300 riittää jo hyvin, veto on tasaista ja vahvaa. Kuudetta vaihdetta ei kaipaa, kierrokset ovat oikein maltillisia matkanopeuksissa!
Kyytiläinenkin oli usein mukana ja pyörän ominaisuudet säilyivät todella hyvin ja muuttumattomina.
Ainoa pieni huono puoli minkä huomasin on ehkä se pieni etupään levottomuus sporttisessa ajossa, mutta eipä taida muissa vastaavissa olla tuo asia sen parempi. Valitettavasti Suzukia en ole ajanut, mutta siinähän on "selvästi" vähemmän tehoa ja muutenkin reilusti "alaviritteisempi" kone.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Kokemuksia GSX 1400:sta kahdelta kesältä: Teho ja vääntö riittävät, tankkausväli pitkä, ajo-ominaisuudet pyörän luonteeseen nähden kohtuulliset.
Pienenä erikoisuutena sellainen piirre, että varsinkin kaksi päällä ajettaessa nostaa keulaa tosi herkästi liikkeelle lähdettäessä. Tähän kyllä kuski tottuu ja kyytiläinenkin, jos ei ole säikky.
Vaihdoin GSX 1400:n syksyllä Busaan ja pappa (GSX 1400) on myynnissä imatralaisessa moottoripyöräliikkeessä.
Viimeksi muokannut: sukahoto; 27.01.2012 klo 08:50.
SV 1000
Vielä pikku lisäys edellisiin: viimeiset GSX 1400:t rekisteröitiin Suomessa v 2007 muistaakseni?(Piti rekisteröidä näiden "päästöluokitusten" takia). No onko sillä sinulle merkitystä,jos käytettyä haeskelet.
XJR:ää ja CB 1300:aa löytyy uutena "kaupan hyllyltä"!![]()
Viimeksi muokannut: Old motoman; 27.01.2012 klo 10:15.
Tunturi Sport. Siitä se alkoi,,,,
Vakiovastaus: kannattaa kokeilla, kumpi istuu omaan lapaseen paremmin.
Suhtkoht samankaltaista teknologiaa nuo edustavat kumpainenkin, ja voisin veikata, että asiallisesti huollettuina jaksavat maailmantappiin saakka. GSX1400:sta tosin ei enää saa uutena.
CB1300:sta muuten on olemassa S-versio eli puolikatteellinen, mikä matkakäytössä ihan täysnakua etevämpi, kate (tai katteettomuus) tietysti voi olla tyylikysymys. Honda myös saatavana ABS-jarruilla.
- Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
Kiitoksia näkökulmista, kokemuksista ja mielipiteistä kaikille. Hankala valinta tuntuu olevan ainakin näin talvella, kun ei pääse kokeilemaan. Toivotaan että ensi viikonloppu Helsingissä messuilla avaa jotain.
No tuskin noilla messuilla saat tähän kysymykseen vastausta ellei satu olemaan molempia pyöriä myynnissä "käytettyjen" osastolla...
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Kawazingolta löytyy myös ZRX1200 nakuna sekä S ja R mallina. 5 vaihdetta, mutta ehkä hieman sporttisempi? Koeistu se myös. Kiva mopo.
Viimeksi muokannut: Harrry; 28.01.2012 klo 00:54. Syy: typoilua
Hornet 600 -99
VTR 1000 -99
ZRX1200R -06
SpeedTriple -08
Busa -09
FXDCI -06
FXS -11
XJR on aivan kelpo peli.
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Täältä ääni kanssa ZRX:lle, tosin ei ole huono tuo oma Banditkään ;-).
ZRX:ää olin ostelemassa, mutta kun tuosta ajamattomasta ylivuotisesta Banditista sai niin hyvän tarjouksen viime keväänä.....
XJR noista jotenkin hengettömin.
Suzukissa isoin moottori ja kuutiotuumiahan ei mikään voita
Honda on Honda
ZRX oli omaan käteen noista ketterin ja samalla sporttisin. Tämä siis vain oma mielipiteeni.
Kawasaki ZRX 1100 -98
Ex: Suzuki pv 50/80, Suzuki s 50, Aprilia tuareg 125, Yamaha xt 600 tenere, Honda A-T 750, Honda cbr 1000f, Suzuki gsf 1200s, Suzuki dr 800, Suzuki gsf 1250s, Aprilia ETV 1000
Viime kesänä tuli hommattua cb ja täytyy sanoa, että aika mukava äijä pyörä. Vääntöä todellakin riittää. Hieman kaipailin 6-vaihdetta mutta kun ymmärsi pysyä pois moottoritieltä ei sitäkään enää kaivannut. Siellä nimittäin noin 4k kiekoilla oli havaittavissa pientä runkotärinää. Ja kun se sattuu olemaan juuri se n.120km/h. Alaväännöstä mainittakoon että kakkosella lähtee valoista yhtä hyvin kuin ykköselläkin.![]()
Voblaus-ongelma on ainakin tuossa mun bikessa. Eli kun hellittää kovan kiihdityksen jälkeen löysäät ja irroitat tangosta otetta alkaa ravistaan. En tiedä onko nesteet putkissa jotenkin epätasaisesti vai mistä johtuu, seuraavassa huollossa täytyy tutkia.
Yksi iso miinus on nuo matkustajan jalkatapit. Ne on helvatan korkealla. Olisi mukava kuulla joltakin onko niihin olemassa mitään konstia saada niitä alas tai siis edes vähän alemmas. Vasemman puolen saisikin helposti mutta oikealla on putki samassa kiinnikkeessä. Jos jollakin on jotain infoa aiheesta laittakaa vaikka yv:nä jos se ei tähän topicciin sovi.
Niin ja todellakin tämä on pyörä mitä voi vain suositella! Jälleenmyyntiarvokin pysyy yllättävän hyvin.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Kaikkihan nuo omalla viehkeällä tavallan ovat hyviä ja jokainen tieysti
kehuu pelinsä kuten kunnon kukon kuuluukin.
Yllättävän suuria eroja niissä kuitenkin on.
Valintahan on helppoa kun tietää mitä tahtoo/tarvitsee ja muistaa, että
ominaisuuksista puhuttaessa moni asia lyö toista korvalle.
Liialliset kompromissit ja loputon konsensus taas tappaa tylsyyteen.......
Silloin Hondamies herää eloon.....
Tiedättehän sanonnan.... Joo.. ihan kiva... mut tuntuu jotenkin Hondalta.
Noin.. siinä meni veli G:lle... uudenvuoden terveiset.
Jammusta saa isolla rahalla ja kovalla vaivalla kaikkein "notkeimman ja elävimmän"
vetelypelin. Silloin tosin alkaa olla useampia tuhatlappusia jo tiskissä pelkkiin osiin.
Moni vannoo Rexerin nimeen, eikä vähiten vahvan laaja-alaisen koneen vuoksi.
Kaasaripeli on sitten pitkän päälle oma juttunsa ja runko on ainakin eläväinen...
jos ei joku pelistä muuta elämää löydä.
Honda... niin..., ihan hyvä peli jos pystyy elämään parin "luonnevian" kanssa.
Se alavääntö... onhan sitä, mutta säätämättä stanutorvella (erityisesti), tai ns.
putkivirinä.... ei siitä juuri lastenlapsille kerrottavaa Suikkaan verrattuna.
Honda on aika "kaksijakoinen" tapaus. Sinne kuuteen tonniin ei huono, mutta
siitä se sitten herää.... ja veto loppuu kuin seinään punarajalla.
Saa olla tarkkana, ettei kypärä jysähdä mittareihin.
Ei muuten pahemmin liioiteltu tässä.
S... Niinkuin sokerina pohjallaISOLOHKO
.
Eihän siitä mitään ratapäivien primadonnaa isosta mammasta kannata haaveilla mutta:
Levottoman etupään saa naurettavan halvalla ja helpolla ihan hyväksi,
Kokorännillä ja säädettynä pompsahtaa ihan arvostetuissakin penkeissä
120 Nm rikki jo 2500 rmp:n huippeilla ja parhaimmillaan käydään 140 Nm:n
huippeissa 5000-6000 rmp:n välillä.
Tehot liikkuu em. välillä lineaarisesti 45 asteen kulmassa 50-110 bhp takaselta.
Tässä se taika piilee.... ja miksi moni ihmettelee, tarvitaanko moisessa
kuin kolmonen ja kutonen vaihteiksi.
Useimmat ajelevat 90% kilometreistään em. kierrosalueilla ja jos ei se "pihvi"
ole siellä.... sitä saa alkaa aina jostain hakemaan.
Suikalla sen kun vaan kääntää niin taas mentiin.
"Lussu" sanoo kilokyykkymies.... Totta, mutta herralta lähtee motarilla kortti
siinä kohtaa kun kilokyykky alkaa juttelemaan kakkosella.
Osta Suikka.... on halpa ja edelleen halpa vaikka sitä hieman roplaa.
Niiiiiin.... ja onhan siinä kait ainoana kuitenkin täydet säädöt molemmissa päissä.
Asioita, joita moni ei ymmärrä arvostaa.... usein siksi, että ei oikein tiedä
mitä niillä tekisi ja koska.... No, mitäs niillä sitten tekisikään.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Kyllä se GSX vaan on pyörä.Itsellä mitään tekemistä sen kanssa mutta on se hienon näköinen.![]()
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Oisko se juttu nimeltä "sarkasmi"
Joo, tuo on aika mielenkiintoinen vehje ajaa rajoilla, kovaa työnnettäessä runko elää melkoisen paljon ja tuntuu levottomalta, mitä se jotakuinkin onkin mutta pysyy silti ajettavana eikä tee mitään yllättävää. Hyvä kuski ajaa tuolla isolohkolla keskinopeassa ryhmässä pahemmin jäämättä jalkoihin, mutta täytyy kanssa muistaa ettei tuota siihen tarkoitukseen, siis radalle ole tehtykään.
Hondasta ei pahemmin ole kokemuksia, mutta Hornetin, ZXR:n ja suitstan väliltä oli helppo valita tuo suzuki. Ajettava vakikunnossa, pienellä tuunauksella parempaa saa hakea.
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
Joo, menin minäkin "hölmöyksissäni" vuonna 2004 uuden GSX 1400:n ostamaan, hmm... ei ole tarvinnut vielä vaihtaa..![]()
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
minäkin pallottelin vielä viime keväänä ajatuksella isolohko honda yamaha vai suzukin naku? no nuo isolohkot on kuristettu suomeen sellasiksi et hengitys ahistaa sen verran et tietyllä kierrosluvulla kaikki nykivät.jos ei ole merkkiuskollinen niistä on tosi vaikea valita honda on tehokkain ja takuun puolesta varmin mut muut ovat yhtä mielenkiintosia,susukistahan saa vain bandiittia uutena ja sen koeajoa odotellessani viime vuonna suzukin koeajo päivillä kokeilin huvikseni m 1800r:ää ja eipä tarvinnu sen jälkeen muita kokeillakkaan, se oli mun pyörä ja jokiniemeltä seinäjoella sain sellasen tarjouksen josta ei voinut kieltäytyä.siinä oli sellanen naku joka sopii aikapojalle kuin nyrkki silmään tosin on siinäkin se suomi nykiminen 2200 rpm:llä josta hankkiudutaan eroon nyt tulevana kesänä penkittämällä polle hieman rikkaammalle.![]()