Moi, olen lähdössä toukokuussa 13-20.5 Saksaan, Sauerlandin alueelle viikoksi ajelemaan. La 13.5 Finnlinesilla Traveen ja ma aamuna sieltä suoraan Sauerlandiin josta alustavasti varattu majoitus perjantaihin 19.5 asti. Viikon aikana päiväajeluja ympäristössä.Perjantaina 19.5 takaisin Traveen ja su-aamuna sitten taas kotona. Onko kukaan menossa samaan suuntaan ko. ajankohtana, ja ehkäpä jopa samalle alueelle? Porukassa voisi olla mukavaa kurvailla![]()
Tikru 2010
Mitäs hyviä teitä/ reittejä tolta alueelta löytyy?? Kartalla näyttää kovasti samanlaiselta mäkiseltä alueelta kuin Edersee josta ajoin läpi viime kesänä.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Katso vaikka täältä. Tuo sivusto on ollut hyvänä apuna.
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Tarkoitus olisi lähteä toukokuussa Saksaan pärtsäilemään noin viikon rykäisy Travesta.Olisiko jollain hyviä reitti ehdotuksia tai hyviä matkakohteita missä kannattaisi käydä.
1600 GT
motocaching.net
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
.... ja about saman matkan päässä Travesta sijaitsee Harzin ylänköalue. Siellä 3 kertaa lomaa viettäneenä, siis mp-lomaa, voin suositella ko. aluetta.
Tikru 2010
Miten musta tuntuu että tuosta motocachingista on tullut jonkilainen uskonto, joka mukamas antaa vastauksen lähes kaikkiin kysymyksiin? Olen mäkin tuolle saitille rekisteröitynyt, mutta todennut sivuston tarjonnan abt nollan arvoiseksi... Eli onko sitä ihan pakko tyrkyttää vastaukseksi jokaiseen, ihan asialliseenkin, kysymykseen?
-jp-
Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
Ei ole pakko tyrkyttää ja olen pahoillani jos on ollut semmoinen olo että tässä tyrkytetään.
Kyse on suomalaisesta sivusta ja samalla tavalla kuin bestbikingroads aloitti nollasta niin myös motocacnhing aloitti nollasta pari kesää sitten. Ja jos tarjontaa on huonosti (tällä hetkellä) niin sitä voi olla hetkenä minä hyvänsä olla paljon enemmän. Sillä reittejähän lisäävät sinne muut motoristit (mukaan lukien ed. kommentin antaja).
Eli silloin kun ko. sivusto tekee lopullisen läpimurtonsa ulkomailla alkaa myös niitä kohteita ilmestymään sinne. Kun siis alueen motoristit niitä sinne lisäävät.
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Pakko antaa itsekkin hieman palautetta Motocachinista... Itse "hylkäsin" koko sivuston, koska sen avulla en itse saa itselleni mitään apua nopeaan reittisuunnitteluun.
Kesällä on tarkoitus taas lähteä Norjaan tai jonnekkin muualle euroopan alueelle ;-D ja ajelen sielä osittain ennakkoon ajateltuja reittejä, mutta myös muutan usein tarvittaessa reittejä, esimerkiksi säiden mukaan. Sateessa ajelu ei välttämättä kiinnosta kovinkaan paljon.... en siis aja AINA sinne mihin navigaattoriin ehkä ennalta asetetut reittipisteet ohjaa....
No mikä siinä sitten on näsissä sivuissa erona?
Jos laitan B.B.Roads kartan kuvaruudulle, niin näen silloin teiden mukaan meneviä reittejä, joissa on "jatkuvuus" reitiltä toiselle, joten reittien hahmottaminen on äärimmäisen helppoa ja nopeaa. Mitäs tämä kotimainen wersio tarjoaa... viivoja , väkäsiä ja ylimalkaisia kulmia kuvaruudussa sielä täällä.... Täyttä sekasotkua...
Ei kiinnosta pätkääkään
Tuossa oiva linkki saurlandiin: sauerland.com
Siitä kun kelaa sivua alaspäin niin tulee motskarin kuva josta pääsee sivuille , paljon reittejä , hotelleja jne.
Pera !
Mä en viitsi vastata palautteeseen täällä, kun en edes ole sivuston ylläpitäjä. Mutta näitä palautteita kuultaisiin oikein mielellään tuolla "meidän omassa ketjussa"!
BMW G650XChallenge
gozamite-blogi
Itse suunnitteluvaiheessa laitoin Googeliin ensi hauksi "biker hotels in Sauerland" ja sieltäpä sitten putkahti muutamia sivustoja joita selasin ja päädyin yhteen gasthausiin. Melkein jokaisella biker-majoittajalla on ainakin jokunen valmiiksi piirretty reitti jonka voi joko ladata GPS:ään tai sitten perinteisesti ottaa kartta mukaan. Molemmat toimii. Ymmärtääkseni alueen tiet ovat hyvin "mp-ystävällisiä" joten varmaan ilman reititystäkin löytyy hyviä pätkiä ajaa...![]()
Tikru 2010
Tourenfahrer-lehden reittivinkkejä Saksan alueelle: https://www.tourenfahrer.de/motorrad...tipps-kompakt/
... ja eilen varattu Finnlinesilta Specil-liput; mies+pyörä molempiin suuntiin, yht. 215€, ei paha. Toivotaan vaan että MP-messuilla ei Finnlines lyö pöytään jotain ihan muuta![]()
Tikru 2010
No ei ne nyt sua ala ihan ilmaiseksi kuskaamaan......tuo sun hintahan on jo lähellä sitä....
![]()
Tässä linkki josta varmaan löytyy majoituksen lisäksi reittitietoa......uskon
http://www.die5.info/Die_Motorrad-Hotels
Viimeksi muokannut: Riderking; 29.01.2017 klo 17:00.
Mennään eikä meinata......
Viimeksi muokannut: J@ck; 29.01.2017 klo 13:41.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Miespaikka 4-hengen hytissä + mp meno-paluu 215,63€ ja mennessä yöpyminen laivalla su-ma 36€, aamiaisella. Voipa sitä halvemmallakin ehkä matkustaa, mutta tällä kertaa näin![]()
Tikru 2010
Otin Special-hintaisien lipun eli maksettu samantien ja sillä selvä. Sitten vain toivotaan, että ei tule mitään esteitä koska mitään ei saa tässä hinta-ryhmässä takaisinmaksuna. Ko. hintahan on ns. "kelluva" eli elää jatkuvasti ja tämän päivän hinta voi ollakin huomenna jo ihan toinen jne.
Mutta näillä mennään tällä kertaa.....![]()
Tikru 2010