Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Hei,
    Uutena jäsenenä tällä palstalla kyselen...

    1992 vfr:n akku oli tyhjä talven jäljiltä, vaan eipä ei myöskään lataa akkua.

    Vaihtoehtoina uusi akku 85e, uusi säädin 180e, laturin hintaa hintaa en oo edes kysellyt

    Jossakin keskustelussa neuvottiin miten saa latauksen säätimen kunnon tarkistettua,ihan yleismittarilla.

    Olisko kellään vinkata linkkiä keskusteluun/aiheeseen tai antaa neuvoa miten se tehdään..
  2. #2
    Pyörä käynnissä mittaa akun navoista jännite.. jos säädin toimii niin jännitteen pitäisi olla n.14.4V. Kierroksia nostaessa jännite saattaa laskea/nousta hieman lähtötilanteesta riippuen.
    Ota akku irti ja lataa se laturilla.. ottaako vatausta vastaan?
    Kawasaki ER-5 -97
  3. #3
  4. #4
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  5. #5
    Lainaa Zeppi kirjoitti Katso viesti
    Pyörä käynnissä mittaa akun navoista jännite.. jos säädin toimii niin jännitteen pitäisi olla n.14.4V. Kierroksia nostaessa jännite saattaa laskea/nousta hieman lähtötilanteesta riippuen.
    Ota akku irti ja lataa se laturilla.. ottaako vatausta vastaan?
    Akku ottaa latausta vastaan laturilla, sillä pääsee yli 12 volttiin. Se ei myöskään hukkaa jännitettä ( 3 päivää talllissa ), paitsi ajossa. Ajoa ei tarvitse olla paljoakaan kun lataus on hävinnyt.
    Ei viittisi arpoa mikä on rikki, onko laturi vai jännitteen säädin.
  6. #6
    Lainaa Olof63 kirjoitti Katso viesti
    Akku ottaa latausta vastaan laturilla, sillä pääsee yli 12 volttiin. Se ei myöskään hukkaa jännitettä ( 3 päivää talllissa ), paitsi ajossa. Ajoa ei tarvitse olla paljoakaan kun lataus on hävinnyt.
    Ei viittisi arpoa mikä on rikki, onko laturi vai jännitteen säädin.
    Täällä ohjeet latausjärjestelmän mittaamiseen http://www.moottoripyora.org/keskust...%C3%A4n-lataus
  7. #7
    Jännitteensäädin selittäisi oireet ja on aika yleinen vika. Mulla ongelma hoitui tilapäisesti 12 euron jännitteensäätimellä Ebayn kautta.

    Kestoikä tällä halpissäätimellä näyttäisi olevan noin yksi vuosi. Aloitusviestissä mainitun jännitteensäätimen hinnalla saa tosin 15 halpista. Halpiksen kaveriksi laittaisin vielä muutaman euron jännitemittarin led-näytöllä. Helppoutta ja toimintavarmuutta arvostavalle suosittelisin kuitenkin jotain laadukkaampaa säädintä

    Tällä hetkellä, vajaat kaksi vuotta vanhalla säätimellä, lataaminen loppuu muutaman kilometrin ajon jälkeen. Kun pysäyttää pariksi minuutiksi tyhjäkäynnille, lataaminen jatkuu ajon loppuun asti.
  8.  
  9. #8
    Jännitemittari on hyvä lisä. Sehän nyt ei niin paljoa haittaa jos säädin hajoaa niin ettei enää päästä virtaa läpi, mutta se voi hajota myös niin että päästää liikaa läpi ja sitten kiehuu akku ja aiheuttaa mahdollisesti muitakin hajoamisia.
    Aikanaan VF70C:n kanssa sai tuon jännitteensäätimen kanssa puljata pariinkin otteeseen, ebayn pykälää halvempi ei kauaa kestäny, Stormilta sitten joku n. 100e mutikka alkoi kestää. Käsittääkseni noissa pyörissä on suht samanlaiset koneet.
    Honda GL1800 -06
    Vanhat: VF750C, GL1500C