Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 35:sta
  1. #1
    Miten on onko kukaan rakennellut led päivävaloja pyörään ja jos on olisin kiinostunut näkemään ja kuulemaan niistä.Asennus ohjeet jo löytyy mitä virkavaltakin käyttää mutta pitäisi nyt vaan löytyä hyvä malli päivävaloista.
  2. #2
    Tuossa malli josta saa helposti rakennettua mieleisen. Itse en ole asentanu mutta mielessä on käynny

    http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=48-1344
    Life is an adventure that requires correct equipments.
    'R1200GSA
  3. #3
    Itellä on tarkoitus tässä kuukauden sisällä asentaa led angel eyessit päiväajovaloiksi. Daytonan valojen ympärille menee sopivasti tuollaiset.

    Jotain tämän tyylistä tarkoitus tehdä: Kliks
    CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
  4. #4
    Minä kun luulin, että nuo päivävalot on typerimmän näköiset varusteet autossa. Kyllä näköjään pyörässä vetää pohjat..
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  5. #5
    Miksi pärrään tarvittaisiin päivävalot?
    Eiköhän ajovalo riitä puusilmille, noita kun ei saa yhtäaikaa.
  6. #6
    Lainaa TunturiTT kirjoitti Katso viesti
    Minä kun luulin, että nuo päivävalot on typerimmän näköiset varusteet autossa. Kyllä näköjään pyörässä vetää pohjat..
    Eiköhän tuokin riipu paljolti niin autosta kuin prätkästäkin missä ne näyttävät hyvältä ja missä eivät. Itsekin olen VFR:ään harkinnut päivävaloja, mutta en kuvittelekaan asentavani moisia -76 GT Suzukiin. Samoin jossain vanhassa Mazdassa näyttävät lähinnä typeriltä kun taas nykyautoihin sopivat monesti aika hvyinkin.
    Toki makuasia sanoi Musti kun pallejaan nuoli.

    Lainaa panman kirjoitti Katso viesti
    Miksi pärrään tarvittaisiin päivävalot?
    Eiköhän ajovalo riitä puusilmille, noita kun ei saa yhtäaikaa.
    Koska joka kesä tulee tapauksisa joissa puusilmäkotilokuski ei ole joko huomannut prätkää, tai sitten sekoittanut sen mopoon, ja sitten kolisee.
    Päivävalojen tarkoitushan on nimenomaan kiinnittää muiden huomio liikenteessä joten uskon noidenkin pelastavan ainakin yhden motoristin kesässä. Ja jos edes se yksi motoristi pelastuu päivävalojen ansiosta niin silloin asennus on kannattanut.
    Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
    Suzuki GT125R -76
  7. #7
    Lainaa panman kirjoitti Katso viesti
    Miksi pärrään tarvittaisiin päivävalot?
    Eiköhän ajovalo riitä puusilmille, noita kun ei saa yhtäaikaa.
    Ainakin monessa autossa päiväajovalot näkyvät kirkkaalla ilmalla paremmin kuin puolivalot. Miksei siis parantaisi prätkän havaittavuutta?
    Tosin monet noista jälkiasennettavista päiväajovaloista näyttävät olevan enemmänkin koristeita, eli kannattaa katsoa millaiset hankkii.

    Tuleeko muuten noiden päiväajovalosarjojen mukana joku hämäräkytkin? Eli vaihtaako hämärän tullessa automaattisesti ajovaloille kuten noi autojen tehdasasenteiset päiväajovalot?
  8. #8
    Lainaa HessuS kirjoitti Katso viesti

    Tuleeko muuten noiden päiväajovalosarjojen mukana joku hämäräkytkin? Eli vaihtaako hämärän tullessa automaattisesti ajovaloille kuten noi autojen tehdasasenteiset päiväajovalot?
    Noissa Motonetin valoissa joutuu manuaalisesti kytkemään ajovalot päälle.

    " OFF-herätevirta seisontavaloilta, jolloin huomiovalot jäävät palamaan himmeämpinä parkkeina ajovalojen kanssa. "
    Life is an adventure that requires correct equipments.
    'R1200GSA
  9. #9
    Lainaa Eemo kirjoitti Katso viesti
    Noissa Motonetin valoissa joutuu manuaalisesti kytkemään ajovalot päälle.

    " OFF-herätevirta seisontavaloilta, jolloin huomiovalot jäävät palamaan himmeämpinä parkkeina ajovalojen kanssa. "
    Mites tuo sähkönsyöttöpuoli? Nykyprätkissä kun ei ajovaloa tahdo saada sammumaan kuin kuulapäävasaralla. Eikä heikompihermonen silläkään...
    K1200RS
  10. #10
    Lainaa HessuS kirjoitti Katso viesti
    Ainakin monessa autossa päiväajovalot näkyvät kirkkaalla ilmalla paremmin kuin puolivalot. Miksei siis parantaisi prätkän havaittavuutta?
    Kun saisikin käyttää samaanaikaan ajovalojen kanssa, niin tosi hyvä.
    Eiköhän sinivuokot kuitenkin muistata kirjallisesti, mikäli tekee tuollaisen asennuksen.

    Meitillä on 2x H4 edessä, polttimoina osramin jotain +90%
    niin en jaksa uskoa että muutama ledi olisi paremmin havaittavissa.
    (voin olla tietty väärässä) Tärkeintä olisi tietysti oma näkyvyyden parantaminen
  11. #11
    Lainaa puh kirjoitti Katso viesti
    Mites tuo sähkönsyöttöpuoli? Nykyprätkissä kun ei ajovaloa tahdo saada sammumaan kuin kuulapäävasaralla. Eikä heikompihermonen silläkään...
    Gessussa ajovalon saa pimeäksi kikkailemalla (täytyy painaa tietty aika oikeetta vilkkua ja vilkun palautinta) mutta senkin jälkeen mittarissa LAMPF-teksti. Ja CAN-väyläsiin valoihin ei oikein voi tehdä viritystä releellä ja kytkimellä.
    Life is an adventure that requires correct equipments.
    'R1200GSA
  12. #12
    E/ECE/324
    E/ECE/TRANS/505 Rev.1/Add.52/Rev.2/Amend.2 Tämmösellä ohjeella on mp poliisien pyöriin

    laitettu päivävalot
    Liite 52 sääntöön 53
    PÄIVÄVALO DIREKTIIVI SF
    Korjattu versio 2 lisäykseen 2



    Uusi luku 2.5.17, joka kuuluu

    “2.5.17 “Huomiovalo tarkoittaa eteenpäin suunnattua valaisinta, jonka tarkoituksena on tehdä ajoneuvo helpommin havaittavaksi päiväsaikaan”



    Luku 5.11.1 korjataan kuuluvaksi:

    ” 5.11.1 Jos huomiovalo on asennettu, sen pitää kytkeytyä automaattisesti päälle
    moottorin käydessä. Jos huomiovaloa ei ole asennettu, täytyy ajovalon kytkeytyä automaattisesti päälle moottorin käydessä.”

    Luku 5.13 korjataan kuuluvaksi::

    ”5.13 Valojen värit


    Huomiovalo valkoinen”

    Lisätään uusi luku 5.15.3, joka kuuluu
    ”5.15.3 Huomiovalo (luku 6.13)”



    Korjataan luvut 6.1.1.1 ja 6.1.1.2 seuraavasti:



    6.1.1.2 Moottoripyöriin, joiden sylinteritilavuus on enintään 125 cm3

    Yksi tai kaksi seuraavien sääntöjen mukaan
    (a) Luokka B, D tai E säännön nro. 113 mukaan
    (b) Sääntö nro 112
    (c) Sääntö nro 1
    (d) Sääntö nro 8
    (e) Sääntö nro 20
    (f) Sääntö nro 72
    (g) Sääntö nro 98


    Kaksi seuraavan säännön mukaan hyväksyttyä

    (h) Luokka C säännön nro 113 mukaan



    Korjataan luvut 6.2.1.1 ja 6.2.1.2 seuraavasti:



    6.2.1.2 Moottoripyöriin, joiden sylinteritilavuus > 125 cm3

    Yksi tai kaksi seuraavien sääntöjen mukaan
    (a) Luokka B, D tai E säännön nro. 113 mukaan
    (b) Sääntö nro 112
    (c) Sääntö nro 1
    (d) Sääntö nro 8
    (e) Sääntö nro 20
    (f) Sääntö nro 72
    (g) Sääntö nro 98

    Kaksi seuraavan säännön mukaan hyväksyttyä
    (h) Luokka C säännön nro 113 mukaan



    Lisätään uudet luvut 6.13 ja 6.13.8, jotka kuuluvat:

    ”6.13 HUOMIOVALO

    6.13.1 Ajoneuvo (Presence)

    Lisävaruste moottoripyöriin


    6.13.2 Määrä

    Yksi tai kaksi säännön nro 87 mukaan hyväksyttyä


    6.13.3 Järjestys

    Ei määrätty


    6.13.4 Sijoitus

    6.13.4.1 Leveysuunnassa:


    6.13.4.1.1 Muista valoista riippumaton huomiovalo voidaan asentaa toisen ajovalon päälle, alle tai sivulle. Mikäli valot asennetaan päällekkäin, täytyy huomiovalon
    keskikohta sijaita ajoneuvon pituussuuntaisella keskilinjalla. Mikäli valot asennetaan rinnakkain, saa valaisimen valaisinpinta ulottua ajoneuvon pituussuuntaiselta keskilinjalta sivuun enintään 250 mm.


    6.13.4.1.2 Huomiovalo, joka on yhdistetty toiseen etuvalaisimeen (ajovalo tai äärivalo (? position lamp)), täytyy asentaa siten, ettei sen valaisinpinta ulotu 250 mm enempää sivuun ajoneuvon pituussuuntaiselta keskilinjalta.


    6.13.4.1.3 Kaksi huomiovaloa, joista toinen tai molemmat on yhdistetty toiseen etuvalaisimeen, täytyy asentaa symmetrisesti ajoneuvon pituussuuntaiseen keskilinjaan nähden.


    6.13.4.1.4 Kahden huomiovalon valaisinpintojen etäisyys toisistaan saa olla enintään 240 mm.


    6.13.4.2 Korkeussuunnassa:

    Korkeus maasta vähintään 250 mm ja enintään 1500 mm.


    6.13.4.3 Pituussuunnassa:

    Ajoneuvon eteen


    6.13.5 Näkyvyys

    Vaakasuuntaan: 20O ulospäin (tiestä eli penkkaan) ja 10O sisäänpäin (tielle eli vastaantulevalle ajokaistalle)

    Pystysuuntaan 10O ylöspäin ja 10O alaspäin


    6.13.6. Suuntaus

    Eteenpäin. Valo (-t) saa liikkua ohjaussuunnan mukaan.


    6.13.7 Kytkennät

    6.13.7.1 Huomiovalon pitää kytkeytyä automaattisesti päälle kun virta-avain (tai vastaava laite) on kytketty asentoon, joka mahdollistaa moottorin käytön.

    Huomiovalon täytyy kytkeytyä automaattisesti pois, kun ajovalot kytketään päälle, paitsi mikäli ajovaloja käytetään antamaan epäsäännöllisiä varoitusmerkkejä lyhyin väliajoin.

    Lisäksi luvussa 5.10 kuvatut valot eivät saa olla kytkettynä päälle samanaikaisesti huomiovalojen kanssa.


    6.13.7.2 Mikäli etäisyys (etu-) suuntavalaisimesta huomiovaloon on 40 mm tai vähemmän, täytyy kyseisen puolen huomiovalon sähkökytkennän olla sellainen, että se joko
    (a) kytkeytyy pois päältä
    (b) valaisuteho vähenee
    koko suuntavalaisimen käytön ajaksi.


    6.13.7.3 Jos suuntavalaisin on yhdistetty huomiovaloon, täytyy kyseisen puolen huomiovalon sähkökytkennän olla sellainen, että huomiovalo kytkeytyy pois päältä koko suuntavalaisimen käytön ajaksi.

  13. #13
    Lainaa panman kirjoitti Katso viesti

    Meitillä on 2x H4 edessä, polttimoina osramin jotain +90%
    niin en jaksa uskoa että muutama ledi olisi paremmin havaittavissa.
    (voin olla tietty väärässä) Tärkeintä olisi tietysti oma näkyvyyden parantaminen
    Ajovalojen tarkoitus on valaista kuljettajalle tietä, jonka vuoksi ne säädetään näyttämään hieman alas.

    Päivävalojen tarkoitus taas on kiinnittää muiden tielläliikkujien huomio sinuun, joten ne säädetään tarkoituksella niin ylös että "häikäisevät" vastaantulijaa. Tosin pienemmän valotehon vuoksi eivät todellisuudessa häikäise, mutta erottuvat kuitenkin paremmin.

    Jos ja kun nyt kuitenkin asennatte päivävalot pyöräänne niin kytkekää ne toimimaan yhdessä parkkien kanssa, jotta myös takavalot palavat.
    Lisäksi päivävaloille on oltava mittaristossa merkkivalo, tällaiseksi kelpaavat yhdessä päivävalojen kanssa kytkeytyvät mittariston valot.
    Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
    Suzuki GT125R -76
  14. #14
    Lainaa panman kirjoitti Katso viesti
    Kun saisikin käyttää samaanaikaan ajovalojen kanssa, niin tosi hyvä.
    Eiköhän sinivuokot kuitenkin muistata kirjallisesti, mikäli tekee tuollaisen asennuksen.
    Heinäkuisessa ratsiassa suhtautuivat asiallisesti huomiovaloihin jotka paloi saman aikaisesti ajovalojen kanssa. Ei tullut kirjallista muistutusta eivätkä laittaneet poistamaan valoja tai muuttamaan kytkentää. Pitkään kumminkin keskusteltiin asiasta varsinkin autopartion kanssa. Hieman taisi auttaa kun ratsiassa oli mukana moottoripyöräpoliisi joka ymmärsi bointin moottoripyöräilijän näkökulmasta. Kerroin ajaneeni ko.valoilla suomessa 6000km ristiin rastiin ilman ainuttakaan vastaantulijan valojen vilkutusta. Sinivuokot totesi myös itsekkin että valot eivät häikäisseet heitäkään ja huomioivat meidät jo kaukaa ko. valojen ansiosta.

    Motonetin huomiovalot Varaderon keulalla.

    Tuhansia kuvia Pohjois-Thaimaan moottoripyöräretkiltä.
    Lasse's Paradise
    North Thailand's Riders- Pohjois-Thaimaata moottoripyörällä.
  15. #15
    Mulla oli/on varren keulalla motonetin led-lamput myös ja halvimmat tietty. Taisivat vaan olla maanantai kappaleet kun molemmat lamput pimenivät kuukauden sisällä.

    Ja lisää varadero kuvia, meikäläisen valot pimeänä tietty.


  16. #16
    Lainaa Tero-75 kirjoitti Katso viesti
    Jos ja kun nyt kuitenkin asennatte päivävalot pyöräänne niin kytkekää ne toimimaan yhdessä parkkien kanssa, jotta myös takavalot palavat. Lisäksi päivävaloille on oltava mittaristossa merkkivalo, tällaiseksi kelpaavat yhdessä päivävalojen kanssa kytkeytyvät mittariston valot.
    Jos tuota EU-lakia tulkkaa kirjaimellisesti, niin parkit eivät saisi palaa samaan aikaan DRL:ien kanssa, mutta TraFi on tehnyt tähän paikallisen poikkeuksn, tai ehkä jopa suosituksen, että DRL:t kytkettäisiin kuten huomiovalot aikanaan = parkkien kanssa. Toki DRL:ien tulee sammua kun ajovalot kytketään, kuten huomiovalotkin aikanaan

    Mutta tuo merkkivalo tulee olla parkeille, ei DRL:ille. Tai jos mittaristossa ei ol emerkkivaloa, mittariston taustavalaistusta voidaan käyttää tähän tarkoitukseen. Käytännössä siis jos DRL:t palavat ilman parkkeja, ei mittarivalotkaan saa palaa jos mittaristossa ei ole parkkien vihreää merkkivaloa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  17. #17
    Lainaa Eemo kirjoitti Katso viesti
    Gessussa ajovalon saa pimeäksi kikkailemalla (täytyy painaa tietty aika oikeetta vilkkua ja vilkun palautinta) mutta senkin jälkeen mittarissa LAMPF-teksti. Ja CAN-väyläsiin valoihin ei oikein voi tehdä viritystä releellä ja kytkimellä.
    Tuota CAN-ongelmaa pähkäilin itsekin.
    Yksi vaihtoehto voisi olla laittaa puolivalojen johtoon vaihtorele, joka ohjaisi jännitteen joko puolivaloille tai ledeille.
    Erillisellä kytkimellä sitten ohjattaisiin tuota vaihtoreleä. En tiedä sitten riittääkö ledien ottama virta can-väylälle vai herjaisiko LAMPF-vikaa aina kun ledit palavat?

    Ja sitten jos oikein haluaa hifistellä, niin vaihtoreleen ohjaukseen voisi viritellä hämäräkytkimen joka illan hämärtyessä vaihtaisi ajovaloille
  18. #18
    Lainaa thailasse kirjoitti Katso viesti
    Motonetin huomiovalot Varaderon keulalla.
    ...tätä ketjua lukiessa aikasempina päivinä mietiskelin, että ei taia lisätä näkyvyyttä...että siis parempi nuo omat valot päällä.

    Nyt kun tuon kuvan näki, niin ehkä tuossa myös oman näkyvyyen kannalta pointi on, jos on oikein asennettu ja hyvälaatuiset valot.

    En tosin itselle laita. Osaiskaan
    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

    319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
  19. #19
    Täytyypä ottaa ja laittaa rosmoon nuo motonetin 60 eeron päivävalot. Omat ajovalot on niin surkeat että sen lisäksi että ne eivät valaise, ne eivät edes näy päivällä yhtään mihinkään.
    youtube.com/user/mototuomas
  20. #20
    Multa löytyis Philipsin uusi sarja supertehokasta leveää ja litteetä päivälediä (korkeus reilu pari senttiä, leveys ehkä noin reipas 10 cm per yksikkö). Piti aikanaan laitella Fiijärrään mutta jäi tekemättä. Maksoi 149 escudoa, viidelläkympillä saa. Helsingissä, en jaksa postitella.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  21. #21
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Helsingissä, en jaksa postitella.
    Harmi.
    youtube.com/user/mototuomas
  22. #22
    Itse olen tupannut ajovaloihin vaihtaa halogenin tilalle ksenon polttimon

    + tulet varmasti huomatuksi paremmin
    + ulkonäkö paranee( ei ehkä 80 luvun vehkeisiin tämäkään sovi)
    + valoteho itselle paranee reippaasti

    Edullisia ja simppeleitä vaihtaa orkkispaikalle.
  23. #23
    Lainaa jokkepokke kirjoitti Katso viesti
    Itse olen tupannut ajovaloihin vaihtaa halogenin tilalle ksenon polttimon

    + tulet varmasti huomatuksi paremmin
    + ulkonäkö paranee( ei ehkä 80 luvun vehkeisiin tämäkään sovi)
    + valoteho itselle paranee reippaasti

    Edullisia ja simppeleitä vaihtaa orkkispaikalle.
    Seurataankos/käsketään vaihtamaan nämä poliisien taholta? Ymmärsin, että noita muuntosarjoja menee kuin häkää kaupaksi, mutta vastuu siirretään aina ostajalle (myyjä huomauttaa sarjan olevan katulaiton). Lakina ihan yhtä hyvä siis tuo hyväksyntöjen vaatiminen kuin kännykän käytön kielto ajettaessa. Onko kukaan saanut sakkoja kummastakaan?
    -juha-
  24. #24
    ^Kerran kotilolla tankilla ollessani seurasin sivusta kun sinilakit pitivät "kännykkäratsiaa". Yksi seisoi parin sadan metrin päässä siviileissä seuraamassa ohiajavia autoja ja raportoi radiolla kavereilleen jotka pysäyttivät kännykkähurjastelijat pikavoitolle bensiksen pihaan.

    Joku mainitsikin ettei kaikkiin pyöriin oikein sovi ja olen samaa mieltä. Mutta voisin muuttaa mieltäni jos löytyisi hyvin toteutettu krominen pyöreä lamppu jossa olisi angel eyes-tyylisesti laitettu nuo päiväledit ulkokehän sisäpuolelle ja keskellä sitten itse ajovalo. Ainakin oman GSX:n ajovalotehossa olisi muutenkin parantamisen varaa...
    /Kimi
    Suzuki GSX 1400 -05
    Husaberg FE390 -10
  25. #25
    Lainaa Gylde kirjoitti Katso viesti
    ^Kerran kotilolla tankilla ollessani seurasin sivusta kun sinilakit pitivät "kännykkäratsiaa". Yksi seisoi parin sadan metrin päässä siviileissä seuraamassa ohiajavia autoja ja raportoi radiolla kavereilleen jotka pysäyttivät kännykkähurjastelijat pikavoitolle bensiksen pihaan.

    Joku mainitsikin ettei kaikkiin pyöriin oikein sovi ja olen samaa mieltä. Mutta voisin muuttaa mieltäni jos löytyisi hyvin toteutettu krominen pyöreä lamppu jossa olisi angel eyes-tyylisesti laitettu nuo päiväledit ulkokehän sisäpuolelle ja keskellä sitten itse ajovalo. Ainakin oman GSX:n ajovalotehossa olisi muutenkin parantamisen varaa...
    /Kimi
    ebaysta ainakin löytyy, vaikkakaan toteutuksen hyvyydestä ei ole kokemusta.
  26. #26
    Laitoinpa nyt Banditiin päivävalot, kiinnitin ne molemmat motonetin valot päällekäin ja sitten kiinni ajovalojen alla olevaan koloon joka oli kuin tehty näille. Kyllä muuten näkyy helkkarin hyvin. Pystysuunnassa on myös aika laaja "häikäisykeila" koska valot ovat hiukan eri kulmassa jolloin riippumatta kuormasta ja jousituksen asennosta vähintään toinen valo osuu suoraan silmään.

    Laitan kuvan myöhemmin illalla.
    youtube.com/user/mototuomas
  27. #27
    Ei kuvassa näytä läheskään yhtä kirkkailta kuin luonnossa mutta kuitenkin...

    (Sain jonkun itseäni kauniimman koristeeksi kuvaan...)

    youtube.com/user/mototuomas
  28. #28
    Mihinkähän kategoriaan/ala-allegoriaan nuo Bladen peileissä vakiona olevat ledivalot menevät?

    - Äärivaloja ne eivät voi olla, jos äärivalo saa olla vain yli 1.8m levyisessä ajoneuvossa
    - Parkkeja ne eivät voi olla, koska parkki on ajovalon yhteydessä
    - Huomiovaloja ne eivät voi olla, koska ovat 75 cm päässä toisistaan

    ?
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  29. #29
    Lainaa HessuS kirjoitti Katso viesti
    Tuota CAN-ongelmaa pähkäilin itsekin.
    Yksi vaihtoehto voisi olla laittaa puolivalojen johtoon vaihtorele, joka ohjaisi jännitteen joko puolivaloille tai ledeille.
    Erillisellä kytkimellä sitten ohjattaisiin tuota vaihtoreleä. En tiedä sitten riittääkö ledien ottama virta can-väylälle vai herjaisiko LAMPF-vikaa aina kun ledit palavat?

    Ja sitten jos oikein haluaa hifistellä, niin vaihtoreleen ohjaukseen voisi viritellä hämäräkytkimen joka illan hämärtyessä vaihtaisi ajovaloille
    LAMPF-vian saa pois sopivalla vastuksella, mikäli löytyis tuollainen hämäräkytkin rele hässäkkä ja vielä vedenpitävä. niin jo alkais kiinnostaa... Saisko tuon ohjauksen mittarivalojen ohjaukselta?
    Face the Power
  30.  
  31. #30
    Lainaa jokkepokke kirjoitti Katso viesti
    Itse olen tupannut ajovaloihin vaihtaa halogenin tilalle ksenon polttimon

    + tulet varmasti huomatuksi paremmin
    + ulkonäkö paranee( ei ehkä 80 luvun vehkeisiin tämäkään sovi)
    + valoteho itselle paranee reippaasti

    Edullisia ja simppeleitä vaihtaa orkkispaikalle.
    Ja sitten miinukset:
    - sekaannut takana tulevaan autoon ja jäät näkymättömäksi
    - nopeutesi on melko mahdotonta arvioida
    - häiriköit, joka toiminta suurinta osaa vastaantulijoista vituttaa
    - näytät typerältä
    - et hyödy mitään
    - olet samanlainen nuija kuin ne pöljät, jotka ajaa päivällä pitkät päällä
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen