Ostin uuden akun ja kerkesin ajaa n. 10 * 5 km. Tänään akku oli tyhjä eikä lataa lainkaan kotona laturilla.
Huomasin myös, että pyörän kaikki valot olivat pimeänä kun työnsin käyntiin. Jokaikinen valo ja elektroniikka.
Ei siis pakoventtiilin merkiääntä.
Ehdotuksia?
Uusi akku sökönä? Onhan noita tullut vastaan. Ettei olisi peräti Bilteman akku?![]()
Jos akku on pöydällä (siis irti pyörästä) ja ehjä laturi ei sitä lataa, niin akusta on mennyt sisältä kennojen yhsistysilta poikki. Noita sattuu
FJR -17
Kiitos vastauksista. Biltemasta sanoivat, että jos akku on mennyt täysin tyhjäksi niin ostamani laturi ei lataa sitä. K.o. laturi vaatii toimiakseen ainakin osittaisen virran (geeli)akussani. Akkuni tosiaan meni tyhjäksi, kun jäi virrat yöksi päälle.
Onko homma niin, että pienikin virta akussa, riittää ajaessa tuomaan sähköt eli valot yms. pyörään, mutta täysin kuollut akku aiheuttaa sen, että mikään sähkö ei toimi?
Älylaturi (aimakaan omani) ei ala ladata jos akun jännite on alle 7v, eikä muistaakseni alle 4Ah akkua. Saat ehkä sen vielä henkiin lataamalla tuollaisella konventionaalisella akkulaturilla, esim. http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...mA-2000017815/ ja sitten älylaturilla kun jännite on noussut riittävästi.
"I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx
CFMOTO 800MT-X -25
Tommonen perinteinen akkulaturi tosiaan saattaa herättää totaalisesti tyhjentyneen akun. Viitisen minuuttia tuommosen perässä ja alkaa älylaturikin ymmärtää, että se on akku siellä piuhojen päässä. Ja jos akku on totaalisen tyhjä niin ei sinne mopoon tosiaan mitään älyä tule. Vähän sama kuin kännykän kanssa, jos akku tyhjenee niin kapula on dööd lataamiseen asti.
Superbike #7
Jälleen kiitos kaikille. Sain tosiaan akun riittävästi varattua (Kiitos Helsingin Malmin Teboil) niin, että
pystyn lataamaan sen kotona Intelli-laturillani. Täytyy yleismittarilla tutkia, lataako pyörän laturi
akkua. Se kuulemma tapahtuu siten, että kytketään mittari tasavirtamoodissa akkuun ja katsotaan voltit, joiden tulisi olla vähintään 12V. Sitten pidetään mittari yhä kiinni ja moottori käynnissä kaasukahvaa 3000 - 6000 kierrosta jolloin akun volttien pitäisi nousta 13-15 Volttiin. Jos näin on, laturi toimii. Muussa tapauksessa latausjärjestelmässä on vikaa.
Kysymys: Miten lähdetään purkamaan ja korjaamaan ongelmaa tällöin?
Sivustolla on artikkeli joka saattaa vastata tähän mutta ajattelin nyt kysyä vielä tässä kun kerran aloitin
Kiitos kaikille, en ole katunut liittymistäni tähän sivustoon.
Tuolta löytyy melko kattavasti tarvittava tieto Moottoripyörän lataus
Nykyset
GSX-R600 K6
GSX-R1100 -90
RM 85 -06
ja exät
GSX750F -89
RG 125 gamma -85
RM 125 -81
PV 50 -80