Hei,
Uutena jäsenenä tällä palstalla kyselen...
1992 vfr:n akku oli tyhjä talven jäljiltä, vaan eipä ei myöskään lataa akkua.
Vaihtoehtoina uusi akku 85e, uusi säädin 180e, laturin hintaa hintaa en oo edes kysellyt
Jossakin keskustelussa neuvottiin miten saa latauksen säätimen kunnon tarkistettua,ihan yleismittarilla.
Olisko kellään vinkata linkkiä keskusteluun/aiheeseen tai antaa neuvoa miten se tehdään..
Pyörä käynnissä mittaa akun navoista jännite.. jos säädin toimii niin jännitteen pitäisi olla n.14.4V. Kierroksia nostaessa jännite saattaa laskea/nousta hieman lähtötilanteesta riippuen.
Ota akku irti ja lataa se laturilla.. ottaako vatausta vastaan?
Kawasaki ER-5 -97
http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=5452.0
Tästä voi opiskella.
5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Täällä ohjeet latausjärjestelmän mittaamiseen http://www.moottoripyora.org/keskust...%C3%A4n-lataus
Jännitteensäädin selittäisi oireet ja on aika yleinen vika. Mulla ongelma hoitui tilapäisesti 12 euron jännitteensäätimellä Ebayn kautta.
Kestoikä tällä halpissäätimellä näyttäisi olevan noin yksi vuosi. Aloitusviestissä mainitun jännitteensäätimen hinnalla saa tosin 15 halpista. Halpiksen kaveriksi laittaisin vielä muutaman euron jännitemittarin led-näytöllä. Helppoutta ja toimintavarmuutta arvostavalle suosittelisin kuitenkin jotain laadukkaampaa säädintä
Tällä hetkellä, vajaat kaksi vuotta vanhalla säätimellä, lataaminen loppuu muutaman kilometrin ajon jälkeen. Kun pysäyttää pariksi minuutiksi tyhjäkäynnille, lataaminen jatkuu ajon loppuun asti.
Jännitemittari on hyvä lisä. Sehän nyt ei niin paljoa haittaa jos säädin hajoaa niin ettei enää päästä virtaa läpi, mutta se voi hajota myös niin että päästää liikaa läpi ja sitten kiehuu akku ja aiheuttaa mahdollisesti muitakin hajoamisia.
Aikanaan VF70C:n kanssa sai tuon jännitteensäätimen kanssa puljata pariinkin otteeseen, ebayn pykälää halvempi ei kauaa kestäny, Stormilta sitten joku n. 100e mutikka alkoi kestää. Käsittääkseni noissa pyörissä on suht samanlaiset koneet.
Honda GL1800 -06
Vanhat: VF750C, GL1500C