Sivu: 1 / 117:sta 1231151101 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:st 30:een 3502:sta
  1. #1
    SIVUSTO AVATTU
    ------------------------
    Sivusto on nyt avattu ja ajeltavia reittej ja kohteitakin on jo tehty melko mukavasti.

    Osoite on https://www.motocaching.net




    Alla alkuperinen viesti, jossa kyselin, onko kiinnostusta aiheeseen:

    Olen ajatellut tehd nettiin hieman geoktkily muistuttavan jutun motoristeille.

    Olisi kiva kuulla mielipiteit, millainen tuollaisen palvelun tulisi olla ja onko sellaiseen kiinnostusta.

    Mys nimi voi ehdottaa esim. koko hommalle tai vaikkapa sille ajelun kohteelle. Paremman puutteessa olen kyttnyt toistaiseksi ktk sanaa, mutta se ei ehk ole oikein kuvaava. Sivuston tynimen on ollut motocaching.

    Perusajatuksena on se, ett sivustolta lyt kohteita ajeluille ja uusia paikkoja tutustuttavaksi. Jokainen voi mys helposti jakaa omia suosikkikohteita muiden lydettvksi.


    Ensin voisi mainita muutaman saitin perusominaisuuden:
    - Zoomailtavalta kartalta voi katsella, miss ktkj on.
    - Kullakin ktkll on oma sivu (osoite, kuvaus, kuva)
    - Ktkn lytnyt merkitsee ktkn lydetyksi kommentin kera (nm nkyvt ktkn sivulla)
    - Hommaan psee mukaan helposti rekisteritymll (tarvitaan vain shkpostiosoite)
    - Hieman siis samaan tapaan kuin geoktkilyss geocaching.com:ssa, mutta monelta osin yksinkertaisemmin.

    Tss muutamia ajatuksia noista kohteista/ktkist keskustelun virikkeiksi (nehn tss ovat kuitenkin se pasia):

    Ktk ei vlttmtt ole mitn piilotettu purkki tms. Se voi olla vaikkapa jokin kysymys, johon vastaus lytyy paikan plt. Tai sitten vaan tyyliin ky paikalla, merkitse kydyksi ja kerro kokemuksestasi.

    Minusta painopiste saisi olla enempi ajelemisella ja paikkoihin tutustumisella ja vhemmn piilojen etsimell. Kohteet pitisi pysty lytmn kartan, osoitteen ja annettujen ohjeiden avulla eli tss ei tarvittaisi GPS: (Piilojen etsimseen GPS:ll on jo geoktkily).

    Ainakin toistaiseksi olen ollut sill kannalla, ett kaikki osallistujat saisivat tehd ktkj ja jakaa suosikkikohteitaan ilman, ett jonkun tarvitsee hyvksy ktk (esim. geoktkilyss ktkt tarkastetaan ja hyvksytn ennen julkaisua). Muutenkin ktkn tekeminen saisi olla suht. helppoa (ei ainakaan edellyt piilotettua purkkia tms.).

    Sen, mill perusteella ktkn voi merkit lydetyksi, jttisin ktkn tekijn ptettvksi. Sivustolle voisin kyllkin laittaa sellaisen ominaisuuden, ett ktkn tekij voi asettaa kysymyksen, johon pit osata vastata. Eli vain oikein vastaanneet voivat merkata lydetyksi.

    Joitain rajoituksia varmaan pit kirjata sntihin kuten geoktkilysskin. Esim. ei yksityisalueelle, ei edellyt tuotteen ostoa, ei poliittisia ohjelmia jne. Nuo geocaching:n snnt on jo kytnnss koeteltu ympri maailman, joten niist voi soveltuvin osin ottaa mallia (http://www.geocaching.com/about/guidelines.aspx).

    Moottoripyrilyyn liittyen voisi olla jrkev esimerkiksi kielt ktkt/tehtvt, jotka edellyttvt jotakin ajamisen aikana tehtv asiaa. Ettei sitten ole kohta uutisissa, ett uuden harrastuksen takia lentokoneita pongannut motoristi joutui onnettomuuteen tai Kahdessa minuutissa Tampereen lpi ktk suorittaneelle kvi huonosti.

    Mieless on paljon muutakin, mutta tydennetn sitten, jos tst saadaan keskustelua aikaiseksi.

    Jaa niin aikataulusta sen verran, ett tksi kesksi viel ajattelin ekaa versiota kyttn (suomeksi). Ehk viikon pst saadaan ihan ekan minimiversion testaus kyntiin.

    t. pleksi
    Viimeksi muokannut: pleksi; 05.07.2014 klo 02:13. Syy: saitti avattu
  2. #2
    Hyv idea. Toisi esiin mielenkiintoisia paikkoja. Mutta, mutta.......kun on jo kuvajahtiajelut
  3. #3
    Kiva idea. Parempi kuin kuvajahti, ei tarvitse singota ekana hulluna kuvien perss, vaan voi ajella kaikessa rauhassa ja tiet ett perilt lytyy jotain ajamisen arvoista.

    Kokeilen mielellni jos saat jotain toteutetuksi. Mobiiliappi, tai ainakin hyvin luurilla toimiva verkkosivu olisi aika lailla vlttmttmyys ett tm toimisi.
  4. #4
    Min ainakin pidn ideasta.

    Mrnpt pitisi varmaan laittaa erillaisiin katekorioihin, riippuen siit, ett pseek perille kyykyll vai pitk olla kurapyr alla. Tai ainakin ilmoittaa pllystmttmien teiden mr.

    Lisksi hyvksytysti ktkn lytneet voisi antaa "elmys" tai ns laatupisteit kohteesta tai matkasta ktklle.

    Tllaisia pieni asioita tuli kki mieleen.
    Kilvelliset:R1 -07 & ZX-6R -06 ja Kilvetn:ZX-10R -04 Ext:R1 -99 ja Fireblade -94
  5. #5
    Loistava idea! Juurikin sen takia ett voi omaan tahtiin (elmntilanteen) kyd paikkoja katseleen!
    Honda Varadero -01
    ex:Suzuki GSX 600F -98
    ex:Yamaha TZR 125 -91
  6. #6
    Pystyy tosin nyt jo metsstelemn geocatchingin omiakin paikkoja, siell on esim. motareiden lheisyydess sijaitsevi paikkoja jo olemassa juurikin reissareita varten, omasta mielestni parasta tss on se ettei ajeta kilpaa kuka ehtii ensin periaatteella paikalle tai laittaa nettiin jo et kvin vaan voit kyd rauhassa vaikka 10 eripaikalla ja merkata ne illalla esim. kotikoneella rauhassa. Ja tss hommassa ulkopaikkakuntalaisella on yht paljon jakoja kuin sellaisella joka on asustanut paikkakunnalla vaikkapa koko ikns.

    Mutta hieno idea alkaa jalostamaan mp-paikkoja..
    <p>Kahvi maidolla, Fireblade mustana. No on se Gigsuki..</p>
  7. #7
    Mainio idea. Usein tekee mieli lhte ajelulle muttei oikein tied mihin lhtisi eik aina jaksa pmrtnt harhailua. Tuosta saisi mukavasti kohteita ja tulisi uusia paikkoja kierretty.
    I ride the Lightning (XB9S -03)
  8. #8
    Eiks joku tmmnen tainut viime vuonna olla ihan org:n toimesta kehitteill?
  9. #9
    Ei niinkn orgin... Vaan yhden aktiivisen jsenen toimesta (tai useamman jsenen). Ja kun estymisi sattui syyst tai toisesta ji homma toteutumatta.
    S1000XR & 690 Enduro
    gozamite-blogi
  10. #10
    Voiko noille geoktksivuille luoda jtn ryhmi ktkille tms? Tlliseen sitten lis ne mpktkt?
    Poista hiritsevt mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  11. #11
    Nytt hyvlt idealta. Yli 300 geoktk lytneen tuo, ett ei tarvitse mitn purkkia etsi on hyv asia. Pitk siirtym ajaessa ei aina viitsi kytt pitk aikaa purkin etsimiseen, mutta pikainen tauko jossain "mp-pisteell" on helppo virkistymistauko.

    Raimo, Hmeenkoski

    PS. Sama nimimerkki geoktksivuilla.
  12. #12
    Tosi hyv idea. Hienoa kun on aktiivisuutta (tiedn kokemuksesta ett tmmisen rakentaminen ei synny ihan tuosta vaan varsinkin jos ei ennen ole tehnyt). Kannatan vahvasti .

    ps. tuotahan voisi ktevsti laajentaa mys Suomen ulkopuolisiin kohteisiinkin jatkossa...
    Ducati Multistrada 1200 -2015.
    Muista, elt NYT.
    Roppa vanhenee mutta mieli vaan ei...
  13. #13
    Hyv idea! Kuvajahtiajeluissa kun joku tuttu paikka vilahtaa, se on aika nopeesti etsittyn jonkun muun toimesta. Ei siin, hauskaltahan sekin vaikuttaa, vaikken viel tosiaan ainuttakaan mestaa ole hakenut. Ehk tn kesn viel...

    Voisko se 'maali' olla kartalla isompi alue ja se ktk jokin kuva tietyst kohteesta tmn ns. maalialueen sisll? Maalialueella sitten joutuisi ehk vhn etsimn jotta se kuva tai 'ktk' lytyisi?
    Suzuki GSF 1250 -14
    ex. Suzuki GSX 750 -98
  14. #14
    itse olisin kannattanut liikkuvan ktkn puolesta mutta se on vaan mun mielipide
    eli ei juuri eroaisi kuvajahdista kuin ett rastilla olisi aina eri esine.
    esim ensin lydetn bisse tlkki,juodaan se pois heti tai illalla ja laitetaan uuteen rastiin vaikka nrstyslkett.
    ja sellainen ett on helposti lydettviss mutta ei kuitenkaan niin helppo ett samalla sekunnilla lytyy.
    Horo El !
  15. #15
    omasta mielest geoktkilyn logiikka perustuu siihen, ett kun ihminen tekee geoktkn, niin ei se laita sit mihinkn mitnsanomattomaan bussipyskkiin, vaan hn vie sen jonnekkin nktornille, alueen korkeimmalle nkalapaikalle, joka on jonkun pikkumutkan takana, eli normaali kvelij ei vlttmtt koskaan osuisi sinne, mutta geoktkn avulla hn osuu ja hnkin saa hmmsty paikan 'kauneutta'. Eli jos sulle sanoittaisiin, ett tee geoktk, niin et laittaisi sit roskakatokseen, vaan veisit sen hienoimmalle paikalle mink tiedt.

    Esim normaali geoktkilyss voisi ajatella, ett Nsijrven saaressa on hieno kalli ja joku irtolohkare keskell jrve, kukaan ihminen ei osu sinne muuten, eik tied paikasta, sen tiet vain paikalliset hienoksi paikaksi, mutta geoktkn kautta sinne lyt muutkin.

    Tmn takia paikat mys geoktkilyss pitisi olla thump upitettavia tai thditettvi, ett ne turhat bussipyskki ktkt katoaisi, mutta ne hienot nktornit ja kalliorotkot ja maisemapaikat hienojen teiden piss nousisivat arvostuksessa(thdiss).


    Tllin esim mp matkalla suomessa, ei tarvitsisi jyrt sit E4:sta pohjoiseen, vaan voisi menn aina jonnekkin seuraavalle geopaikalle, ja tietisi ett korkeasti thditettyn se on se jyvskyln, pihtiputaan, oulun jne paras nkalapaikka.

    JT
    we cannot tolerate zero tolerance!
  16. #16
    Itsellnikin kynyt joku tllinen mieless.
    Mielestni tss voisi hyvin kytt geocaching.com sivustoa hyvin hydyksi, sielt lytyy favorite pointsit ja kommentti osio..
    Nime ktkt vaan esim, mootoripyrktkiksi ja laittaa vaikka tnne orgin palstalle suoran linkin ktklle.
    Sitten on ihan ktkn tekijn vastuulla miten hn haluaa homman toteuttaa.
    Ensinmist odotellessa.. Kuvajaahtajatkin innostuu kun ktkn ekana lytnyt saa FTF eli First to find "pinssin"..
  17. #17
    Kiitoksia! Hyvi kommennteja ja ehdotuksia.

    Velijussi: Ainakin tarkoitus on, ett sivusto toimisi hyvin mys knnykll. Kunhan saan hommaa vhn pidemmlle tulen varmaankin tll kyselemn vapaaehtosisia esiversion kokeilijoita. Appi toisi toki monia ihan uusiakin mahdollisuuksia, mutta ihan nyt ei rahkeet riit.

    Jukka.h: Juu tuo kategorisointi on tulossa. Elmyspisteit en ollut tullut ajatelleeksi, mutta aivan ehdottoman hyv ajatus. Olisikohan joku sellainen anna thti 1-10 tyyppinen hyv? Ktkn sivulla voisi sitten nytt keskimrisen elmysarvosanan.

    Pete2: No, kyllhn tuossa tekemist riitt. Jos saan tmn onnistumaan, niin luonnollinen jatko olisi laajentaa muihin maihin. Esim. Keski-Euroopassa on aika paljon enemmn motoristeja kuin tll meill. Mutta saa nyt nhd, mit tulevaisuus tuo tullessaan. Aluksi kuitenkin vain suomeksi, niin psee vhn testailemaan, miten homma toimii.

    Jukola: Ihan hyv idea. Sehn olisi samalla tutustu alueeseen -tyyppinen ktk.

    Kuvajahteihin ja geoktkilyyn liittyen tulikin jo monenlaista mainittua. Oleellista on tietysti se, ett niss nhdn eroja. Tai siis jos ei olisi eroja, niin turhaan tekisi uutta samanlaista rinnalle.

    Tottahan se on, ett geoktkj voi etsi mys mp:ll. Itse olen etsinyt vhn yli sata geoktk, joista prtkllkin muutaman. Ja onhan niit tehty ihan prtkll etsittvksi suunniteltuja geoktksarjoja siten, ett ktklt toiselle ajettaessa tulee mielenkiintoinen reitti. Mutta noiden huomaaminen muiden ktkjen joukosta vaatii hieman tyt. Callen ehdotus siit, ett noita mp-ystvllisi geoktkj poimittaisiin foorumille olisi varmaan yksi ratkaisu tuohon asiaan.

    Jacket: Minustakin parhaat ktkt ovat sellaisia, ett ne tutustuttavat johonkin hienoon paikkaan/nhtvyyteen. Tosin olen sitkin mielt, ett homman perusta on piilojen etsiminen GPS koordinaattien avulla, eik suurimpaan osaan ktkist liity mitn erityisen mielenkiitoista paikkaa.

    Ihan kokeeksi otin kartalta yhden pisteen ja katselin lhiesi ktkj ja mietin mill ajatuksella ne on tehty. Tss ko. pistett lhimmt:

    Yksi koululuokan tekem purkki koulun lheisess metsikss. 2 matemaattista arvoitusta, joista ainakin toinen ihan tavallisella asuinalueella. Paikallinen rautatieasema. Ostarin piha. Maanalainen vesitunneli, johon pit kmpi (suosituksena pitkvartiset saappaat, lamppu ja rohkeutta). Sotilaan muistomerkin esittely.

    Ehk sittenkin kaupungin ulkopuolelta: Kirjastoauton pyskki (itse ktk metsss n. 150m tiest). Kyln esittely (ktk uimarannan lhettyvill). Kylkirkko. Jrvess oleva saari.

    No joo meni vhn aiheesta ohi, mutta pointtina vaan se, ett geoktkilyn juju on hieman jotain muuta kuin, mit tss tavoittelen.

    Sinns samankaltainen asia (kohteita paikkoihin, joihin menn) on toteutettavissa monin tavoin, kuten moni on jo todennutkin. Ehk tss on loppujen lopuksi kyse siit, ett onko motoristeissa tarpeeksi monta halukasta jakamaan mielenkiintoisia paikkoja (=tekemn ktkj), jotta nimenomaan motoristeille suunnattu palvelu on perusteltu. Ehk asia ei selvi, kuin kokeilemalla.

    Tst keskustelusta ja pohtimisesta ji tavallaan pllimiseksi mieleen, ett yksi keskeinen edellytys tmn jutun "lentoon lhdlle" voi olla se, ett uuden ktkn tekeminen olisi mahdollisimman helppoa.

    t. pleksi
  18. #18
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    omasta mielest geoktkilyn logiikka perustuu siihen, ett kun ihminen tekee geoktkn, niin ei se laita sit mihinkn mitnsanomattomaan bussipyskkiin, vaan hn vie sen jonnekkin nktornille, alueen korkeimmalle nkalapaikalle, joka on jonkun pikkumutkan takana, eli normaali kvelij ei vlttmtt koskaan osuisi sinne, mutta geoktkn avulla hn osuu ja hnkin saa hmmsty paikan 'kauneutta'. Eli jos sulle sanoittaisiin, ett tee geoktk, niin et laittaisi sit roskakatokseen, vaan veisit sen hienoimmalle paikalle mink tiedt.

    JT
    Samaa mielt. Kypshdin hieman kuvajahtiin, kun pahimmillaan porukka tykitt tyyliin mobiilisti paikallisia liikenneympyrit ja muuntajakoppeja. Toki saahan nin tehd, mutta ei ole mun juttu. Paremmin sopii kameran kanssa liikkeell-ketju, hiljaista tosin itell siinkin. Mieluummin sit oman alueens hienoja puolia esittelisi (kuvat jrkkrill jne), jos porukka vaan haluaa nhd (tai muuttaa asumaan...).

    Lisksi viel thn, ktkt voisi olla jonkin hienon ajoreitin pss tai sen varrella, tietty. Toisaalta mys se, ett ktk olisi suht mukavasti saavutettavissa ajokamppeissa ja esim. ilman kanoottia, nimimerkill "kipaisu Saanan huipulle ja alas neljss ja puolessa tunnissa nahkaisissa ajohousuissa ja bikerbootseilla ihanassa parinkymmeenen asteen lmmss...". Muutamien satojen metrien (kuvaannollisesti merenpinnan tasolla) siirtmyt jalkaisin toki siet ja on ihan suotavaa jaloitteluakin. Hienoimpiin paikkoihin voi joutua ajamaan vhn hiekallakin.
    Viimeksi muokannut: Jrkle; 24.04.2014 klo 15:24.
    "En m *tss syyllist kaipaa yhtiks, Lahtist ja konekivrii m kaipasin"

    Clutch - The Regulator
  19. #19
    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Pete2: No, kyllhn tuossa tekemist riitt. Jos saan tmn onnistumaan, niin luonnollinen jatko olisi laajentaa muihin maihin. Esim. Keski-Euroopassa on aika paljon enemmn motoristeja kuin tll meill. Mutta saa nyt nhd, mit tulevaisuus tuo tullessaan. Aluksi kuitenkin vain suomeksi, niin psee vhn testailemaan, miten homma toimii.
    Ihan hyv tuokin, mutta ajatukseni oli kuitenkin ett porukka reissaa paljon ulkomailla, joten olisi kiva listata noitakin kohteita talteen. Ihan suomenkielell ainakin aluksi.

    Lainaa pleksi kirjoitti Katso viesti
    Tst keskustelusta ja pohtimisesta ji tavallaan pllimiseksi mieleen, ett yksi keskeinen edellytys tmn jutun "lentoon lhdlle" voi olla se, ett uuden ktkn tekeminen olisi mahdollisimman helppoa.
    Minusta voisi olla helppoa sen lytminenkin. Eli ideana pikemminkin hieno paikka kuin jonkun jutun etsiminen tuntikaupalla sitten kun on paikan pll.
    Ducati Multistrada 1200 -2015.
    Muista, elt NYT.
    Roppa vanhenee mutta mieli vaan ei...
  20. #20
    Lainaa Pete2 kirjoitti Katso viesti
    Ihan hyv tuokin, mutta ajatukseni oli kuitenkin ett porukka reissaa paljon ulkomailla, joten olisi kiva listata noitakin kohteita talteen. Ihan suomenkielell ainakin aluksi.


    Minusta voisi olla helppoa sen lytminenkin. Eli ideana pikemminkin hieno paikka kuin jonkun jutun etsiminen tuntikaupalla sitten kun on paikan pll.
    Itse asiassa tmn hetkiset suunnitelmat kyll mahdollistaa ktkjen tekemisen mys ulkomaille (suomeksi). Ai niin... yksi pikku puute on, mutta yritn korjata sen pikimmiten.

    Tuo halu helppoihin rasteihin on tullut nyt hyvin esiin. Kiitoksia, pidetn mieless. Viimekdess se on ktkn tekijn ptettviss, mutta ohjeistuksella voinee vaikuttaa asiaan. Niin ja toki sivustolla voi kommentoida ktkj, joten sitkin kautta voi viestitt tekijlle, ett on tehnyt liian vaikeeta.
  21. #21
    Jei! Pari kuukautta on itsellni pyrinyt vastaava idea pss, mahtavaa jos joku tllaisen toteuttaa!

    Olisi hienoa lhte lenkille ja vlill katsoa puhelimesta, miss voisi olla seuraava etappi. Varmasti lytyisi paljon hienoja reittej ja nhtvyyksi.
    SV650S -03
    Aprilia RS -01, shkmoottoripyr, "Project Blue Smoke"
  22. #22
    mainio idea... ei tarvii en sitten pohtia minne sit taas lhtis ajeleen, randomilla ajelukin on vhn boring

    rastien lytmisen suhteen mkin sill kannalla ett ei mitn isompia vaatimuksia ktkn lytymiseen, kuten "tarpeen kalliokiipeilyvarusteet" tms
    mopolla pits pst aikas lhelle.. ns. DriveIn-Ktkily
    ***
  23. #23
    T on mun juttu!
    Trkeet just se ettei tarvi rymi missn lytkseen "rastin"
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  24. #24
    Hyv idea, kannatan!!

    Plussaa nimenomaan se, ett saisi menn omaan tahtiin ja se, ett katsomisen arvoiset paikat + kokemisen arvoiset reitit lytyisi yhdelt saitilta.

    Geoktkilykin hieman harrastaneena, tss pitisi nimenomaan menn siten, ettei tartte perse sammaleessa tonkia kaikkia kannonkoloja, vaan nimenomaan painopiste ajamisessa ja paikkojen katselussa.

    Toivotaan, ett homma etenee!!
    Mopoton mies
  25. #25
    Kannatusta ja peukkuja mys tlt.

    Itsekin tss kiinnostaa saada pmri ajolenkeille ja ohessa vaikka jotain kiinnostavaa nhtv/opittavaa. Trkeimpn erona kuvajahtiin ettei ole aikataulupainetta ja geoktkilyyn ettei tarvitse etsi "filmipurkkia hehtaarin kuusimetsst" vaan homma on helppo kuitata jos ei nyt ihan drivein-meiningill niin lhelle kumminkin.
  26. #26
    Kuulostaa mielenkiintoiselta. Monesti on tullut mietitty kun nkee kylttej "nhtvyyksist" ett pitisik kyd oikeasti katsomassa mit kyltill oikein mainostetaan, mutta tmmisen palvelun kautta saisi nyt oikeasti vhn vinkki miss kyd ja ei tarvitsisi itse kokeilla muistaa ett miss sen kyltin oikein nki Tai siis nin min tmn ymmrsin ett mukaan tulisi todennkisest juuri nit kyltill merkittyj nhtvyyksi ja sitten ihan muuten hienoja tai muuten merkittvi paikkoja.

    Yamaha XJ -89 (58L) aj.133tkm (kevt 2014)
  27. #27
    Mahtava idea! Pmrtn ajelu loppuis voisiko "ktk" olla esim joku hyv mutkaptk tai muuten vaa ajamisen arvoinen reitti?

    Ja sitten viell mobiili sivut ehdoton! Tai myhemmin appi ett saatas tieto helposti jakoon!
    Ducati Hypermotard 1100 -07 2014->
    Ducati Hypermotard 798 -10 2012-2014
    KTM Super Duke -06 2010-2011
    Suzuki SV650s -00 2009-2010
    Suzuki GSF600n -01 *2008
  28. #28
    Pariin edelliseen postaukseen liittyen:

    Perusajatuksena on se, ett kyttjt jakavat muiden kanssa sellaisia paikkoja, joiden ajattelevat sopivan ajelun kohteeksi. Ainakin itse toivon, ett saadaan mukaan kaikenlaisia - sek noita virallisia nhtvyyksi ett kaikkea muutakin.

    Ja eihn sit ktkn tekij pid heti pyritt delvacissa ja hyheniss, jos paikka ei sitten olekaan ihan helmi. Saa siit kuitenkin "ajelemisen aihetta"

    Odotan muuten innolla (tai kauhulla) ekoja testej juurikin sen osalta, ett miten tuo toimii mobiilisti. Kyllhn se tll paikallisverkossa pelaa tuolla mun ainokaisella luurilla ihan kivasti, mutta se on varmaan aika kaukana siit, mit sitten todellisuudessa tapahtuu

    Ja kyll, snnt/ohjeet/saitti tehdn sellaiseksi, ett mys tienptk tai reitti voi olla ktkn. Mitn reittisuunnitteluvlineit mulla ei nyt ole suunnitteilla, mutta ainahan reitin voi ohjeistaa tai sitten tehd google-mapsilla ja laittaa ktkn linkin sinne.

    Ja vhn "kaupallisista ktkist":

    Sit olen tss pohtinut, ett miten pitisi suhtautua kaupallisiin kohteisiin. Esim. geocaching-ktkihin ei saa laittaa oikeastaan mitn kaupalliseen viittaavaa, mik on minusta ihan hyv. Ja yleenskin keskustelufoorumeilla ja vastaavilla rajataan kaikki yrittjien viestint aika tiukasti omaan karsinaansa tai kielletn kokonaan. Mutta toisaalta sitten kuitenkin motoristina ainakin minua kiinnostavat varsinkin kivat kahvilat tai lounaspaikat reittien varsilla. Huoltikset lytyy muutenkin, mutta nuo kivat pikku kahvituvat yms

    Mit mielt olette tuollaisista "kaupallisista ktkist". Ehk yksi vaihtoehto olisi rajata ne aluksi pois ja list myhemmin. Jos hommasta tulisikin suosittua, niin siit voisi saada vaikka kahvilan pitjilt hieman yllpitorahaa saitille. Tai sitten annetaan jossain vaiheessa mahdollisuus porukalle lisill kahviloita ja muita selllaisa. Kumpi tahansa, niin varmaan noille kaupallisille ktkille pit olla kartalla oma symbolinsa ja mahdollisuus piilottaa ne. Jos noiden kuppiloiden osalta "ktkn" tekij/omistaja olisi kuppilan pitj, niin enk niihin saataisiin mys paremmin yllpitoa esim. aukioloaikojen suhteen. No, tied hnt, mik nyt sitten olisi hyv... Kaupallisuuden rajaaminen ulkopuolelle nyt alkuvaiheessa olisi kyll perusteltu sillkin, ett noissa ihan normiktkjen perustoiminnoissakin on ihan riittvsti tekemist ja mit enemmn ekaa versiota paisuttaa, niin sit pitempn kest saada eka versio ulos.
  29. #29
    Kuulostaa hyvlt kaikin puolin, kuva jahtiin ei viitsi edes harkitsevansa osallistumista juuri tuon kiireen vuoksi.

    Tuo pikkukahvilat on hyv idea myskin.
    -Pepe-

    Yamaha RD 125 -> Suzuki GSX 600 F -> Honda CBR 1100 XX -> Suzuki GSX 1300 R
  30.  
  31. #30
    Jes, jotain tmmst olen odottanut: Omaan tahtiin.
    Kiinnostaa kovasti.
    p=Dx3,14
Sivu: 1 / 117:sta 1231151101 ... ViimeinenViimeinen