Toisaalla oli puhetta uuden lainsäädännön haasteista dyno-säätöön liittyen. Lieneekö vähentänyt tekijöitä, sitä pohdin päässäni. Kun olisi pätevälle tekijälle kuitenkin tarvetta.
No nytpä olisi hakusessa ihan 100% kilvettömälle ratapyörälle säätöä tekevä paikka, kun paikallinen yrittäjä ei kovin innostunut koko aiheesta. Polttoaineena E85 ja ohjaimena vakioecu + PC3 + Ignition module, rautana 33% isommat suuttimet ja kone myllätty.
Saa ilmiantaa itsensä tai muun tekijän. Mielellään 200km säteellä Tampereelta ja PK-seudun ja Rauman suuntaan on joskus asiaa joten nämä menisivät näppärästi. Vielä olisi yksi ratapäivä kalenterissa tälle kaudelle ja polte olisi kova päästä kokeilemaan edes kerran uutta pyörää ennen talvehtimista. Toisaalta tulee se kevätkin taas yllättävän nopeasti.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Mikä mopo/ecu? Eikö woolihilla pääse säätään?
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Dynosipi, Halikko (jos ei oo lomalla just nyt)
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
2004 ZX-6RR
Voi olla että pääsisi säätämään Woolichillakin, oheiset Commanderi- himmelit ovat kuitenkin paikallaan historiallisista syistä (aikanaan ajettu oikeasti kilpaa MoTeC kiinni ja sitten korvattu OEM ECUlla ryyditettynä PC:llä kun Motecci meni erikseen myyntiin).
Toisena ajatuksena, PC:n kanssa toimii shifteri helposti.
Eipä sillä ole minulle muuten suurta merkitystä mistä säädetään, kunhan lopputulema tyydyttää. Kiitokset vinkeistä vastanneille.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Jos vaan pystyy, niin säädätä ecua suoraan woolihilla, pc3een nollakartta, ja pidä sifteri.
Varsinkin "Disable Deceleration Fuel Cut" on ihan ehdoton plussa rata-ajossa mitä ei pc3lla saa.
Puhumattakaan siitä että ecua säätämällä saa oikeasti säädettyä ajettavuutta vs pc3 on aina vähän huono kompromissi kaiken suhteen.
Ja jos ei woolih taivu 2004 rrään niin, vaihtaa 2004r ecuun.
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Asiaa sivuten, voitko ilmiantaa saavutetun tehonkasvun vaikka %:na? Ihan kiinnostuksesta aiheeseen.
2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
Olis ihan hyvä homma. Commanderihan ei noita airboxin toisioinjektoreita edes kaappaa. Monenlaiselta harmilta vois välttyä.
Kyllä voisin mutta en pysty. Kyllä siksi, että ei haittaa antaa lukemia ja käppyröitä. Ei siksi, että mihin vertaisi? Tuossa pyörässä on jo aikanaan otettu heti kättelyssä ennen kilvanajoa kansi ja nokat pois, kairattu kannet ja tehty pitkästä tavarasta nokat. Nyttemmin lievän teknisen vian johdosta on koko mylly käytetty auki ja osia vaihdettu, mm. männät, kiertokanget, kampura, erimallisiin ja vaihtunut on niin iskutilavuus kuin puristuksetkin. Nokkiakin ajoitettu ja vaihdettu suuttimet ja polttoaine. Tuohon "silloin joskus" kokoonpanoon ei ole dynolukemaa johon vertaisi. Ei ole varmaan fiksua ottaa vertailua ennen ja jälkeen dynotuksen tällä raudalla, kun sisällä on vähän sinnepäin oleva ohjelma, jolla kone menee kymppitonnissa niin laihalle ettei enää kierrä.
Hyvä ketju tästä tuli joka tapauksessa, vähän tuo Woolich tosin sotki nyt pasmat kun sitä ei joka putkasta löydykään. Soittokierros jatkuu maanantaina.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
No siinähän sitä tuli perinpohjaista selvennystä. Kiinnostaa kovasti, kun omalle ratsulle raapaistiin kannesta siivu ja seuraavaksi tuottavammat suuttimet taikka pumpun paineen nosto sekä vaihto viinalle. Talvikautta odotellessa kokeillaan erilaisia imuilman kiihdytyssuppiloita (kiitos teknisestä sanastosta Mopo-Sportin luettelo 80-luvulta). 3D-printteri oiva peli tähän tarkoitukseen.
2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
Kun pyörästä on aikanaan otettu ns kaikki irti, niin kurkkaa vielä kertaalleen ennen dynoa että jako ja nokan ajoitukset on kohdallaan, vanhat merkit ei enää välttämättä kohtaa kun kaikkea on haettu ns vimpan päälle.
Senior Team:
R1200GS
999S
VTR SP-1 street, SP-2 race
Z1 1075 Turbo
Honda CR250 ice, CRF250R
Honda CRF150R SM
Junior Team:
Yamaha R6R
Honda RS125R, the real beast.
Derbi GPR80Cup
Arvostan huolenpitoasi, mutta tässä yhteydessä se on turhaa. Nykyiseen kokoonpanoon on kaikki ollut auki, osat mitattu ja punnittu, jopa injektorien tuottoa myöten, näin ollen nokkien ajoituslukematkin perustuvat mittaukseen eivätkä viivoihin (nokkapyörät ovat säädettävät).
Itse asiaa sivuten, pitää ehkä itse projektistakin alkaa talven mittaan ketju kun asia näyttää herättävän yleistä kiinnostusta. Työ alkoi haittaamaan vapaa-aikaa juuri nyt niin, että ei ehtinyt kauheasti soitella taas mihinkään dynotuksen suhteen.
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
Jos Tampereen nurkilla on tarvetta dynoajelulle, niin täältä voi kysäistä myös. Touhuan näitä lähinnä harrastepohjalta, niin menee aika pitkälti tapauskohtaisesti, että mihin löytyy aikaa, kiinnostusta, osaamista jne. Mutta aina voi kysyä. Eniten tulee säädeltyä kaikenlaisia villimpiä rakennelmia aftermarket-ECU:illa, mutta esim. ECU-editorilla, TuneECUlla ja Power Commanderilla säätelyt onnistuu myös.
Jo mainittujen firmojen lisäksi listaan vielä TT-tuning Yläneellä, siellä pitäisi sujua säätelyt melko laajalla skaalalla myös.
Arttu
Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88