Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Suunnitelmissa olisi lisävalottaa laitetta jossain vaiheessa. Onko nuo lisävalot yleensä lisäpitkät, ilmeisesti? Laitteeseen tulee tässä lähipäivinä moottorin suojaraudat ja jos kaari on riittävä, niin olenkin pohtinut että jos laittaisi ne lisävalot siihen..? Tällaisen asennuksenkin olen joskus nähnyt. Liittyykö tähän jotain määräyksiä?

    Onkos VT:ssä jotain valmiutta johdotuksille? Ilmeisesti kuitenkin tarvitsee hankkia releellinen johtosarja tai rakennella se itse. Olisko jossain nähtävillä hyvää kytkentäkaaviota kahden lisäpitkän asennukselle siten, että ne saisi tarvittaessa kytkettyä pois käytöstä?
    Honda VT750C -06
    Kawasaki Zephyr 750 -91 (ex)
  2. #2
    https://www.google.fi/url?sa=t&sourc...0LFkicGFl1t8sA

    Tuo pdf kannattaa lukea ja sisäistää.

    Alkup. Pitkältä polttimolta tai vaikka kahvan vipstaakilta kytkimen kautta releelle ohjaus, releen syöttö irto sulakepesän läpi akusta.
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  3. #3
    ...eli tuon dokumentin perusteella varsinaisen valaisimen lisäksi ei voi olla kahta pitkää, sumaria, tms. koska kaikkia saa olla yhteensä vain kaksi? ...ja niiden tulee sijaita symmetrisesti keskilinjaan nähden.

    Ymmärsinköhän nyt jotain väärin?
    Honda VT750C -06
    Kawasaki Zephyr 750 -91 (ex)
  4. #4
    Tästäkin aiheesta on väännetty kättä jo erinäisiä kertoja:

    http://www.moottoripyora.org/keskust...4iv%C3%A4valot

    http://www.moottoripyora.org/keskust...ongelmaan-apua

    Hondahan on siitä ikävä laite että on tuo ajovaloautomatiikka, eli et saa ajovaloa sammumaan mitenkään normisti ja lainkirjaimen mukaan kuten rekkamasan linkki sanoo tulee olla vain yksi, taikka kaksi ajovaloa yhtäaikaa, kolme olisi siis kiellettyä.

    Noissa linkeissä kuitenkin orggilaiset sanovat posliinien vähät välittävän kolmisilmäisistä järjestelmistä ja onhan noita vastaankin tullut melkein päivittäin. Tutkippas linkkejä, siellä oli asennus ohjeitakin mielestäni.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  5. #5
    Ja sitten tästä iltapäivälehden lööppien lukuun:
    "Autoon keulaan saa pian asentaa ruotsalaismallisen valopatterin"
    http://www.iltalehti.fi/autouutiset/...12297_oa.shtml
    Braaaaap
  6. #6
  7. #7
    Kiitos linkeistä ja vinkeistä Kun nyt saan nuo raudat ensin kiinni niin aletaan sitten suunnittelemaan seuraavaa siirtoa

    Tosiaankin tuo Hondan valoautomatiikka blokkaa myös huomiovaloasennuksen...
    Viimeksi muokannut: Makulmal; 06.06.2017 klo 23:03.
    Honda VT750C -06
    Kawasaki Zephyr 750 -91 (ex)
  8. #8
    Lainaa Makulmal kirjoitti Katso viesti
    Onkos VT:ssä jotain valmiutta johdotuksille? Ilmeisesti kuitenkin tarvitsee hankkia releellinen johtosarja tai rakennella se itse. Olisko jossain nähtävillä hyvää kytkentäkaaviota kahden lisäpitkän asennukselle siten, että ne saisi tarvittaessa kytkettyä pois käytöstä?
    Tuli mieleen, kun omaani rakentelin jokunen vuosi sitten kahvalämppärit ja hain releelle kätevää herätevirtaa ilman että tarvittis tehdä mitään joo joo liitoksia johtoihin löysin ajovalon sisältä kaksi tyhjää naaraspuolista lattaliitintä joista toinen oli nähtävästi maata ja toiseen tuli virta virtalukon kautta. Siitä saat kätevästi herätevirran releelle ja erikseen sitten sulakkeellinen suoravirta johto akulta lampuille.

    Sitä en tiedä oliko nuo piuhat edellisen omistajan peruja vaiko tehdas asennettuja, löysinhän pyörän sisuksista käyttämättömän releenkin josta oli vain lähtöpiuhat nypitty irti. Olisko tuossa sitten ollut kanssa valopatteri jonka omistaja purki vain pois myydessään laitteen.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  9. #9
    Tässä minun laitteessani on itseasiassa kahvalämppärit, jotka vaikuttavat hyvinkin alkuperäisiltä, etenkin kun emäputken vieressä rungon laipassa olevan katkaisijan ylä- ja alapuolella on mielestäni (ranskan kielinen?) tarra joka selvästikin kertoo lämmitystehosta (kaksi asentoa). Ettei sun vehkeessä ole jotain varauksia tuohon ollut?

    Asiasta rasiaan, kuinka teillä nuo kahvanlämmittimet toimii, lämpiääkö ne oikeasti lämpimiksi? Näistä omistani en ole ihan satavarma toimiiko vaiko ei.
    Honda VT750C -06
    Kawasaki Zephyr 750 -91 (ex)
  10. #10
    Lainaa Makulmal kirjoitti Katso viesti
    Asiasta rasiaan, kuinka teillä nuo kahvanlämmittimet toimii, lämpiääkö ne oikeasti lämpimiksi? Näistä omistani en ole ihan satavarma toimiiko vaiko ei.
    Mulla oxfordit kyllä lämpenee, vielä ei niin kylmää ole ollut että noita olisi uskaltanut pistää 50% isommalle. Tuossa lämmössäkin alkaa jo kämmenpohjat hikoilla ja pieni pelko on polttaa näppinsä.
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  11.  
  12. #11
    No tänään selvisi, että lämppärit on laitettu huollossa ja ovat käärittävät elementit alkuperäisten tuppien alla... aika heikkotehoiset kuulemma ovat.
    Honda VT750C -06
    Kawasaki Zephyr 750 -91 (ex)