Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Ostin tuon projekksi viime vuonna ja talven aikana pikku hiljaa olen sitä korjannut ja kasaillut.
    Syksyllä kävi jo huonosti, hiukankaan kun antoi kaasua niin tahtoi kuolla ihan kuin saisi liikaa ilmaa ( booasi).
    Kiusaamalla sai kierrokset nousemaan kyllä yli 5000.

    Talvella sitten kaasuttajat irti ja korjaussarja paikoilleen (suuttimet ja tiivisteet ja kohon neula , taisi olla vielä neulatkin). Kaikki korjaamokäsikirjan mukaisiin asentoihin.
    Muutenkin samalla tuli putsattua kaikki tiehyet varovasti rassaamalla.

    Nyt ei kestä ollenkaan kaasua, pakko pitää ryyppyä päällä että jaksaa käydä. Onko näissä joku vakiopaikka joka on pielessä vai otanko kaasarit uudesti irti ja käyn läpi ne vielä kerran ?

    Bensapumppu on uusi ja testasin syöttämällä suoraan akusta, toimii kuten pitääkin. Ilmanputsarikotelo on uusittu kun vanhassa oli outoja aukkoja ( tulpat hukassa jne, itse viritettyjä letkuja niissä jne)

    Ongelmana on se että tuo oli aika palasina ostettaessa enkä tiedä mitä tuolle on oikein tehty edellisten omistajien toimesta (edellisenen ostanut jo projektina ja seissyt muutaman vuoden).

    Eihän ram-air systeemin ongelmat vaikuta paikoillaan ? Niissä letkuissa kun saattaa olla joku virhe kun asennusohje on hiukan huono/epäselvä noilta osin.
  2. #2
    Kuulostaa ihan siltä, että tk-piirin poraukset ovat tukossa.

    Pura kaasareista kaikki irtoava pois ja keitä runkoja fairyvedessä tunnin ajan.
  3. #3
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti

    Eihän ram-air systeemin ongelmat vaikuta paikoillaan ? Niissä letkuissa kun saattaa olla joku virhe kun asennusohje on hiukan huono/epäselvä noilta osin.

    Vaikuttaa ram air putket. Ja vaikuttaa yllättävän paljon. Ja myös paikallaan

    Ja ei kai niit voi väärin laittaa, se (ne) ku vain putki/töterö (tai 2) eteenpäin, ilmanpttsarist. Vai tarkoitarkohan jotain muuta?
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  4. #4
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Vaikuttaa ram air putket. Ja vaikuttaa yllättävän paljon. Ja myös paikallaan

    Ja ei kai niit voi väärin laittaa, se (ne) ku vain putki/töterö (tai 2) eteenpäin, ilmanpttsarist. Vai tarkoitarkohan jotain muuta?
    En tiedä onko zx-9r:ssä eri tavalla mutta laitan kuvan tarkasteltavaksi.
    Etuvalon alla on kuulemma pari tärkeää letkua.

    20230603_101637.jpg
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  5. #5
    Olethan katsonut venttiilinvälykset ja mahdollisesti puristuksetkin? Kantavat venttiilit aiheuttavat harmia mutta kierroksilla voi pelittää paremmin. Tietysti imuventtiileistä näkee jo silmällä, jos pärskii tyhjäkäynnillä kaasareihin päin.

    Ohessa kuva C-mallin ram airille menevistä letkuista. Samantyyppinen ratkaisu D-mallissakin on oltava, eli kaasarin huohotus menee ram airiin, voipi olla ettei ole Y-letkua kun D imee molemmin puolin joten letkuja voi olla kaksi. Vaikuttaa käyntiin vähän joka puolella.

    zzr.jpg
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  6. #6
    Ohessa räjäytyskuvat D-mallista. Näyttää olevan putki 32150 joka menee kaasareilta alkaen osasta 92059 ja lopulta ram airille.
    zzr1.jpg
    zzr2.jpg


    EDIT:

    Jos ei tällä tokene niin tarvikekohot / neulaventtiilit asentaessa on syytä tehdä bensanpinnan mittaus kaasaripatteristolle, eikä vain kohon pinnan mittausta. Jos ostit tarvikkeet, niiden mitoitus ei välttämättä ole 100% vastaava, ja kohon mittaus ei välttämättä tuota luotettavaa tulosta. Sotkuista ja haisevaa hommaa, mutta tehtävä on.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  7. #7
    Alipaine ei ole luisteille riittävä, ei nouse.


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  8. #8
    Nyt kun kysyjälle alkaa kasautumaan vinkkiä jos toistakin, niin kysyjän kannattaa punnita kuinka vikaehdotus suhtautuu siihen, että ryyppy kuitenkin auttaa kysyjän ongelmaan.
  9. #9
    Pitää ottaa siis kaasuttajat vielä kerran irti ja keitellä niitä kun ei mahdu pakettina mun pieneen ultraäänipesuriin.

    Ne ramair lisäputket ( ne pienet letkut) hiukan epäilyttää, niitä kun oli modifioitu rankalla kädellä.

    Käyntiinlähtö kuitenkin on helppoa, ei tarvitse yhtään sahata. Ja käy tyhjäkäyntiä aika nätisti niin en ihan heti usko venttiilinvälyksiin ( niiden tarkistus vaatii kyllä aika paljon purkamista mutta kai samalla sen voisi tehdä. oOlen tehnyt zzr:n joskus 90 luvun lopulla viimeksi johonkin aikaisemmista pyöristä).

    Pihahommat häiritsee harrastuksia näin keväällä, pitää etsiä tarpeeksi aikaa ettei tarvitse koko ajan jättää kesken.
  10. #10
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    Ne ramair lisäputket ( ne pienet letkut) hiukan epäilyttää, niitä kun oli modifioitu rankalla kädellä.
    Niiden kuntoa voi pohtia sillä ajatuksella, että koska ram air antaa lisäpainetta ilmansaantiin silloin kun laite liikkuu, niin samalla tarvis antaa lisää bensaa ettei seossuhde mene laihalle. Kaasaripelissa tämä hoidetaan sillä että kaasareiden kohokammioiden paineistus otetaan niillä pikkuletkuilla myös sieltä ram airista, jolloin bensaa tuuttaa vauhdissa enemmän kaasarista sylinteriin.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  11. #11
    Laitoin ton muinaisjäänteen (Kawa 900 -76) kaasareihin Keysterin korjaussatsit. Siinä oli mukana suutinneulatkin, ja laitoin ne normaaliin keskikohtaan (viisi lovea).
    Kone kävi ihan liian laihalla, ei kylmänä tahtonut kulkea ollenkaan ja tulpat oli vitivalkoiset. Vasta kun nosti neulat korkeimmilleen eli sokat alimpaan loveen, alkoi kulkea ja tuli vähän väriä tulppiin.
    Eli ainakin tuon satsin neulojen profiili on erilainen kuin alkuperäisissä.
    3S - Slim, Sleek & Sexy
  12. #12
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    Pitää ottaa siis kaasuttajat vielä kerran irti ja keitellä niitä kun ei mahdu pakettina mun pieneen ultraäänipesuriin.

    Ne ramair lisäputket ( ne pienet letkut) hiukan epäilyttää, niitä kun oli modifioitu rankalla kädellä.

    Käyntiinlähtö kuitenkin on helppoa, ei tarvitse yhtään sahata. Ja käy tyhjäkäyntiä aika nätisti niin en ihan heti usko venttiilinvälyksiin ( niiden tarkistus vaatii kyllä aika paljon purkamista mutta kai samalla sen voisi tehdä. oOlen tehnyt zzr:n joskus 90 luvun lopulla viimeksi johonkin aikaisemmista pyöristä).

    Pihahommat häiritsee harrastuksia näin keväällä, pitää etsiä tarpeeksi aikaa ettei tarvitse koko ajan jättää kesken.
    Jos sulla on kaasarit pöydällä niin ei se pelkkä pinnan mittaus vaadi kuin kaasarit viilapenkkiin tms, letku pohjaan bensansyöttö apusäiliöstä ja ruuvi auki.

    Jos meinaa ram air epäilyttää niin koitapa myös ne letkut irti, paraneeko. Koska jos ne on tulpattu tai lytyssä niin ei tule korvausilmaa kaasariin ja käy laihalla. Kaverin VN1500 teki juuri taannoin tälläistä. Jotain sekin kertoo jos tilanne petraantuu ja on tehtävissä ennen kaasarien irroitusta vähällä vaivalla.
    Kawasaki Gpz900R '86, ZL1000 Eliminator '87, ZZR1100C '90, Ltd454 '88, KZ440D '75
    H#nda CR 250R '96 (viimein valmis)
    Aprilia RSV Tuono '03, RS250 '97
    ex: Kawasaki Z750 LTD Twin '83, ZZR1400 '09, Aprilia RSV Mille '03, Tuareg 125 '88
  13. #13
    Oliko korjaussarjassa uudet tyhjäkäyntisuuttimetkin? Nehän siellä tukossa ovat jos ei käy tyhjäkäyntiä kuin ryyppy päällä.
  14. #14
    ^ Aivan, tk-suuttimet menevät ekana tukkoon koska ovat pienimmät ja tämän yleensä aiheuttaa tankissa oleva paska, hiekka, ruoste.

    Pari syksyä sitten tankattiin kaverin pyörä talviteloille laiton yhteydessä 5 litran pienkonebensakannuista. Yhdestä tuli muovinpaloja, onneksi huomasin. Oltaisiin sitäkin sitten keväällä ihmetelty.
    Kronoby Racing Team
  15. #15
    Väittäisin että tk-suuttimia tyypillisempi vikakohde on tk-piirin poraukset. Kyseessä on harvoin roska, joka tarttuisi messinkiseen suuttimeen. Töhnän saostuminen alumiinin pintaan on se yleisempi vaiva.
  16.  
  17. #16
    Sen verran ehdin pulaamaan että otin ilmanputsarin pois ja laitoin korjaamotankin kiinni. Bensapumppuun suoraan 12v akulta niin bensan saanti tuli varmistettua.

    Käy pikkaisen paremmin mutta selvästi laihalla. Kunhan tulee sopiva hetki niin puran kaasarit ja putsaan ne keittämällä, saa nähdä koska ehtii, sillä välin ajan busalla, se on sentään varmatoiminen :-)