Google ei osannut auttaa niin kysyn täältä:
Saako pelkkää mounting kittiä jostain tilattua? Tilasin vahingossa pelkän sensorin (push type).
* Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
* Tuubi
No kysytään sitten miten te muut olette sen asentaneet pyöriin joissa se ei tule suoraan siirtäjän väliin kiinni?
Olin ymmärtänyt että yleismallin kitissä tulee kuulanivelet ym. tarvikkeet rodeja lukuunottamatta mukana?
Nyt mulla siis on kädessä tuo pelkkä sensori (kun en sitä universal linear kittiä älynnyt ostaa).
Dynojetin tech. supportin kanssa olen jo asiasta vängännyt, mutta myyvät kuulemma pelkkiä rodeja?!? Jotain muutakin kuin anturi siinä yleiskitissä kuitenkin pakko olla mukana hinnasta päätellen
Muuta ongelmaa tässä nyt ei ole kuin se, että en viitsisi itse alkaa askartelemaan jos jostain saisi ostettua valmiit osat.
* Tuubi
Siis sulla on push/pull paineanturi vai lineaarinen potikka? Lineaarisen potikan mukana tulee kierretappi, muutama ruuvi, pora, ja jotain pikkusälää kiinnitykseen. Ei mitään mitä ei tovissa itse alumiinista askartelisi. Kuvaa ei tähän hätään löytynyt kun revin PC:n hittoon mopon toimintaa häiritsemästä, niin samalla meni shifterikin. Ducatiin lineaarinen potikka oli helppo laittaa kun vaihdekiksi on suoraan vaihdeakselissa kiinni.
Edit: löyty kuva jossa vastaava asennus http://www.ducati.ms/forums/attachme...icture-003.jpg
Samalla totesin että Kuukkelin kuvahaulla sanat "quick shifter" ni aika tavalla tulee esimerkkejä.
Viimeksi muokannut: Poistettu; 20.01.2012 klo 23:58.
Niin mulla on siis tuommoinen pulikka: http://www.powercommander.com/powerc...pressure_2.jpg
Kun taas se mitä ajattelin ostaneeni on tuollainen: http://www.road-race-service.de/imag...r_linear_v.jpg
Eli mulla on siis nyt väärä anturi jota ei voi askarrella vipuun kiinni?
Suomeksi: Push type pressure sensoria ei voi asentaa kuten lineaarista?![]()
Viimeksi muokannut: SamiN; 21.01.2012 klo 00:18.
* Tuubi
Voi olla aika hankalaa saada se toimimaan kunnolla. Käsittääkseni tuossa lineaarisessa pystyy säätämään sitä missä kohtaa polkimen liikettä se toimii. Normianturin kanssa voi olla aika väsääminen kunnes löytää oikean kohdan. Ellet sitten tee vastaavaa kierresysteemiä kuin lineaarisessa on valmiina.
Kokeile palauttaa anturi ja lineaarinen tilalle.
Viimeksi muokannut: -JuhaK-; 21.01.2012 klo 00:30.
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Noniin kiitos, nyt tämä alkaa selvitä.
En ymmärtänyt anturien eroja ja tilasin väärän.![]()
* Tuubi
Vähän epäselvä sepostus tuo minun edellinen. Kyllä tosta normaalistakin saat tehtyä toimivan pelin, mutta helpoimmalla pääset kun vaihdat tuotteen.
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Vaihtaminen ei taida enää onnistua![]()
* Tuubi
Tuollaisen siis tilasin muun kaman ohella: http://www.motomummy.com/store/produ...cat=577&page=1
Kuvasta, sekä vajavaisella englannilla ymmärsin että tuo olisi ollut oikea? Laitoin vielä tilaukseen pyörän tyypin/vuosimallin.
Täytyy laittaa Mummyllekkin kyselyä.
* Tuubi
Niin munkin mielestä. Vänkään tästäkin jo mummyn kanssa, ja sain vastauksenkin kahdessa minutissa: That is the correct picture. That picture doesn't have the two loops. That is the shorty sensor with a 2" silver rod attached to it. Did you look at the other picture I sent you? It's a much larger sensor with two loops at the end of it for attaching. We have the correct picture on our website.
* Tuubi
Voi toi sittenkin olla oikea, nyt kun tarkemmin muistelen niin PCIII:sen lineaarinen oli ainakin ihan eri näköinen kuin tuo.
ja tämä on ilmeisesti nelosen lineaarinen? Ota näistä sitten selvää...
![]()
kyllä, tuo alempi on viitosen ja mummy lupasi jo vaihtaa tuon oikeaan, vaikkei myöntänyt että kuva on väärä:
http://www.powercommander.com/powerc...k_shifter.aspx
* Tuubi
tuon saman sille linkkasin, ei kommenttia mutta vaihto onnistuu.välirahan maksan toki.
* Tuubi
joo, on toi vähän hämäävä. itse kun en ymmärtänyt selosteesta, että se on pelkkä pressure sensor. enkä ole saanut mitään kuvaakaan mikä piti olla lähetetyn (tuossa mummyn replyssä).
hyvin toimii aspa jenkkilässä, sekä dynojet että mummy vastailee maileihin reaaliajassa. nyt odotelen enää vaihtoon lisäohjeita![]()
* Tuubi
Sain tosiaan myös Dynojetilta vastauksen noiden sensoreiden eroon, kun monen mailin jälkeen lopulta osasin kysymykseni asetella oikein (kiitos 998sFE): Correct. They are both simple on/off circuit switches, but the rod sensor sense pressure or tension in the rod. The linear sensors telescope in and out of itself to open and close the circuit.
Itse kun lähdin siitä virheellisestä olettamuksesta, että kitistä riippumatta antureita on vain kahta tyyppiä (paineesta, pull tai push). Eikä tuo oikein peruskoulu englannilla mistään selvinnytkään. Linear travel kun ny voi tarkoittaa mitä vaan![]()
![]()
* Tuubi
Ei tuo tosiaan ole hirveitä ylistyksiä saanut esim. ZX-14.comissakaan. Toisaalta, ei sen anturin pitäisi välivapaisiin vaikuttaa mitenkään? Se joko toimii tai ei toimi. Vai olisiko niin, että kalibrointi ei pysy paikallaan ja katko tulee ennen kuin on tarpeeksi preloadia? Samalla tavalla olen välivapaat löytäny, jos blippaan kaasua aavistuksen ennen kuin preload on päällä.![]()
* Tuubi
Miltä nuo shifterit vaikuttaa käytännössä?
Itsellä aina ollut hieman negatiivinen asenne noihin, niin että käytettyä pyörää etsiessä on shifterin olemassaolo yleensä tehnyt pyörästä vähemmän haluttavan..
Varmasti oikein säädettynä ja käytettynä ihan ok. ?
ZZR 1400
ZZR 1400
Yamaha MT-01
ZZR 1400
ZX-12R
ZZR 1100
Katuajeluun tuosta nyt ei ihan hirveästi iloa ole, mutta radalla/stripillä ihan kiva kapistus. Kyllähän ne pykälät menee isommalle ilman kytkintäkin, mutta shifterin kanssa vaihtaminen on nopeampaa ja välivapaita löytyy harvemmin, eikä alusta ehdi reagoimaan vedon katkeamiseen. Itse suhtaudun noihin käytettyä ostaessa samoin kuin slipareihin yms. "turhaan" lisätarvikkeeseen, eli en maksa noista penniäkään ylimääräistä, mutta ei niiden olemassa olo häiritsekään.
Superbike #7
Sain ohjeet palautukseen, mutta en pikaisella googlauksella löytänyt ohjeita miten tullin kanssa toimitaan? Onko kenelläkään kokemuksia?
Tullin nettiviennissä varmaan on jotain vinkkiä, mutta sivut näyttää tältä![]()
* Tuubi
Jos olet jo tullin maksanut siitä niin sitten kun se uusi osa tulee tulliin niin otat mukaan palautuslapun, jonka saat siitä kun lähetät osan takaisin. Niin ei tarvitse maksaa tulleja ja alv;ja uudestaan tahi kahteen kertaan siitä. Näin mulle nouvottiin tullissa pari vuotta sitten kun palautin Rs 250:sen kuljetuksessa vinoksi menneen kampiakselin jenkkeihin.
"Jokainen enskalla metsässä ajettu kilometri tukehduttaa raivoonsa yhden viherpiipertäjän"
Tämmösen vastauksen sain tullista:
"Hei,
Jos haluat palauttaa tavaran takaisin lähettäjälle lopullisesti, palautettavasta tavarasta tehdään vienti-ilmoitus. Palauttaessasi tavarat lopullisesti, tarvitset tullinpalautushakemustasi varten vientipäätöksen. Tavarat on palautettava viimeistään kolmen kuukauden kuluessa niiden tullauksesta. On mahdollista asioida tullitoimipaikassa tai käyttää Tullin verkkosivuilla olevaa Nettivienti-palvelua.
Tunnistautumaton viejä
Kun netti-ilmoitus on lähetetty Tulliin, viejän tai tämän asiamiehen on esitettävä vietävät tavarat lähimmässä tullitoimipaikassa, joka luovuttaa tavarat vientimenettelyyn ja tulostaa saateasiakirjan (EAD), joka liitetään lähetyksen mukaan. Posti toimittaa paketin ja viennin saateasiakirjan (EAD) Vantaan postitulliin, joka päättää viennin. Tulli tulostaa poistumisvahvistetun luovutuspäätöksen pyydettäessä, ja päätös annetaan viejälle todisteeksi toteutuneesta viennistä.
Tunnistautunut viejä
Kun netti-ilmoitus on lähetetty Tulliin, voi asiakas tulostaa itse Tullista lähetetyn luovutuspäätöksen ja viennin saateasiakirjan (EAD) ja liittää EAD:n postilähetyksen mukaan (esim. muovitaskuun lähetyksen päälle). Tavaran poistuttua EU:sta Tulli lähettää viejälle poistumisvahvistetun luovutuspäätöksen todisteeksi viennistä. Manner- Suomesta poistuville erille poistumispaikaksi postivienneissä merkitään pääsääntöisesti Vantaan Postitullin koodi FI015301.
Uusi tuote tulee tullata normaalisti.
Palautetusta tavarasta kannetun tullin ja arvonlisäveron takaisin saamiseksi tulee tehdä hakemus seuraavaa lomaketta käyttäen www.tulli.fi > Yrityksille > Sähköinen asiointi > Lomakkeet > Muita tullilomakkeita: 643s - Tullien palautusta/peruutusta koskeva hakemus. Liitteeksi tavaraa koskeva tuonnin tullauspäätös ja viennin poistumisvahvistettu luovutuspäätös, tilausvahvistukset, laskut, kuitit, tarvittaessa tilikuitti näytöksi maksusta (mikäli rahaliikenne ei muutoin käy ilmi) sekä muut oikaisuhakemusta puoltavat asiakirjat, joihin verovelvollinen haluaa vedota.
Oikaisuhakemus lähetetään osoitteeseen:
Eteläinen tullipiiri
Oikaisu
PL 62
00501 Helsinki"
* Tuubi