6 t ajeltiin Eurooppaa ristiin 2 päällä ja nyt vähän tietää mikä on pyöriään tämä Kawa.
Plussat:
- kone on parasta herkkua mitä olen ajanut. Helppo, tasainen, ei mitään värinöitä. Vääntöä ihan hyvin alhaalta ja kulkee ylhäällä aika tautisesti
- voimansiirto jämäkkä, mutta kevyt käyttää
- ajettavuus erinomainen suorilla ja mutkissa. Erityisen vakaa kovissakin vauhdeissa
- ahtimen vihellys
Miinukset
- takapää löi pohjaan liian usein, vaikka säädöt melkein tapissaan. Ihmeellisen pehmeä painon alla. Etupäässä ei mitään ongelmaa
- jalkatapit otti kumman herkästi mutkissa maahan, vaikka ei mikään rossi olekaan
- penkithän on paskat, puutuu perse äkkiä
- tuuli paiskoo kyytiläisen kans liian herkästi. Ajoasento ei kummallekaan täysin luonteva. Yksin ajaessa ei moitteita
Tuo jousituksen pohjaaminen ja tappien raapiminen maahan lienevät kytköksissä toisiinsa.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Hain tänään oman Bikefoxilta säätämisen jälkeen takaisin. Vakiona oli 176 hv renkaalta ja nyt 220 hv eli jos 13% häviöllä laskee (176/200) niin 220 on noin 250 hv koneesta. Voima tulee pehmeästi ja moottorijarruakin saatiin pois. Akrallakaan ääntä ei ole paljon, eniten melkein kuuluu ahtimen sirinä. On kyllä käsittämättömän sivistynyt moottori. H2 on tosi raaka tähän verrattuna ja niin pitääkin. SX on matkapyörä![]()
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Trust your instincts, be yourself!
Kawasaki Z750 -04 --> Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08--> Kawasaki ZZR1400 -12 --> Kawasaki H2SX SE -18
Itsekin kävin lentokentällä kiihdyttelemässä vakiolla H2SX:llä (slipari oli kyllä) ja ihmettelin kun masiina ei jaksa enää oikein kiihtyä siellä 270 km/h jälkeen. Uudelleenohjelmointi varmastikin auttaisi tähänkin vaivaan...
Muuten makia laite kyllä.
A3F871BA-15E6-4227-A968-EAC71988C1FE.jpg
Slipari pelkästään, Akrapovic.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Ei hitto,, tää mopohan jo kulkee. Aivan mahtava kiihtyvyys ja jarrut. Ja se vääntö plus Supercharger. Elämäni paras ja hienoin mopo.
Honda 1100 XX Superblackbird -08
Kawasaki Monster ZX-10 R -09
Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
Kawasaki H2 SX SE -18
Pohjois-Savolaisen firman pihassa aika nippu H2:sia.
Yritys varustelee poliisien kaluston, taitaa polliisitkin päästä päästelemään tjurbo kawoilla?
![]()
CB 1300 -07
Omassa kohta 5t,km ajettu ja renkaat alkaa olemaan vaihtoa vaille varsinkin etunen. Mites muilla on ensiasennus renkaat kestäny ja mitkä seuraavaksi alle??? Pilot Road 5?? Ite lähden euroopan valloitus reissuun syyskuussa ja olen reissussa koko kuukauden. Pitäiskö huoltaa vielä ennen vaikka huoltoväli on 12t,km. Vai reissussa??![]()
Honda 1100 XX Superblackbird -08
Kawasaki Monster ZX-10 R -09
Ja nyt taas mennään bläkkärillä, vm07.
Vaihtu uuteen Honda VFR 1200F -14.
Kawasaki H2 SX SE -18
Paljonko oli nopeus kentällä? Aivan liian lyhyet välitykset noissa ainakin on huippunopeutta silmällä pitäen, kun näyttää jo 270 todellisen nopeudessa kiertävän punarajalla. Kuitenkin jos noista on 175whp:ta mittailtu vakiona niin se on 10hp enemmän kuin itsellä vanhassa 12r:ssä. Ja sekin kuitenkin maililla jo ylittää 300km/h. Eli heikkoa on noissa kyllä kulku/kiihtyvyys vakiona 250km/h jälkeen suhteutettuna moottoritehoon.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Mulla oli 2 t jälkeen ensiasennukset aika loppu. Dunlopin Roadsmartit laitoin alle ja tyytyväinen ollut. 8 t kesti takakummi ja ei oo ollu pidon suhteen mitään ongelmaa. Radallakin kävin viime metrit kiertämässä ja hyvin toimi kuluneenakin. Mutta kyllä kai ne kaikki uudet renkaat on niin hyviä, sama mitkä laittaa alle.
Huoltoon kun kilometrit täynnä. Vaihteet alkaa 10 jälkeen vähän paukkua, varsinkin kuumana.
Nyt olen Saksassa ajellut ja on kyllä makea pyörä. Kiihtyvyys on mahtavaa joka tilanteessa. Kulutus on kohtuullista kun ajelee rauhallisemmin, mutta 220-250 vauhdeissa taitaa kuluttaa 15 l pintaan. Pitää tankata 150-170 km välein.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Tuli mieleen, että Kawa on ehkä kuristanut vakion nimenomaan kulutuksen pitämiseksi pienenä.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Oma putkiviri ZZR antoi Kimmon penkissä 201 takarenkaalta. Kuulostaa hyvältä tuo 220 hv, Kimmo siitä jo mulle vinkkasikin. Mutta jos paska takajousitus on vakiona valmiina, ootellaanpa H2 kohdalla Öhläreitä sitten. Lieneekö jo saatavilla?Jonkun verran tuo laite jo kiinnostaa kyllä, nimenomaan reisssupeliksi ja vuoriston mutkateille.
![]()
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Missä olette käyneet konetta säätämässä? Bikefoxin lisäksi. Ja lisähepojen hintatasokin kiinnostaa![]()
Samin autopaja Espoo on noita(kin) laittanut. Säätäjällä itselläänkin H2, mm. Mulle tehny muutaman 10R:n, Woolichin datalla. Voin suositella lämpimästi!
100e/hp taitaa olla aika yleinen tunnusluku.
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Näytti olevan mikkoyli:n käyrän perusteella jopa käännetty rajoitinbitti ympäri, kun yläpäähän tuli paljon lisää kierroksia, ja bitin kääntäminenhän on melko kallista. Aika hyvä potentiaali kyllä tuossa kawan konseptissa. En usko maksavan mainittua 100€/hp.
Itse en ainakaan tuollaiseen hinnoitteluun lähde vaan maksut perustuu käytettyyn aikaan ja penkkivetojen määrään.
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Juuei. Pientä täsmennystä. Vaparissa kun alkaa lisäpotkua metsästään niin 100e/hp on ihan hoodeilla kun tehdään perusputkiviri, softa/pc ja säätö. +10hp ja tonni on menny vähintään.
Pelkkä säätö on sitten tietysti kunkin säätäjän ajankäytön kompensoimista, kukin sen tavallaan hinnoittelee. Tässä Kawan ahdetussa värkissä on niin paljon potentiaalia että ensimmäiset lisäkymmenet irtoo suht. edullisesti. Toki säädöillä ja softalla saadaan muokattua paljon muitakin ominaisuuksia, ihan toiveiden mukaan. Esim. tossa Woolichin H2 sx'n speksiä:
Features available for Kawasaki H2 SX 2018-2019
IAP Fuel Maps
TPS Fuel Maps
Ignition Timing Maps
Ignition Dwell Map/s
Electronic Throttle Valve (ETV) Maps
Fuel Trim Map/s
Injector Balance Map/s
Adjust Idle RPM
Adjust RPM Limiter
Adjust Fan Temperature
Disable Stock O2 Sensor
Disable Deceleration Fuel Cut
Disable Exhaust Valve
Disable PAIR Valve / AIS
Disable Top Speed Limiter
Engine Braking Control Maps
Engine Data - View Live Engine Data
Woolich Racing AutoTune - (Requires Applicable LogBox + Zeitronix Package)
Diagnostics: Read and Clear Fault Codes - (Requires Applicable V3 Interface)
Ninja H2 2020
V-Strom DL 650 2025
exiä aika monta....
Joo, omassa 2007 mallin peruslaitteessa on samat säätömahdollisuudet, paitsi ei suoraan moottorijarrulle, epäsuorasti kyllä. SX:ssä kiinnostavaa oli ylärekisterin selkeä jatkuminen ja sitä kautta lisäpotku.
Brock dynossa 240 hv sliparilla, filtterin vaihdolla ja säädöllä. Huokeita lisäheppoja. Paljon potentiaalia tehtaan jäljiltä.
https://www.youtube.com/watch?v=GzIvJEfnmWA
Nykyiset Kawat tallissa:
KLX 250 B1 - 81
Z 1000 ST E1 -79
Z 1000 ST E2 -80
Mean Streak 1600 -07
Z 1000 Special Edition -14
GTR 1400 -08
Spectre 1100 D1 -82
KX 250 XC KL Enduro -21
KLE 500 -91
Oho, säätäjän kannattaa ottaa yhteyttä isompiin päättäjiin, saisi ratkaista maapallon energiaongelmat samalla kertaa!![]()
TRX850 -96
XT500 -80